Δοκιμή ΜINI Cooper ΜΥ2021: Διαχρονικό!
Μέσα στον κυκεώνα αλλαγών που βιώνει η αυτοκίνηση, το Mini Cooper εξακολουθεί να διατηρεί βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας του και τη διαχρονικότητα του
- -
- -
με μια ματιά
Μικρές αισθητικές παρεμβάσεις, σύγχρονες τεχνολογίες, αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού με ισχυρές δόσεις διαχρονικότητας συνθέτουν την ανανεωμένη έκδοση του Mini Cooper
Η διαχρονικότητα είναι ένα προσόν που δεν κερδίζεται εύκολα. Αποτελεί ένα επίθετο που χαρακτηρίζει πολλά στοιχεία και αγαθά γύρω μας, αλλά είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθεί χωρίς να αλλοιωθεί μέρος της αρχικής φιλοσοφίας. Το Mini Cooper είναι μία από τις άκρως πετυχημένες περιπτώσεις σύνδεσης του παρελθόντος, με το σήμερα. Ακόμα και η σύγχρονη εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 2001 διατηρεί στοιχεία σύνδεσης με τον διάσημο πρόγονο του. Μέχρι και σήμερα, παραμένει το ίδιο αναγνωρίσιμο, ακολουθώντας συχνά πυκνά τη λογική της διακριτικής αναβάθμισης. Στοιχείο που διατηρήθηκε στη νέα γενιά, που διαφοροποιήθηκε στα σημεία, εξοπλίστηκε με σύγχρονες τεχνολογίες και ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης, διατηρώντας όμως το χαρακτήρα του.
Καταρχήν, για όσους πιο παραδοσιακούς το… κλασσικό Mini
είναι το Cooper. Όπως αυτό της δοκιμής μας, με το τρίθυρο
αμάξωμα και τον επιθετικό συνδυασμό μαύρου και γκρι χρώματος. Πόσο
διαφορετική είναι σήμερα η νέα γενιά; Ελάχιστα θα συμπληρώσουμε.
Μπορεί οι σχεδιαστές της Mini να αποκαλούν το νέο μοτίβο
«Purist», αλλά δεν πρόκειται για τίποτα παραπάνω από
μικρές πινελιές. Κυριότερη αλλαγή είναι αυτή στην εμπρός μάσκα, της
οποίας το πλαίσιο είναι μεγαλύτερο, ενώ τα φώτα ομίχλης έχουν
αντικατασταθεί από κάθετους αεραγωγούς.
Τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα κάνουν πλέον χρήση
τεχνολογίας LED, στοιχείο που συναντάμε από το βασικό
εξοπλισμό. Μικρές διαφοροποιήσεις συναντάμε στον πίσω προφυλακτήρα,
ενώ τα φώτα κάνουν χρήση τεχνολογίας LED και διατηρούν το μοτίβο με
την βρετανική σημαία (Union Jack). Σε συνδυασμό με τις νέες ζάντες
αλουμινίου σε μαύρο χρώμα, το αποτέλεσμα είναι δυναμικό.
Τα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος είναι η μία όψη του Mini
Cooper, αφού στο εσωτερικό δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του
premium. Η ποιότητα κατασκευής εξακολουθεί να παραμένει
κορυφαία, ενώ η σχεδίαση της καμπίνας παραμένει ξεκάθαρα
οδηγοκεντρική. Οι νεοτερισμοί σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση
εντοπίζονται καταρχήν στην νέα ψηφιακή οθόνη μπροστά από
τον οδηγό. Το ευμεγέθες στρογγυλό ψηφιακό όργανο παραμένει
το σήμα κατατεθέν του Mini, ενώ καινούργιο είναι το τριάκτινο
τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με διαφορετικά χειριστήρια.
Ευχάριστη νότα, αλλά με εξαιρετικά ποιοτική απεικόνιση αποτελεί ο
εσωτερικός φωτισμός που αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα.
Φυσικά, δεν πρέπει να παραβλέψουμε τις δεκάδες επιλογές
εξατομίκευσης της καμπίνας, οι όποιες στη νέα γενιά είναι
ακόμα περισσότερες. Σε χωροταξικό επίπεδο τίποτα δεν έχει αλλάξει,
με τον χώρο αποσκευών (211 lt) να αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του
Cooper, ενώ με αρκετούς συμβιβασμούς θα χωρέσουν δύο ενήλικες στο
πίσω μέρος.
Η έκδοση Cooper που συναντάμε στη βάση της γκάμας εφοδιάζεται
παραδοσιακά με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Group,
απόδοσης 136 ίππων και 220 Nm ροπής. Στην
περίπτωση μας συνδυάζεται με το αυτόματο Steptronic διπλού
συμπλέκτη με επτά σχέσεις, αλλά και τα συστήματα Adaptive
Chassis και Adaptive Suspension. Κάτι που ισχύει για πρώτη
φορά στην περίπτωση του Cooper, έστω και προαιρετικά. Αρχικά
διαπιστώνεις πως η ανάρτηση έχει σχετικά σφικτή ρύθμιση.
Αντιλαμβάνεσαι τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς
όμως ξερές αντιδράσεις από τα αμορτισέρ. Όπου η άσφαλτος έχει καλή
ποιότητα, αντίστοιχα καλή είναι και η κύλιση του Cooper. Παράλληλα,
ο 1.500άρης κινητήρας με την εξαιρετική ελαστικότητα στις
χαμηλές στροφές, συνεργάζεται ιδανικά με το 7άρι κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη μέσα στην πόλη καθιστώντας την μετακίνηση
ξεκούραστη.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χαρακτήρας
- Πολυτέλεια
- Λειτουργία κινητήρα
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
ξινά
- Χώρος αποσκευών
Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, το Cooper αποκαλύπτει
μία διαφορετική πτυχή της προσωπικότητας του. Ο λόγος για
τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως
αρκετοί στο παρελθόν το έχουν χαρακτηρίσει δικαίως ως «go cart».
Βέβαια, από το 2014, όταν και άλλαξαν σημαντικά οι διαστάσεις του,
έχασε ένα μέρος της γοητείας του, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός
ότι εξακολουθεί να έχει σημαντικό οδηγικό
ενδιαφέρον. Το πίσω μέρος είναι λιγότερο νευρικό, ενώ
οριακά θα υποστρέψει. Ακόμα και σήμερα, η εξαιρετική
κατευθιντικότητα και η αμεσότητα με την οποία αλλάζει πορεία είναι
τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και το καθιστούν εξαιρετικά
ευχάριστο. Και μάλιστα ακόμα και στην έκδοση Cooper, με τον
κινητήρα των 136 ίππων να στέκεται στο ύψος των
περιστάσεων. Εξάλλου, με 8,2 sec για το κλασσικό 0-100
km/h, δεν το λες αργό! Και όλα τα παραπάνω με την κατανάλωση να
κυμαίνεται σε λογικό πλαίσια. Στην καθημερινότητα 6,0 lt/100km
είναι ένα άκρως ρεαλιστικό νούμερο, ενώ σε συνθήκες πίεσης είδαμε
έως και 8,0 lt/100km.
συμπέρασμα
Είναι δεδομένο πως πολλές φορές δεν χρειάζεται να… ανακατεύεις την τράπουλα. Απλές και στοχευμένες κινήσεις είναι ικανές να ανανεώσουν το ενδιαφέρον γύρω από ένα ήδη καθιερωμένο μοντέλο. Όπως είναι το Mini Cooper, που στη νεότερη γενιά του εξακολουθεί να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην πρακτικότητα και τον ευχάριστο χαρακτήρα, εμπλουτισμένο πλέον με στιλιστικές πινελιές και νέες σύγχρονες τεχνολογίες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ
ΠΕΡΡΑΚΗ