Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90 PS : Με 6αρι κιβώτιο και χαμηλότερη κατανάλωση

Εκσυγχρονίστηκε με τις απαιτήσεις του σήμερα, έχασε ισχύ αλλά κέρδισε μία σχέση στο κιβώτιο και έγινε η νέα εισαγωγική έκδοση του επιτυχημένου γαλλικού supermini. Πάμε να τη γνωρίσουμε από την αρχή.

  • -
  • -
Ισχύς91 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)117,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ακόμη ένα θύμα των νέων αυστηρότερων προδιαγραφών κινητήρα Euro 6d, το οποίο δεν είναι και τόσο θύμα. Έγινε πιο φιλικό προς το περιβάλλον, πιο οικονομικό και απέκτησε ελαστικότερο κινητήρα. Όσο για τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν, παραμένουν.


Μετά το επιτυχημένο B-SUV της Renault, Captur, σειρά είχε και η εισαγωγική έκδοση της 5ης γενιάς του γαλλικού supermini, Clio, να εναρμονιστεί με τις νέες απαιτήσεις περί ρύπων και ταυτόχρονα να προσπαθήσει να διατηρήσει όλα τα θετικά στοιχεία που το κάνουν μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Θυμίζουμε πως έχει σημειώσει περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις από την πρώτη του κυκλοφορία, το 1990, ενώ έχει κερδίσει δύο φορές και τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, το 1991 και το 2006. Καταφέρνει όμως το νέο «μικρό» Clio να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων;

front

Το έκανε μέχρι τώρα με τον κινητήρα των 100 ίππων και δεν βρίσκουμε λόγο να μην συνεχίσει, καθώς εκτός του ότι η διαφορά ισχύος είναι ανεπαίσθητη, ο νέος, πιο φιλικός προς το περιβάλλον 1.000άρης ταίριαξε γάντι με το επίσης νέο 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ροπή των 160 Nm όχι απλά δεν μειώθηκε αλλά έγινε και ευκολότερα αξιοποιήσιμη, καθώς πλέον εμφανίζεται από τις 2.000 στροφές (έναντι 2.750 που ήταν πριν), κάνοντας το μοτέρ να μοιάζει πιο «ορεξάτο», ενώ η άριστη κλιμάκωση για τα μέτρα του «βασικού» Clio έρχεται να ολοκληρώσει ένα πολύ ικανοποιητικό σύνολο.

Μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά το γαλλικό supermini με 12,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 180 km/h τελικής ταχύτητας, θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Επιταχύνει πειστικά χωρίς να δυσανασχετεί, ενώ η ροπή του μοτέρ στις μεσαίες στροφές θα μπορούσε να θυμίζει και μεγαλύτερο σε κυβισμό σύνολο. Το ίδιο το κιβώτιο, αν και έχει σχετικά μακριές διαδρομές, έχει θετικό κούμπωμα με μαλακό συμπλέκτη, κάτι που το κάνει αρκετά εύχρηστο εντός πόλης. Σε ανοιχτό δρόμο το Clio θα κινηθεί απροβλημάτιστα με ταχύτητες έως και 130 km/h, με ένα μικρό δισταγμό να εμφανίζεται όταν το κοντέρ υπερβεί αυτόν τον αριθμό.

Ακόμη ένα θετικό του μικρού 1.0 TCe είναι η χαμηλή τιμή κατανάλωσης, με το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεση μας να μην ξεπερνά τα 7,5 lt/100km ακόμη και με τον δείκτη του στροφόμετρου να φλερτάρει σε τακτά χρονικά διαστήματα με την περιοχή κοντά στον κόφτη. Με πιο ελαφρύ δεξί πόδι είδαμε ακόμη και 6,2 lt/100km, τιμή όχι μακριά από το φάσμα των 5,2-5,8 που δίνει ο κατασκευαστής.

Η ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφά με δεξιότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ηχομόνωση του supermini κρατά την ηχορύπανση εκτός καμπίνας, με τον 3κύλινδρο turbo να κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν ανεβούν οι στροφές. Δύσκολα θα παραπονεθεί κάποιος για την ποιότητα κύλισης, ενώ το στήσιμο του πλαισίου τιμά την γαλλική σχολή, με τις λογικές κλίσεις στις στροφές, τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, τα δυνατά φρένα (παρά το γεγονός του ότι πίσω φοράει ταμπούρα) και το άμεσο τιμόνι, να συνθέτουν μία ευχάριστη οδική συμπεριφορά, με fun-to-drive στοιχεία παρά τους 90 μόλις ίππους.

interior

Εκτός του αμαξώματος, θετική σε αίσθηση είναι και η θέση οδήγησης με το κάθισμα να περιβάλλεται από εργονομικά σωστά τοποθετημένα χειριστήρια, τα οποία πέφτουν ακριβώς εκεί που θα ήθελες και το ταμπλό να έχει οδηγοκεντρική λογική την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit. Η οθόνη αφής για το infotainment των 7 ιντσών (είναι διαθέσιμη και μία μεγαλύτερη 9,3 ιντσών), είναι πλούσια σε δυνατότητες, με το λογισμικό εντός της οθόνης είναι εύκολο στο χειρισμό, όπως το ίδιο συμβαίνει και με τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω αλλά και πίσω από το τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν την χρήση των διαθέσιμων λειτουργιών χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Εντυπωσιακός μπορεί να χαρακτηριστεί και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT, επίσης 7 ιντσών και πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης ώστε να προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες για εσάς.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Θετικό είναι το πρόσημο και στους χώρους, κυρίως χάρη στο κορυφαίο πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων (366 στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις). Με μήκος που οριακά ξεπερνά τα 4 μέτρα (4.050 mm), το Clio προσφέρει άνω του μέσου όρου χώρους για τέσσερις ενήλικες στην καμπίνα του. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και με καλή στήριξη, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το εισαγωγικό μοντέλο έχει θέσει υψηλά στάνταρ για τον ανταγωνισμό.

Εάν υπάρχει ένα σημείο που η πλειοψηφία του κοινού θα συμφωνήσει πως το Clio αριστεύει, σίγουρα είναι η σχεδίαση και αυτό γιατί πήρε την ήδη επιτυχημένη συνταγή της προηγούμενης γενιάς και απλά την βελτίωσε στα σημεία. Στη μεγαλύτερη μάσκα και τα φώτα LED εμπρός καταγράφονται οι μεγαλύτερες αλλαγές, ενώ η σχεδίαση πίσω θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα βαρύ facelift του προκατόχου του. Κάτω από τα πάνελ του αμαξώματος όμως θυμίζουμε πως κρύβεται ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο πατά πάνω στην πλατφόρμα CMF-B. Μία αρχιτεκτονική που άνοιξε τους ορίζοντες του μοντέλου και προς την υβριδική τεχνολογία (όπως θα δούμε σύντομα και στο Clio E-Tech), αλλά και προς την αυτόνομη οδήγηση.

συμπέρασμα

Μοντέρνο, με στυλ, εύχρηστο και αποτελεσματικό. Αυτοί είναι οι χαρακτηρισμοί που θα χρησιμοποιούσαμε για την νέα βασική έκδοση του Clio με το 1.000άρη μοτέρ των 90 ίππων. Το 6αρι κιβώτιο βοηθά ώστε το γαλλικό μοντέλο να μην δυσανασχετεί κάθε φορά που ο οδηγός θέλει να επιταχύνει, ενώ κρατά κατανάλωση και ρύπους σε χαμηλά επίπεδα. Τεχνολογικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πλουσιότερες εκδόσεις, ενώ η νεανική σχεδίαση συνδυάζεται με έξυπνη εργονομία στο εσωτερικό για να καλύψει τις ανάγκες, ακόμη και των πιο απαιτητικών.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Σ.ΠΑΠΠΑΣ
back

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...