Δοκιμή Renault Arkana Hybrid E-Tech: Haute cuisine [video]

Η Renault τόλμησε μία διαφορετική συνταγή, συνδυάζοντας υλικά από SUV και κουπέ αμάξωμα, προσφέροντας ένα πιάτο υψηλής γαστρονομίας σε προσιτό κόστος.

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)112,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το νέο Renault Arkana ξεχωρίζει για τη σχεδιαστική του διαφορετικότητα, όντας ένα premium SUV-κουπέ, διατηρώντας τα στοιχεία που διακρίνουν τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, και στην περίπτωση της δοκιμής μας με το αποδοτικό υβριδικό σύνολο τεχνολογίας E-Tech hybrid.


Δεν πρόκειται για παρθενογένεση. Η τάση των SUV με κουπέ σχεδιαστικές πινελιές έχει εμφανιστεί εδώ και αρκετά χρόνια, προσφέροντας μία ακόμα διαφορετική παραλλαγή στο κυρίως πιάτο, που δεν είναι άλλο από τα crossover αμαξώματα. Τη δημοφιλέστερη τάση των τελευταίων ετών. Η Renault έχει ισχυρούς εκπροσώπους στην κατηγορία, αλλά ακολουθώντας τις βασικές της αρχές που τη θέλουν να τολμά, μπαίνει σε αχαρτογράφητα για την ίδια νερά. Το Arkana είναι ένα SUV-κουπέ, με premium χαρακτηριστικά και σχεδίαση. 

Όπως όλες οι κατασκευές του είδους, προσανατολίζεται για όσους αναζητούν την πρακτικότητα, την άνεση και την σημαντική απόσταση από το έδαφος, αλλά εμπλουτισμένη με δυναμικά στοιχεία. Σε αυτούς ακριβώς απευθύνεται το νέο Renault Arkana, πιθανότατα ένα αρκετά πιο νεανικό κοινό, αλλά με άσο στο μανίκι του το κόστος κτήσης. Δεν πρόκειται για ένα μοντέλο που αφορά λίγους, αλλά ένα σαφώς πιο ευρύ κοινό που αναζητά όλα τα παραπάνω, σε ένα πακέτο με την υπογραφή του γαλλικού εργοστασίου.

 


Παραλλαγή με ισχυρές δόσεις διαφορετικότητας

Το βασικό υλικό της συνταγής των Γάλλων δεν θα μπορούσε να είναι άλλο πέρα από την πλατφόρμα CMF-B, ίδια με αυτή στην οποία βασίζεται και το Captur. Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα του συγκεκριμένου πατώματος, είναι πως μπορεί να υποστηρίξει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Έτσι, το Arkana προσφέρεται σε εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και σε αμιγώς υβριδική εκδοχή! Όπως στη περίπτωση του Ε-Tech που είχαμε στη διάθεση μας κατά τη διάρκεια της πρώτης μας επαφής επί ελληνικού εδάφους.

Ξεκινώντας με τη σχεδίαση του αμαξώματος, τα συγγενικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας της Renault είναι εμφανή. Αρκεί να παρατηρήσεις το εμπρός μέρος… Την ταυτότητα του γαλλικού εργοστασίου αναδεικνύουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C», επιλογή που χαρακτηρίζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault.



Θυμίζει Captur, αν και είναι σαφώς πιο επιβλητικό και μυώδες. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στις πίσω κολώνες, οι οποίες έχουν υιοθετήσει τις γραμμές ενός κουπέ, με την κεκλιμένη οροφή να καταλήγει περίτεχνα στην 5η πόρτα. Παράλληλα, το πίσω μέρος διατηρεί τη φιλοσοφία του γαλλικού εργοστασίου, με highlight την ενιαία λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Την ίδια ώρα, τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 200 mm, δεν αφήνουν αμφιβολία για τα SUV ή crossover γονίδια του. Οι μεγάλοι τροχοί συνδυάζονται αρμονικά με το αμάξωμα που διαθέτει ελαφρώς «πρησμένους» θόλους και σίγουρα καταφέρνει με επιτυχία να κρύβει τις αυξημένες διαστάσεις του. Βλέπετε, αν και δεν του φαίνεται, με μεταξόνιο 2.720 mm και σχεδόν 4,6 μέτρα μήκος είναι 80 mm μακρύτερο από το Kadjar, αλλά και κατά 40 mm χαμηλότερο σε ύψος. Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα ελκυστικό, με το Arkana να παντρεύει με επιτυχία δύο διαφορετικούς κόσμους, όντας δυναμικό, νεανικό και περιπετειώδες, αλλά με ισχυρές δόσεις premium χαρακτήρα.

 


Γνωστή-πετυχημένη συνταγή

Η αίσθηση πολυτέλειας είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει και το εσωτερικό. Μπορεί το περιβάλλον να είναι γνώριμο, αφού ακολουθεί σχεδιαστικές λύσεις που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Renault, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο διάκοσμος είναι ευχάριστος. Το Arkana ακολουθεί την digital τάση της εποχής, συνδυάζοντας την με την απλότητα που απαιτείται σήμερα. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 10,2’’, ενώ στο κέντρο ξεχωρίζει η κάθετη τοποθετημένη οθόνη αφής, που στην περίπτωση μας έχει διάσταση 9,3’’. Στην τελευταία συγκεντρώνονται οι περισσότερες από τις λειτουργίες και πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο, ενώ η χρήση της είναι εξαιρετικά απλή.



Η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή, όπως και στα νεότερα μοντέλα της Renault. Φυσικά, το γαλλικό εργοστάσιο φρόντισε να εφοδιάσει το Arkana με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που έχει στη διάθεση του, και μάλιστα από τη βασική έκδοση. Εκτός από τα γνωστά συστήματα ψυχαγωγίας και πολυμέσων, το SUV-κουπέ της Renault διατίθεται με τη συντριπτική πλειονότητα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Όπως, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο σύστημα  πέδησης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας κ.α. Μάλιστα, σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, το Arkana απέσπασε 5 αστέρια στη δοκιμή πρόσκρουσης του EURONCAP.




Οι αυξημένες διαστάσεις του Arkana έχουν ευεργετικά αποτελέσματα σε επίπεδο ευρυχωρίας. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του, και μόνο όσοι με ύψος που ξεπερνάει το 1.90 θα έχουν μικρό θέμα με το κεφάλι τους στα πίσω καθίσματα. Ακόμα και έτσι, όμως, τα 211 mm για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι μία από τις κορυφαίες τιμές στην κατηγορία. Κάτι που ισχύει και για αυτόν των αποσκευών, αφού τα 480 lt που προσφέρει η υβριδική έκδοση (513 η mild hybrid) το τοποθετούν ψηλά στην κατηγορία, με δεδομένο μάλιστα πως το υβριδικό σύστημα είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Μάλιστα, ιδιαίτερα θετικό είναι ότι διαθέτει ρεζέρβα ανάγκης, και όχι κιτ επισκευής, στοιχείο σημαντικό για SUV.

 

Με… σημαία την αποδοτικότητα

Περνώντας στο υβριδικό σύνολο της έκδοσης E-Tech, πρόκειται για το γνωστό σύστημα της Renault, το οποίο έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.600 cc και έναν ηλεκτροκινητήρα 36 Kw, με τον τελευταίο να αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία λιθίου 1.2 kWh. Η συνδυαστική απόδοση τους είναι 145 ίπποι και 205 Nm ροπής, με τις επιδόσεις του να είναι ικανοποιητικές. Η Renault αναφέρει πως για το 0-100 km/h χρειάζονται 10,8 ec, ενώ η τελική του αγγίζει τα 172 km/h. Στην προκειμένη περίπτωση στόχος είναι η αποδοτικότητα, με το Arkana να είναι στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη, οικονομικό σε καύσιμο, έχοντας παράλληλα μόλις 112-117 g/km CO2.

 



Την φιλοσοφία του SUV την αντιλαμβάνεσαι και από τη θέση του οδηγού. Κάθεσαι ψηλά, έχοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα με την εργονομία να είναι εξαιρετική. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις. Η επιλογή της αρχιτεκτονικής της ανάρτησης, θέλει το γαλλικό μοντέλο να διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Λύση που επιτρέπει στο Arkana να φιλτράρει με άνεση τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Δεν είναι μαλακό, αλλά ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε αυτό που ονομάζουμε χρυσή τομή. Στην πόλη το χαρακτηρίζει η άνεση, με το χαμηλό επίπεδο θορύβου να συμβάλλει στη δημιουργία ενός ήσυχου περιβάλλοντος στο εσωτερικό του.
Σε αυτό μερίδιο ευθύνης φέρει και το διπλό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο λειτουργεί πολύ καλύτερα σε σχέση με τα γνωστά μας CVT. Επιλογή που συναντάμε στα περισσότερα υβριδικά μοντέλα σήμερα… Το αυτόματο κιβώτιο της Renault, έχει τέσσερις σχέσεις μετάδοσης για τον βενζινοκινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτές χρησιμοποιούνται σε συνδυασμούς που αποφασίζει ένας αλγόριθμος, ο οποίος και εξασφαλίζει τη βέλτιστη αποδοτικότητα.



Στην πράξη, διαπιστώνεις πως δεν έχει την τάση να κρατάει ψηλά τις στροφές του κινητήρα και στα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (My Sense, Sport και Eco). Η Renault αναφέρει πως το Arkana διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 3 km, αλλά αυτό είναι ένα νούμερο που δεν θα το δείτε σε συνεχόμενη οδήγηση. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης, το υβριδικό μοντέλο μπορεί στην πόλη να κινηθεί κατά 80% ηλεκτρικά. Στοιχείο που του χαρίζει 40% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Με αυτόν τον τρόπο, εύκολα μπορείς να δεις τιμές κάτω των 5 lt/100 km κινούμενος στον αστικό κύκλο. Νούμερο που σε μικτές συνθήκες, μπορεί να φτάσει έως τα 7 lt/100 km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Φινίρισμα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης
  • Λειτουργία κιβωτίου σε γρήγορο ρυθμό

Η εικόνα του δεν αλλάζει στον αυτοκινητόδρομο, με το Arkana να προσφέρει ξεκούραστο και άνετο ταξίδι, εκμεταλλευόμενο όλα τα παραπάνω στοιχεία στο έπακρο. Στον επαρχιακό δρόμο, διαπιστώνεις πως πρόκειται για μία στιβαρή κατασκευή, άκαμπτη με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα αν και υστερούν ελαφρώς σε αίσθηση (λόγω του συστήματος ανάκτησης) έχουν αρκετή δύναμη για να σταματήσουν το αμάξωμα των 1.435 kg. Το αυξημένο βάρος δυσκολεύει το υβριδικό σύστημα σε πιο γρήγορους ρυθμούς, με κύριο χαρακτηριστικό του την ελαστικότητα στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Η ενίσχυση από τον ηλεκτροκινητήρα είναι εμφανής στις πολύ χαμηλές στροφές, στοιχείο που βοηθάει στην έξοδο των στροφών. Όσον αφορά το κιβώτιο, σε αντίθεση με την πόλη, στη σβέλτη οδήγηση δείχνει να μην βρίσκεται στο στοιχείο του, αφού αρκετές φορές κρατάει μία σχέση περισσότερο από όσο θέλεις.

Σε κάθε περίπτωση, το Arkana αποδεικνύεται φιλικό και ασφαλές σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Δεν θα τρομάξει ακόμα και τον λιγότερο μυημένο, όντας προβλέψιμο ακόμα και σε κακής ποιότητας οδόστρωμα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ειδικά αν συνυπολογίσουμε τα 200 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, ενώ μόνο οριακά θα γλιστρήσει. Αλλά και πάλι θα το κάνει προοδευτικά, με τις όποιες τάσεις εύκολα ελεγχόμενες. Αναμφίβολα, το γαλλικό SUV-κουπέ είναι ισορροπημένο και ασφαλές. 

συμπέρασμα

Στη Renault κατάφεραν να παντρέψουν διαφορετικά υλικά και να δημιουργήσουν τη δική τους συνταγή σε μία κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό. Το Arkana είναι ένα SUV-κουπέ με ισχυρή προσωπικότητα και ξεχωριστό στιλ. Στοιχεία όπως η άνεση και η ευρυχωρία, συνδυάζονται χωρίς συμβιβασμούς με ένα θελκτικό αμάξωμα. Και στην περίπτωση μας με ένα εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως όλα τα παραπάνω προσφέρονται σε ένα εξαιρετικά ελκυστικό πακέτο τιμής-αξίας.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST - Renault Arkana E-Tech

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...