Δοκιμή Cupra Leon e-HYBRID: Hot Hybrid Hatch
Ο ιδιόμορφος συνδυασμός ενός 1.400άρη κινητήρα, υβριδικής τεχνολογίας και της σπορ εξειδίκευσης της Cupra έχουν ως αποτέλεσμα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην πιάτσα των hot hatch
- -
- -
με μια ματιά
Το πρώτο Leon που φέρει το σήμα της CUPRA, είναι διαθέσιμο σε πεντάθυρο hatchback και σε Sportstourer αμάξωμα. Οι επιλογές σε κινητήρες είναι είτε ο 1.4 TSI με plug-in hybrid τεχνολογία συνδυαστικής ισχύος 245 PS, είτε ο 2.0 TSI με 300 ή 310 ίππους.
Μπορεί να ακολούθησε τα Ateca και Formentor στη γκάμα
της νεοσύστατης ισπανικής εταιρίας με τη ξεκάθαρα σπορ φιλοσοφία,
είναι όμως αυτό που έχει συνδεθεί με την ονομασία Cupra όσο κανένα άλλο
στο παρελθόν! Cupra Leon πλέον και όχι Leon Cupra
όπως το ξέραμε εδώ και δυο δεκαετίες σχεδόν, ήδη από την πρώτη
γενιά του μοντέλου. Η αλήθεια είναι πως δεν πρόκειται απλώς για μια
αλλαγή branding που αρχίζει και τελειώνει στις ανάγκες του
μάρκετινγκ. Δεν έχουμε να κάνουμε δηλαδή με αντικατάσταση του
λογοτύπου SEAT με αυτό της Cupra. Τα Cupra έχουν αποκτήσει
τη δική τους ταυτότητα και αυτό φαίνεται και στο Leon.
Τόσο εξωτερικά, όπου ο δυναμικός σχεδιασμός αναδεικνύεται περίφημα
με το γκρι ματ χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής και τις ζάντες
19’’, όσο και στο εσωτερικό. Το τιμόνι με το κομμένο κάτω μέρος, οι
λεπτομέρειες και τα εμβλήματα Cupra σε αυτή την ιδιαίτερη μπρονζέ
απόχρωση, ο σπορ διάκοσμος και τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσδίδουν
μια πιο σπορ αλλά και πιο πολυτελή αύρα στην καμπίνα.
Φυσικά, κυριαρχούν οι οθόνες τόσο εμπρός από τον οδηγό όσο
και στο κέντρο του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των
10,25’’ διακρίνεται για την πληθώρα ενδείξεων, ενώ η οθόνη αφής του
infotainment έχει διάμετρο 10’’ και φροντίζει με την εύκολη
λειτουργία της για συνδεσιμότητα (με Apple CarPlay και Android
Auto), ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Γενικά, ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος
και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι,
ηλεκτρική ηλιοροφή, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, κάμερα
οπισθοπορείας, Drive Profile με προγράμματα οδήγησης, adaptive
cruise control και ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της
οδήγησης. Ανάμεσά τους, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με
αναγνώριση οχημάτων, πεζών και δίκυκλων, η αναγνώριση οδικών
σημάτων, η διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας
κυκλοφορίας κ.α.
Αν και οι χώροι δεν είναι πρωταρχικός παράγοντας επιλογής ενός hot hatch, το CUPRA Leon φιλοξενεί με άνεση τέσσερις - στην ανάγκη και 5 - ενήλικες. Μια μικρή παραχώρηση απαιτείται στο χώρο αποσκευών ο οποίος περιορίζεται στα απλώς ικανοποιητικά 270 λίτρα λόγω της μπαταρίας, από τα 380 των μη υβριδικών Leon.
Υβριδικό hot hatch; Κι όμως! Οι Ισπανοί
τόλμησαν να συνδυάσουν τον 1.400άρη TSI των 150 ίππων με τεχνολογία
plug-in hybrid και την σπορ αύρα της Cupra, δημιουργώντας μάλιστα
ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην πιάτσα των σπορ
χάτσμπακ!
CUPRA ME 300
ΑΛΟΓΑ: ΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΕΣ; LEON Ή
FORMENTOR;
Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 245 ίππους και τα 400
Nm ροπής, με τις επιδόσεις να είναι ανέλπιστα κοντά σε
ανταγωνιστικά μοντέλα με κινητήρες 2 λίτρων! Τα 6,7
sec που χρειάζεται το CUPRA Leon e-Hybrid για το 0-100
km/h είναι πολύ κοντά στους χρόνους των Golf GTI (6,4’’) και i30 N
(6,4’’), με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225
km/h.
Το εκπληκτικό είναι πως, όταν δεν κυνηγάς τις επιδόσεις
ανταμείβεσαι με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου:
1,3-1,5 lt/100 km ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Στην πράξη, αν φορτίζεις τη μπαταρία ιόντων λιθίου αποβραδίς (6
ώρες σε κοινή πρίζα 230V ή 3,5 σε wallbox), μπορείς να
κινείσαι αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 55-60 km,
καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος αν όχι το 100% των καθημερινών
μετακινήσεών σου με ελάχιστο κόστος και μηδενικούς ρύπους. Αν
ξεπερνάς κατά πολύ αυτά τα χιλιόμετρα και κάνεις μπόλικη χρήση του
βενζινοκινητήρα, υπολόγισε μια μέση κατανάλωση λίγο πάνω
από τα 6 lt/100 km.
Το CUPRA Leon e-Hybrid ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, αρκεί η μπαταρία να είναι επαρκώς φορτισμένη. Το σύστημα αλλάζει σε υβριδική λειτουργία όταν η ενεργειακή δυνατότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ή εάν η ταχύτητα αυξηθεί πάνω από 130 km/h. Στην υβριδική λειτουργία, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης, να την αυξήσει ή να τη μειώσει σε ένα ορισμένο επίπεδο.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Τεχνολογία
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξυνά
- Στιγμιαίο σπινάρισμα στο σανίδωμα του γκαζιού
- Τεχνητός σπορ ήχος κινητήρα
Επιδόσεις και οικονομία πάνε πακέτο με συμπεριφορά στο δρόμο αντάξια του ονόματος Cupra. Το στιβαρό πλαίσιο και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (το Dynamic Chassis Control είναι στάνταρ) με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσφέρουν άριστο κράτημα σε ευθεία και στροφές. Είναι δεδομένο πως θα προσπεράσεις το πρόγραμμα Sport και θα επιλέξεις το Cupra όταν θες να κινηθείς γρήγορα. Στο συγκεκριμένο mode αλλάζει και ο ήχος του κινητήρα – ουσιαστικά πρόκειται για τεχνητό σπορ ήχο που βγαίνει από τα ηχεία, ευχάριστο αλλά όχι απόλυτα αληθοφανή, ενώ μας έλειψε και η “ξερογκαζιά” όταν κατεβάζεις σχέση στο κιβώτιο.
Θα ξεπεράσεις επίσης το στιγμιαίο σπινάρισμα των εμπρός τροχών στο σανίδωμα του γκαζιού, απόρροια της αμεσότητας με την οποία ο ηλεκτροκινητήρας απελευθερώνει την πλούσια ροπή του, και θα νιώσεις άπλετη εμπιστοσύνη για να αναζητήσεις τα όρια του αυτοκινήτου και τα δικά σου σε φιδίσιες διαδρομές, απολαμβάνοντας αποτελεσματικότητα και οδηγική ευχαρίστηση. Στα «ΣΥΝ» το γρήγορο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τα δυνατά φρένα που έχουν καλή αίσθηση παρά την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Το εντυπωσιακό είναι πως η ανάρτηση προσφέρει ποιότητα
κύλισης πρωτόγνωρη για Cupra! Αυτό το Leon δεν είναι
σκληρό και άβολο στις λακκούβες. Είναι πολιτισμένο και απίστευτα
άνετο - για τα δεδομένα των hot hatch πάντα - κάνοντας ακόμη και
τις αστικές διαδρομές ξεκούραστες.
συμπέρασμα
Τελικά τι έχουμε εδώ; Ένα πραγματικό Hot Hybrid Hatch. Ένα σύγχρονο οικογενειακό χάτσμπακ δηλαδή, που συνδυάζει αρμονικά τον δυναμικό χαρακτήρα με τις αρετές της υβριδικής τεχνολογίας. Με το Cupra Leon e-Hybrid έχεις ταυτόχρονα δύο διαφορετικά αυτοκίνητα: ένα για να κάνεις τις καθημερινές σου μετακινήσεις με άνεση και οικονομία, και ένα για να απολαμβάνεις σπορ οδήγηση και επιδόσεις όταν βρεθείς σε ενδιαφέρουσα διαδρομή - ή απλά το θελήσεις. Και όλα αυτά, σε τιμή παραπλήσια ενός Golf GTI…