Δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe LPG - Crossover διπλού καυσίμου

Ο τρικύλινδρος 1.0 TCe αποκτά το εργοστασιακό δικαίωμα στο υγραέριο και το Captur γίνεται η ευκαιρία για nonstop εκδρομικό προγραμματισμό

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)117,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

To compact SUV της Renault, σε εργοστασιακή έκδοση διπλού καυσίμου. Οικονομία και αυτονομία στο μεγαλείο της, πακέτο με τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν.  

Renault Captur 1.0 TCe LPG - Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να απασχολεί όλο και πιο συχνά, υπάρχουν όμως και οι κλασικές αξίες που θα δώσουν ανάσες στην τσέπη του καταναλωτή. Η οικονομία στο κόστος μετακίνησης εξαρτάται από την κατανάλωση του κινητήρα, σε συνάρτηση με την αξία του καυσίμου και εδώ το υγραέριο δίνει τη λύση αν ψάχνεις τρόπους να ξελασπώσεις το πορτοφόλι σου. Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αν ψάχνεις για κάτι έτοιμο, κάτι εργοστασιακό με τις ευλογίες της Renault το Captur είναι μια από τις προτάσεις που θα βρεις στον Γάλλο κατασκευαστή που  προσφέρει την τεχνολογία LPG στα μοντέλα της από το 2010.   



Διακριτικά ουσιαστικό

Τίποτα δεν υποδηλώνει την ύπαρξη διπλού καυσίμου στην εξωτερική εμφάνιση του Renault Captur. Οπτικά λοιπόν ακολουθεί το γνωστό δρόμο που χαράζει το κομπακτ SUV/Crossover, με τη 2η γενιά του να απολαμβάνει μια αισθητή αύξηση στο μήκος, το οποίο φθάνει τα 4.230 mm (+110 mm). Πέρα από την κοινή πλατφόρμα CMF-B, το Captur μοιράζεται με το νέο Clio σχεδιαστικά στοιχεία, κινητήρες και συστήματα άνεσης, ασφάλειας, ψυχαγωγίας. Πρακτικά η συγγένεια είναι δεδομένη, όπως και πολλά από τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα δυο αδέρφια της Renault. Οπτικά, αν και δεν κόβει δεσμούς με τον προκάτοχό του, το Captur έρχεται αθλητικότερο σε εικόνα, με χαρακτηριστικά του σημεία τις ακμές στο καπό, τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου και τα φωτιστικά σώματα full LED σε σχήμα «C». Η εξατομίκευση είναι ένα καλό χαρτί στα χέρια της Renault και με 90 συνδυασμούς στο εξωτερικό και άλλους 18 στην καμπίνα των επιβατών, σπάνια θα συναντήσεις δύο πανομοιότυπα Captur.

Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίζουν οι μαλακές επενδύσεις σε αρκετά σημεία και το Smart Cockpit, το οποίο είναι στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό. Περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων (7 ή 10,2 ιντσών) και οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (από 7 έως 9,3 ίντσες, που θυμίζει tablet). Εδώ είναι που θα βρεις τις λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν την LPG έκδοση, όπως το κουμπί επιλογής καυσίμου αριστερά του τιμονιού και τον δείκτη που το συνοδεύει. Στον πίνακα οργάνων μάλιστα, το trip computer προσφέρει ενημέρωση όχι μόνο για την βενζίνη αλλά και για το LPG. Μαζί με το στόμιο ανεφοδιασμού του υγραερίου που θα το βρείτε ανοίγοντας το πορτάκι, κάτω από την τάπα της βενζίνης, είναι τα σημεία αναγνώρισης του Captur διπλού καυσίμου.



Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει αναζήτηση μίας γραμμής, ενώ παράλληλα μπορεί να συνδεθεί με smartphone, μέσω πρωτοκόλλου Android Auto και Apple CarPlay. Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το Captur θέτει ως ξεκάθαρο στόχο τα 5 αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP.

Στα θετικά και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ στην ευρυχωρία συμβάλλει το μεταξόνιο των 2.630 mm και η σωστή χωροταξική μελέτη, ώστε να βολεύονται με άνεση επιβάτες υψηλού αναστήματος. Πλεονέκτημα τα συρόμενα πίσω καθίσματα που επιτρέπουν στο χώρο αποσκευών να συναγωνιστεί αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας με τα 536 lt της προσφοράς του.

 


«Αεράτο» γαλλικό κλειδί

Από το 2013 που πρωτοεμφανίστηκε κέρδισε με το σπαθί του το Captur τη θέση του πρωτοπόρου στην κατηγορία των compact SUV (B-SUV). Των μικρών και έξυπνων δηλαδή αυτοκινήτων για αστική και εκδρομική χρήση. Καθιέρωσε την υποκατηγορία και ως επιστέγασμα παραμένει πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Στην δεύτερη γενιά του που έρχεται με ποικιλία κινητήρων για κάθε γούστο, συνεχίζει τις εντυπώσεις με ακόμα πιο δυναμικό τρόπο και με άσσο στο τσεπάκι του το LPG, δίνει το έναυσμα για εργοστασιακή και επώνυμη προσιτή υγραεριοκίνηση.
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), επωφελείται από την χαμηλή τιμή του υγραερίου και προσφέρει την πολυπόθητη οικονομία. Όταν για παράδειγμα η τιμή λίτρου αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων είναι στα 1,584, το υγραέριο κίνησης προσφέρεται στα 0,834 και αυτό κάνει σαφές ότι η μετακίνηση σου αυτομάτως αποκτά το μισό κόστος. Η χρήση του απαιτεί μία ξεχωριστή δεξαμενή καυσίμου, που είναι ικανή να αντέξει τις υψηλές πιέσεις που της ασκούνται από την υγρή μορφή του καυσίμου, καθώς και μία ελαφρά τροποποίηση στο σύστημα καύσης του κινητήρα. Το μείγμα προπανίου - βουτανίου, στην καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Ως εκ τούτου εκπέμπει 10% λιγότερους ρύπους από ότι όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη.
Η 40λιτρη δεξαμενή τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας, δεν κλέβει στάλα από το ζωτικό χώρο των αποσκευών και η επιλογή στη χρήση καυσίμου είναι διαθέσιμη. Με ένα μπουτόν μπορείς να επιλέγεις με τι θα ταΐζεις τον τρικύλινδρο χιλιάρη TCe που έχει τις ανάλογες τροποποιήσεις για να υποδεχτεί και υγραέριο, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Eco που γαληνεύει την απόκριση για επιπλέον οικονομία.  Ο υπερτροφοδοτούμενος TCe των 999 cc, αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπή και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του δεν μεταβάλλονται σημαντικά για να νιώσεις τη διαφορά από καύσιμο σε καύσιμο.
Σαφώς με τη βενζίνη η απόκριση είναι ζωηρότερη, όμως και με το υγραέριο σύντομα θα διαπιστώσεις ότι δεν σου είναι και τόσο απαραίτητη στην καθημερινότητα σου. Η γραμμική απόδοση και η γεμάτη από χαμηλά ροπή διευκολύνουν την κατάσταση του μικρού κινητήρα που εκφράζεται με νόημα σε όλο το εύρος στροφών. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο με τις απλωτές σχέσεις συμβάλλει στην οικονομία, χωρίς δυσάρεστες τρύπες απόδοσης που αμαυρώνουν τις επιδόσεις.



Τα 0-100 km/h έρχονται σε 13,3 sec και τα 173 km/h τελικής ταχύτητας είναι ικανοποιητικές τιμές αν αναλογιστεί κανείς τα οικονομικά προτερήματα ενός κινητήρα διπλού καυσίμου και το γεγονός ότι μιλάμε για μια κατασκευή που ξεπερνά τα 1.300 kg.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ασφάλεια
  • Συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Αυτονομία
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Στα 40 λίτρα υγραερίου αν συνυπολογίσει κανείς και τα 48 λίτρα βενζίνης αντιλαμβάνεται ότι το πλήρες απόθεμα ανεβάζει το βάρος, αλλά απογειώνει την αυτονομία. Κινούμενοι με βενζίνη τα 6,5 με 7,5 lt/100 km είναι μέσα στις προθέσεις του Captur, με τάση προς το χαμηλό έξι με σταθερό ρυθμό ταξιδιού και για υψηλό επτά αν ζεις την καθημερινότητα βιαστικά. Από την άλλη με παρόμοια χρήση LPG υπολογίζεις 7,5 με 8,5 lt/100 km που εν κατακλείδι σημαίνει ότι το Captur ξεπερνάει τα 1000 km αυτονομίας αν οδηγείται επιθετικά και τα 1.350 km αν ψάχνεις την οικονομία (χωρίς απαραίτητα να σέρνεσαι).     

Στο δρόμο παραμένει Captur και μόνο στην μετάβαση από άδειο στο full γεμάτο θα διαπιστώσεις το βάρος. Τόσο στην απόδοση, όσο και στην αδράνεια αν αποφασίσεις να βγάλεις τον επιθετικό οδηγό από μέσα σου. Σε γενικές γραμμές  συμπεριφέρεται προβλέψιμα και φιλικά, χωρίς απότομες αντιδράσεις ακόμα και σε οριακές συνθήκες. Ακόμα και τότε όμως υπάρχει το ESP να μαζέψει τις υπερβολές, ενώ και τα φρένα όταν τα χρειαστείς δεν θα σε προδώσουν. Μόνο το τιμόνι θα λέγαμε ότι προσφέρει υπερβολική υποβοήθηση, όμως γρήγορα το συνηθίζεις, ενδεχομένως οι λιγότερο απαιτητικοί να το βρίσκουν και ευχάριστο σε βάρος.
H ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να είναι σχετικά σφικτή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά δεν έχει πρόβλημα να απορροφήσει τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα, αν και αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με 210 mm απόσταση από το έδαφος δεν θα τρομάξει όταν οι τροχοί του πατήσουν χώμα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον πολύπλευρο χαρακτήρα του.
Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Αρχικά, σε αυτή συμβάλλει το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών, αλλά και οι μακριές σχέσεις, ενώ το όλο πακέτο δίνει χαρακτήρα ταξιδευτή στο κομπακτ γαλλικό SUV. Η έκδοση LPG σου κλείνει το μάτι και έχει τον τρόπο να σε κερδίσει.

συμπέρασμα

Μοντέρνο καθολικά και εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, το compact SUV της Renault προσφέρει ευρύτατη γκάμα επιλογών. Η έκδοση διπλού καυσίμου, δίνει το εργοστασιακό δικαίωμα στον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη βενζίνης να χρησιμοποιεί και υγραέριο με τα ανάλογα οφέλη (κόστος/km). Στα υπερ και το επιπλέον κόστος της αγοράς που σχεδόν συναγωνίζεται την εκ των υστέρων τοποθέτηση και πορεύεται με το προνόμιο της 5ετους εργοστασιακής εγγύησης από πλευράς κατασκευαστή. Η LPG έκδοση του Captur θεωρείται εύστοχη και δελεαστική ως αγορά, αυτομάτως απογειώνει την συνολική του αυτονομία με βεληνεκές που ξεπερνάει τα 1000 km. Δεν χάνει χώρους από την τοποθέτηση της έξτρα δεξαμενής (στη θέση της ρεζέρβας) και εξακολουθεί να διατηρεί την πρακτικότητα και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά χωρίς υποψία συμβιβασμού.  



AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...