Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 iMT 48V Hybrid: 120 ίπποι, αλλά και 6 lt/100km!
Στοχευμένες, μελετημένες αλλαγές αλλά και η πλέον πολυσυλλεκτική γκάμα στην κατηγορία, διακρίνουν την αναβαθμισμένη γενιά του Hyundai Kona
- -
- -
με μια ματιά
Ανανεωμένη σχεδίαση, σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, σε συνδυασμό με αποδοτικό κινητήρα. Αυτά είναι τα κύρια συστατικά της πετυχημένης αναβάθμισης του Hyundai Kona.
Από την ημέρα που παρουσιάστηκε το Hyundai
Kona κατάφερε να αποσπάσει εξαιρετικά
σχόλια. Η σχεδίαση του κορεατικού SUV αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη
και δεν είναι τυχαίο ότι το 2018 απέσπασε μία σειρά από
βραβεία, όπως τα iF Design, Red Dot και IDEA. Παράλληλα
έγινε ευρέως αποδεκτό από το αγοραστικό κοινό, με τις πωλήσεις του
στην Ευρώπη να έχουν ξεπεράσει σήμερα τις 228.000 μονάδες.
Παρόλα αυτά, το πλήρωμα του χρόνου για ένα απαραίτητο
φρεσκάρισμα έφτασε και το Kona άλλαξε! Χωρίς όμως να
μεταμορφωθεί. Παράλληλα, ακολουθώντας το σχέδιο
εξηλεκτρισμού της Hyundai, απέκτησε μία
σειρά από εκδόσεις που του χαρίζουν την πλέον πολυσυλλεκτική γκάμα
της κατηγορίας. Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που συνδυάζονται
με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, όπως επίσης αμιγώς υβριδική
και ηλεκτρική έκδοση, συνθέτουν την παλέτα επιλογών που έχει ο
ενδιαφερόμενος. Αν προσθέσετε σε όλα τα παραπάνω απλές ή εκδόσεις
με σπορ χαρακτηριστικά (N Line), χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο,
αλλά και σύστημα μετάδοσης με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις
τροχούς, έχετε την πλήρη εικόνα... Στην πρώτη μας
επαφή με το νέο Kona είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση με
τον κινητήρα των 1.000 cc και απόδοσης 120 ίππων, ο οποίος για την
περίσταση συνδυάζεται τόσο με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, όσο και
με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων τεχνολογίας iMT.
Μαγνητίζοντας τα βλέμματα
Παρατηρώντας το Kona εξακριβώνουμε στην πράξη πως οι επεμβάσεις στις οποίες προχώρησε το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai είναι λεπτές και διακριτικές. Αυτές εντοπίζονται στο εμπρός και πίσω μέρος του αμαξώματος ενισχύοντας τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά διατηρώντας την κομψή σιλουέτα του κορεατικού crossover. Οι νέοι προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά, έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση του μήκους κατά 40 mm, ενώ μεγαλύτερο κατά 15 mm είναι και το ύψος, χωρίς να διαφοροποιούνται πλάτος και φυσικά το μεταξόνιο. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στα νέα φωτιστικά σώματα κάτω από τα φώτα ημέρας που του χαρίζουν πιο επιθετική εικόνα. Το σφηνοειδές εμπρός μέρος εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ οι έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος ενισχύουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Παράλληλα, τα προστατευτικά στους προφυλακτήρες τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του, με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 170 mm. Την αναβαθμισμένη εικόνα ολοκληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες των 18’’.
Στο πνεύμα της εποχής
Ο αέρας ανανέωσης που πνέει στη Hyundai είναι εμφανής και τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του εσωτερικού. Το Kona εισέρχεται και αυτό με τη σειρά του στην digital εποχή, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που γνωρίσαμε στα i20 και Tucson να δεσπόζει μπροστά από τον οδηγό. Την ίδια ώρα, στη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η νέα οθόνη αφής, που στην περίπτωση μας έχει διάσταση 8 ιντσών και φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων της Hyundai. H ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως στο Kona του 2021 έχει γίνει χρήση νέων πιο ανθεκτικών υλικών. Οι χώροι του παραμένουν αμετάβλητοι, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του. Μάλιστα, ελαφρώς αυξημένος είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος και αγγίζει τα 374 lt, αντί των 361 lt της προηγούμενης γενιάς. Όσον αφορά την ασφάλεια των επιβατών, φροντίζει η ομπρέλα ασφαλείας Hyundai Smartsense με περισσότερα από δέκα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που μάλιστα περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του από τη βασική έκδοση.
Κρυμμένος άσσος…
Όμως, σημαντικές αλλαγές είναι καλά κρυμμένες και κάτω από το αμάξωμα. Στον τομέα της ανάρτησης, τα αμορτισέρ έχουν νέες ρυθμίσεις, ενώ διαφοροποιημένα είναι τα ελατήρια, αλλά και η διάμετρος των αντιστρεπτικών! Στόχος της Hyundai ήταν η βελτίωση της άνεσης, χωρίς να διαταραχθούν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τον κινητήρα, ο 3κύλινδρος 1.000άρης τεχνολογίας Smartstream με το συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι η πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο που ελέγχει τη χρονική διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης και μάλιστα εφαρμόζεται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Στην πράξη, καταφέρνει και βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα κατά 4%, την ώρα που επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου κατά 5% και παράλληλα μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%. Στην περίπτωση μας, συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα επίπεδα αποδοτικότητας.
Ταιριάζει παντού!
Παραδοσιακά, ένα από τα στοιχεία που διέκριναν το Kona ήταν ο
διττός χαρακτήρας του. Άνετο και πρακτικό σε αστικό περιβάλλον,
ευχάριστο στον επαρχιακό δρόμο, με δυνατότητες κίνησης σε καλό
χώμα. Όλα τα παραπάνω διατηρούνται στο ακέραιο και στη
νεότερη έκδοση. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία
προγράμματα παραμετροποίησης (Eco, Normal και Sport), τα οποία
διαφοροποιούν την απόκριση στο γκάζι, αλλά και το βάρος του
συστήματος διεύθυνσης. Ο κινητήρας των 120 ίππων
διακρίνεται για την ελαστικότητα και την πολύ καλή απόκριση
στις χαμηλές στροφές. Στις μεσαίες διατηρεί τη ζωντάνια
του, ενώ πιο ψηλά οι πτωτικές τάσεις ισχύος σε οδηγούν στην επιλογή
μεγαλύτερης σχέσης. Οι επιδόσεις του (11,9 sec για το 0-100 km/h)
αναμφίβολα είναι αξιοπρεπείς για την κατηγορία.
Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η μέση κατανάλωση σε
πραγματικές συνθήκες, η οποία άγγιξε τα 7 lt/100 km. Αριθμός που με
προσεκτική-συντηρητική οδήγηση θα μπορούσε να είναι ακόμα
χαμηλότερος! Εκτός από το ήπιο υβριδικό σύστημα μίζα/γεννήτρια των
48V, μικρή συμβολή σε αυτό έχει και το νέο χειροκίνητο
κιβώτιο τεχνολογίας iMT, που λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά
χωρίς μηχανικό σύνδεσμο. Στην πράξη η παρουσία του γίνεται αισθητή
μόνο στο πρόγραμμα Eco και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το
γκάζι. Σε εκείνο το σημείο το κιβώτιο απεμπλέκει τον κινητήρα από
το σύστημα μετάδοσης, το Kona κάνει cruising με τις στροφές του
κινητήρα να πέφτουν στο μηδέν και ένα… μικρό καραβάκι κάνει την
εμφάνιση του στον πίνακα οργάνων.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός - Τεχνολογίες
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
ξινά
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης και το γενικότερο στήσιμο του Kona
του επιτρέπουν να ισορροπεί ιδανικά στη χρυσή τομή άνεσης και
δυναμικών χαρακτηριστικών. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ
καλή, με εξαίρεση κάποιες ξερές αντιδράσεις του πίσω
ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Δεν θα συναντήσει
κανένα πρόβλημα με τις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών
δρόμων, ενώ αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο στο
ταξίδι. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του είναι ευδιάκριτος
και στο επαρχιακό δίκτυο, με το Kona να είναι ουδέτερο και ασφαλές.
Οριακά το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αλλά παραμένοντας
φιλικό και προβλέψιμο. Μάλιστα, οι σχετικά μειωμένες κλίσεις του
αμαξώματος για κατασκευή του είδους, σε συνδυασμό με τη λειτουργία
της ανάρτησης, το καθιστούν ευχάριστο
ικανοποιώντας και αυτόν που θα επιλέξει να κινηθεί πιο σβέλτα στο
τιμόνι του. Τι θα θέλαμε; Καλύτερη αίσθηση από το
σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ ακόμα και αν
επιλέξει κανείς το πρόγραμμα Sport.
συμπέρασμα
Ο αέρας ανανέωσης που πνέει στη Hyundai είναι σήμερα ευδιάκριτος και στο Kona. Η αναβάθμιση του ξεχωριστού και θελκτικού κορεατικού SUV έγινε στοχευμένα και μελετημένα. Μπορεί οι βελτιώσεις να μην μοιάζουν σαρωτικές, αλλά είναι ουσιαστικές. Έτσι, διατηρώντας όλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν μέχρι σήμερα και προσθέτοντας τη νεότερη γενιά των σύγχρονων τεχνολογιών της Hyundai, αλλά και το στοιχείο της πολυσυλλεκτικής γκάμας στην οποία προσφέρεται, είναι εμφανές πως το νέο Kona συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ