Δοκιμή SUZUKI Jimny 1.5 VVT LCV: Ο επαγγελματίας αναρριχητής είναι εδώ

Με την ταμπέλα του αξεπέραστου σε off road ταλέντο, αλλά και με τη ρετσινιά του μετεξεταστέου λόγω ρύπων, το Jimny επιστρέφει ως επαγγελματικό.

  • -
  • -
με μια ματιά

Το γνωστό Jimny σε έκδοση Professional. Το απόλυτο όχημα εκτός δρόμου με την νεορετρό αισθητική χάνει δυο θέσεις και κερδίζει ένα τετράγωνο, πρακτικό και αξιοποιήσιμο χώρο φόρτωσης.   

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Στιλ
  • Αναβαθμισμένη ποιότητα
  • Τεχνολογίες υποβοήθησης
  • Ορατότητα
  • Απόδοση
  • Σκληροτράχηλος χαρακτήρας
  • Τετρακίνηση
  • Δυνατότητες off road
  • Πρακτικότητα εσωτερικού
ξινά
  • Διθέσιο
  • Περιορισμένος χώρος για ψηλό οδηγό
  • Αποκλειστικά επαγγελματικό

Ήρθε και απήλθε πολύ σύντομα στην ευρωπαϊκή εμπορική σκηνή, λόγω αυστηρής νομοθεσίας ρύπων. Πρακτικά είναι μοναδικό στην ξεκάθαρη στόχευση ενός πραγματικού off road animal! Ενός «προσιτού» αυτοκινήτου που δεν εγκαταλείπει απλά την άσφαλτο με χαρακτηριστική ευκολία, αλλά οποιαδήποτε μορφή δρόμου. Εξυπηρετεί μεν άριστα την ερμηνεία «εκτός δρόμου», αλλά τι να το κάνεις που κόπηκε από την επιβατική γκάμα της Suzuki, μέχρι να φορέσει κάτι πιο καθαρό κάτω από το καπό του.

 

Το ετοιμόλογο Jimny είναι εδώ

Δεν είπε όμως την τελευταία του λέξη και επέστρεψε αποκλειστικά ως επαγγελματικό, άνευ καθισμάτων δηλαδή πίσω και με ένα μεταλλικό πλέγμα να χωρίζει τον χώρο φόρτωσης από την αποκλειστικά διθέσια καμπίνα επιβατών. Η νέα υπόθεση Jimny έρχεται λαχταριστή σε εικόνα, βελτιωμένη στα σημεία που πονούσε και με τις τεχνολογίες που αναζητάς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Πάνω απ’ όλα όμως πουσάρει το λόγο της φήμης του ως το απόλυτο όχημα εκτός δρόμου. Γεννημένο από την πατροπαράδοτη συνταγή που θέλει ένα κανονικό 4x4 να χτίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας, με άκαμπτους άξονες και βοηθητικό κιβώτιο, το Jimny συνεχίζει την κληρονομιά ενός μικρού, ελαφρού, αυθεντικού εκτός δρόμου οχήματος που αποτελεί ορόσημο για τους φίλους της τετρακίνησης.

Η νέα παραλλαγή στη συνταγή περιλαμβάνει μια σχεδίαση εμπνευσμένη από ένα τετράγωνο κουτί ή για να το συνδέσουμε με την ιστορία και το ένδοξο παρελθόν της Suzuki, θυμίζει τις κλειστές εκδόσεις των Samurai με τη μάσκα και τα στρογγυλά φανάρια να κάνουν ακόμα πιο νοσταλγικό το σχήμα του. Μια λογική απόλυτα ταιριαστή με την φιλοσοφία και τη χρήση ενός αυτοκινήτου που είναι παντρεμένο με την φύση, την περιπέτεια και την απλότητα. Και όπως καταλάβατε εξωτερικά, αν εξαιρέσουμε τους γνωστούς από το παρελθόν σιδερένιους τροχούς σε μαύρη απόχρωση, είναι όπως ακριβώς το γνωρίσαμε στον επιβατικό του ρόλο. Στα ενδότερα αντιμετωπίζεις το κομψό, minimal και πρακτικό εσωτερικό που δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει παράταιρο ή να σου χτυπάει άσχημα στο μάτι. Ακόμα και τα σκληρά πλαστικά έχουν προτιμηθεί για να καθαρίζονται ευκολότερα μετα από σκληρή εκτός δρόμου χρήση. Το φινίρισμα, η ποιότητα και η συναρμολόγηση είναι συνώνυμα της χώρας που κατάγεται και κατασκευάζεται. Όλα είναι σωστά τακτοποιημένα και κατασκευασμένα, ενώ τώρα δεν υπάρχει λόγος να γκρινιάξεις για τα καθίσματα που δεν επιστρέφουν στην αρχική τους ρύθμιση μετα από την είσοδο - έξοδο των επιβατών.

Πολύ απλά γιατί δεν υπάρχουν καθίσματα, αλλά ένας τετράγωνος χώρος 863 lt, απόλυτα πρακτικός για να χωνέψει εμπορεύματα και αποσκευές. Σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα της τρίτης πόρτας οι μεταφορές ογκωδών αντικειμένων είναι μέσα στο ρεπερτόριο του Jimny. Το ότι θα φτάναμε να το εκθειάζουμε τις μεταφορικές του δυνατότητες, όσο οξύμωρο και αν ακούγεται είναι πραγματικότητα. 

Αν δεν ξεπερνάς το 1,80 m - 1,85 m το στιβαρό σταθερό πλέγμα που χωρίζει την καμπίνα από το περιβάλλον φόρτωσης θα δώσει καλή ρύθμιση για τη θέση οδήγησης. Διαφορετικά, θα συμβιβαστείς σε οδήγηση με ανοιχτά τα πόδια με το τιμόνι ανάμεσα τους.


 

Παραδοσιακός τρόπος έκφρασης

Ο 1.5 VVT διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και πολύ καλή απόκριση στο γκάζι για να το αισθάνεσαι ζωηρό και αν το δουλεύεις 4.000 με 6.000 rpm είσαι μέσα στο πικ της απόδοσης. Αν ψάχνεις βέβαια συχνά τη διάρκεια των 102 ίππων και δεν βολεύεσαι από τα 130 Nm ροπή και την ελαστικότητα του κινητήρα, η κατανάλωση θα βρίσκεται μόνιμα σε βαθύ διψήφιο νούμερο, με την ταχύτητα σου να έχει καβατζάρει τα 5/6 της διαβάθμισης του κοντέρ. Μπορεί λοιπόν να διαχειριστεί την βιασύνη του οδηγού όμως κάνει σαφές ότι προτιμά το εκδρομικό στιλ, με πιο ρομαντικές ταχύτητες και αυτό δεν ενοχλεί γιατί ξέρεις ότι το ταλέντο του είναι μετά την άσφαλτο. Στο ρεπερτόριο του φυσικά και το υπαρκτό επίπεδο ασφαλείας που έχει φροντίσει η μαμά Suzuki χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα (DSBS), η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και η αναγνώριση οδικών σημάτων.


Μόλις το Jimny πατήσει χώμα ή τερέν μη ασφαλτοστρωμένο, αισθάνεται στο στοιχείο του και εξαργυρώνει τις προδιαγραφές του, συνοδεία του χαμηλού του βάρους που δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά. Το αργό τιμόνι εδώ δεν ενοχλεί, ούτε μεταφέρει κραδασμό στα χέρια, ενώ ακόμα και με πίσω κίνηση πριν καν ζητήσεις την τετρακίνηση, τα 210 mm από το έδαφος εξασφαλίζουν αρχικά ότι δεν πρέπει να ανησυχείς μην βρεις κάτω στα δύσκολα σημεία με νεροφαγώματα και μεγάλες πέτρες. Μπορείς να αναζητήσεις εν κινήσει (μέχρι τα 100 km/h) την All Grip Pro τετρακίνηση από τον δεύτερο λεβιέ ή όταν δυσκολέψουν τα πράγματα να συνεχίσεις από εκεί την εμπλοκή 4L, εμπλέκοντας τις βοηθητικές, κοντές σχέσεις. Τώρα η μετάδοση ακούγεται πιο ζωηρά, τα ηλεκτρονικά ευστάθειας βγαίνουν εκτός και η 5η τελικιάζει στα 100 km/h. Πρακτικά η 1η σχέση είναι χρήσιμη μόνο όταν κινείσαι σε βραχόκηπο ή παρόμοιο εξωπραγματικό τερέν. Το μικρό Suzuki αδιαφορεί για το τι υπάρχει από κάτω του και βρίσκει πρόσφυση ακόμα και με τα ασφάλτινα Bridgestone Dueler (195/80R15). Φανταστείτε τι μπορεί να κάνει με πιο κατάλληλα λάστιχα για εκτός δρόμου χρήση. Με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης 37, 28 και 49 μοίρες αντίστοιχα, πρακτικά δεν βρίσκει ποτέ κάτω, ενώ οι γωνίες στους προφυλακτήρες με το φάλτσο κόψιμο είναι ότι καλύτερο για extreme off road. Όσο και να προσπαθήσαμε κινούμενοι σε ρεματιά το Jimny πέρασε και δεν ακούμπησε. Χρήσιμα είναι και τα συστήματα Hill Hold Control και Hill Descent Control, ανηφορίζοντας ή κατεβαίνοντας αντίστοιχα σε πλαγιές με έντονη κλίση.

Ο ηγέτης στην εκτός δρόμου οδήγηση είναι εδώ σερβιρισμένος με την αναβάθμιση της εποχής και με σταθερή αξία τις πασπαρτού δυνατότητες του. Αν λοιπόν ψάχνεις σήμερα κάτι πραγματικά οff road, πας με κλειστά μάτια σε Jimny. Αν φυσικά μπορείς να το δικαιολογήσεις σαν επαγγελματικό.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Ένα Jimny, κουβαλητής! Αποκλειστικά μεν για δυο αλλά με πληθωρικό χώρο φόρτωσης για να μεταφέρεις την πραμάτεια σου από και προς την πιο δύσβατη τοποθεσία. Πριν βιαστείτε όμως να σπεύσετε προς τις εκθέσεις Suzuki θυμηθείτε ότι πρέπει να διαθέτετε φορολογικό ΚΑΔ που να δικαιολογεί την αγορά και χρήση του Jimny LCV, γιατί αφορά επαγγελματική χρήση. Κατά τα άλλα το μικρό τετρακίνητο Suzuki παραμένει στιλάτο, περιπετειώδες, μοντέρνο σε τεχνολογίες και αξιοπρεπέστατο σε απόδοση και οικονομία καυσίμου για το ρόλο που καλείται να υποστηρίξει.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...