Δοκιμή Jaguar E-PACE P300e AWD: Η "γάτα" μπριζώθηκε! [video]
Το βαρύ πυροβολικό είναι plug in υβριδικό, γεφυρώνει τον θερμικό κινητήρα με την ηλεκτροκίνηση και σερβίρει παραπάνω από τρεις εκατοντάδες, πράσινα άλογα!
- -
- -
με μια ματιά
Ο αφρός της Jaguar στο C-Segment SUV αναβαθμίζεται, χωρίς να συμβιβάζει την απόδοσή του. Επιδόσεις και οικονομία εις σάρκαν μια!
Όταν η δογματική Jaguar, με την σπορ αριστοκρατία στο πετσί της
ως φιλοσοφία, αποφάσισε να ακολουθήσει το εμπορικό ρεύμα, τσέκαρε
το εισιτήριο της στον κόσμο των SUV και αποδείχθηκε ότι πολύ καλά
έκανε. Τα πρώτα κέρδη γλύκαναν τα ταμεία και σύντομα ήρθε και η
μικρότερη τσαχπινιά αιλουροειδούς σε κομπακτ SUV εκτέλεση. Η E Pace
η μικρή περιπετειώδης Jaguar που βγάζει νύχια στον ανταγωνισμό εδώ
και τρία χρόνια έκανε πιο έντονο το εμπορικό ενδιαφέρον για τη
φίρμα και η πρόσφατη ανανέωση δεν περιορίστηκε σε ένα απλό
facelift.
Στη διεξοδική αναθεώρηση του μικρού SUV της εταιρίας, το
ενδιαφέρον έπεσε στα ενδότερα και όχι σε ένα απαλό φρεσκάρισμα.
Έτσι πατάει σε νέα πλατφόρμα, η οποία ακούει στο όνομα PTA και
προέρχεται από τα Land Rover Discovery Sport και Range Rover
Evoque. Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο αυτό πάτωμα προσφέρει
στιβαρότητα που βελτιώνει την εικόνα του στο δρόμο και αναβαθμίζει
την ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό και με τη βελτιωμένη ανάρτηση.
Αυτοί όμως δεν ήταν οι βασικοί λόγοι για την αλλαγή της πλατφόρμας,
αλλά ο σαφής και επιβεβλημένος προκειμένου η εταιρεία να απαλλαγεί
από τη ρυπογόνα ρετσινιά είναι ο εξηλεκτρισμός. Με τη νέα πλατφόρμα
η Jaguar πετυχαίνει το στόχο προσθήκης υβριδικής είτε mild, είτε
plug-in hybrid τεχνολογίας στην γκάμα, κάτι το οποίο καταφέρνει για
όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις της E-Pace. Στη δική μας περίπτωση, το
βαρύ πυροβολικό είναι plug in υβριδικό! Γεφυρώνει τον θερμικό
κινητήρα με την ηλεκτροκίνηση και σερβίρει παραπάνω από τρεις
εκατοντάδες, πράσινα άλογα!
Αριστοκρατικά δυναμική
Πριν αναφερθούμε στα ενδότερα του εξηλεκτρισμού της, οπτικά
κάνει αισθητή τη παρουσία της χωρίς φιοριτούρες και προκλητικές
λεπτομέρειες που στοχεύουν στον εύκολο εντυπωσιασμό. Ξεχωρίζει, με
σύνθημα της μια συγκρατημένη αισθητική που παραμένει όμως κομψή και
μυώδης. Μόνο ένα διακριτικό e που κολλάει στο logo P300 διαχωρίζει
την PHEV υπόστασή της και αν ψάχνεις και την έξτρα λεπτομέρεια, θα
βρεις πορτάκι και από δεξιά και όχι μόνο από αριστερά. Κυριαρχεί
φυσικά η σπορ αύρα, αλλά και η αριστοκρατική αυτοπεποίθηση. Η
κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στους προφυλακτήρες
συνδυάζονται με τους νέους προβολείς LED, με φώτα ημέρας σε
αποτύπωμα «Double J» ενώ προαιρετικά αναβαθμίζονται σε Pixel LED.
Πληθωρική εμπρός η E- Pace χαμηλώνει προς τα πίσω την οροφή της με
κουπέ λογική και τονίζει την ελκυστικότητά της με στενό παρμπρίζ,
λεπτά φωτά και ανασηκωμένους ώμους πάνω από τους θολούς. Η
διακριτική πτέρυγα πάνω ως συνέχεια της σχεδίασης και οι
χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες, αεραγωγούς, πλαίσια
παραθύρων και απολήξεις εξατμίσεων βάζουν την τελική σπορ premium
πινελιά.
Στον εσωτερικό της κόσμο εισπράττεις μια δημιουργική απλότητα χωρίς
φλυαρίες και έναν αέρα πολυτέλειας, με σωστή φινέτσα. Δέρμα σε
καθίσματα και τριγύρω επενδύσεις προσθέτουν στην premium αισθητική,
χωρίς φυσικά να είναι όλα υπεράνω κριτικής. Τα σκληρά πλαστικά για
παράδειγμα εχουν περιοριστεί μεν αλλά κάνουν την εμφάνισή τους στη
βάση της κονσόλας και στα χαμηλότερα σημεία του εσωτερικού.
Ποιοτικά όμως, στο σύνολο η εικόνα, είναι προσεγμένη και άρτια. Η
εργονομία και η αισθητική των διακοπτών είναι αναβαθμισμένη, όπως
και μια νέα μεγαλύτερη κατά 48% οθόνη αφής για το infotainment 11,4
ιντσών που ενσωματώνει λειτουργία συνδεσιμότητας Pivi Pro στο
σύστημα πολυμέσων. Ο ιδιοκτήτης ως χρήστης Android ή Apple συσκευής
μπορεί να έχει συνεχή ενημέρωση για κάθε απαραίτητη πληροφορία, ενώ
ενσωματώνει ως στάνταρ τη λειτουργία απομακρυσμένου ελέγχου μέσω
της εφαρμογής Remote App2. Μπορεί εν ολίγοις να λάβει καθοδήγηση
μέσω του συστήματος πλοήγησης (Navigation), να ελέγξει την
αυτονομία ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμου, να επιβεβαιώσει την
τοποθεσία του οχήματος, να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας,
προτού εισέλθει σε αυτή. Μέσα σε άλλα πολλά που προσφέρει, το
σύστημα ενημερώνει επίσης τον οδηγό για εναλλακτικές διαδρομές σε
περίπτωση κίνησης αλλά και για διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.
Αν αναζητάς αμεσότητα ενημέρωσης, πλούσια πληροφόρηση για το
αυτοκίνητο και τα συστήματα του, πλοήγηση και ψυχαγωγία τα νέα
δεδομένα της E-Pace θα σε γοητεύσουν. Σε συνδυασμό με την ψηφιακή
απεικόνιση στον πίνακα οργάνων η πληροφόρηση σερβίρεται με σύγχρονο
τρόπο, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού παραμένει αριστοκρατικό και
γενναιόδωρο, τόσο σε επίπεδο ανέσεων, αλλά και όσον αφορά τα
συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που φορτώνουν την ασφάλεια. Οι
πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι δεν θα αφήσουν παράπονα
για τη θέση οδήγησης που θα βολέψει όλα τα αναστήματα. Οι χώροι
επαρκούν για τα δεδομένα της κατηγορίας και μόνο αυτός για τις
αποσκευές έχει θυσιάσει λίτρα, για χάρη των μπαταριών ιόντων λιθίου
του υβριδικού συστήματος. Τα 470 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ τουλάχιστον
χωράνε αποσκευές για όλους, στην ενδεχόμενη εκδρομή που θα καλύψει
όλες τις θέσεις που δηλώνει η άδεια κυκλοφορίας.
Πίσω από τη βιτρίνα
Τα δεδομένα για την έκδοση P300e AWD, μιλούν για έναν 3κυλινδρο
βενζινοκινητήρα, των 1.5 λίτρων της σειράς Ingenium, με
υπερτροφοδότηση που αποδίδει 200 ίππους και 280 Nm ροπή, διαθέσιμα
στο εύρος από τις 2.000 rpm έως τις 4.500 rpm. Συνδυάζεται με ένα
8άρι αυτόματο, το οποίο χωρίς να είναι ότι ταχύτερο μπορείς να
συναντήσεις στην πιάτσα διατηρεί μια σαφή εικόνα λειτουργίας με
εύστοχες και απαλές αλλαγές ανάλογα με τη χρήση και το οδηγικό
mode. Τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης προκύπτουν από τον έναν
ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 80 kW (109 PS) που αποτελεί την καρδιά του
υβριδικού συστήματος και βρίσκεται πίσω ώστε να κινεί τους εν λόγω
τροχούς. Έτσι μιλάμε για μια συνδυαστική ισχύ 309 ίππων και 540 Nm
ροπής που εχουν να κινήσουν μια κατασκευή που σχεδόν σημαδεύει τα
2.200 κιλά. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο
κατασκευαστής είναι κολακευτικές για το εξηλεκτρισμένο premium
compact C-SUV της Jaguar. Τα 6,5 sec για τα πρώτα 100 km/h είναι
τιμή GTi ενώ τα 216 km/h τελικής ταχύτητας μπορεί να δείχνει
συνηθισμένο νούμερο όμως το προσεγγίζει εύκολα και καταφέρνει να
διατηρεί την καλοτάξιδη, ήσυχη και ευθύβολη εικόνα ακόμα και με το
κοντέρ ψηλά.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κομψό και δυναμικό στιλ
- Ποιότητα - πολυτέλεια
- Οδική συμπεριφορά
- Τετρακίνηση (ηλεκτρική)
- Ποιοτική ανάρτηση
- Απόδοση
- Φρένα
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
ξινά
- Αμεσότητα ηλεκτροκινητήρα
- Βάρος
- Τιμή
Μπορείς να ρυθμίσεις τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος είτε σε Hybrid που συνδυάζει τους δυο κινητήρες, είτε σε αμιγώς EV που εξασφαλίζει 50-55 km αυτονομίας (έως 135 km/h)ανάλογα με την διαδρομή και χρήση ή ακόμα να διαφυλάξεις την ενέργεια των μπαταριών (SAVE) για μελλοντική αμιγώς ηλεκτρική χρήση. Μπορείς επίσης να επιλέξεις ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης ανάλογα τη διάθεση ή τις εδαφικές-καιρικές συνθήκες. Για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μια μπαταρία 15 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Ο χρόνος για τη φόρτιση ποικίλει από 30΄έως 6.42΄ ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή απ’ όπου θα τροφοδοτηθεί με ηλεκτρικό ρεύμα.
Η επίσημη εργοστασιακή μέση κατανάλωση μπορεί να αναφέρει 2
lt/100km σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που εμείς δεν είχαμε, όμως
ακόμα και στην φυσιολογική δημοσιογραφική χρήση με το χρόνο να
πιέζει και τον οδηγό να τον κυνηγάει, η κατανάλωση ήταν μια από τις
ευχάριστες πλευρές της. Έτσι η plug-in hybrid E-Pace, σε ρυθμό που
επιβεβαίωνε τα νούμερα επιδόσεων δεν προσέγγισε ποτέ τα 12 lt/100
km, ενώ σε φυσιολογικό σβέλτο ρυθμό μπορεί να διατηρεί στο trip
computer τιμές διαθέτεις πόδι κατηγορίας φτερού θα δεις και τον
αριθμό τέσσερα να φιγουράρει στην οθόνη σου.
Με τη θέση Normal στο Mode οδήγησης νιώθεις το τιμόνι ελαφρύ για
να επιτεθείς, ενώ η ανάρτηση δεν θα σε απογοητεύσει αν το κάνεις. Η
σπορ ανάρτηση R-Dynamic με αμορτισέρ προσαρμοζόμενου ελέγχου
απόσβεσης προφέρει ποιοτικό έλεγχο χωρίς να εμφανίζει κλίσεις. Αν
περάσεις στο Dynamic τότε το τιμόνι αποκτά βάρος και καλύτερη
αίσθηση, και νιώθεις ότι οδηγείς ένα στιβαρό σύνολο για να
απολαύσεις οδήγηση. Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση ισορροπεί σωστά
τις αντιδράσεις αλλά και την άνεση πάνω από κακοτεχνίες. ροπή
μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών και η πρόσφυση δεν αποτελεί
πρόβλημα στην E-Pace. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 204 mm,
τα ψωμωμένα ελαστικά στο προφίλ τους και η ηλεκτρική τετρακίνηση
εξασφαλίζουν ότι η E-Pace θα ανταπεξέλθει σε φυσιολογική περιπέτεια
πέρα από την άσφαλτο. Αν πρέπει να γκρινιάξεις για κάτι είναι για
τον συγχρονισμό της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών με τον
ηλεκτροκινητήρα να προφέρει λιγότερο φινετσάτα το απόθεμά του με
αποτέλεσμα να υπερνικά την πρόσφυση. Το ευτύχημα είναι ότι τα
ηλεκτρονικά καλμάρουν την κατάσταση και η πρόσφυση ανακάμπτει. Εν
τέλει, η αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact premium SUV, αποκτά
μια ενδιαφέρουσα plug-in ενναλακτική, με εξασφαλισμένο πρεστίζ και
δυναμισμό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Διατηρεί σε υπέρμετρο βαθμό την luxury προσέγγιση, παραμένει η επιβλητική αγριόγατα την ίδια στιγμή που προσφέρει σπορ αντίκρισμα και οικολογικό αποτύπωμα. Εντάξει μπορεί E-Pace P300e να μην είναι αμιγώς ηλεκτρική - ακόμα. Είναι όμως ένα πρώτης τάξεως βήμα να προσφέρει την ηλεκτροκίνηση ως bonus, να διευκολύνει το έργο του θερμικού κινητήρα, να συνυπάρξουν αρμονικά οι δυο κόσμοι και στη συνεργασία τους να προσφέρουν τα καλύτερά τους. Με την Jaguar να ζει τη χρυσή της περίοδο ως εταιρεία τα τελευταία χρόνια και τη γκάμα της να πλουτίζει σε επιλογές, η υπόθεση ιαγουάρος έχει τον τρόπο της να σε πείσει ότι το αξίζει. Η απάντηση των Βρετανών στο γερμανικό κατεστημένο είναι εδώ.