BMW 320i - 2010
Δεν είναι η δόξα, δεν είναι τα λεφτά… είναι του δρόμου η χαρά!
- -
- -
με μια ματιά
Ιδανική σύντροφος για οικογενειακές μετακινήσεις αλλά και κατάλληλη παρτενέρ για προσωπικές στιγμές οδηγικής έξαρσης. Ποιοτική κατασκευή με σπορ χαρακτήρα στο δρόμο.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Εργονομία
- Σχεδίαση
- Κατανομή βάρους
ξυνά
- Τιμή κτήσης (λόγω και φορολογίας)
απόψεις
Είναι πραγματικά εκπληκτικό το γεγονός πως ένα 2λιτρο, αυτόματο πολυτελές σεντάν 170 ίππων εκπέμπει το ίδιο CO2 με ένα 1.400άρι μικρομεσαίο 90 ίππων. Η αυτόματη 320i που οδηγήσαμε εκπέμπει CO2 μόλις 156 g/km (146 η χειροκίνητη), χάρη στις τεχνολογίες της φιλοσοφίας BMW EfficientDynamics: άμεσος ψεκασμός καυσίμου δεύτερης γενιάς (BMW High Precision Injection), αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος, ειδικά ελαστικά με ελάχιστη αντίσταση κύλισης, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, περιφερειακές μονάδες που ελέγχονται σύμφωνα με τις τρέχουσες απαιτήσεις και Brake Energy Regeneration (παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος για το ηλεκτρικό δίκτυο του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός φρενάρει ή ρολάρει το αυτοκίνητο, χωρίς να πατά γκάζι).
Γιάννης Λημναίος
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ένα από τα αυτοκίνητα, που έχω συνδέσει με το πρότυπο του «ψαγμένου» οικογενειάρχη είναι η sedan έκδοση της σειράς 3. Στην ελληνική επικράτεια η 3άρα έχει πάντα την δική της αξία που έχει να κάνει με το κύρος που εκπέμπει, ξέχωρα από έννοιες όπως ιπποδυνάμεις, κυβικά και τέλη κυκλοφορίας.
Συνήθως φτάνει μια ματιά για να την αναγνωρίσεις και μετά τριγυρνάς προς το πίσω μέρος ώστε να καταλάβεις για πια ακριβώς πρόκειται. Αυτές με τον «άσσο» στην μέση κυκλοφορούν σε πληθώρα. Οι καλές φορούν 6κύλινδρα μοτέρ και υπόσχονται πολλά, ενώ υπάρχουν και αυτές που δεν λένε τίποτα στην ούγια και μάλλον πρέπει να δεις τον ιδιοκτήτη τους για να καταλάβεις. Τέλος οι Μ3, είναι μεγάλη ιστορία, με πραγματικούς ήρωες, αλλά και «μαρμαρωμένους» βασιλιάδες.
Η κομψότητα του μοντέρνου & η αξία του κλασσικού
Η τελευταία φουρνιά (facelift) έχει κομψή εμφάνιση, με τα Led φανάρια, τα σχεδιαστικά στοιχεία από την μεγάλη 7άρα, την νέα μάσκα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, φέρει τον απαραίτητο αέρα φρεσκάδας και δυναμικότητας, ώστε να παραμείνει αξιόμαχη απέναντι στον ανταγωνισμό.
Το εσωτερικό διακρίνεται για τις λιτές γραμμές, με τον επιπλέον εξοπλισμό να ανεβάζει σημαντικά τον θετικό αντίκτυπο που προκαλεί στους επιβαίνοντες. Δουλεμένο στις λεπτομέρειες, κάνει τα πάντα, χωρίς να φωνάζει, αλλά καταφέρνει να σε εντυπωσιάσει, αποδεικνύοντας ότι η ποιότητα μπορεί να δοθεί και με πιο ανάλαφρο τρόπο. Η εργονομία είναι σωστή, το κεντρικό χειριστήριο του iDrive θέλει το χρόνο του, αλλά δεν χρειάζεται και σημειώσεις… Οι χώροι δεν είναι αυτό που λέμε χαώδης (μεταξόνιο 2.760mm), αλλά αν σε παίρνει, κάνεις ελαφρώς τα «στραβά μάτια», κυρίως για αυτούς των πίσω επιβατών. Οι αποσκευές θα βρουν 460 lt διαθέσιμο χώρο, νούμερο ικανοποιητικό για τα μέτρα της κατηγορίας.
4κύλινδρη ψυχή
Η πιο δυνατή δίλιτρη έκδοση βενζίνης (υπάρχει και η 318 με τους 143 ίππους) βρίσκεται στην 320i και αποδίδει 170 ίππους και 210 Nm ροπής. Ανοίγοντας το χώρο του κινητήρα διακρίνεις πολλά πλαστικά καλύμματα, μια τεράστια εισαγωγή αέρα και τον 4κύλινδρο διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα, να είναι χωμένος προς το κέντρο του αμαξώματος, προσπαθώντας να ικανοποιήσει την εξίσωση της κατανομής βάρους, ως το προς το ιδανικό 50:50.
Με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και τη χρήση άμεσου ψεκασμού, ο οποίος στηρίζεται στην λειτουργία μοντέρνων πιεζοηλεκτρικών μπεκ που ψεκάζουν με ακρίβεια και επιτρέπουν την καύση φτωχού μίγματος, η χαμηλή κατανάλωση αποτελεί σίγουρα ένα από τα βασικά προσόντα του κινητήρα. Προσθέστε στα παραπάνω, το σύστημα Start&Stop στις χειροκίνητες εκδόσεις και την λειτουργία ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά την πέδηση. Στην δική μας περίπτωση, την 320i συντρόφευε το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής και σειριακή λειτουργία. Η πραγματική μικτή κατανάλωση της συγκεκριμένης εκδοχής, με το σπορ πακέτο και τις 17 ιντσών ζάντες, εύκολα συγκρατιόταν κάτω από τα 10 lt/100km, με μια μέση τιμή γύρω στα 9.8 lt/100km.
Προσηλωμένη στον οδηγό
Ξεφεύγοντας από τα νούμερα των επιδόσεων, τα οποία η 320i μάλλον θέλει να παραβλέπει, ειδικά απέναντι στο turbo ανταγωνισμό, προσπαθεί να σε πείσει κυρίως με το ποιόν της στο δρόμο. Η ιδανική κατανομή βάρους, η γεωμετρία των αναρτήσεων και το στιβαρό πλαίσιο, συνοδεύονται από ένα εξαιρετικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Στο ύψος των περιστάσεων η ανάρτηση, προσφέρει ποιότητα κύλισης και σωστή απόσβεση, συνδυασμένα άμεσα με σπορ χαρακτηριστικά, χωρίς να πληρώνει το τίμημα της χαμένης άνεσης.
Δεν γέρνει, στρίβει, πατάει σίγουρα και προ πάντων είναι φιλική και ουδέτερη, ανεξαρτήτως επιλογής των ρυθμίσεων του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας DSC. Η ρυθμίσιμη συμπεριφορά της και ο τρόπος που κρύβει το βάρος της, ξεπερνούν κατά πολύ τους 170 ίππους του κινητήρα. Ο πίσω άξονας, με τα ηλεκτρονικά για... «ύπνο» (ναι, η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας υπάρχει ακόμα στις BMW…), θέλει πενήντα ακόμα άλογα για να γυρίσει, οπότε το παιχνίδι της πλαγιολίσθησης μάλλον δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα της. Η αυτόματη έκδοση, με τον μετατροπέα ροπής, καλύπτει ελαφρώς την διστακτικότητα του κινητήρα χαμηλά, έχει καλή λειτουργία, αν και χάνει σε απόλυτα νούμερα (8,9 sec για το 0-100km/h) από την χειροκίνητη εκδοχή. Τα φρένα ακολουθούν το όλο ύφος, δείχνοντας αντοχή και άμεση αίσθηση σε κάθε περίσταση.
συμπέρασμα
Τυλιγμένη σε ακριβό περιτύλιγμα, απόρροια και του πρόσφατου φορολογικού καθεστώτος, η τιμή της 320i μπορεί να σκαρφαλώσει στα ύψη, ειδικά αν τιμήσεις το μακρύ κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού. Η ορμή του πλαισίου ξεπερνά την δύναμη του κινητήρα και η παρουσία της στο δρόμο μαζί με την συνολική της ποιότητα, είναι στοιχεία που δύσκολα μπορεί να κοντράρει ο ανταγωνισμός. Σε μια πιο ιδανική χώρα, που θα μπορούσες να αγγίξεις τις diesel χωρίς «τύψεις» ή το φορολογικό «χαράτσι» ήταν πιο ελαφρύ, σίγουρα η επιλογή μιας ισχυρής 3άρας θα ήταν πιο εύκολη υπόθεση.