Δοκιμάζουμε Audi Q3 45 TFSI e: Οικολόγος πολυτελείας
Η Audi εξόπλισε το compact SUV της Q3 με plug-in υβριδική τεχνολογία και κοιτά στα μάτια όλο τον premium ανταγωνισμό
- -
- -
με μια ματιά
Διατηρώντας τον premium χαρακτήρα του, το Q3 αποκτά οικολογική συνείδηση, που συνδυάζεται με 245 ολοζώντανους ίππους και χαμηλή κατανάλωση!
Το Audi Q3 45 TFSI e που
δοκιμάζουμε, αλλά και το πιο σπορτίφ Q3 Sportback 45 TFSI e,
αποτελούν τα πρώτα plug-in υβριδικά compact SUV της γερμανικής
μάρκας και πλέον είναι διαθέσιμα και στην χώρα μας. Γιατί
όμως να τα προτιμήσεις έναντι των συμβατικών
βενζινοκίνητων 45 TFSI των 230 ίππων; Αρχικά είναι πιο
οικονομικά, τόσο σε απόκτηση όσο και σε χρήση! Το Q3 45 TFSI με το
2λιτρο μοτέρ των 230 ίππων ξεκινά από τις 51.430 ευρώ. Κόστος
σημαντικά υψηλότερο από τις 45.900 ευρώ για το αντίστοιχο “e” που
έρχεται με 1.400άρη βενζινοκινητήρα 150 ίππων ο οποίος συνδυάζεται
με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με
ισχύ 116 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι ένα υβριδικό σύνολο 245
ίππων, το οποίο για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και
μέχρι τέλος Οκτωβρίου μάλιστα, προσφέρεται και με επιπλέον όφελος
ηλεκτροκίνησης ύψους 3.000 ευρώ. Όμως, τα προνόμια του
εξηλεκτρισμού δεν τελειώνουν εκεί. Εκτός από χαμηλότερη
κατανάλωση, προσφέρει και χαμηλές εκπομπές CO2 (32 – 39 g/km) με
αποτέλεσμα το Q3 45 TFSI e να απαλλάσσεται και από το κόστος των
τελών κυκλοφορίας.
Τα οφέλη λοιπόν είναι ξεκάθαρα. Αφού έφυγε κι αυτό από την μέση, πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα το αυτοκίνητο που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε. Πρόκειται για την έκδοση με το πακέτο εξοπλισμού S line, πράγμα που σημαίνει πως σε διάφορα σημεία του αμαξώματος μπορούσαμε να βρούμε διακριτικές λεπτομέρειες σε ασημί απόχρωση. Συγκεκριμένα, στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στη μάσκα, στα μαρσπιέ κάτω από τις πόρτες, αλλά και στα αντίστοιχα σήματα στα εμπρός φτερά. Αν εξαιρέσουμε την τάπα πάνω από τον εμπρός αριστερό τροχό για την υποδοχή φόρτισης και το κατά 10 mm ψηλότερο αμάξωμα, το μοντέλο διατηρεί όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Q3. Η αύξηση του ύψους έγινε ώστε να διατηρηθεί η απόσταση από το έδαφος στα ίδια επίπεδα, παρά την πλάκα προστασίας της μπαταρία. Περνώντας στο εσωτερικό, το περιβάλλον συνεχίζει να είναι οικείο, με τα καθίσματα να προσφέρουν άνεση τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Σε αυτό συμβάλει η δυνατότητα μετατόπισης κατά μήκος των πίσω καθισμάτων, στοιχείο που προσφέρεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Κάπως έτσι, ο χώρος αποσκευών μπορεί να ποικίλλει από 380 λίτρα με την δεύτερη σειρά καθισμάτων τέρμα πίσω, έως και τα 1.375 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα. Ένα στοιχείο που σίγουρα αυξάνει την πρακτικότητα του Q3 και αποδεικνύεται χρήσιμο είναι η προαιρετική ηλεκτρική πίσω πόρτα, η οποία προσφέρει την δυνατότητα ανοίγματος με κίνηση ποδιών. Από πλευράς τεχνολογιών δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από έναν κατασκευαστή σαν την Audi. Το υβριδικό SUV – αν και με μινιμαλιστική προσέγγιση – παρέχει το πλήρες πακέτο infotainment, συνδεσιμότητα και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης. Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) και η οθόνη αφής των 10,1” στην κεντρική κονσόλα έχουν τον πρώτο λόγο. Τα μόνα επιπλέον στοιχεία που συναντάμε στο plug-in και όχι στα Q3 με θερμικό κινητήρα είναι όσα αφορούν το υβριδικό σύστημα.
Στην οθόνη του infotainment μπορούμε να δούμε τη ροή ενέργειας σε συνδυασμό με powermeter που εμφανίζει την ισχύ και την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία. Επιπλέον, είναι διαθέσιμος φωνητικός έλεγχος, πρόγραμμα πλοήγησης MMI Navigation plus, πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X, ενώ η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με smartphone. Το Audi phone box και το Bang & Olufsen Premium Sound System με virtual 3D ήχο, ολοκληρώνουν την εμπειρία ψυχαγωγίας. Συνεχίζοντας στην ρότα των τεχνολογιών, να πούμε πως το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης είναι πληρέστατο και περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα Audi pre sense, lane departure warning, turn assist, swerve assist ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι το adaptive cruise control, προσφέροντας δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Πολλοί θα έλεγαν πως η πλειοψηφία αυτών των συστημάτων δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινή βάση, αλλά θα αποτελούσαν ένα όπλο για τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου, μα η ευκολία προσαρμογής που προσφέρουν στον οδηγό διαφωνεί με αυτή την άποψη. Με το μενού χειρισμού των συγκεκριμένων τεχνολογιών να ζητά ελάχιστη προσπάθεια ως προς την εκμάθηση του, η διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι έγινε πραγματικά αυτόματη, με το Q3 να κινείται σαν πάνω σε σύννεφο, όντας άνετο και ξεκούραστο. Στο δεύτερο συνείσφερε και το υβριδικό σύστημα με τον κινητήρα δύσκολα να παρεμβαίνει στις καθημερινές μετακινήσεις, εκτός αν παραστεί ανάγκη για έντονη επιτάχυνση. Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας έκανε όλη την δουλειά, χαρίζοντας έτσι αξιοσημείωτη οικονομία.
Μπορεί τα 1,4 με 1,7 lt/100km που δηλώνει η Audi να μην τα είδαμε, αλλά με «ελαφρύ» πόδι τιμές της τάξης των 4,5 lt/100km ήταν εφικτές, μιας και το Q3 μπορεί να κινηθεί χωρίς την ανάγκη εμπλοκής του βενζινοκινητήρα για ταχύτητες έως και 140 km/h. Εάν τώρα σκοπός είναι η εξουδετέρωση αποστάσεων στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, το γερμανικό SUV θα σε εντυπωσιάσει με τις ακαριαίες επιταχύνσεις που χαρίζει ο ηλεκτροκινητήρας. Με την επιλογή “Dynamic” στο Audi drive select, θέτοντας το S tronic στη θέση “S” και πατώντας βαθιά το γκάζι, ο οδηγός έχει την πλήρη ροπή 330 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα στη διάθεσή του για έως και 10 sec. Μόλις αφήσει το γκάζι, ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε λειτουργία γεννήτριας.
Εάν τώρα ο πιο σβέλτος ρυθμός διατηρηθεί και στις στροφές, το
Q3 θα φροντίσει να εκπληρώσει τις επιθυμίες του
οδηγού και με την οδική του συμπεριφορά. Σκεπτόμενοι τον
προσανατολισμό του αυτοκινήτου, οι κλίσεις τις οποίες επιτρέπει η
ανάρτηση σίγουρα δεν ξεφεύγουν από τα φυσιολογικά πλαίσια, με το
υβριδικό μοντέλο να μπορεί να διατηρήσει έναν τάχιστο ρυθμό χωρίς
κόπο και κυρίως χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον οδηγό.
γλυκά
- Αισθητική
- Hi-tech εσωτερικό
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι & πρακτικότητα
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Άνεση & ποιότητα κύλισης
- Τεχνολογία
ξυνά
- Έντονα παρεμβατικό ESP
Με το traction control ενεργοποιημένο η κινητήρια μονάδα
αποδεικνύεται εξαιρετικά πειθαρχημένη όταν βυθιστεί το
πόδι στο γκάζι στο μέσο της στροφής, ενώ αν το σύστημα
απενεργοποιηθεί, θέλει υπομονή ώστε το αυτοκίνητο να μην ανοίξει
την τροχιά του στην γλιστερή ελληνική άσφαλτο. Το τιμόνι είναι
άμεσο και αρκετά ακριβές, αν σκεφτούμε και το υψηλό προφίλ των
ελαστικών. Με το σύστημα ευστάθειας εκτός εξίσωσης, η ουρά
παρουσιάζει μία απρόσμενη διάθεση για συμμετοχή στο παιχνίδι.
συμπέρασμα
Το Audi Q3 PHEV κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό, χωρίς να έχει να φοβηθεί τίποτα, ούτε από πλευράς premium χαρακτήρα, ούτε από πλευράς τεχνολογιών. Αποτελεί την πρώτη εξηλεκτρισμένη προσπάθεια στην compact SUV κατηγορία και είναι εμφανές πως στόχος ήταν η εντυπωσιακή είσοδος, πράγμα που κατάφερε. Άνεση και πολυτέλεια συνεχίζουν να κυριαρχούν, ενώ η υβριδική τεχνολογία που ενστερνίστηκε ξέρει πως να παρέχει τα προνόμια τόσο την οικονομίας και του οικολογικού χαρακτήρα, όσο και των επιδόσεων.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ