Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4T Hybrid 48V Allgrip Auto: All around!
Ένας ολοκληρωμένος παίκτης, με πλούσιο οπλοστάσιο σε όλους τους τομείς, έρχεται να προστεθεί στην πιο δημοφιλή και δύσκολη κατηγορία
- -
- -
με μια ματιά
Δοκιμάζουμε την ήπια υβριδική έκδοση του Suzuki Vitara, με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Μήπως πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο πακέτο;
Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, με αρκετές
προτάσεις, οι οποίες όμως για την ώρα δεν είναι τόσο προσιτές στο
ευρύ αγοραστικό κοινό. Η Suzuki όμως έχει την
απάντηση, με μια πρόταση που δεν στοιχίζει μια περιουσία,
αλλά στοχεύει στην καρδιά του προβλήματος, που
είναι η μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια των εκπομπών
ρύπων, όπως επιτάσσει η παγκόσμια κοινότητα. Πρόκειται για
ένα ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο υιοθετείται
στο Vitara και
παρουσιάζεται στην κορυφαία μορφή του μοντέλου, που έχει
τετρακίνηση AllGrip και αυτόματο κιβώτιο που
συμβάλει στην άνεση.
Για την κίνησή του φροντίζει ως βάση ο γνωστός 4κύλινδρος 16βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος 1.4 BoosterJet βενζίνης, άμεσου ψεκασμού, με τους 129 ίππους στις 5.550 rpm και την πλούσια ροπή των 235 Nm που αποδίδεται στο σύνολό της, σταθερά από τις 2.000 έως τις 3.000 rpm.
Υποστηρίζεται από ένα 48V ηλεκτρικό κύκλωμα, το οποίο αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι επιμελώς τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα και ένα ηλεκτροκινητήρα - μίζα BISG (Belt Integrated Starter Generator) που υποβοηθά το έργο του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τον εκκινεί και άμεσα κατά τη διαδικασία του Stop & Start, αλλά και ένα μετατροπέα ρεύματος 48V-12V.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 13,6 ίππους και 55 Nm
ροπής, αλλά στην πράξη και με τον τρόπο που λειτουργεί το
σύστημα, ως γεννήτρια δεν προσθέτει στην απόλυτη τιμή της δύναμης
του θερμικού κινητήρα. Μπορεί να αναπληρώσει ροπή ή να την
ενισχύσει όταν απαιτείται δυνατή επιτάχυνση, αλλά είναι διαθέσιμη
κυρίως στις χαμηλές με μεσαίες στροφές. Έτσι όμως εξαλείφεται η
οποιαδήποτε υστέρηση, κάνοντας τον κινητήρα να δείχνει πιο
γεμάτος σε όλο το φάσμα του και ειδικότερα στις χαμηλές
στροφές, δηλαδή σε κανονικές, καθημερινές συνθήκες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ
ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
Επιπλέον, συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, αφού ρίχνει τις στροφές στο ρελαντί κάθε φορά που οδηγό αφήνει το γκάζι, ενώ κατά τη στάση απενεργοποιεί τον κινητήρα άμεσα και τον ενεργοποιεί χωρίς να γίνεται αισθητή η εκκίνηση.
Το σύστημα λειτουργεί άριστα, με το αποτέλεσμα να γίνεται σε
κάθε περίπτωση ορατό, αφού η μέση κατανάλωση σε πραγματικές
συνθήκες και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε
λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km. Παράλληλα, σε κάθε “άσε” του
δεξιού πεντάλ, γίνεται ανάκτηση της ενέργειας, με εύκολο τρόπο, που
αποθηκεύεται στην μπαταρία για να είναι διαθέσιμη όταν χρειαστεί.
Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που
αναβαθμίζει σημαντικά την προσφερόμενη άνεση.
Οι αλλαγές γίνονται ομαλά και χωρίς να γίνονται αντιληπτές, παρά μόνο σε έντονη επιτάχυνση όπου υπάρχει ένας μικρός δισταγμός στο κατέβασμα. Αναμφίβολα βελτιώνει τα επίπεδα άνεσης, μέγα ζητούμενο για πολλούς και ειδικά σε αυτή την κατηγορία. Επιπλέον, διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία όταν επιλέξεις την τελευταία στη σειρά θέση του επιλογέα, με τις αλλαγές να γίνονται από όμορφα paddles που βρίσκονται τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι.
Η κίνηση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του
συστήματος AllGrip της Suzuki που διαθέτει 4
επιλογές λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock), μέσω ενός
περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής
κονσόλας.
Έτσι, με τα 185 mm καθαρής απόστασης από το έδαφος που διαθέτει το Vitara, μπορεί να πάει πέρα από εκεί που φαντάζεσαι. Γιατί μπορεί στην άσφαλτο το ιαπωνικό μοντέλο να είναι άνετο, με ποιοτική κύλιση και αποτελεσματικό στις στροφές, με περιορισμένες κλίσεις από το αμάξωμά του, παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά εκεί που γίνεται απολαυστικό είναι εκτός δρόμου.
Περνάει με χαρακτηριστική ευκολία σε κάθε είδους χωμάτινη διαδρομή, προσφέροντας μάλιστα καλή άνεση και ποιότητα στις αντιδράσεις του, ενώ δεν θα διστάσει να ορμήσει και σε πιο δύσκολα εμπόδια, χαρίζοντας μεγάλη ελευθερία κινήσεων.
Το Vitara δείχνει με την αισθητική του ότι δεν είναι ένα ψευδο-SUV, αλλά ένα πραγματικό όχημα ελευθέρου χρόνου και το αποδεικνύει μάλιστα με τις δυνατότητές του. Σχεδιαστικά το Vitara καταφέρνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό που, σε αυτή την κατηγορία βασίζεται στις αδελφές εκδόσεις των μικρών μοντέλων της μάρκας.
γλυκά
- Πολυδιάστατος χαρακτήρας
- Πρακτικότητα
- Λειτουργία κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση ανάρτησης
- Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
- Εκτός δρόμου δυνατότητες
- Σύστημα τετρακίνησης
ξινά
- Ηχομόνωση καμπίνας
- Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό
Έχει τη δική του βάση και την κλασική τετραγωνισμένη αισθητική, με το ψηλό αμάξωμα που δεν αφήνει περιθώρια… παρεξηγήσεων. Ανάλογα ψηλά κάθεται και ο οδηγός, όπως και οι επιβαίνοντες, απολαμβάνοντας απρόσκοπτη ορατότητα, με το μοναδικό εμπόδιο να βρίσκεται πίσω στις γωνίες όπου υπάρχους οι φαρδιές κολόνες.
Με μήκος 4.175 mm διατηρεί υψηλό δείκτη ευελιξίας, ενώ με μεταξόνιο 2.500 mm προσφέρει αξιόλογους χώρους για τέσσερις και πέντε με κάποιες παραχωρήσεις. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 375 λίτρα και διακρίνεται για την πρακτικότητά του, με διπλό πάτωμα και θήκες στα πλαϊνά, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.120 λίτρα.
Πρακτικό είναι και το εσωτερικό, με αρκετές θήκες, μικρές και
μεγάλες, ενώ οι τσέπες στις πόρτες χωράνε ακόμα και μεγάλο μπουκάλι
1,5 lt. Όσον αφορά την εικόνα του, έχει αναβαθμιστεί, με το επάνω
μέρος του ταμπλό να είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό, και τα
καθίσματα, όπως και οι πόρτες στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση με
υψηλής ποιότητας σουέντ. Μοναδική παραφωνία ίσως
αποτελούν τα πιο σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος, και σε ορισμένα
σημεία των θυρών.
Σε κάθε περίπτωση, το επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης είναι
πλήρες, ενώ στην έκδοση GLX υπάρχει ακόμα και σύστημα
πλοήγησης, με την οθόνη αφής επτά ιντσών που προσφέρει
πληθώρα πληροφοριών, να μοιάζει ωστόσο λίγο… ξεπερασμένη.
Μια ακόμα ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών, στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα
στα αναλογικά όργανα, παίζει το ρόλο του υπολογιστή ταξιδίου και
ενημερώνει, μεταξύ άλλων τον οδηγό για το επίπεδο ενέργειας που
έχει η μπαταρία.
συμπέρασμα
Το Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 48V AllGrip auto αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των compact SUV. Συνδυάζει την άνεση που του προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο, η ήπια ρυθμισμένη και ποιοτική ανάρτηση, με το ευρύ πεδίο δράσης που του χαρίζει η τετρακίνηση, χωρίς να το λείπει κάτι σε επίπεδο εξοπλισμού, από τη βασική έκδοση και ακόμα περισσότερο αν επιλέξετε τη δεύτερη. Οι τιμές του τετρακίνητου αυτόματου υβριδικού Vitara στη βασική έκδοση GL+ είναι 24.170 €, στην έκδοση δοκιμή μας GLX είναι 27.430 € και στην κορυφαία GLX Sunroof είναι 28.240 €, με τις τιμές του 2κίνητου αυτόματου Vitara να είναι 21.770 €, 24.540 € και 25.090 € αντίστοιχα, ενώ η βασική έκδοση 1.4T Hybrid με χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα 18.570 ευρώ. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τρέχει μια προσφορά από την ελληνική Suzuki, που μπορεί ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση να είναι διπλή, που αφορά έκπτωση στο ΕΤΤ, αλλά και μια επιπρόσθετη προωθητική ενέργεια.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ