Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS: Πλοηγός υβριδικός

Καλπάζει επι σειρά ετών στην επιτυχία και συνεχίζει ακάθεκτο με υβριδική ταυτότητα στα νέα του δεδομένα. Η 3η γενιά Qashqai είναι εδώ.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)143,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στην κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε, το Nissan Qashqai παραμένει το δυνατό χαρτί στην κατηγορία των C-SUV, όντας εξηλεκτρισμένο, πλήρως αναβαθμισμένο και επίκαιρο σε τεχνολογίες.

Από το 2007 ουσιαστικά κρατάει η κολόνια και ο ιδρυτής και αδιαμφισβήτητος ηγέτης της κατηγορίας σήμερα δεν επαναπαύεται στις δάφνες του. Απλά προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής ανά 7ετία και διαμορφώνει τον χαρακτήρα του ώστε να συνεχίσει την επιτυχία. Πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί συνολικά, όταν η Nissan δημιούργησε την συγκεκριμένη κατηγορία. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, με σχεδόν 40 χιλιάδες πωλήσεις, από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς. Το Nissan Qashqai πατάει πλέον στην 3η γενιά του και εξακολουθεί να στοχεύει στο θρόνο της κλάσης, παρά τον συνωστισμό που υπάρχει στα C-SUV.

 

Στον αφρό της επικαιρότητας
Ως ιδρυτικό μέλος των SUV/Crossover έχει τα μυστικά της συνταγής για να κερδίσει τη πλειοψηφία της αποδοχής του κοινού που ψάχνει ένα αστικό αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά περιπέτειας. Στην παρούσα φάση καταφτάνει με εντυπωσιακή αυτοπεποίθηση. Η 3η γενιά ακολουθεί τις βασικές αναλογίες του προηγούμενης, όμως σχεδιαστικά οι δημιουργοί ήταν σε φεγγάρι έμπνευσης. Διατηρώντας λοιπόν τη σύνδεση με το παρελθόν, τα μάτια αντικρίζουν ένα πληθωρικό και επιβλητικό Qashqai με κομψή προσέγγιση.
Τα στοιχεία το βρίσκουν 35 mm μακρύτερο, 32 mm φαρδύτερο, 10 mm ψηλότερο, παρόλα αυτά όμως το μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά αθλητικότερο σε στιλ και ύφος, Qashqai έρχεται περισσότερο αιχμηρό και δημιουργικότερο στις λεπτομέρειες. Στο νεότερο SUV της Nissan θα συναντήσεις και ακμές και καμπύλες, όλα όμως ισορροπούν, θα βρεις μοντέρνα LED φωτιστικά σώματα, αλλά και αιωρούμενη οροφή.
Προσφέρεται σε εκδόσεις τόσο δικίνητες όσο και τετρακίνητες, καθώς και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή το νέο Xtronic CVT. Έντεκα τα διαθέσιμα χρώματα και πέντε οι συνδυασμοί διχρωμίας, αλλά και θόλοι που γεμίζουν απο μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος από 17’’ έως 20’’. Πληθωρικό στιλ, δυναμικές γραμμές, επιβλητικότητα και εξατομίκευση. Όλο το πακέτο δηλαδή για να μη μείνει κάνεις με το παράπονο ότι κάτι του λείπει. Και φυσικά οι αναβαθμίσεις δεν περιορίζονται στο θεαθήναι, αλλά εκδηλώνονται όσο εμβαθύνεις.




Η τάση προς το premium είναι ορατή, τόσο έξω, αλλά ακόμα περισσότερο μέσα στην καμπίνα που έχει δεχτεί το ραβδί της μεταμόρφωσης. Εδώ η σχεδιαστική βάση δεν προέρχεται από το προηγούμενο, αλλά ανεβαίνει επίπεδο συνολικά χρησιμοποιώντας μαλακό αφρώδες υλικό ψηλά και μια ανώτερη αίσθηση φινέτσας χωρίς υπερβολές αλλά με προσοχή σε συναρμολόγηση και λεπτομέρεια.
Μάτια και αφή διαπιστώνουν μια αναβάθμιση που στέκεται ακόμα και απέναντι στην premium γειτονιά. Μια digital οθόνη 12,3 ιντσών με παραμετροποίηση και πλουραλισμό πληροφοριών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ενώ η αιωρούμενη οθόνη αφής των 9 ιντσών προσφέρει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Συνολικά εκτός από τις παραδοσιακά έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, διαθέτει όλες τις μοντέρνες ευκολίες της σύγχρονης εποχής που περιλαμβάνουν εξοπλισμό άνεσης και πλήρες το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης, ακόμα και με όπισθεν, αλλά και Adaptive Cruise Control.
Στην λίστα του εξοπλισμού και όσο ανεβαίνει κανείς σε εκδόσεις (Elite, Premium, N-Connecta, N-Connecta Feel, Techna, Techna Plus), συναντά ακόμα πιο εξιδεικευμένες «υπηρεσίες», όπως λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα την επίκαιρη γενιά ProPilot με Navi-link και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Το τελευταίο, αναβαθμισμένο και αυτό, μπορεί να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τα ραντάρ τυφλών σημείων να προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τις συνθήκες ή να προειδοποιεί για οτιδήποτε πλησιάζει.

Η νέα πλατφόρμα CMF-C του γκρουπ Renault, έχει ωφελήσει το μεταξόνιο συμπαρασύροντας και τους χώρους με αυτόν των αποσκευών να καρπώνεται από 50 έως 74 lt, ανάλογα με τη χρήση κιτ επισκευής ή τροχού ανάγκης (505 lt σύνολο). Ακόμα και 5 επιβάτες θα διαπιστώσουν την συνολική ευρυχωρία τόσο στο χώρο των ποδιών όσο και του κεφαλιού, ενώ σύμμαχος στην επιβίβαση - αποβίβαση είναι και το γενναίο άνοιγμα στις πίσω πόρτες.

 


Έχει ρεύμα
Πέρα από την απήχηση που γνωρίζει, φυσικά Qashqai και εξηλεκτρισμός πάνε πλέον πακέτο. Σε πρώτη φάση η γκάμα προσφέρει τον τούρμπο βενζινοκινητήρα των 1.3 lt με 12V Mild Hybrid σύστημα, που βελτιώνει την οικονομία και περιορίζει τους ρύπους. Στην περίπτωσή μας αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπή ώστε με δεδομένη την πετυχημένη δίαιτα από τη χρήση αλουμινίου, την νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα του και το μικρότερο συνολικά βάρος, να έχει τις επιδόσεις και την κατανάλωση με το μέρος του.
Η στιβαρότητα του νέου πλαισίου και η βελτιωμένη απόδοση ανάρτησης και τιμονιού, προσφέρουν ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο με αυξημένες δυνατότητες που ανεβαίνει επίπεδο. Επικοινωνιακά κερδίζει πόντους αποτελεσματικά εμπνέει εμπιστοσύνη και με αναβάθμιση σε ηχομόνωση και κύλιση, βρίσκεις λόγους για ένα ακόμα ξεκούραστο ταξίδι. O τρόπος που πατάει κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει ότι ήρθε για επιθετική οδήγηση όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του.




Στην πράξη η ροπή έρχεται γενναιόδωρα από πολύ χαμηλά, όχι όμως από το ρελαντί. Eνώ η ελαστικότητα εκπλήσσει ακόμα και όταν η βελόνα στο στροφόμετρο πέσει χαμηλά με μεγάλη σχέση, δεν ξυπνάει άμεσα και αναζητά περίπου 2.000 rpm για να γίνει λαλίστατος.
Από την άλλη, μπορεί να μην ξυπνάει άμεσα σε αυτές τις συνθήκες, αλλά δεν σκορτσάρει. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο προσφέρει ποιοτικό κούμπωμα και μελετημένη κλιμάκωση για να ανταπεξέλθει με πλήρη φόρτο στις οικογενειακές απαιτήσεις και απλωμένες σχέσεις για ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό ταξίδι. Η ροπή γεμίζει από τις χαμηλομεσαίες και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με την υβριδική βοήθεια προσφέρει ανάσα απόδοσης και οικονομίας, την στιγμή που οι επιδόσεις βρίσκουν τον εκφραστή τους.



Με βάση τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 10,2 sec και η ταχύτητα κορυφώνεται στα 196 km/h, νούμερα που αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευρυχωρία
  • Ευκολίες
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Ζωντάνια στην βάση των 2.000 rpm
  • Τιμή

Εκτός από γρήγορες επιταχύνσεις και ζωηρές ρεπρίζ το Qashqai δεν σπαταλά αλόγιστα το καύσιμο στο ρεζερβουάρ. Μια μέση κατανάλωση κοντά στα 7 με 7,5 lt/100 km είναι ρεαλιστική, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ενώ με γνώστη της οικονομικής οδήγησης μπορεί να τη ρίξει έως και ένα λίτρο χαμηλότερα χωρίς να συμβιβάσει ιδιαίτερα την ταχύτητά του. Αν οδηγείς σαν καταδιωκόμενος τότε στο trip computer θα δεις τιμές που φλερτάρουν σε διψήφιο νούμερο.  

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (180 mm) είναι και το μοναδικό του προνόμιο για να πατήσει εκτός ασφάλτου, αν δεν μιλάμε για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Πρακτικά δηλαδή δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εξερευνήσει τον χωματόδρομο που του γυάλισε, χωρίς το άγχος να αφήσει το μισό αυτοκίνητο κάτω. Μαζί με τις μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και το ψωμωμένο προφίλ στα ελαστικά του, η εξερευνητική του δυνατότητα βαθμολογείται με καλό βαθμό, κυρίως γιατί καταφέρνει να υλοποιήσει το εκδρομικό του καθήκον με άνεση. Συνολικά, η 3η γενιά Qashqai τοποθετεί τις βάσεις της σχολής των C-SUV ψηλότερα και δείχνει ότι δεν αγχώνεται για την ηγεσία της κατηγορίας του.

συμπέρασμα

Το Nissan Qashqai δεν μένει πότε στάσιμο, ανανεώνει εγκαίρως τη θέση του με την επικαιρότητα με τον νέο βενζινοκινητήρα να είναι μια από τις ευεργετικές αλλαγές και το υβριδικό 12V σύστημα το περιβαλλοντικό κερασάκι που ωφελεί την απόδοση, την κατανάλωση και την εκπνοή των καθαρότερων καυσαερίων. Πέραν αυτών όμως, το Qashqai εισβάλει με νέα δεδομένα παντού και κερδίζει την εκτίμηση μιας προσπάθειας να βρίσκεται πάντα ψηλά στην κορυφή. Δυναμικότερο και εμφανώς επιβλητικότερο, ξεχωρίζει απέναντι στο μοντέλο που αντικαθιστά. Αναβαθμισμένοι χώροι και τεχνολογίες, εξασφαλισμένη πρακτικότητα, εξοπλισμός και μια πετυχημένη προσέγγιση στα premium σαλόνια που κοστίζει και στην τιμή έναρξης. Αυτό είναι το κυριότερο και μοναδικό ίσως ψεγάδι. 



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



VIDEOS

GOCAR TEST - Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Hybrid 140 PS

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...