Δοκιμή Seat Arona 1.0 TGI MY2022: Φρέσκο και οικονομικό

Το Arona αναβαθμίστηκε τόσο εμφανισιακά, όσο και τεχνολογικά, με την έκδοση CNG να διατηρεί όλα τα προτερήματα που τη διακρίνουν

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,2 sec
Εκπομπές CO2 (WLTP)103,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Arona TGI χάρη σε στοχευμένες αλλαγές μεταλλάχθηκε σε ένα ελκυστικό B-SUV, με πρώτο του μέλημα να παραμένει η ασύγκριτη οικονομία χρήσης.


Με την Seat να ανανεώνει στα σημεία τα Ibiza και Arona, δεν γινόταν να μην δούμε λεπτομερώς, πως μεταφράζονται όλες οι σχεδιαστικές, αλλά και τεχνολογικές αναβαθμίσεις στην πράξη. Αφού πήραμε μία πρώτη γεύση από τα νέα μοντέλα στην επίσημη παρουσίαση στο εξωτερικό, ήρθε η ώρα για μία πιο γερή δόση, επί ελληνικού εδάφους. Αυτή έγινε με το φρέσκο Seat Arona εξοπλισμένο με τον 1.0 TGI των 90 ίππων να αναλαμβάνει ρόλο «ξεναγού» σε αυτό το mid-life facelift. Το B-SUV της ισπανικής μάρκας, αν και μετρά λιγότερο από μία 5ετία στην αγορά – σε αντίθεση με το Ibiza που η ιστορία του αγγίζει τα 37 χρόνια - επιζητούσε σίγουρα μία αισθητική αναβάθμιση και αυτό φάνηκε από το πόσο μεγάλη διαφορά έκαναν μικρές, αλλά στοχευμένες αλλαγές, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεση εξοπλιζόταν με τα «καλούδια» της έκδοσης Optimum, η οποία εκτός των χαρακτηριστικών που συναντάμε στον στάνταρ εξοπλισμό (SEAT Media System με SEAT CONNECT 8.25", Σύστημα προειδοποίησης κόπωσης και Cruise Control, Ζάντες Αλουμινίου Dynamic 17", Hill Assist, Προβολείς Eco LED), προσφέρει επίσης αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αλλά και σύστημα υποδοχής Coming Home. Η νέα απόχρωση Sapphire Blue δένει άψογα με την μαύρη οροφή και το νέο σχέδιο στις ζάντες των 17", τονίζοντας ακόμη περισσότερο την νέα εμφάνιση του επιτυχημένου crossover. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση που συναντάμε είναι στο ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, με τα στρογγυλά φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς να πρωταγωνιστούν, ενώ η μεγαλύτερη μάσκα και ο πιο δυναμικός σχεδιασμός του προφυλακτήρα προσδίδουν ένα πιο… επιθετικό look.

front

Εκτός των τροχών του αυτοκινήτου της δοκιμής, υπάρχουν και άλλα δύο νέα σχέδια 18", ενώ στις αποχρώσεις αμαξώματος έχουν προστεθεί οι Dark Camouflage, Asphalt Blue και Sapphire Blue. Για την εξατομίκευση φυσικά, το Arona προσφέρει επίσης μια νέα επιλογή στο χρώμα της οροφής, αυτής του Λευκού Candy White. Αλλαγές υπάρχουν και στον πίσω προφυλακτήρα, όπως νέα εμφανίζεται η αεροτομή και ο ψευτοδιαχύτης. Εάν σας άρεσε η εσωτερική σχεδίαση, τότε σίγουρα θα ενθουσιαστείτε με το εσωτερικό, με την ισπανική εταιρεία να έχει κυριολεκτικά «απογειώσει» την ποιότητα στην καμπίνα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό. Παράλληλα, η νέα αιωρούμενη οθόνη των 8,25" (9,2" προαιρετικά) έγινε ευκολότερη στην χρήση σε σχέση με πριν, όντας στην ευθεία του οπτικού πεδίου του οδηγού. Η σπορτιφ αισθητική είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ νέες επενδύσεις, εργονομικότερο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σπορ καθίσματα και επανασχεδιασμένοι αεραγωγοί με χρωματική ένθεση, συμπληρώνουν την εικόνα.

γλυκά
  • Χαμηλό κόστος χρήσης
  • Απόδοση
  • Αισθητική
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού
  • Περιορισμένη αυτονομία

Χωροταξικές αλλαγές στο εσωτερικό δεν υπάρχουν, με την έκδοση CNG να θυμίζουμε πως επηρεάζεται από τις διαφοροποιημένη διάταξη στις δεξαμενές καυσίμου, με την μία να βρίσκεται στα πόδια των πίσω επιβατών και τις άλλες δύο κάτω από το χώρο αποσκευών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο όγκος του να έχει περιοριστεί από τα 400 στα 282 λίτρα, ενώ μειωμένη είναι και η χωρητικότητα του δοχείου βενζίνης που έχει περιοριστεί στα μόλις 9 λίτρα. Το «γέμισμα» του φυσικού αερίου γίνεται από υποδοχή που έχει τοποθετηθεί στην κλασική θέση που βρίσκουμε το στόμιο για την βενζίνη, με τη χωρητικότητα για το νέο καύσιμο να είναι 14,3 κιλά CNG. Σε θεωρητικό επίπεδο και σύμφωνα με τις τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία, η αυτονομία του CNG αγγίζει τα 400 km, με τη βενζίνη, η οποία όπως είναι ξεκάθαρο διαδραματίζει επικουρικό ρόλο, να προσθέτει άλλα 160 km. Σε πραγματικές συνθήκες με μία μίξη μεταξύ σβέλτης και ήπιας οδήγησης, καταφέραμε να διανύσουμε κάπου στα 300 km πριν γίνει η αυτόματη και ανεπαίσθητη εναλλαγή σε βενζίνη. Άκρως ικανοποιητικός αριθμός αφού μεταφράζεται σε περίπου 4 ευρώ ανά 100 km!

interior
Σε αυτό βοήθησε και η 6 σχέση από το σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία σε συνθήκες κίνησης σε αυτοκινητόδρομο αποδείχθηκε σωτήρια από πλευράς θορύβου αλλά και οικονομίας. Το αυξημένο βάρος των 1.308 kg, συνεχίζει να μην επηρεάζει την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά του Arona, το οποίο αποτελεί ακόμη μια από τις πιο σπορ προτάσεις της κατηγορίας, παρά την απλότητα που διακατέχει την φύση της συγκεκριμένης έκδοσης. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, συνεργάζονται αρμονικά ώστε το compact B-SUV της Seat να προσφέρει απρόσμενη αποτελεσματικότητα στον πιο γρήγορο ρυθμό – εντός λογικών πλαισίων πάντα – ενώ παράλληλα δεν ταλαιπωρείται σε επιφάνειες με ανωμαλίες και λακκούβες.
Το ανανεωμένο crossover συνεχίζει να διαπρέπει χάρη στο χαμηλό κόστος συντήρησης και το ακόμη χαμηλότερο κόστος χρήσης στην έκδοση φυσικού αερίου, ενώ παράλληλα αναβαθμίζει την αισθητική του εξωτερικά και κυρίως εσωτερικά. Με κόστος που ξεκινά από τις 17.990 €, μπορεί να ακρίβυνε ελαφρώς σε σχέση με πριν, αλλά με το δίκτυο ανεφοδιασμού να αναπτύσσεται διαρκώς, το κυριότερο του μειονέκτημα κοντεύει να εξαλειφθεί, κάνοντας το Arona 1.0 TGI μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της κατηγορίας.

συμπέρασμα
Η Seat έκανε κίνηση ματ ανανεώνοντας τα Ibiza και Arona, καθώς με μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές, καταφέρνει να τα φέρει πάλι στο προσκήνιο, όπου και ανήκουν. Το Arona εκμοντερνίστηκε σημαντικά ως MY2022, αποκτώντας χαρακτήρα στο εξωτερικό και ουσία στο εσωτερικό. Πλέον δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του, ενώ στην έκδοση φυσικού αερίου συνεχίζει να τους "βάζει τα γυαλιά" με την απαράμιλλη οικονομία που προσφέρει.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...