Δοκιμή: Mercedes-Benz A250e sedan – Υβριδική 1.4Τ, με 218 ίππους και κατανάλωση 1,4 lt/100 km!

Η Mercedes-Benz εμπλουτίζει τη γκάμα της με plug-in εκδόσεις των μοντέλων της και δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό σύστημα στο σεντάν αμάξωμα της A-Class

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,90 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)0,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)21,0 gr/km
με μια ματιά

Με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή, αλλά και παράλληλη χρήση του βενζινοκινητήρα, η Mercedes-Benz A250e διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να την καταστήσουν ιδανική για τις απαιτήσεις της σημερινής εποχής.

Το στρατηγικό πλάνο της Mercedes-Benz είναι γνωστό εδώ και αρκετό διάστημα. Η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη, με την EQC να αποτελεί δείγμα γραφής και τεχνογνωσίας για τη γερμανική εταιρεία. Μάλιστα, λίαν συντόμως αναμένονται οι νεότερες EQA και EQS, που θα εμπλουτίσουν περαιτέρω την αμιγώς ηλεκτρική σειρά EQ. Παράλληλα, η Mercedes-Benz φροντίζει για τον εξηλεκτρισμό της υπόλοιπης γκάμας της, αφού έχει γνωστοποιήσει ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα προσφέρει 20 plug-in εκδόσεις των μοντέλων της! Ήδη η νεότερη γενιά του υβριδικού συστήματος έχει τοποθετηθεί στην A-Class, τη CLA, την B-Class και την GLA, ενώ σειρά θα πάρουν και άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Μέχρι τότε, η πρώτη μας εμπειρία με την plug-in πρόταση της Mercedes-Benz έγινε στο σεντάν αμάξωμα της A-Class. Και μάλιστα, με το πακέτο AMG Line, που τουλάχιστον στα χαρτιά μοιάζει να ταιριάζει γάντι στους 218 ίππους που υπόσχεται συνδυαστικά το υβριδικό σύνολο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ TH ΔΟΚΙΜΗ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ EQC

 

Τεχνικά μιλώντας

Η Mercedes-Benz δεν είναι πρωτάρα στην plug-in τεχνολογία. Το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας με τέτοιου είδους υβριδικό σύστημα παρουσιάστηκε το 2014 στο αμάξωμα της S 500. Σήμερα, έχουμε φτάσει αισίως στην 3η γενιά της συγκεκριμένης τεχνολογίας, η οποία «παντρεύει» τη λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.330 cc απόδοσης 160 ίππων, με αυτή ενός ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Η συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 218 ίππους, ενώ η εντυπωσιακή τιμή της ροπής τα 450 Nm! Είναι χαρακτηριστικό, ότι παρά το αυξημένο βάρος, που στην περίπτωση της A-Class sedan αγγίζει τα 1.700 κιλά, οι επιδόσεις της θυμίζουν μοντέλο άλλης κατηγορίας. Και δεν είναι υπερβολή, αν αναλογιστείτε ότι μόλις 6,7 sec απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική της ταχύτητα είναι 240 km/h.

Η μπαταρία που φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα έχει χωρητικότητα 15,6 kWh
, είναι υδρόψυκτη ιόντων λιθίου και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων. Η συγκεκριμένη επιλογή έχει σαν αποτέλεσμα να μην διαφοροποιούνται οι χώροι στο εσωτερικό. Παράλληλα, το μικρότερο σε μέγεθος ρεζερβουάρ (35 λίτρα), αλλά και το γεγονός πως το καζανάκι και ο καταλύτης της εξάτμισης έχουν «στριμωχτεί» στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, επιτρέπουν στην A-Class sedan να διατηρεί αξιοπρεπή χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 345 lt, αντί για τα 410 lt της απλής έκδοσης. Επίσης, ελέω χωροταξικών αναγκών, για την πίσω ανάρτηση έχει επιλεχθεί η λύση του ημιάκαμπτου άξονα, αντί των πολλαπλών συνδέσμων.

 

Στην πρίζα, και όχι μόνο

Η plug-in τεχνολογία είναι συνυφασμένη τόσο με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, όσο και με την οικονομία. Στην περίπτωση της A250e, η Mercedes-Benz υπόσχεται υπό ιδανικές συνθήκες ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη της τάξεως των 70 km. Στην πράξη, το συγκεκριμένο νούμερο δεν απέχει από την πραγματικότητα! Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα 60 km, χρησιμοποιώντας και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 lt/100 km, αφού με 218 ίππους κάτω από το δεξί πόδι δεν είναι εύκολο να είσαι συνέχεια συνετός με το γκάζι. Κάτι που σημαίνει ότι με προσεκτική οδήγηση και γνώμονα την χαμηλή κατανάλωση, η συγκεκριμένη επίδοση μπορεί να είναι εξαιρετικά χαμηλότερη, και συγκεκριμένα κάτω από 4 lt/100 km. Όσον αφορά τη φόρτιση; Σε οικιακή πρίζα η μπαταρία μπορεί να γεμίσει σε 5,5 ώρες, ενώ με wallbox η ίδια διαδικασία θα διαρκέσει 3 ώρες και 25 λεπτά. Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε ταχυφορτιστή, μόλις 25 λεπτά είναι αρκετά για να γεμίσει το 80% της μπαταρίας. Καθόλου άσχημα!

 

Digital boy

Για βέλτιστη αποδοτικότητα, η A250e διαθέτει μία σειρά από προγράμματα οδήγησης, που φροντίζουν να υποστηρίξουν τον οδηγό στην προσπάθεια της μέγιστης οικονομίας. Έτσι, δίπλα στα γνωστά comfort, sport και individual, συναντάμε το αναβαθμισμένο eco, το electric και το Battery Level. Το electric προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Η τελική της ταχύτητα σε αυτό το mode μπορεί να φτάσει τα 140 km/h, ενώ σε περίπτωση που χρειαστείτε την αρωγή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρκεί να πιέσετε τέρμα το πεντάλ της βενζίνης κάνοντας kickdown. Σημειώστε, πως στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν αλλάζουν πλέον τις ταχύτητες του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, αλλά το βαθμό ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας, και μάλιστα τεσσάρων σταδίων, ενώ υπάρχει επιπλέον η επιλογή Auto! Με το πρόγραμμα Battery Level, το υβριδικό σύστημα της A250e διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας και η χρήση του ηλεκτροκινητήρα γίνεται όταν το επιλέξει ο οδηγός. Σημειώστε, πως με εξαίρεση τα προγράμματα sport και individual, το σύστημα ανάκτησης μέσω της πέδησης είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί αυτόματα, επιβραδύνοντας ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Κάτι αντίστοιχο, μπορεί να κάνει αυτόματα και το πρόγραμμα eco, λαμβάνοντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για τη διαδρομή, αλλά και τα όρια ταχύτητας.

 

Premium χαρακτήρας και πολυτέλεια

Φυσικά, μπορεί να πρόκειται για ένα plug-in μοντέλο, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι παραμένει μία Mercedes-Benz. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, ενώ ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Η είσοδος στην καμπίνα του εσωτερικού σε μεταφέρει σε ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον, με τις ευμεγέθεις οθόνες να κλέβουν την παράσταση. Η γενικότερη σχεδίαση αποπνέει high tech ατμόσφαιρα, αλλά διατηρεί τον premium χαρακτήρα που διακρίνει τα μοντέλα της Mercedes-Benz. Στην έκδοση AMG-Line που είχαμε στη διάθεση μας, μικρές λεπτομέρειες όπως το διαφορετικό τιμόνι και τα σπορ καθίσματα αναδεικνύουν παράλληλα τον σπορ χαρακτήρα της. Φυσικά, το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι κορυφαίο περιλαμβάνοντας πολλά περισσότερα από όσα θεωρούμε δεδομένα και αναγκαία στο βασικό πακέτο. Τέλος, όπως αναφέραμε και παραπάνω, η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας και του υβριδικού συστήματος γενικότερα, έχει σαν αποτέλεσμα να μην γίνονται χωροταξικές υποχωρήσεις. Κάτι που σημαίνει πως άνετα τέσσερις ενήλικες και οι αποσκευές τους μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό της.

 

Ευχάριστη έκπληξη!

Όχι για έναν, αλλά για αρκετούς λόγους, που εν τέλει καταλήγουν στη διαμόρφωση του πολύπλευρου χαρακτήρα της A250e. Ο ηλεκτροκινητήρας αναδεικνύει τις αρετές του κατά τη μετακίνηση στον αστικό κύκλο. Το περιβάλλον απόλυτης ησυχίας που επικρατεί στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική απόκριση στο γκάζι, καθιστούν άνετες τις πλέον άχαρες στιγμές πίσω από το τιμόνι της στο κυκλοφοριακό κομφούζιο των πόλεων. Με την ηλεκτρική αυτονομία να ξεπερνά τα 60 km ουσιαστικά αφήνεις τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε χειμερία νάρκη. Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που θα τον χρειαστείς. Σε εκείνο το σημείο θα φανερώσει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα της. Ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει για την εξαιρετική απόκριση στις χαμηλές στροφές, για να αναλάβει το τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο από τις μεσαίες και έπειτα. Σε συνδυασμό με τις πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, η Α250e επιταχύνει εντυπωσιακά πιστοποιώντας τους αριθμούς που υπόσχεται το γερμανικό εργοστάσιο. Βέβαια, μπορεί οι επιδόσεις να φανερώνουν ένα σπορ χαρακτήρα, αλλά η A250e δεν είναι μία κατασκευή αυτού του είδους. Η οδική της συμπεριφορά εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι ψηλά για την κατηγορία, όντας προβλέψιμη.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης
  • Τραχιά λειτουργία κινητήρα στις ψηλές στροφές

Μπορεί οι τρυπητοί δίσκοι μπροστά και το πακέτο AMG Line με τους τροχούς των 18 ιντσών και σε συνδυασμό με τον ισχυρό κινητήρα, να σε παρακινούν να πιέσεις παραπάνω, αλλά στο όριο θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι μία σπορ κατασκευή. Οι κλίσεις του αμαξώματος αυξάνονται, οι εμπρός τροχοί στην προσπάθεια τους να τιθασεύσουν τη ροπή των 450 Nm αναγκάζουν το σύστημα ευστάθειας να παρεμβαίνει πιο συχνά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν σε εμπνέει με την αίσθηση του όντας ελαφρύ. Ο χαρακτήρας της δεν έχει αλλοιωθεί με την επιπλέον ισχύ, τείνοντας περισσότερο στην αίσθηση που προσφέρει ένα μοντέλο με στοιχεία GT. Αυτά που της επιτρέπουν να «καταπίνει» με άνεση εκατοντάδες χιλιόμετρα, προσφέροντας άφθονη δύναμη στη διάθεση του οδηγού και απολαμβάνοντας παράλληλα εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Κάτι για το οποίο ευθύνεται η ρύθμιση της ανάρτησης, που παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τους 18άρηδες τροχούς δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα ακόμα και από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. 

συμπέρασμα

Χωρίς υπεκφυγές, η plug-in εκδοχή της A-Class είναι αποδοτική και οικονομική. Προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, σημαντική αυτονομία με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ παράλληλα βελτιώνει θεαματικά τις επιδόσεις του γερμανικού μοντέλου. Στο μεταβατικό στάδιο που βρισκόμαστε εν όψει του δεδομένου ηλεκτρικού μέλλοντος, η A250e συνδυάζει τις αρετές δύο διαφορετικών κόσμων, διατηρώντας  φυσικά και όλα τα στοιχεία που διακρίνουν τον premium χαρακτήρα μίας Mercedes-Benz.  


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...