Δοκιμή: Hyundai i10 1.0 Τ-GDi N Line - Το μικρό σπορ με τους 100 ίππους
Λίγο παραπάνω από 1.000 κιλά και 100 ίπποι. Ένας συνδυασμός που παλιότερα θεωρούταν εκρηκτικός και σήμερα γίνεται πράξη στην έκδοση N Line του Hyundai i10.
- -
- -
με μια ματιά
Οι πινελιές του N Division δεν περιορίζονται στο αισθητικό κομμάτι και η κορυφαία έκδοση του i10 των 100 ίππων αποκτά… τσαγανό!
Η σημερινή γενιά των 40άρηδων που είχε πάθος με το αυτοκίνητο και την ταχύτητα, στα νιάτα της δεν αναζητούσε τρελές ιπποδυνάμεις. Τα σπορ μοντέλα της εποχής που μπορούσαμε να αποκτήσουμε είχαν μία ισχύ της τάξεως των 100 ίππων, που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος δημιουργούσε ένα κοκτέιλ αρκετό για να μας… «μεθύσει». Οι εποχές άλλαξαν και η εξέλιξη των ειδών έχει σαν αποτέλεσμα κατασκευές του είδους να εκλείψουν. Τουλάχιστον έτσι νομίζαμε. Αντίστοιχη φιλοσοφία έδειχνε να διακατέχει το Volkswagen up! GTI και σήμερα το Hyundai 10 N Line. Φυσικά, δεν πρόκειται για μία καθαρόαιμη κατασκευή που έχει βγει από το σχεδιαστήριο του N Division, αλλά για μία έκδοση με συγκεκριμένες αναβαθμίσεις στα σημεία που χαρίζουν στο i10 μία αύρα από το φημισμένο πλέον τμήμα επιδόσεων της Hyundai.
Αγριεμένο!
Το… «άγριο» i10 N Line ξεχωρίζει από μακριά. Μάλιστα, καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά στη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το πολύ διακριτικό, από το κραυγαλέο. Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις είναι στοχευμένες και σαφέστατα έχουν επηρεασμούς από τις εκδόσεις του N Division. Ο εμπρός προφυλακτήρας με την κυψελοειδή μαύρη μάσκα, δένει ιδανικά με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα. Για να σπάσει η μονοτονία, φροντίζουν τρεις κόκκινες γραμμές και μία αντίστοιχου χρώματος πινελιά στο κάτω μέρος. Κάτι αντίστοιχο συναντάμε και στο πίσω μέρος, με τον προφυλακτήρα να διαθέτει διαχύτη προφανώς διακοσμητικού χαρακτήρα, αλλά και ένα κόκκινο τελείωμα στα πρότυπα των μοντέλων του N Division. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε τη διχρωμία του αμαξώματος, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, τις ζάντες διάστασης 16 ιντσών και έχετε την πλήρη εικόνα της μετάλλαξης του αθώου i10 από αυτοκίνητο πόλης, σε μία κατασκευή που σε προδιαθέτει ευχάριστα με την σπορ εμφάνιση του.
Όχι απλά ένα πακέτο εξοπλισμού…
Το πακέτο είναι όμορφο, εκπέμπει δυναμισμό χωρίς να… φωνάζει για την ταυτότητα του, αλλά είναι γνωστό πως σε μοντέλα αυτού του είδους η ουσία και η διαφορά κρύβεται κάτω από τα αμάξωμα και συγκεκριμένα στα μηχανικά μέρη. Στην περίπτωση του i10 N Line η σημαντικότερη από αυτές είναι η τοποθέτηση του 1.000άρη 3κυλίνδρου κινητήρα των 100 ίππων με τα 172 Nm ροπής (και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.500 rpm) κάτω από το εμπρός καπό. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το κορεάτικο μοντέλο θα διατίθεται με κινητήρα που διαθέτει τούρμπο! Αξίζει να σημειώσουμε, πως το i10 N Line θα προσφέρεται και με την ατμοσφαιρική έκδοση των 1.200 cc και των 84 ίππων. Εμείς στη διάθεση μας είχαμε την… ισχυρότερη εκ των δύο, η οποία για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 km/h. Σημαντικό είναι το γεγονός πως έχει αναβαθμιστεί η ανάρτηση και μάλιστα με πιο σφικτά ελατήρια, νέα ρύθμιση των αμορτισέρ, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική και νέα bumb stop στον πίσω άξονα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ HYUNDAI i10 1.2 MPi
Ζωντάνια και fun!
Περνώντας στο εσωτερικό, μπορεί η θέση οδήγησης να μην σε εμπνέει, αλλά ο εσωτερικός διάκοσμος δημιουργεί ένα «ανήσυχο» περιβάλλον. Ο διαφοροποιημένος πίνακας οργάνων, το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και τα καθίσματα με τα διακριτικά Ν παίζουν το ρόλο τους, αλλά περισσότερο σε προδιαθέτει θετικά ο επιλογέας ταχυτήτων. Ελαφρώς ψηλά τοποθετημένος και λαβή ίδια με αυτή του i30 N μοιάζει να… σου κλείνει το μάτι. Και στην πράξη σε δικαιώνει, αφού οι μικρές διαδρομές τον καθιστούν εξαιρετικά ευχάριστο και γρήγορα ξεχνάς τα αυτόματα κιβώτια που οδηγείς κατά κόρων το τελευταίο διάστημα. Στο κέντρο της πόλης αμέσως συνειδητοποιείς ότι η πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν σημαίνει πως έχει μειωθεί το επίπεδο άνεσης που προσφέρει το i10. Μπορεί να «διαβάζει» τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν κουράζει. Εξάλλου, αν έχεις επιλέξει την έκδοση N Line αυτό είναι κάτι αναμενόμενο.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Ποιότητα
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξινά
- Τιμή
- Απόκριση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Και η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση που προσφέρει σε προδιαθέτει ευχάριστα. Όπως και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.000 cc που χαρίζει ζωντάνια στο i10. Μπορεί χαμηλά να αποδεικνύεται νωχελικός, αλλά μόλις ξεπεράσεις το ψυχολογικό φράγμα των 2.000-2.500 rpm έχει δύναμη και επιταχύνει εντυπωσιακά μέχρι τις 5.500 rpm, όπου και αρχίζει να «λαχανιάζει». Ανάμεσα στις 2.500 και 5.000 rpm, το 3κύλινδρο σύνολο αναδεικνύει τις αρετές του και αυτό το εύρος στροφών πρέπει να εκμεταλλευθεί όποιος θέλει να κινηθεί γρήγορα πίσω από το τιμόνι του. Και μάλιστα το λιλιπούτειο i10 θα τον αποζημιώσει! Η ευελιξία και η εξαιρετική κατευθυντικότητα είναι τα πρώτα στοιχεία που θα διαπιστώσει, αφού το διακρίνει η αμεσότητα στις απότομες αλλαγές πορείας. Το μπροστινό μέρος θα ακολουθήσει τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης και μόνο λόγω υπερβολικά αισιόδοξης προσέγγισης στην είσοδο θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, ενώ δύσκολα θα ξεκολλήσει. Βέβαια, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν μένει απλός παρατηρητής και ένα ελάφρωμα στο πίσω θα κάνει την εμφάνιση του. Αλλά σε μικρό βαθμό, και μάλιστα σε σημείο που ο μυημένος θα μπορέσει να το εκμεταλλευθεί προκαλώντας τοποθέτηση πριν την στροφή.
συμπέρασμα
Όσοι νοσταλγείτε-ούμε τις κατασκευές της δεκαετίας του ’90, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το i10 N Line δεν είναι αποτελεί αναβίωση ενός μοντέλου εκείνης της εποχής. Αυτό, όμως, δεν αναιρεί ότι το κορεάτικο mini έχει χαρακτήρα. Με την δυναμική του εμφάνιση, το ζωντανό κινητήρα και την «ψαγμένη» ρύθμιση της ανάρτησης διαφοροποιείται και ξεχωρίζει σε σχέση με τα υπόλοιπα ταπεινά αυτοκίνητα πόλης. Ο διττός χαρακτήρας που του επιτρέπει να κινείται με άνεση στα στενά της πόλης, αλλά και σε μία ορεινή διαδρομή, είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Και εν τέλει που το χαρακτηρίζει.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ
ΠΕΡΡΑΚΗ