Δοκιμή: Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS - Σύμβολο Άνεσης & Στυλ
Η Citroen ρετουσάρει το best seller της ενισχύοντας τα δυνατά του σημεία: την εμφάνιση και την εμπειρία άνεσης που προκύπτει μέσω της προηγμένης τεχνολογίας
- -
- -
με μια ματιά
Η τρίτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι ανανεώθηκε κυρίως αισθητικά και συνεχίζει να ποντάρει στη σχεδίαση, την άνεση και την εξατομίκευση. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech 83 και 110 ίππων (εναλλακτικά με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6), αλλά και diesel 1.5 BlueHDi 100 ίππων.
Τα στοιχεία που έκαναν δημοφιλές το Citroen C3 3ης γενιάς, είναι αναμφίβολα το στυλ και η άνεση. Από το 2016 που παρουσιάστηκε μέχρι την ανανέωσή του σήμερα, περισσότεροι από 750.000 αγοραστές παγκοσμίως το επέλεξαν για την προσωπικότητά του και απολαμβάνουν την κορυφαία άνεση που προσφέρει με κάθε του πτυχή.
Παρόλα αυτά, οι Γάλλοι σχεδιαστές δεν αρκέστηκαν σε ένα απλό ρετουσάρισμα. Το νέο μοντέλο άλλαξε αρκετά, έγινε ακόμη πιο τολμηρό, πιο εκφραστικό. Θα το αναγνωρίσεις κυρίως από το μυώδες εμπρός μέρος που εκπέμπει δυναμισμό αλλά και κομψότητα, χάρη στις ευδιάκριτες πινελιές χρωμίου. Ανασχεδιασμένα είναι και τα προστατευτικά airbump χαμηλά στις πόρτες, σήμα κατατεθέν της γαλλικής μάρκας, που μαζί με τις διχρωμίες στο αμάξωμα, τα νέα σχέδια στις πίσω κολώνες και τα πίσω φώτα με τη 3d σχεδίαση, προσδίδουν φινέτσα και κεντρίζουν το βλέμμα σου.
Ιδιαίτερα ωφελημένος είναι και ο τομέας της εξατομίκευσης. Με 97 διαφορετικούς χρωματισμούς για το αμάξωμα, 3 επιλογές για την απόχρωση της οροφής, άλλες τρεις για τον διάκοσμο της καμπίνας και δύο νέα σχέδια ζαντών, μπορείς να κάνεις το δικό σου C3, ακόμη πιο ξεχωριστό.
Αντίστοιχα μοντέρνο είναι το εσωτερικό. Απολαμβάνεις ένα ζεστό, φιλόξενο περιβάλλον με νεανική σχεδίαση και μια έντονη αύρα άνεσης. Advanced Comfort την αποκαλεί η Citroen και προκύπτει από διάφορα στοιχεία, όπως τα αναπαυτικά καθίσματα με το έξτρα αφρώδες υλικό διαβαθμισμένης σκληρότητας. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα και σωστή εργονομία, ενώ ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και τα πλαστικά, αν και σκληρά στο σύνολο τους είναι καλοβιδωμένα και ικανοποιούν σε εικόνα.
Άνετοι είναι και οι χώροι, τόσο τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες απολαμβάνουν πλούσιο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα ενώ το πορτμπαγκάζ είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία με τετραγωνισμένο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα 300 λίτρων. Θα άγγιζε το τέλειο αν η πλάτη του πίσω καθίσματος δεν έκανε σκαλοπάτι όταν πέφτει για να αυξηθεί ο χώρος φόρτωσης (στα 922 λίτρα).
Άλλη μια παρατήρηση αφορά στην έλλειψη χειρολαβών στην οροφή για τους επιβάτες. Κατά τα λοιπά, άνεση με τον τρόπο της προσφέρει και η οθόνη 7 ιντσών που αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό, με νέες υπηρεσίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας (Connect Assist), ψυχαγωγίας (Connect Play) και πλοήγησης (Connect Nav). Ελέγχεται πανεύκολα με την αφή, αλλά και με φωνητικές εντολές.
Για παράδειγμα, το νέο C3 διαθέτει το Assistance & SOS, το οποίο πραγματοποιεί αυτόματη κλήση βοήθειας ή χειροκίνητη (πιέζοντας το πλήκτρο “Assistance”) στην περίπτωση που προκύψει ανάγκη (όπως ένα ατύχημα), φέρνοντας σε άμεση επικοινωνία τον οδηγό με ένα εξειδικευμένο τηλεφωνικό κέντρο. Επίσης, με το Connect Assist, ο οδηγός μπορεί να συνδεθεί μέσω της εφαρμογής (για smartphone) MyCitroën με το αυτοκίνητό του και να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν την αυτονομία του αυτοκινήτου, το σημείο στο οποίο είναι παρκαρισμένο, πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει, αλλά και πότε θα χρειαστεί το επόμενο service.
Το Connect Play από την άλλη περιλαμβάνει την τεχνολογία Mirror Screen που είναι συμβατή με τα Apple CarPlay και Android Auto επιτρέποντας τη σύνδεση με smartphone και την απεικόνιση της οθόνης του, στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Διάκοσμος καμπίνας
- Χώροι επιβατών / αποσκευών
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Άνεση & ποιότητα κύλισης
- Λειτουργία ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση καυσίμου
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
- Αίσθηση κιβωτίου
- Έλλειψη χειρολαβών στην οροφή
Διαθέσιμη προαιρετικά είναι και η κάμερα Connected Cam. Βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να βγάζει φωτογραφίες ή βίντεο από τη διαδρομή του και στη συνέχεια να τα ανεβάζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω εφαρμογής στο κινητό του. Αλλά και σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, η κάμερα τραβά αυτόματα βίντεο τα τελευταία δευτερόλεπτα, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο.
Μια ακόμη πτυχή του Advanced Comfort είναι τα 12 συστήματα που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και λιγότερο αγχωτική. Στάνταρ σε κάθε έκδοση είναι μεταξύ άλλων η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, η ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ο περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας, η αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας και η ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού.
Όταν μιλάμε για άνεση όμως, εννοούμε πρώτα απ’ όλα τη συμπεριφορά της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω), στις λακκούβες. Σε αυτόν τον τομέα, το γαλλικό σουπερμίνι δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του. Πρέπει να δεις ο ίδιος το πόσο καλά απορροφά τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα για να καταλάβεις το κορυφαίο επίπεδο άνεσης που έχουν πετύχει οι μηχανικοί της Citroen.
Το αξιοσημείωτο είναι πως, αν και μαλακό στο δρόμο, το Citroen C3 είναι ασφαλέστατο και αποτελεσματικό στη γρήγορη οδήγηση. Δεν είναι το σουπερμίνι που θα σε συναρπάσει με τη σπορ συμπεριφορά του, το άμεσο τιμόνι ή τον ακριβή επιλογέα ταχυτήτων. Κρατά όμως καλά στο δρόμο, φρενάρει με δύναμη και ελέγχεται εύκολα. Το γαλλικό σουπερμίνι σε παρασύρει στον δικό του, ζεν ρυθμό οδήγησης με πρωταγωνιστή την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Δεν νιώθεις την ανάγκη να ανεβάσεις τέμπο. Απολαμβάνεις να ελίσσεσαι μαζί του από στροφή σε στροφή με σβέλτο ρυθμό.
Με άνεση προκύπτουν και οι επιδόσεις, ειδικά στην έκδοση που δοκιμάζουμε. Γι’ αυτό φροντίζει ο πολυβραβευμένος 1.200άρης turbo βενζίνης Puretech. Αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής, επιταχύνει με σθένος το C3 (0-100 km/h σε 9,4 sec) και διακρίνεται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στην πράξη κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 6,5 lt/100 km, αλλά εύκολα πέφτει ακόμη και κοντά στα 6 αν προσέξεις λίγο στην οδήγηση – όχι πολύ μακριά από τα 4,4 lt/100 km που ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής.
συμπέρασμα
Το νέο Citroen C3 γοητεύει με το στυλ του τους δημιουργικούς και δραστήριους ανθρώπους κάθε ηλικίας. Ταυτόχρονα όμως πείθει όσους επιλέγουν με γνώμονα τη λογική, έχοντας ισχυρή επιχειρηματολογία σε κάθε τομέα και αιχμή του δόρατος την άνεση, σε κάθε του πτυχή.
ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ