Δοκιμή Mercedes-Benz C 180: Προσομοιωτής S-Class με αρετές υβριδικού (video)
Η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes, που εξηλεκτρίζεται πλήρως και ανεβάζει τον πήχη στα ύψη
- -
- -
με μια ματιά
Η 5η γενιά premium του μεσαίου δημοφιλούς μοντέλου της Mercedes έρχεται εντυπωσιακά αναβαθμισμένη
Μπορεί τα SUV να είναι η μόδα, να βρίσκεις αρκετές προτάσεις στη
γκάμα της Mercedes-Benz στη μοντέρνα τάση, όμως
υπάρχει και το παραδοσιακό είδος που θα έχει πάντα αξία. Τόσο για
την ίδια την εταιρεία όσο και για το κοινό που την στηρίζει όλα
αυτά τα χρόνια, η C-Class αποτελεί ορόσημο. Σχεδόν 40 χρόνια είναι
αυτά από το 1982 που πρωτοεμφανίστηκε η σειρά 190 και έβαλε τα
θεμέλια της επιτυχίας. Το 1993 θεσπίστηκε η σειρά C-Class ως
εισαγωγή στις Mercedes-Benz και έκτοτε η επιτυχία στρώθηκε σαν
κόκκινο χαλί.
Στην άκρως επιτυχημένη πορεία των 39 χρόνων κατάφερε μέχρι
σήμερα να πουλήσει παραπάνω από 10,5 εκατομμύρια μονάδες και η
ιστορία συνεχίζεται. Το γερμανικό σεντάν αποτελεί ένα από τα
πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας. Δεν είναι
τυχαίο ότι αποτελεί το μοντέλο της Mercedes που έχει παραχθεί σε
περισσότερες μονάδες από κάθε άλλο. Διαχρονικά λοιπόν κατέχει τον
τίτλο του ηγέτη των premium μεσαίων sedan και η C-Class είναι από
τα best seller μοντέλα της Mercedes-Benz σε ποικίλες αγορές
παγκοσμίως. Η τελευταία πράξη της, για ακόμα μια φορά ανεβάζει τον
πήχη στην κλάση και σερβίρει άνεση, τεχνολογία και σπορ
φινέτσα.
Δικαιωματικά limo
Δεν συνηθίζεται για ένα μεσαίο sedan, εξακριβωμένα premium, η
προσφώνηση του χαρακτηρισμού λιμουζίνα. Για την 5η γενιά
C-Class όμως δεν είναι υπερβολή. Οι δυναμικές της αναλογίες δίνουν
την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι όταν είναι σταματημένη. Κάθε
έννοια συντηρητισμού που ακολουθούσε το σχεδιαστικό παρελθόν των
sedan, με τη νέα C-Class απλά διαγράφεται. Το επιβλητικό στιλ
ισορροπεί άριστα το σπορ στοιχείο με την κομψότητα που οφείλει ένα
αυτοκίνητο του είδους, ώστε να ξεχωρίζει στο σύνολο και στις
λεπτομέρειες.
Εξωτερικά, στο μπροστινό τμήμα δεσπόζει το αστέρι στο κέντρο της
μάρκας, μια χρωμιωμενη λεπίδα χωρίζει οριζόντια τις γρίλιες που
στην παρατηρητική ματιά απαρτίζεται από δεκάδες μικρογραφίες
αστεριών, μιμούμενα το σήμα. Το μακρύ καπό με τις ανάγλυφες πτυχές
του, οι στάνταρ προβολείς LED High Performance και ο σπορ
προφυλακτήρας συνθέτουν την εμπρός όψη που πείθει για τον δυναμισμό
της, ενώ με αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,24 απλά διαπρέπει.
Πίσω η σχεδίαση είναι χαρακτηριστική ενός sedan της
Mercedes-Benz, με τα φώτα να αγκαλιάζουν το ανάγλυφο της
καμπυλόγραμμης λογικής και να κλείνουν με αιχμές προς τα μέσα.
Χωρίζονται μαλιστα σε δυο τμήματα μεταξύ φτερού και καπό, ενώ η
εμφάνιση ολοκληρώνεται όμορφα με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω
προφυλακτήρα που περιλαμβάνουν και διπλές (fake) απολήξεις
εξατμίσεων.
Με μετατοπισμένη την καμπίνα προς τα πίσω, κάτι εμφανές από την
πλαϊνή όψη, διακρίνεις ότι το δυναμικό στιλ δεν απουσιάζει στο
σύνολο και προσφέρεται σε μια ισορροπία που θα προσελκύσει. Δεν
προβάλλεται ως σπορ, ούτε διαπιστώνεις υπόνοια συντηρητισμού, αλλά
ελκυστικότητα στο μάτι, ακόμα και αν το διαστασιολόγιο περιλαμβάνει
αυξήσεις παντού, εκτός από το ύψος (-10 mm, ύψος 1.437 mm). Για
παράδειγμα σε μήκος εμφανίζεται κερδισμένο κατά 65 mm (4.751 mm),
σε πλάτος κατά 10 mm (1.820 mm), ενώ σε μεταξόνιο (2.865 mm)
ωφελείται κατά 25 mm.
Αυτό είναι εμφανές με το πέρασμα στην καμπίνα επιβατών, όμως
πριν από αυτό θα εντυπωσιαστείς από την εικόνα της. Σαν ένα μαγικό
ραβδί να την έχει μεταμορφώσει σε super digital με S-Class αύρα.
Στο εσωτερικό βρίσκεσαι σε ένα χώρο ευεξίας, τεχνολογίας και
μοντέρνας δημιουργίας. Παραδοσιακά με άψογη εκτέλεση και υλικά και
έμπνευση ανώτερης κατηγορίας.
Δεν είναι όμως μόνο ποιότητα και αριστοκρατική προσφορά, αλλά
μοντέρνα έκφραση και τεχνολογία αιχμής, κάτι που εκφράζεται από τις
δύο μεγάλες οθόνες που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Ο
παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η
κάθετη μεγάλη OLED οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (11,9 ιντσών)
που μοιάζει να αιωρείται, είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου τύχει
από πλευράς ποιότητας, ευκρίνειας και χειρισμού για ενημέρωση,
πλοήγηση, διασύνδεση και ψυχαγωγία.
Όπως ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων, έτσι και η
κεντρική οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, ενώ εκτός από τις
δυο νέες οθόνες οι αλλαγές περιλαμβάνουν την 2ης γενιάς MBUX. Μέρος
του ρεπερτορίου της εκφράζεται απο navigation με επαυξημένη
πραγματικότητα, πληθώρα επιλογών streaming μουσικής, προηγμένες
δυνατότητες συνδεσιμότητας, υποστήριξη φωνητικών εντολών,
αναγνώριση δαχτυλικού αποτυπώματος και δυνατότητα αναβάθμισης μέσω
διαδικτύου.
Φυσικά διαθέσιμη και η βοηθός που ακούει στο «Hey Mercedes» και ενεργοποιεί την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου ώστε να γίνεται σε απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά. Μπορείς για παράδειγμα να αναφέρεις απλώς ότι κρυώνεις και το σύστημα «διαβάζοντας» τις συνθήκες θα προσαρμόσει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού.
H έγχρωμη οθόνη Head-up display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός και το οπτικό πεδίο του οδηγού «γεμίζει» από μια εικονική οθόνη που αιωρείται πάνω από το καπό, χωρίς παράλληλα να αποσπά τη ματιά του από το δρόμο.
Ο εξοπλισμός παραμένει ένα ισχυρό χαρτί τόσο σε επίπεδο ανέσεων, αλλά και όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης που φορτώνουν την ασφάλεια. Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν ενημερώνοντας αρχικά και αναλαμβάνοντας πιο ενεργό ρόλο σε περιπτώσεις που μια επικείμενη σύγκρουση είναι προ των πυλών. Σε κάθε περίπτωση η αρχή λειτουργίας των συστημάτων απεικονίζεται στην οθόνη οδηγού με μία νέα φιλοσοφία ενδείξεων και όλα λειτουργούν υποδειγματικά και όχι αιφνιδιαστικά.
Καμία μεταβολή δεν έχουμε στον χώρο αποσκευών που παραμένει στα 455 lt, ενώ το χωροταξικό όφελος από την αύξηση του μεταξονίου θα το εκτιμήσουν οι επιβάτες, που θα βρουν στην καμπίνα συνολικά αναβαθμισμένη ευρυχωρία, τόσο σε πλάτος και ύψος, όσο κυρίως στο χώρο για τα γόνατα των επιβατών.
Οποιοσδήποτε και σε οποιαδήποτε θέση βρεθεί στο εσωτερικό της
C-180 θα εκτιμήσει τη συνολική ατμόσφαιρα που συμβάλει σε ένα
καλοτάξιδο σαλόνι πρώτης θέσης. Ακόμα και η βασική έκδοση της νέας
C-Class περιλαμβάνει εναλλασσόμενο ανάλογα με τα γούστα
ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες. Και όλα αυτά μάλιστα
συμβαίνουν από την εισαγωγική έκδοση C-180.
Εξηλεκτρίζοντας τον θερμικό
Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). H φροντίδα της Mercedes-AMG Petronas Formula 1 δίνει την αίγλη της πετυχημένης μηχανολογίας, εφαρμοσμένης στον κινητήρα της C-180. Κάτι που προκύπτει από επίστρωση κυλίνδρων Nano slide, διαμόρφωση κυλίνδρων Conic shape και πολλά άλλα «μυστικά». Ο βενζινοκινητήρας με κωδικό M254, καρπώνεται ένα turbo με εξελιγμένο twin scroll στα 1,5 λίτρα του και αποδίδει 170 ίππους με 250 Nm ροπής.
Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που παράγει 15 kW και 200 Nm ροπής στιγμιαία, για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Φορτίζει επίσης με ανάκτηση ενέργειας, ενώ παρέχει δυνατότητα «coasting». Πέρα από το «EQ Boost», βασικός στόχος του συνδυασμού είναι να περιορίσει την κατανάλωση του θερμικού κινητήρα σβήνοντάς τον, όταν το όχημα δεν τον χρειάζεται. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC, εκτός απο βασικός
εξοπλισμός στη C-Class, εξελίχθηκε για την προσαρμογή του ISG. Ο
ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο του
κιβωτίου ταχυτήτων, έχουν πλέον μετακινηθεί όσο πιο μέσα προς το
κιβώτιο ταχυτήτων. Συν τοις άλλοις, τα απαραίτητα άλλοτε καλώδια
έχουν καταργηθεί, με όφελος χώρο αλλά και βάρος.
Στην πράξη οι καταναλώσεις στην C-180 είναι κοντά στα 8 lt/100 km οδηγώντας απελευθερωμένα και θα πλησιάσουν το διψήφιο νούμερο, αν ψάχνεις συνεχώς αφορμή να επιβεβαιώνεις τα 231 km/h τελικής ταχύτητας και τα 8,6 sec για τα 0-100 km/h. Με ηρεμία σε μυαλό και δεξί πόδι και το ανάλογο Eco πρόγραμμα στα οδηγικά modes, ρίχνεις την κατανάλωση σε νούμερα που αρχίζουν από τον αριθμό 6, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την ευκολία στην καθημερινότητα που προσφέρει το 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Η αρθρωτή πλατφόρμα MRA II με καταγωγή από την S-Class, φέρνει και ανάλογα στοιχεία του χαρακτήρα της. Στιβαρότητα, φιλτράρισμα, ευθυβολία κάτι που σε συνδυασμό με την προσαρμογή της πλατφόρμας στα δεδομένα των premium μεσαίων sedan, αλλά και την ποιοτική ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ωφελεί και σε ευελιξία.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Hi-Tech εσωτερικό
- Ποιότητα - Πολυτέλεια
- Τεχνολογίες
- Συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Απόδοση
- Οικονομία
- Ασφάλεια
- Άνεση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
ξινά
- Τιμή
Οδηγώντας τη C-180 δύσκολα πιστεύεις ότι κουμαντάρεις ένα αμάξωμα που φλερτάρει με τα 5 μέτρα. Πόσο μαλιστα με τα 1.700 κιλά! Σταθερή και πρόθυμη να ακολουθήσει τις εντολές σου, δεν αναζητά αποκλειστικότητα διαδρομών μακριά από στροφές. Στον ανοιχτό δρόμο είναι δεδομένο ότι διαπρέπει, όπως οφείλει κάθε Mercedes που αναζητά θέση πλοηγού στην κλάση της. Αεροδυναμική ησυχία και αντίστοιχη κύλιση κάνουν το ταξίδι ξεχωριστή εμπειρία. Στο υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, προσθέτεις τώρα και μια επικοινωνιακή συμπεριφορά που εξυπηρετεί ποιοτικά τη δυναμική οδήγηση. Σερβίρει μια premium αποτελεσματικότητα χωρίς ακραία χαρακτηριστικά που θα βασανίσουν την καθημερινότητα του χρήστη και διατηρεί την αριστοκρατική φινέτσα στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Mercedes.Το τιμόνι ακολουθεί, η ανάρτηση διαβάζει, τα φρένα δείχνουν ακλόνητα απόδοση και η ουρά έχει την τάση να βοηθήσει μέχρι να αναλάβουν ευγενικά τα ηλεκτρονικά.
Το ιδανικό μίγμα sport γεύσης και limo αίσθησης είναι εδώ.
Μοναδικό αγκάθι η τιμή, όμως για εισαγωγική Mercedes υπάρχουν και
μικρότερες κατηγορίες.
συμπέρασμα
Όταν το κλασικό συναντά το μοντέρνο και το ισορροπεί στις ποσότητες, το αποτέλεσμα είναι φίνο και η νέα C-Class είναι αυτό ακριβώς. Μια κλασική φιλοσοφία αμαξώματος που υιοθετεί δυναμική κομψότητα και μοντέρνες τεχνολογίες σε κάθε τομέα, ώστε να παντρέψει την σπορ αποτελεσματικότητα με την αριστοκρατική αισθητική και προσφορά. Όλα αυτά μάλιστα σερβιρισμένα σε ένα digital περιβάλλον που υμνεί τo μοντέρνο design, αλλά ταυτόχρονα σέβεται τις κλασικές αξίες μιας Mercedes. Κάθε γενιά χαρακτηριζόταν από υψηλή τεχνολογία, αλλά και καινοτομίες που την καθιέρωναν στην κλάση της. Η σημερινή αποδεικνύει τον κανόνα, προσομοιώνει την S-Class στην μεσαία κατηγορία και αυτό τα λέει όλα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
Ευχαριστούμε το «Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου» για την άδεια χρήσης των χώρων του.