BMW 316i - 2010
Σταθερή αξία επί σειρά ετών, η 316i γράφει ιστορία σαν το παλιό καλό κρασί
- -
- -
με μια ματιά
Η βάση στα sedan της σειράς 3 με τον ασθενέστερο για το αμάξωμα και τα κιλά του κινητήρα των 1.6 λίτρων και 122 ίππων.
Με σχεδιαστικό στιλ που ισορροπεί μεταξύ μοντέρνου και κλασικού και με σπορ στοιχεία στο κέλυφός της, η 316 προσελκύει ευχάριστα το μάτι. Λίγο τα τοξοειδή νεύρα που τρέχουν στο αμάξωμα, λίγο οι φουσκωμένοι θόλοι και η sedan σειρά 3 δίνει την αίσθηση ότι κινείται ακόμα και σταματημένη. Το περιτύλιγμα, σε πείθει ότι πρόκειται για μια γνήσια BMW που πορεύεται με δόγμα της τον δυναμισμό και τις επιδόσεις, όμως η ουσία κρύβεται στη γεύση. Και η ιδιάζουσα περίπτωση της 316, που απευθύνεται σε επιλεγμένες περιοχές με δύσκαμπτο φορολογικό καθεστώς όπως η Ελλάδα, σερβίρεται με το μικρότερο μοτέρ στην γκάμα. Αρκούν όμως 122 ατμοσφαιρικοί ίπποι να αντεπεξέλθουν στα δεδομένα της εποχής;
με τη ματιά του Τσιγκρή
Το όνειρο του Έλληνα επί σειρά ετών, το σημάδι αναγνώρισης και επιτυχίας, το αυτοκίνητο που αρκετοί έσπευσαν να αντιγράψουν. Όπως και να’χει το ευγενές sedan με την ποιοτική σφραγίδα και την εξασφαλισμένη αποδοχή, σήμερα είναι ξεπερασμένο στο θέμα απόδοσης και επιδόσεων. Θα μου πείτε και πότε ήταν στα φόρτε του στον συγκεκριμένο τομέα; Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν θα αγόραζε κανείς 316 για τις συναρπαστικές της επιδόσεις, όμως σήμερα η ποιότητα, η φινέτσα και το πρεστίζ δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της BMW. Την στιγμή μάλιστα που στο όλο περιτύλιγμα ο ανταγωνισμός σου προσφέρει και επιδόσεις, γιατί να προτιμήσεις την 316; Για να μην πω ότι η ίδια η εταιρεία σχεδόν με χίλια ευρώ επιπλέον σου προσφέρει X1 με 150 ίππους από 2.0 λίτρα. Εσωτερικός ανταγωνισμός που αξίζει να σταθείς.
γλυκά
- Κλασική σχεδίαση
- Ποιότητα
- Αποτελεσματική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
ξυνά
- Επιδόσεις
- Τιμή
απόψεις
Είναι πλέον κατανοητό από όλους ότι το συγκεκριμένο πακέτο κινητήρα-αμαξώματος είναι ατυχές. Κι αυτό γιατί αδικεί τόσο τον κινητήρα που παρά τους 122 ίππους έχει αρκετά τεχνολογικά καλούδια για να είναι εξαιρετική επιλογή σε κάποιο άλλο μοντέλο, όσο και το αμάξωμα που έχει υψηλότερες προδιαγραφές και δυνατότητες. Δυστυχώς το φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας επιβάλει τέτοιους άκομψους συμβιβασμούς οι οποίοι εν τέλει δεν κολακεύουν ούτε το συγκεκριμένο προϊόν, ούτε την επιλογή αγοράς από τη μεριά του ιδιοκτήτη.
Βασίλης Παπαδόπουλος
go shopping
Κάποτε ήταν η φθηνότερη BMW αλλά τώρα τον ρόλο αναλαμβάνει η βασική σειρά 1 που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα. Η 316i προσφέρεται στην μοναδική έκδοση Comfort με εξοπλισμό που περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής (τύπου κουρτίνας που καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), ενεργά προσκέφαλα, Brake Energy Regeneration (ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης), Start/Stop, ABS με ΕΒD και σύστημα ευστάθειας DSC, διζωνικό κλιματισμό, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο CD με MP3 και προβολείς ομίχλης. Φυσικά η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού …δεν περιγράφεται και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να «χτίσει» την 316 με το γούστο του και τον παρά του!
Ατμοσφαιρική ανία
Πέρα από το εξασφαλισμένο θεαθήναι, η ώρα της αλήθειας έρχεται όταν βρεθείς με το τιμόνι στα χέρια. Δεν θα αναφερθώ στην υποδειγματική ποιότητα του εσωτερικού, στο λιτό ντιζάιν, τους εργονομικά δοσμένους χώρους και στον αριστοκρατικό αέρα που είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν κάθε κατασκευή της εταιρείας, αλλά κυρίως στην ουσία που γεύεσαι οδηγώντας την βασική 3άρα στην γκάμα. Η σεμιναριακή θέση οδήγησης είναι ένα προνόμιο των BMW και παραμένει και στην 316i, ενώ η στιβαρή αίσθηση που αφήνει από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις μαζί της, είναι χαρακτηριστική του σπορ DΝΑ που είναι ποτισμένα τα αυτοκίνητα των Βαυαρών. Ταυτόχρονα ο σύγχρονος 1.600άρης – που υπόσχεται 122 ίππους στις 6.000rpm και 160 Nm ροπή στις 4.250rpm – προσπαθεί να πείσει με αισιόδοξα μηνύματα. Τεχνολογικά ο 16βάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4κύλινδρος κινητήρας της BMW διαθέτει την τελευταία λέξη της μόδας στην μηχανολογία. Κατασκευασμένος από κράμα αλουμίνιου, εκτός απ’ τον μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (VVT) σε εισαγωγή και εξαγωγή, ξεχωρίζει το σύστημα μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής (Valvetronic), το οποίο καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού. Ο συνδυασμός τους ρυθμίζει το πότε (VVT) και πόσο (Valvetronic) θα ανοίξουν οι βαλβίδες ανάλογα με το φορτίο που έχει ο κινητήρας, κάτι που εκτός απ’ την απόδοση, ωφελεί και την αμεσότητα της απόκρισης του γκαζιού. Παράλληλα, το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού HPI (High Precision Injection) βασίζει τη λειτουργία του στην ακρίβεια που εξασφαλίζουν τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Ψεκάζουν το καύσιμο με 200bar (σχεδόν σε αεριοποιημένη μορφή) εξασφαλίζοντας ομοιογένεια και ακρίβεια στην αναλογία βενζίνης/αέρα, ευνοώντας τη λειτουργία με φτωχό μίγμα για μεγάλο εύρος στροφών, και φυσικά την οικονομία.
Ατμοσφαιρική και πισωκίνητη
Η 316i θα μπορούσε να αποτελεί μια πικάντικη άποψη στα χέρια του οδηγού. Το αμάξωμα δεν έχει χάσει τίποτα από τη στιβαρότητά του, η ανάρτηση προσφέρει κοφτερό και άμεσο έλεγχο χωρίς να «κοπανάει», το καλά κλιμακωμένο 6άρι έχει σαφές κούμπωμα και το τιμόνι της παραμένει το καλύτερο της κατηγορίας. Αν σε κυριεύσει ο ενθουσιασμός και επιλέξεις την 316i για να παιχνιδίζεις με την ουρά της, τότε θα κλάψεις με μαύρο δάκρυ. Με εξαιρετικό ζύγισμα που σχεδόν αγγίζει το 50/50, είναι και ο κύριος λόγος που συμπεριφέρεται ουδέτερα, ενώ αν το παρακάνεις, αμύνεται ελαφρώς υποστροφικά. Σπάνια θα γυρίσει, και αν σου συμβεί, σίγουρα έχεις πάρει φόρα απ’ το υπερπέραν. Οι 122 ίπποι αρκούν για να εκμεταλλευτείς το δυναμικό πακέτο πλαισίου-ανάρτησης και να οδηγήσεις σβέλτα, αλλά μέχρι εκεί. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (0-100km/h: 10,8’’ και τελική ταχύτητα 210km/h) δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, όμως με σχεδόν 1.600kg βάρους, αν συμπεριλάβουμε τον οδηγό και τον συνοδηγό, η 316i αναζητά το αμέσως επόμενο μοτέρ στην γκάμα για να εκδηλώσει τα χαρίσματά της. Ο γραμμικός και ροπάτος σε λειτουργία 1.600άρης κινητήρας είναι πρόθυμος να κρατήσει υψηλή ταχύτητα. Ταξιδεύει ήσυχα έως τα 150-160 km/h, όμως αναζητά συχνά κατέβασμα στο εξαιρετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, αν ψάχνεις ταξίδι κοντά στα 200km/h. Φυσικά και δεν δυσανασχετεί με τη βελόνα στη δεξιά πλευρά του στροφόμετρου, όμως δείχνει πιο γεμάτος στις μεσαίες, περιοχή όπου αισθάνεται άνετος και ζωηρός. Η σπιρτάδα και το νεύρο όμως που θα σε βοηθήσουν να προσπεράσεις, απουσιάζουν και η 316i απαιτεί σύνεση στις προθέσεις και ορθολογική άποψη. Το ευτύχημα είναι ότι χάρις την τεχνολογία του και την αρωγή του Efficient Dynamics και του συστήματος Start/Stop, να πετυχαίνει χαμηλές καταναλώσεις με την μέση να μην ξεπερνά τα 9,5 lt/100 km.
Γράμματα και αριθμοί
Με τα λόγια σε πείθουν και με τα νούμερα σε κολλάνε στον τοίχο. Άλλωστε δεν έχει εμφανιστεί ακόμα βελούδινος σε λειτουργία, οικονομικός και καθαρός ατμοσφαιρικός, που να κάνει και θαύματα σε επιδόσεις. Βάλτε θετικό πρόσιμο σε όλα τα προαναφερθέντα εκτός από το τελευταίο. Η υποτονική αίσθηση επιτάχυνσης ρίχνει το το φορτωμένο τεχνολογικά διαμάντι της BMW, σε βαθιά μελαγχολία. Το μικρότερο μοτέρ στην γκάμα της BMW κοιτάζει με αισιοδοξία την καθημερινότητα και έχει τα αποθέματα ισχύος για μια καλή ζωή, αλλά όχι για να προβάλει το αθλητικό στυλ που αξίζει στην υπόλοιπη κατασκευή.
συμπέρασμα
Όσο φιλότιμες προσπάθειες και αν κάνει ο σύγχρονος ατμοσφαιρικός των 1.6 λίτρων αποδεικνύεται λίγος για μια καρότσα που ξεπερνά τα 1.400 κιλά. Το εξαιρετικά στιβαρό και καλοστημένο αμάξωμα αδικείται από την επιλογή κινητήρα που δεν του προσφέρει τις επιδόσεις και κατά συνέπεια την ενεργητική ασφάλεια που συναντά κανείς στον ανταγωνισμό. Η ώρα της υπερτροφοδότησης είναι προ των πυλών για την BMW και επιβεβλημένη για την αναγέννηση των μικρών κωδικών στην γκάμα, όπως η 316.