Δοκιμή Mazda2 1.5 Skyactiv-G mHybrid 90 PS: Μικρός σαμουράι παραδοσιακής κοπής
H Mazda φρόντισε να βελτιώσει στα σημεία το μικρότερο μοντέλο της σειράς της, προσφέροντας ένα από τα πιο fun-to-drive σύνολα κάτω από 100 ίππους.
- -
- -
με μια ματιά
Οι αλλαγές δεν θα γίνουν αντιληπτές από την πρώτη κιόλας ματιά, αλλά ούτε κι από την δεύτερη. Για να τις βρεις πρέπει να ψάξεις κάτω από την επιφάνεια και τότε θα δεις ότι το ήδη άρτιο σύνολο που βρίσκαμε στο «2άρι», καταφέρνει να συνδυάζει μοντέρνες τεχνολογίες όπως ο ήπιος υβριδισμός με ένα σύνολο κινητήρα-πλαισίου-κιβωτίου που θα συναντούσε κανείς σε hot-hatch από την δεκαετία των ‘90s.
Το ανανεωμένο Mazda2 τιμά παρελθόν και προγόνους, διατηρώντας την
μινιμαλιστική σχεδίαση που το χαρακτηρίζει, εμπνέοντας όμως την
απαραίτητη δόση χαρακτήρα που θα ταιριάξει σαν «χαμαιλέοντας» τόσο
στο νεανικό κοινό, αλλά και σε πιο ώριμες ηλικίες. Μάλιστα, μένει
τόσο πιστό στα σχεδιαστικά χνάρια που έφεραν οι προκάτοχοι του,
με αποτέλεσμα να ψάχνεις τις αλλαγές του MY2021
στα ψιλά γράμματα.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία KODO εκφράζεται μέσα από την απλότητα που αποπνέει το ιαπωνικό μοντέλο. Στοιχεία όπως το χαρακτηριστικό «φτερό», μοτίβο που αναπαριστά το σήμα της μάρκας, έχουν ενισχυθεί για να τονίσουν το πλάτος του αυτοκινήτου, προσδίδοντας μια αίσθηση αυξημένης σταθερότητας αλλά και κύρους. Το χρώμιο υπογραμμίζει τα εμπρός φώτα - τεχνολογικό highlight του αυτοκινήτου όπως θα δούμε στη συνέχεια, μιλώντας για τα συστήματα ασφάλειας. Τις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου κοσμούν τροχοί 16 ιντσών στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις, με αυτή που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε να είναι η ενδιάμεση Takumi. Η τελευταία μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες βροχής και φωτός, σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα, σύστημα ελέγχου νεκρών σημείων BSM και σύστημα ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία.
Το Mazda2 βελτιώθηκε κυρίως για να προσφέρει στους επιβάτες μία
πιο εκλεπτυσμένη και ανώτερου επιπέδου φιλοξενία. Σίγουρα, όσοι με
ανάστημα που ξεπερνά το 1.80, βρεθούν στα πίσω καθίσματα, δεν θα
νιώσουν άνετα στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο, αλλά οι προσπάθειες για
ένα πιο άνετο ταξίδι είναι εκεί. Αρχικά, σύμφωνα με την
Mazda έχουμε καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας χάρη στα
ενισχυμένα μονωτικά της οροφής και τα νέα λάστιχα στεγανοποίησης
τόσο των πίσω θυρών αλλά και των θόλων των πίσω τροχών. Παράλληλα,
τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού έχουν ανασχεδιασμένη
δομή προσφέροντας βελτιωμένη άνεση. Από εκεί και πέρα, η
εικόνα και η αίσθηση ποιότητας αλλά και συναρμογής που προσδίδει ο
εσωτερικός διάκοσμος το τοποθετούν ανάμεσα στους κορυφαίους για την
κατηγορία, ενώ οι απλοί αλλά άκρως λειτουργικοί περιστροφικοί
διακόπτες στην βάση της κονσόλας για το infotainment και τον ήχο
είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι.
Από πλευράς τεχνολογιών, τόσο ασφαλείας όσο και άνεσης, το 2 παραμένει «διαβασμένο» συγκρίνοντας το με τα στάνταρ της εποχής, αναλόγως βέβαια και την έκδοση που θα επιλέξεις. Στην βασική έκδοση Challenge προσφέρει ίσως και το κάτι παραπάνω σε σχέση με τι θα περίμενες, με τους προβολείς τεχνολογίας LED, τα χειριστήρια ήχου και Bluetooth στο δερμάτινο τιμόνι και το Cruise Control να δίνουν μια πιο premium αίσθηση. Τις τεχνολογίες της έκδοσης Takumi που οδηγούμε τις αναφέραμε παραπάνω, ενώ στην κορυφαία Takumi+ κάνουν την εμφάνιση τους τα δερμάτινα καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι και εσωτερικός καθρέπτης με αυτόματη μείωση φωτεινότητας. Παράλληλα, η έξυπνη υποβοήθηση πέδησης (SBS) κάνει την ζωή του οδηγού ακόμη πιο εύκολη.
Ασχέτως έκδοσης όμως, ένα πλεονέκτημα που φέρει το Mazda2 σε όλες του τις εκδοχές είναι η απαλλαγή από το κόστος και το άγχος των τελών κυκλοφορίας χάρη στα μόλις 120 g CO2 που παράγει ανά km ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας που κρύβεται κάτω από το καπό. Και κάπως έτσι ερχόμαστε στο θέμα του κινητήρα, με την ιαπωνική μάρκα να επιμένει σε διαφορετικό μονοπάτι από την τάση της εποχής που ακούει στο όνομα «υπετροφοδότηση». Κίνηση στους εμπρός τροχούς του μικρού μοντέλου της οικογένειας λοιπόν, δίνει ο γνωστός ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος 1.500άρης Skyactiv-G, ο οποίος όμως υπέκυψε σε μία άλλη τάση της εποχής – έστω και αμυδρά – υιοθετώντας ένα λιλιπούτειο σύστημα mild-hybrid με χωρητικότητα 0,012 kWh. Το σύστημα i-ELOOP που αφορά την ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση φυσικά δεν λείπει, ενώ στην περίπτωση του 2 η όλη διάταξη συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που θα λέγαμε πως βάζει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό από πλευρά αίσθησης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα υλικών και συναρμογής
- Οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση κιβωτίου
- Κατανάλωση
ξiνά
- Χώροι πίσω επιβατών
- Σχετικά μακριά κλιμάκωση
Με μόλις 90 – ατμοσφαιρικούς – ίππους και
148 Nm ροπής άλλωστε, εάν θέλεις να ξεζουμίσεις
και το τελευταίο ίχνος απόδοσης, το δεξί χέρι πρέπει να δουλεύει
υπερωρίες για να κρατήσει τις στροφές ψηλά. Πρόκειται για
χαρακτηριστικό που συναντούσαμε σε hot κατασκευές των ‘90s
και οφείλουμε να πούμε πως είναι μια αναζωογονητική φιλοσοφία αυτή
η νότα συμμετοχικότητας που απαιτεί το ιαπωνικό μοντέλο από τον
οδηγό, ανάμεσα στους αποδοτικούς χιλιάριδες turbo που τραβούν χωρίς
δυσκολία από το μηδέν. Για να μην είμαστε άδικοι όμως, το 4κύλινδρο
σύνολο της Mazda, εναρμονισμένο πλέον με τις αυστηρές προδιαγραφές
Euro 6d, έχει πολιτισμένη λειτουργία με σεβαστές επιδόσεις
(9,8’’ για τα πρώτα 100 km/h και 183 km/h τελικής)
ενώ η κατανάλωση για το διάστημα που μας συνόδεψε κινήθηκε κάτω από
τα 6 l/100 km (5,9), με την υψηλότερη τιμή που είδαμε να ισοδυναμεί
με 7 l/100 km υπό συνθήκες συνεχόμενης πίεσης.
Στο δρόμο το 2αρι θα προσφέρει την απαραίτητη άνεση στις
καθημερινές μετακινήσεις με τον σπορ χαρακτήρα που κρύβεται στο
πλαίσιο να περιμένει να εμφανιστεί στην πρώτη ορεινή διαδρομή που
θα πατήσει. Εντός πόλης η ευελιξία έχει τον πρώτο λόγο, στην εθνική
η σταθερότητα του θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο
απαιτητικούς, ενώ χάρη στην αναβαθμισμένη ανάρτηση με τις
νέες βαλβίδες στα αμορτισέρ, το γρήγορο τιμόνι με την πλούσια
πληροφόρηση αλλά και το σύστημα G-Vectoring Plus, το «στροφιλίκι»
έγινε η ευχάριστη έκπληξη της συμβίωσης μας με το μικρό Mazda.
συμπέρασμα
Το Mazda2 αποτελεί την ώριμη επιλογή της κατηγορίας των supermini η οποία ξέρει που να εστιάσει και κυρίως τι θέλει να προσφέρει στον οδηγό. Styling που θα ταιριάξει σε ηλικίες από 18 έως 108, ποιότητα υλικών και συναρμογής που θα σε εκπλήξει και περίσσια οδηγική απόλαυση που κανείς δεν θα φανταζόταν στο φάσμα των 90 ίππων εν έτη 2021. Mazda… well done!