Δοκιμή: Skoda Superb iV - ΥΠΕΡΟΧΗ
Στροφή στην ηλεκτροκίνηση κάνει το νέο Superb με την έκδοση iV να προτάσσει τη σύγχρονη τεχνολογία δίπλα στις πολλές αρετές του
- -
- -
με μια ματιά
Η υβριδική έκδοση του Skoda Superb με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 65 χιλιόμετρα. Διατηρεί την ποιότητα που χαρακτηρίζει το μοντέλο στην κατασκευή του, αλλά και τους αχανείς χώρους για πέντε άτομα, γαρνίροντας το εύγευστο πιάτο με μπόλικη σύγχρονη τεχνολογία.
Μετρά σχεδόν 20 χρόνια ζωής το Superb που δημιουργήθηκε εξ
αρχής για να αναβαθμίσει τη γκάμα της Skoda. Αρχικά με τους αχανείς
χώρους του, που τόσο εμφατικά μας παρουσίασε με την καλλονή
Αντριάνα Σκλεναρίκοβα που άπλωνε τα δίμετρα πόδια της από τις πίσω
θέσεις μέχρι τα εμπρός καθίσματα. Κερασάκι στην τούρτα φυσικά η
αναβαθμισμένη ποιότητα, που έκανε το Superb να ξεχωρίζει από τα
υπόλοιπα μοντέλα της τσεχικής φίρμας και να κοιτά στα μάτια ακόμα
και τον γερμανικό ανταγωνισμό.
Από τότε έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι, με τη Skoda να έχει προσθέσει πολλά SUV στη γκάμα της, διατηρώντας όμως πάντα το Superb σε περίοπτη θέση, εκεί που του αξίζει. Σήμερα, δυο δεκαετίες σχεδόν μετά, στην τρίτη πλέον γενιά του, το μεγαλύτερο μοντέλο της Skoda αποκτά πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, που υπογραμμίζεται από μια Plug-in Hybrid έκδοση με τα διακριτικά iV. Αυτή συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα μικρής χωρητικότητας 1,4 λίτρων τούρμπο και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 218 ίππους και 400 Nm ροπής!
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, αισθητικά την εμπρός όψη του νέου Superb κοσμούν πλέον full LED φωτιστικά σώματα, που του χαρίζουν μια ξεχωριστή ταυτότητα όταν κινείται στο δρόμο. Η μάσκα είναι ανασχεδιασμένη και κρύβει έντεχνα στο δεξί της μέρος το καπάκι που φιλοξενεί την υποδοχή για τη φόρτιση του ηλεκτρικού κινητήρα.
Το μακρύ προφίλ με τις αρμονικές αναλογίες κάνουν ξεχωριστό οι ειδικής σχεδίασης μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά 235/45. Στο πίσω μέρος έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα γραμματοσειρά για το όνομα του μοντέλου, ενώ τη διαφορετικότητα υπογραμμίζει το διακριτικό iV. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα σχήματος “C” προσδίδουν κομψότητα και μοναδικότητα στην εικόνα του πίσω μέρους.
Το Superb ανέκαθεν επιβάλλονταν με τις διαστάσεις, κάτι που ισχύει και στη νέα γενιά του. Με μήκος που πλησιάζει απειλητικά τα πέντε μέτρα (4.869 mm) είναι 8 mm μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Κίνηση που εξαργυρώνεται και σε χώρους όσον αφορά το εσωτερικό. Αχανείς για την ακρίβεια, θα βολέψουν με προεδρικές ανέσεις τέσσερα άτομα ή ακόμα και πέντε χωρίς παραχωρήσεις. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά στην πλειονότητά τους, με άριστη συναρμογή, που δημιουργούν μια ποιοτική εικόνα στο μάτι, αλλά και στο χέρι, αγγίζοντας τις μεγάλες επιφάνειες του νέου Superb.
Αυτό που έχει πληγεί από τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών. Αφού κάτω από εκεί και εμπρός από τον πίσω άξονα βρίσκονται αποθηκεμένες οι μπαταρίες χωρητικότητας 13 kWh που περιορίζουν τον όγκο από τα 625 λίτρα της συμβατικής έκδοσης στα 485 λίτρα. Στην πράξη και όσον αφορά τον τρόπο κίνησης του νέου Skoda Superb iV, αυτό που κυριαρχεί είναι η άνεση. Αρχοντικό πάτημα, που παρά τους μεγάλους τροχούς, ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία, διατηρώντας τους επιβαίνοντες ξεκούραστους και ατσαλάκωτους, σε κάθε περίπτωση.
Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και δεν φαίνεται να επηρεάζεται από το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Η ενεργή ανάρτηση φροντίζει να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, παρέχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Τα φρένα από την άλλη παρουσιάζουν ένα μικρό κενό αίσθησης στο πρώτο πάτημα, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης. Ωστόσο, μετά από το χρόνο εξοικείωσης που απαιτούν αποδεικνύονται δυνατά και ανθεκτικά στη χρήση.
Επιπλέον, υπάρχουν 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες. Το αυτοκίνητο ξεκινάει ως αμιγώς ηλεκτρικό, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς καθόλου θόρυβο, παρά μόνο έναν τεχνητό ήχο για να γίνεται αντιληπτό το αυτοκίνητο από πεζούς και ποδηλάτες. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα υβριδικής κίνησης, όπου ένα πρόγραμμα επιλέγει αυτόματα, ανάλογα με την πίεση του δεξιού πεντάλ και φυσικά των συνθηκών να παίρνει δύναμη από τον θερμικό κινητήρα ή τον ηλεκτρικό. Στο Sport mode παρέχεται το μάξιμουμ των δυνατοτήτων των δυο κινητήρων.
Πιο συγκεκριμένα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο 1.4 TSI τούρμπο με απόδοση για την περίσταση 156 ίππων και 250 Nm ροπής. Σε συνεργασία με τον ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW (114 PS) και 330 Nm, αποδίδουν συνδυαστικά 218 ίππους και 400 Nm ροπής.
γλυκά
- Υβριδικό σύστημα
- Ηλεκτρική κίνηση
- Αυτονομία
- Κατανάλωση (υβριδικό)
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Χώροι
- Άνεση
- Τεχνολογία
ξινά
- Ευελιξία
Η μετάδοση περνάει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται γρήγορα, χωρίς να γίνονται αισθητές από οδηγό και επιβάτες. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 7,7 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 224 km/h. Αναμφίβολα εντυπωσιάζει με τη δύναμη του, αναδεικνύοντας την ταξιδιάρικη υπόσταση του μοντέλου. Ωστόσο, εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει το Superb iV είναι όταν κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά. Η θεωρητική αυτονομία του σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 55 χιλιόμετρα (με πρωτόκολλο WLTP), με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στο 1,9 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 42 gr/km που το απαλλάσσουν και από τα τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον και με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα που είναι σημαντική στις καθημερινές μετακινήσεις περιορίζεται σε τιμές ακόμα και κάτω από τα 5 lt/100 km.
Δεδομένης της ηλεκτρικής αυτονομίας του, το Superb iV μπορεί να κινηθεί Δευτέρα έως Παρασκευή κάνοντας τη διαδρομή γραφείο - σπίτι, αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενική κατανάλωση. Από την άλλη ο θερμικός κινητήρας και η υβριδική λειτουργεία του επιτρέπει να κινηθεί χωρίς όρια το σαββατοκύριακο, αφού η θεωρητική αυτονομία του μαζί με τον βενζινοκινητήρα ξεπερνάει τα 850 χιλιόμετρα.
συμπέρασμα
Το νέο Skoda Superb iV με την υβριδική του υπόσταση, αλλά και τις αμέτρητες χάρες που διαθέτει βάζει για τα καλά την τσεχική εταιρεία στο παιχνίδι της σύγχρονης αγοράς που θέλει τα μοντέλα να μπαίνουν στην πρίζα.