Δοκιμή BMW M440i xDrive Coupe - Ποίημα!

Στην κορυφή της σειράς 4 Coupe, υπάρχει η πανίσχυρη Μ4 Competition, η απλή Μ4 και στο τρίτο σκαλοπάτι συναντάς το αυτοκίνητο της δοκιμής. Απολαύστε την!

  • -
  • -
Ισχύς374 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)170,0 gr/km
με μια ματιά
Σχεδόν 5μετρη, αλλά τόσο ευέλικτη και τόσο ζωντανή σε συμπεριφορά και επιδόσεις. Διαθέτει και υβριδική βοήθεια, αλλά αυτό που σου μένει από αυτή την 4άρα είναι ότι χαίρεσαι να οδηγείς.


BMW 
M440xDrive Coupe - Υψηλή αισθητική, προσωπικότητα και Μ αθλητικός χαρακτήρας. Στοιχεία που συναντάς με το καλημέρα σε μια σύγχρονη κουπέ εκδοχή, που είναι πληθωρική από τη φύση της. Σημειώστε 4.770 mm μήκος, 1.852 mm πλάτος και 1.393 mm ύψος, ώστε να έχετε μια εικόνα των διαστάσεων μιας ομολογουμένως απόλυτα ισορροπημένης, αριστοκρατικής, δυναμικής και σπορ σιλουέτας. Όσο και να απλώνεται σε διαστάσεις όμως τονίζοντας ακόμα περισσότερο τα coupe χαρακτηριστικά της, παραμένει πιστή στις αξίες που αναζητά κανείς από ένα δίπορτο αυτοκίνητο του είδους. Εκτός από το θεαθήναι δηλαδή, προσφέρει και συνολικό σπορ αποτέλεσμα.  

 

Μάσκα παρακαλώ

Ατάκα της εποχής, αλλά ταιριαστή στη περίπτωση της νέας Coupe 4άρας που υιοθετεί τη νέα μάσκα και ακούει τα εξ αμάξης. Η αλήθεια είναι ότι τα νεφρά της BMW μεγάλωσαν, σχεδόν σε μέγεθος θηριώδους αεραγωγού. Αυτό μπορεί στη πρώτη οπτική επαφή από φωτογραφίες να σήκωνε το φρύδι ως ένδειξη προβληματισμού, στην πράξη όμως με το αυτοκίνητο μπροστά σου, δεν ενοχλεί. Τουλάχιστον σε αυτό το βαθύ μπλε χρώμα του αυτοκινήτου, στα δικά μου μάτια, έκατσε εύπεπτη. Σε ανοιχτόχρωμες περιπτώσεις αμαξώματος και όχι στην black εκδοχή της μάσκας (περίγραμμα και λεπτομέρειες στις γρίλιες) γίνεται μια έντονη παρουσία που κλέβει την παράσταση σε σχέση με την γνώριμη ανφάς BMW εικόνα. Σύντομα όμως θα γίνει και αυτή αποδεκτή και θα τη δούμε και σε άλλα μοντέλα της Βαυαρικής φίρμας.

H M440i xDrive στέκεται φαρδιά, πληθωρική σε όλα της και ψαρωτική στο μάτι. Χωρίς υπερβολές βέβαια γιατί δεν ήρθε για αυτό, αλλά με τις ανάλογες μυϊκές εντάσεις στα σημεία που πρέπει. Φουσκώματα σε καπό και φτερά παντρεύονται με ακμές και πτυχώσεις στο αμάξωμα, η οροφή χαμηλώνει ταξιδεύοντας προς τα πίσω, τα full LED φώτα ξεχωρίζουν με την ανάγλυφη αισθητική τους, οι τροχοί 19’’ γεμίζουν τους θόλους και οι προφυλακτήρες βγάζουν μια επιθετικότητα στην σχεδιαστική τους εκτέλεση. Όλο μαζί το πακέτο συνθέτει ένα κολακευτικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί και τους εκφραστές της κομψότητας, αλλά και αυτούς που αναζητούν σπορ δυναμικό στοιχείο.

 


Μεγάλη πόρτα θα διαβείς

Οι μεγάλες πόρτες με τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο κυριαρχούν, ενισχύοντας το προφίλ και την κουπέ αισθητική. Ταυτόχρονα εξυπηρετούν τις διελευσεις εισόδου εξόδου των επιβατών τόσο για την εμπρός όσο και για την πίσω σειρά καθισμάτων. Μπροστά η κατάσταση είναι λίγο πολύ αναμενόμενη, αρχοντική για οδηγό συνοδηγό με τον πρώτο να απολαμβάνει μιας κορυφαίας θέσης για να απολαμβάνει οδήγηση. Άψογα και τα ηλεκτρικά καθίσματα με ρυθμίσεις ακόμα και για την πλευρική σύγκλιση στα πλευρά, ώστε να μην αφήσουν σωματότυπο παραπονεμένο. Τα 2.851 mm του μεταξονίου δημιουργούν προϋποθέσεις για ικανοποιητικό χώρο για τους δυο ενήλικες που θα φιλοξενηθούν πίσω, ακόμα και για να ταξιδέψουν. Καμιά κλειστοφοβική έννοια και αίσθηση και επιπλέον 440 λίτρα στο πορτ μπαγκαζ για αποσκευές. Ένα ενδελεχές σκανάρισμα του ματιού στο εσωτερικό επιβεβαιώνει την ποιοτική κλάση της BMW σε κάθε λεπτομέρεια. Δέρματα παντού, ενθέσεις και επιφάνειες από αλουμίνιο, συνθέσεις για κάθε γούστο και τσέπη, οθόνες και digital λογική ενημέρωσης που δεν αφήνουν περιθώρια για κριτική. Ακριβά υλικά που δεν συμβιβάζουν την κατασκευαστική αρτιότητα και στοιχεία τεχνολογιών που δικαιολογούν την υψηλή τιμή. Εξοπλισμός με λίγα λόγια, που όρεξη και λεφτά να έχεις και δύσκολα θα ξινίσεις τα μούτρα για κάτι που λείπει, όσο απαιτητικός-ιδιότροπος και αν είσαι. Είτε το δεις από την σκληροπυρηνική σπορ πλευρά είτε φλερτάρεις με την αριστοκρατία. Συμπερασματικά, η σχεδιαστική κεντρική ιδέα έρχεται από την BMW λογική που βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο.



Πίσω από το κομψό δερμάτινο τιμόνι βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, στον οποίο προβάλλονται όλες οι πληροφορίες. Ένα αναβαθμισμένο head-up display με μεγαλύτερη κατά 70% επιφάνεια, προβάλει περισσότερα στοιχεία, ακόμα και τον χάρτη πλοήγησης, ακριβώς εμπρός από βλέμμα του οδηγού, προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ασφάλεια. Νέο λογισμικό έχει χρησιμοποιηθεί για το σύστημα πολυμέσων, που το καθιστά, ευκολότερο, χρηστικότερο και αποτελεσματικότερο. Η οθόνη αφής, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, έχει διάσταση 10,25 ιντσών και πέρα από τις λειτουργίες αφής δέχεται και φωνητικές εντολές. Όσον αφορά την τεχνολογία ασφάλειας, η νέα 4άρα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και σημαντικά περισσότερα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως, το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με παρέμβαση πέδησης, το σύστημα Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα και Speed Limit Info τα οποία περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional περιλαμβάνει νέες λειτουργίες όπως Steering & Lane Control Assistant με Active Navigation, που χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για την ανίχνευση απαραίτητων αλλαγών λωρίδας.



Δρόμος να ναι και ότι να ναι!

Κάτω από το εμπρός αλουμινένιο καπό της M440i βρίσκουμε την επίκαιρη εξέλιξη του 6κύλινδρου κινητήρα βενζίνης TwinPower Turbo, ο οποίος εκτός από ηλεκτρονικό έλεγχο σε χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων, twin-scroll τουρμπίνα και άμεσο ψεκασμό, διαθέτει τώρα και ήπια υβριδική τεχνολογία. Αποδίδει 374 ίππους και 500 Nm ροπής, με τη μίζα-γεννήτρια και το 48άβολτο mild hybrid στο σύνολο σύστημα, να συμβάλει με 11 ίππους στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών. Έτσι, ως αποτέλεσμα εισπράττεις μια επιπλέον βοήθεια στην εκκίνηση και τη αμεσότητα του κινητήρα στην επιτάχυνση, από το καλημέρα των στροφών του. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, Steptronic 8 σχέσεων, με paddles αλλαγών πίσω από το τιμόνι, ενώ η μεταφορά της κίνησης όπως δηλώνει και το συνοδευτικό xDrive καταλήγει και στους τέσσερις τροχούς. Πίσω φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό M sport, για καλύτερη κατανομή της ροπής και πιο ζωηρές οδηγικές στιγμές.

Στην πράξη η M440i xDrive είναι ένα οδηγικό ποίημα. Μπορεί να μην προσφέρει την αίγλη της κορυφαίας στη γκάμα (Μ4 Competition), μπορεί να μην νιώθεις ότι έχεις να τιθασεύσεις ένα ασυγκράτητο θηρίο, όμως είναι παραπάνω απ’ όσο χρειάζεται γρήγορη και απόλυτα ισορροπημένη στον τρόπο που εκφράζεται με συμπεριφορά στο δρόμο. Παίζουν το ρόλο τους οι ενισχύσεις για ένα στιβαρότερο πλαίσιο που τοποθετεί το κέντρο βάρους 210 mm χαμηλότερα από μια 3άρα, ενώ η νέα γεωμετρία - σε μια ανάρτηση που βασίζεται σε αυτή της Σειράς 3 (McPherson εμπρός και ανεξάρτητη πέντε συνδέσμων πίσω), έχει στόχο την δυναμικότερη ανάγνωση του δρόμου. Οι πρώτες εντυπώσεις με το τιμόνι στα χέρια είναι απολαυστικές. Είτε ρολάρεις περιηγητικά, είτε νιώθεις την ανάγκη να πάρεις το μέγιστο από αυτό που σου προσφέρει. Η στιβαρή κατασκευή κάνει την M440i xDrive ακλόνητη όταν το ταχύμετρο σημαδεύει νούμερα απαγορευτικά, ενώ η αίσθηση που επικρατεί στην καμπίνα είναι υπό το πέπλο ασφάλειας και ησυχίας. Δείχνει ιδιαίτερη προθυμία να ανεβάσει στροφές, με τη δύναμη να έρχεται ομαλά και το καλοδουλεμένο πλαίσιο να κρύβει την ταχύτητα. Η επιτάχυνση έρχεται άμεσα και σε συνδυασμό με το 8άρι που απλοποιεί τη διαδοχή των σχέσεων, είναι μη διακοπτόμενη μέχρι τα 200 km/h. Για τα 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 4,5 sec, ενώ η μέγιστη τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, διαφορετικά… 



Η πλούσια ροπή των 500 Nm απλοποιεί κάθε απαίτηση απόδοσης. Απλά βυθίζεις το δεξί σου πόδι και είναι στο «χέρι σου» αν θα επιλέξεις στο Steptronic κατά την επιτάχυνση βελούδινες αλλαγές στην θέση D ή δυναμικό στιλ στην θέση S, ενώ υπάρχει και η Manual λειτουργία που δεν περνάει στην επόμενη σχέση αν εσύ δεν δώσεις εντολή. Όταν έχεις βέβαια έναν 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο 6κύλινδρο εκτός από επιδόσεις πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και για ανάλογες καταναλώσεις. Πρακτικά κινηθήκαμε με διψήφια νούμερα στο trip computer και στο πιο οικολογικό σετάρισμα του αυτοκινήτου τα 10 lt/100 km ήταν εφικτός στόχος αν οδηγούσες σβέλτα μεν, αλλά σαν στοχοπροσηλωμένος ιερομόναχος. Από την άλλη όμως ποιος μπορεί να αντισταθεί στον δυναμικό ρόλο της Μ440i xDrive. Και κάπως έτσι κυριάρχησαν τιμές ανάμεσα στα 16 με 18 lt/100 km που και πάλι συγκρατημένες είναι για αυτοκίνητο 374 ίππων. Κάτι κάνουν λοιπόν και αυτά τα mild hybrid συστήματα.  

Υπάρχουν τρία βασικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, Eco Pro και Sport, αλλά και ένα επιπλέον που σου επιτρέπει να προσαρμόσεις τις ρυθμίσεις ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου. Στο Sport mode, πέρα από την απόλυτη απόδοση, ξεχωρίζει ο ενισχυμένος ήχος από τις εξατμίσεις, ο οποίος περνάει στην καμπίνα και μέσω των ηχείων. Ενθουσιάζει μεν, αλλά μην περιμένετε εξωφρενικές τύπου  σπορ M καταστάσεις. Παράλληλα, τα ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ παρέχουν καλύτερη άνεση σε κανονικές συνθήκες, ενώ είναι πιο σπορ, σε συνθήκες πίεσης. Πρακτικά, μόνο το χαμηλοπρόφιλο 40άρι προφίλ στις 19άρες θα μεταφέρει ήχο στην καμπίνα.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Διάκοσμος
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Χώροι (για κουπέ)
ξινά
  • Τιμή

Το ανάλαφρο πάτημα και η αμεσότητα στις εντολές σε κάνουν να ξεχάσεις ότι οδηγείς κάτι σχεδόν 5μετρο και με βάρος που πλησιάζει στους δυο τόνους. Όσο επιβλητικά επιταχύνει τόσο αποτελεσματικά επιβραδύνει, με τα φρένα να διαχειρίζονται άκοπα το ρόλο τους. Οι πληροφορίες από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση, φρένα και μοτέρ φτάνουν με το τσουβάλι στα αισθητήρια του οδηγού που νιώθει το μεγάλο ομολογουμένως αυτοκίνητο τόσο μικρό, δραστήριο και ευέλικτο. Βλέπεις στο ταχύμετρο νούμερα κοντά στα 200 km/h ενώ κινείσαι σε επαρχιακό και το αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο και εσύ ατάραχος.

Είτε στη θέση πλήρους απενεργοποίησης είτε στην ενδιάμεση ρύθμιση του DSC, απολαμβάνεις οδήγηση. Νιώθεις ένα κομμάτι με το αυτοκίνητο και με πλήρη έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Μπορείς να ορίζεις την κατεύθυνση με το τιμόνι ή με την ουρά γιατί αυτή η M440i xDrive είναι η πιο πισωκίνητη τετρακίνητη που μπορείς να οδηγήσεις. Με Sport πρόγραμμα, απενεργοποιημένα ηλεκτρονικά και S ή Manual στο Steptronic μπορείς να κάνεις παπάδες στο δρόμο, οδηγώντας υπερστροφικά χωρίς το σύνολο να σε αιφνιδιάζει. Σημαδεύεις και πηγαίνεις ακριβώς εκεί, δίνεις κατεύθυνση είτε με τιμόνι είτε με τη βοήθεια της ουράς (που ακούει στο σήκω πάτα του γκαζιού) και στο χέρι σου είναι πόσο θα την αφήσεις να γλιστρήσει σε ένα θεαματικό παιχνίδι οδήγησης που εξιτάρει τον απαιτητικό και γνώστη της πλαγιολίσθησης. Από την άλλη όταν πρυτανεύσει η λογική και ο ενθουσιασμός χωθεί βαθιά στην τσέπη, μπορείς να επιλέξεις επιμέλεια ηλεκτρονικών ευστάθειας και να κινείσαι ταχύτατα και ασφαλέστατα ακολουθώντας ιδανικές γραμμές.

Ευτυχώς, η επόμενη οικολογική μέρα δεν αφήνει τη σπορ αυτοκίνηση ορφανή από προτάσεις. Προϋπόθεση όμως για να μπορείς να βάλεις στο χέρι αυτοκίνητα σαν την M440i xDrive, είναι και ένας φουσκωμένος τραπεζικός λογαριασμός κατά 80 με 100 χιλιάδες ευρώ… 

συμπέρασμα
Κομψοτέχνημα δυναμισμού, αισθητικής και τεχνολογίας που απογειώνει κάθε πτυχή του χαρακτήρα της. Η νέα σειρά 4 Coupe δεν είναι μόνο χάρμα ιδέστε - ακόμα και με την αμφιλεγόμενη για πολλούς νέα μάσκα, είναι από τις πιο απολαυστικές σύγχρονες BMW για να ζεις και να οδηγείς. Κλασική αίσθηση ενός κομματιού, πλούσια πληροφόρηση και απόδοση, αλλά και μια διασκεδαστική τετρακίνηση που συμβάλει στην πρόσφυση, χωρίς να διαγράφει την παραδοσιακή ψυχαγωγία του ψαγμένου οδηγού. Με την M440i xDrive Coupe ψάχνεις για πραγματικό μειονέκτημα και τελικά μόνο στο υπόλοιπο του τραπεζικού σου λογαριασμού μπορείς να το βρεις.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...