Δοκιμή: Kia XCeed 1.4 Turbo 140 PS 7DCT Auto
Εμφανίσιμο σαν κουπέ, ευέλικτο και πρακτικό σαν SUV, με δύναμη 140 ίππων και την άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Μήπως πρόκειται για την ιδανική έκδοση του XCeed;
- -
- -
με μια ματιά
Το σπορ crossover της Kia έχει σχεδιαστεί στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας και στοχεύει ξεκάθαρα στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel αλλά και με υβριδικές εκδόσεις.
Αν ξεχωρίζαμε ένα μόνο μοντέλο από τη γκάμα της Kia, αυτό θα ήταν το
XCeed. Όχι ότι τα
υπόλοιπα δεν είναι αξιόλογα – ίσα ίσα συγκαταλέγονται στις
καλύτερες προτάσεις το καθένα στην κατηγορία του. Το XCeed όμως
διαθέτει μια τόλμη, όχι μόνο σχεδιαστική αλλά και σε χαρακτήρα, που
σπάνια συναντάς σε ένα μοντέλο. Παντρεύει πετυχημένα το στυλ των
κουπέ με την πρακτικότητα και την ευελιξία των SUV, σε ένα στιβαρό
πλαίσιο που προέρχεται από το χάτσμπακ Ceed. Με μήκος 4,4 m, μακρύ
καπό, χαμηλή οροφή, έντονη κλίση στο πίσω μέρος, μεγάλη απόσταση
από το έδαφος (184 mm) και μεγάλους τροχούς 18’’, το XCeed κερδίζει
τη ματιά και το θαυμασμό σου.
Το ίδιο καταφέρνει και το εσωτερικό. Τα ποιοτικά υλικά, η κορυφαία συναρμογή και ο ευχάριστος διάκοσμος δίνουν μια premium αύρα, ενώ hi-tech εικόνα προσδίδουν η μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment (στάνταρ στην έκδοση Platinum) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Supervision που κάνει πρεμιέρα στο XCeed. Διατίθεται προαιρετικά και εξοπλίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Έχει διάμετρο 12,3 ιντσών, περιλαμβάνει οθόνη πολλαπλών λειτουργιών με οδηγίες πλοήγησης, πληροφορίες για το ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις κλπ και προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά, τους χρωματισμούς και τις ενδείξεις στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport).
Η μεγάλη οθόνη αφής του infotainment έχει υψηλή ανάλυση (1920x720)
και προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay,
έλεγχο με φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και εργοστασιακό
σύστημα πλοήγησης. Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει και ειδική θέση
ασύρματης φόρτισης smartphone.
Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, ενώ στις πίσω θέσεις θα βολευτούν ακόμη και μεγαλόσωμοι ενήλικες με ύψος 1,90 m, παρά την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Οι επιβάτες δεν απολαμβάνουν ευρυχωρία και πρακτικότητα μόνο για τους ίδιους αλλά και για τις αποσκευές τους. Τα 426 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι τιμή που αρμόζει σε SUV και μπορεί να εκτιναχθεί στα 1.378 lt με αναδιπλωμένα καθίσματα.
Κύριος ωφελημένος όμως, είναι ο οδηγός. Κάθεται σωστά και ψηλά απολαμβάνοντας άπλετη ορατότητα προς τα εμπρός, σωστή εργονομία και στην περίπτωσή μας τον ισχυρό 1.400άρη turbo βενζίνης που αποδίδει 140 ίππους και 272 Nm ροπής και συνδυάζεται με το περίφημο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia.
Ο 1.4 T-GDi συμβάλλει στον σπορ χαρακτήρα του XCeed. Είναι
γραμμικός κι ελαστικός, τραβάει από χαμηλά και έχει δύναμη,
δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 9,5 sec και τελική
ταχύτητα 200 km/h. Δίχως μάλιστα να καίει πολύ βενζίνη. Η μέση
κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,4
lt/100 km, τιμή πολύ κοντά σε αυτή που ανακοινώνει επίσημα ο
κατασκευαστής: 7,1 lt/100 km με πρωτόκολλο WLTP (5,9 lt/100 km σε
NEDC 2). Ο κινητήρας συνεργάζεται ιδανικά με το ομαλό σε λειτουργία
7DCT, το οποίο στο πρόγραμμα οδήγησης Sport πραγματοποιεί ακόμη πιο
γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Υπάρχει άλλωστε η δυνατότητα χειροκίνητων
αλλαγών από τα διακόπτες/ paddles στο τιμόνι.
Οι developers της Kia δεν αρκέστηκαν στους αποδοτικούς κινητήρες, την εντυπωσιακή σχεδίαση και τη γεμάτη πλεονεκτήματα καμπίνα. Έχουν δώσει μεγάλη έμφαση στην αίσθηση που προσφέρει το XCeed στην οδήγηση. Και εδώ το σπορ crossover κρύβει ένα ακόμη πολύ δυνατό χαρτί. Το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο υποστηρίζεται από νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συγκριτικά με το Ceed και εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops για πιο ομαλή και προοδευτική λειτουργία, καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Στιβαρότητα πλαισίου
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιοτική ανάρτηση
- Απόδοση - επιδόσεις
- Φρένα
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
ξινά
- Φαρδιά πίσω κολώνα που περιορίζει την ορατότητα
Στην πράξη το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia. Στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και παρότι σφιχτό, ισοπεδώνει μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες σαν ένα ψηλό SUV! Προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και εμπιστοσύνη στον οδηγό να πιέσει και να επιβραβευτεί με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση. Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία παρά τους τροχούς 18’’ και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν ιδιαίτερα ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μέσω του στάνταρ Drive Mode Select με δύο προγράμματα οδήγησης: Normal ή Sport.
Φυσικά, το νέο Kia XCeed εξοπλίζεται με την αφρόκρεμα των
συστημάτων υποβοήθησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems),
που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή.
Ανάμεσά τους τα συστήματα αυτόνομης πέδησης ανάγκης (αυτόματο
φρενάρισμα) με προειδοποίηση για πεζούς, υποβοήθησης εκκίνησης σε
ανηφόρα, προειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού και ενεργής
διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
συμπέρασμα
Το νέο XCeed είναι ένα μοντέλο που οποιαδήποτε κατασκευαστής θα το ήθελε στη γκάμα του. Είναι από τις περιπτώσεις που το αποτέλεσμα είναι ανώτερο της αρχικής ιδέας συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία από δύο κόσμους, των hatchback και των SUV. Κάτω από το εντυπωσιακό του αμάξωμα με το coupe στυλ κρύβει μελέτη σε κάθε τομέα, κορυφαία ποιότητα και προηγμένη τεχνολογία. Κατασκευάζεται στην Ευρώπη, καλύπτεται φυσικά από την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia και στην περίπτωση της έκδοσης 1.4Τ 7DCT συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την άνεση στην καθημερινότητα που προσφέρει ένα καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ