Δοκιμή: Jeep Compass 1.3T 150 PS auto - Fashion Icon
Αφού διαμόρφωσε τη μόδα στα SUV, τώρα έρχεται να την ακολουθήσει με μια αυτόματη έκδοση με μικρό τούρμπο κινητήρα
- -
- -
με μια ματιά
Αυτή είναι η βασική έκδοση του Jeep Compass αλλά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που το βάζει δυναμικά στον πυρήνα της αγοράς των SUV, όπως έχει διαμορφωθεί από τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Η Jeep στο πέρασμα του χρόνου
έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως είδωλο, με το όνομά της να
αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη κατηγορία. Είναι άμεσα συνυφασμένο με
τα ψηλά αυτοκίνητα, που δείχνουν ικανά να κυνηγήσουν την
περιπέτεια. Εξάλλου μόνο τυχαίο δεν είναι πώς ακόμα και σήμερα, που
τα SUV έχουν μπει για καλά στη
ζωή μας, δεν είναι λίγοι αυτοί που τα χαρακτηρίζουν ως “Τζιπ”.
Σε αυτή τη φάση όμως και αφού διαμόρφωσε τη μόδα, η Jeep με το Compass φαίνεται να την ακολουθεί. Από τους μεγάλου κυβισμού κινητήρες μπαίνει στα χωράφια του downsizing με ένα μικρό 1.300άρη τούρμπο βενζίνης. Και πηγαίνει μάλιστα ένα βήμα ακόμα παραπέρα, αφού υιοθετεί και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που αποτελεί την τελευταία τάση της μόδας στα SUV.
Ναι, οι αγοραστές της κατηγορίας φαίνεται ξεκάθαρα να προτιμούν αυτόν τον συνδυασμό. Έτσι, με πλούσιο οπλοστάσιο το ανανεωμένο Compass παίζει δυνατή μπάλα στην κορυφαία κατηγορία των SUV. Αισθητικά καταφέρνει να επιβάλλεται με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γραμμές παραπέμποντας άμεσα στο μεγαλύτερο αδελφό μοντέλο.
Οι γραμμές του είναι ισορροπημένες, με το σύνολο να χαρακτηρίζεται από την αρμονία και το δυναμισμό. Ο αέρας ανανέωσης έφερε νέας σχεδίασης ζάντες και επιπλέον χρωματισμούς αμαξώματος.
Παράλληλα, στο εσωτερικό συναντάμε σύγχρονη τεχνολογία, ενώ στις σημαντικές αλλαγές προσθέστε τα νέα αμορτισέρ που χαρίζουν ποιότητα στην κίνηση του μεγάλου SUV. Καινούργιο είναι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DDCT με έξι σχέσεις.
Αυτός είναι μάλιστα και ο μεγαλύτερος νεοτερισμός, αφού το Compass διατίθεται για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ανάλογα, πρεμιέρα κάνουν και τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης και το κράτημα.
Περνώντας στο εσωτερικό του Jeep Compass, η εικόνα είναι γνώριμη, με το περιβάλλον ευχάριστο και την εργονομία καλή. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό ενισχύουν την ποιοτική όψη του μοντέλου. Αναβαθμισμένο σε μεγάλο βαθμό είναι το πακέτο εξοπλισμού, με νέα τεχνολογία. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect έχει αναβαθμισμένο λογισμικό και είναι εύκολο στη χρήση.
Η μεγάλη οθόνη 8,4 ιντσών κυριαρχεί και κάνει εύκολη την πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν όλα τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Google Android Auto.
Ο οδηγός έχει στον πίνακα οργάνων μια επιπλέον ψηφιακή οθόνη επτά ιντσών για επιπλέον πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο. Επιπρόσθετα, στην πλούσια παλέτα τεχνολογιών υπάρχουν μεταξύ άλλων, τα συστήματα, προειδοποίησης για αποφυγή σύγκρουσης, για ακούσια αλλαγή λωρίδας, περιορισμού κινδύνου ανατροπής, ανίχνευσης “τυφλών” σημείων στο πλάι του αυτοκινήτου, κάμερα οπισθοπορείας και cruise control. Αναμφίβολα “φορτωμένο” με πολλά καλούδια, σε κερδίζει σε αυτόν τον τομέα.
Αλλαγές στις διαστάσεις δεν υπάρχουν, με το μήκος να είναι 4.394 mm, το ύψος 1.819 mm, το πλάτος 1.624 mm και το μεταξόνιο 2.636 mm. Έτσι, δεδομένες είναι οι ανέσεις για πέντε επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους με όγκο 438 λίτρα ή 1.387 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.
Επί της ουσίας το Jeep Compass της δοκιμής μας παρουσιάζεται με ένα σύγχρονο πακέτο, σύμφωνο με τα νέα δεδομένα της αγοράς, που θέλει μικρό κινητήρα να συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το μυώδες καπό βρίσκεται ένας νέος κινητήρας 1,3 λίτρων τούρμπο βενζίνης, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο ιπποδυνάμεις, με 130 και 150 άλογα. Στην πρώτη εκδοχή συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στη δεύτερη, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT.
Η συνεργασία κινητήρα κιβωτίου είναι αγαστή. Η δύναμη αρκετή και η ροπή πλούσια, φτάνοντας τα 270 Nm. Μάλιστα είναι διαθέσιμη από χαμηλά, συγκεκριμένα στις 2.500 rpm, ενώ στην πράξη τραβάει από ακόμα πιο χαμηλά. Το κιβώτιο είναι γρήγορο, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη, με τις αλλαγές να γίνονται από τον επιλογέα της κεντρικής κονσόλας.
Μάλιστα, στην default λειτουργία είναι ήπιο στις αλλαγές φροντίζοντας για την άνεση και την ησυχία στην καμπίνα των επιβατών. Υπάρχει όμως και η επιλογή Sport, από ένα button στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που ρυθμίζει το κιβώτιο να κρατά πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του προσφέρει ακόμα καλύτερη απόκριση στο γκάζι, ενώ και το τιμόνι αποκτά περισσότερη από την αίσθηση που του λείπει.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ανάρτηση
- Χώροι
- Άνεση
- Καθαρό ύψος
- Κιβώτιο
- Κινητήρας
ξινά
- Κατανάλωση
- Αίσθηση τιμονιού
Ανάλογα, για την καλύτερη αίσθηση του Compass στο δρόμο φροντίζουν τα νέα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping). Η προσθήκη τους έχει αναβαθμίσει την ποιότητα που πατάει στο δρόμο, παραμένοντας ισοπεδωτικό στις κακοτεχνίες, ενώ το σημαντικότερο, περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, παρέχοντας καλύτερη αίσθηση και πιο σαφή οδική συμπεριφορά. Συνολικά, το συγκεκριμένο Compass παρουσιάζεται πιο ταξιδιάρικο, πιο καλό στις στροφές, αλλά και παρά την κίνηση στους δύο τροχούς, ικανό και εκτός δρόμου, σε βατές διαδρομές, χάρη και στο μεγάλο καθαρό ύψος του που φτάνει τα 198 mm. Σε κάθε περίπτωση είναι ικανό σε επιδόσεις, με 9,1 sec για το 0-100 km/h και 199 km/h τελικής, αλλά από την άλλη, -υπό πίεση-, παρουσιάζεται και απαιτητικό σε καύσιμο. Ο συνδυασμός αυτός στο Jeep Compass είναι επιτυχημένος, προσφέροντας ένα ελκυστικό σύνολο που χτυπάει μέσα στην καρδιά της κατηγορίας των SUV.
Στη βασική του έκδοση με το 1.300άρη κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάζεται και ιδιαίτερα προσιτό, με τιμή στα 22.800 ευρώ, ενώ στην ισχυρότερη εκδοχή του -της δοκιμής μας- με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ζητά -και προσφέρει παραπάνω-, αλλά φαίνεται πιο επίκαιρο και πιο κοντά στα “θέλω” του αγοραστικού κοινού, όπως αποτυπώνονται και στις πωλήσεις των SUV. Αναμφίβολα, αυτό το Compass επιβάλλεται με την αισθητική του και τον ισοπεδωτικό τρόπο που κινείται σε κάθε είδους τερέν.
συμπέρασμα
Αρέσει το νέο Jeep Compass και αυτό είναι εύκολο να το διαπιστώσεις. Τώρα με τον μικρό 1.300άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης έγινε και προσιτό για το αποκτήσεις. Με την προσθήκη του αυτόματου έγινε και πιο trendy, ακολουθώντας τα “θέλω” του αγοραστικού κοινού που προτιμάει αυτού του είδους τον συνδυασμό. Μικρό κινητήρα με αυτόματο κιβώτιο. Η κατανάλωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ενώ στα αδιαμφισβήτητα θετικά του ανήκει η νέα ανάρτηση που το κάνει, πέρα από ισοπεδωτικό και πιο υπάκουο στις εντολές του οδηγού.