VW Golf 1.2 TSI 105 PS
Το σωστό δόλωμα στο αγκίστρι που λέγεται Golf βάζει η VW: Ο 1.2 TSI συμβάλλει καταλυτικά στην καλύτερη ίσως entry-level έκδοση στην ιστορία του μοντέλου
- -
- -
με μια ματιά
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 TSI των 105 ίππων κινεί αξιοπρεπώς το Golf, παρά τον φαινομενικά χαμηλό κυβισμό του
γλυκά
- Λειτουργία κινητήρα
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα κατασκευής
- Πρακτικότητα
ξυνά
- Τιμή
- Αίσθηση τιμονιού
απόψεις
Όλοι αυτοί (γνωστοί κι άγνωστοι) που περίμεναν στη γωνία τους μηχανικούς της VW για να τους χλευάσουν σχετικά με την επιλογή τοποθέτησης του 1.2TSi στο Golf, έχασαν πανηγυρικά και θα εξακολουθήσουν να αναζητούν την ιπποδύναμη σε φιλτρόκουτα, πολλαπλές και «ξεματιάσματα». Η απόδοση του μικρού TSI ήταν έκπληξη για όλους όσοι οδήγησαν το αυτοκίνητο, γεγονός που δικαιώνει τις προθέσεις των Γερμανών. Το μόνο ζήτημα είναι ότι ο 1.2 δεν είναι ο Entry Level που ονειρεύονταν ο πελάτης της μικρομεσαίας και θα ήταν πρόθυμος να κάνει μια μικρή υπέρβαση. Το οικονομικό σκαλοπάτι από τους ανταγωνιστές εξακολουθεί να είναι μεγάλο και η απόσταση με τον 1.4 μικρή, οπότε προς τι η δόξα;
Βασίλης Παπαδόπουλος
Η αλήθεια είναι ότι αρχικά οι TSI κινητήρες δεν μου είχαν κάτσει καλά στο στομάχι, ειδικά από την εποχή του Golf GT των 170 ίππων που πρόσφερε «καυτές» επιδόσεις από μόλις 1,4 λίτρα. Αν έχεις φάει τα νιάτα σου να χρονίζεις έναν εκκεντροφόρο για να πάρεις 3 ατμοσφαιρικά άλογα, αν έχεις πειραματιστεί με εγκεφάλους, φίλτρα αέρος και διατομές εξατμίσεων και αν στο συνεργείο ήξεραν μέχρι και το ζώδιο σου, τότε θεωρείς έως και προκλητική την «απλοχεριά» ίππων των Γερμανών από μικρού κυβισμού κινητήρες.
Η εποχή των φοβερών και τρομερών επιδόσεων όμως μάλλον έχει περάσει. Σήμερα οι συγκυρίες φέρνουν τους TSI να προτάσσουν στο παζάρι του Μάρκετινγκ χαμηλές τιμές κατανάλωσης και CO2. Ειδικά στην ελληνική επικράτεια που η φορολογία συνδέεται άρρηκτα με τον κυβισμό και το αιώνιο ζήτημα της πετρελαιοκίνησης είναι μπαλάκι του τένις ανάμεσα στις κυβερνήσεις, ο νέος 1.2 TSI των 105 ίππων μοιάζει «θεόσταλτο» δώρο.
Χαρακτήρας…Golf
Αν κοιτάξεις στο παρελθόν, σχεδόν όλες οι entry-level εκδόσεις, όλων των γενιών Golf, ήταν συνυφασμένες με ράθυμες επιδόσεις και ιδιοκτήτες που αναζητούσαν ένα απόρθητο φρούριο σε τέσσερις ρόδες. Στο πέρασμα του χρόνου το Golf έχει αλλάξει διάφορους χαρακτήρες: από ενδιαφέρον έγινε άνετο και βαρετό, μετά πάλι ενδιαφέρον, με την 6η γενιά να απολαμβάνει τον τίτλο του «ολοκληρωμένου» μικρομεσαίου. Το σίγουρο είναι ότι όπως και να μας το σερβίρουν, το Golf αποτελεί σύμβολο μιας ολόκληρης κατηγορίας.
Το πληθωρικό Golf VI προσφέρει ανέσεις και χώρους στην κορυφή της κατηγορίας. Σημείο κλειδί της ελκυστικής του παρουσίας στο αγοραστικό κοινό, πέρα από την δεδομένη ποιότητα του, είναι η απτή αίσθηση. Σε κερδίζει έντεχνα από την έκθεση, πριν καν τσουλήσει στο δρόμο, οπότε ακόμα και σήμερα, με την σχετικά συντηρητική του εμφάνιση, παίρνει εύκολα ψήφο εμπιστοσύνης. Χώρους και πρακτικότητα προσφέρει απλόχερα, η εργονομία είναι σωστή, η ποικιλία των διαθέσιμων κινητήρων αποτελεί επιπλέον bonus, οπότε μένει μόνο η αλμυρή σε γενικές γραμμές τιμή, που μπορεί να σου κόψει την όρεξη, αν είσαι αποφασισμένος να ψωνίσεις VW.
Ασόδυο
Ο 1.2 TSI ήρθε σαν σωτήρας για το Polo, ωστόσο δεν άργησε να ανέβει κατηγορία. Αν και το Golf απολαμβάνει εδώ και καιρό τις υπηρεσίες των TSI, η λογική του «downsizing» επέτρεψε στους «επιστήμονες» του Μάρκετινγκ να δώσουν το OK στην συμμετοχή του στο Golf, παρασύροντας και τα υπόλοιπα μοντέλα του VW Group που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα (Α3, Leon, Octavia5 ). Προερχόμενος από τον προικισμένο 1.4 TSI, o 1.2 έχει χάσει 8 βαλβίδες, έχει τα μπουζί και μπεκ πιο κεντρικά τοποθετημένα πάνω από κάθε κύλινδρο, αποδίδοντας στην πιο ισχυρή του έκδοση 105 ίππους και 175 Nm ροπής. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που συνδυάζεται με την έκδοση των 105 ίππων, έχει 6 σχέσεις, ενώ με περίπου 1.800€ επιπλέον, απολαμβάνεις τις υπηρεσίες του αυτόματου 7-τάχυτου DSG.
Η γοητεία της ισορροπίας
Πρέπει να ψάξεις πολύ για να βρεις κάτι μεμπτό στη πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης του Golf, οπότε βάζεις γρήγορα εμπρός και φεύγεις. Ο 1.2 TSI βρίσκεται καλά μονωμένος, με τα διάφορα στρώματα ηχομονωτικού υλικού να επιτρέπουν ένα ανεπαίσθητο σφύριγμα του turbo να εισβάλλει «πονηρά» στο εσωτερικό. Δεν τον καταλαβαίνεις να ζορίζεται ακόμα και με πλήρες φορτίο, αφού δίνει τη δύναμη του στις μεσαίες και σβήνει γλυκά στις υψηλές rpm, με περισσή ευστροφία. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά για τις απαιτήσεις ενός μέσου οδηγού, είναι υπεραρκετός, προσφέροντας καλές ρεπρίζ, με ένα «ψήγμα» έλλειψης ροπής στις πολύ χαμηλές rpm. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήσυχα και άνετα με ταχύτητες που ξεπερνούν ακόμη και τα 160 km/h. Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει καλή αίσθηση, η κλιμάκωσή του συνεργάζεται με τη ροπή του κινητήρα, αλλά βασικός σκοπός του είναι η οικονομία καυσίμου. Ο 1.2 ΤSI είναι γραμμικός και οικονομικός, με τη συνδυασμένη κατανάλωση που ανακοινώνει η VW να είναι μόλις 5,7 lt/100km.
Η άνεση προέχει σε αυτή την έκδοση του Golf. Οι ζάντες 15 ιντσών και τα υψηλού προφίλ ελαστικά Continental του 1.2 ΤSI 5d Trendline της δοκιμής παρέχουν σωστή πρόσφυση, απορροφώντας παράλληλα σχεδόν όλα τα «παράσημα» των ελληνικών δρόμων. Η ισορροπημένη συμπεριφορά δεν επικεντρώνεται μόνο στον τομέα της άνεσης, αλλά σε όλες τις εκφάνσεις οδήγησης. Μπορεί να μην είναι ότι πιο σπορ και άμεσο κυκλοφορεί στην κατηγορία, κυρίως λόγω του τιμονιού που δεν εντυπωσιάζει σε αίσθηση, είναι όμως κοντά από άποψη αίσθησης με αυτά τα μοντέλα, παραμένοντας αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενώ η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με την πίσω εφαρμογή πολλαπλών συνδέσμων, φανερώνει το ποιόν της υπό πίεση δίνοντας σίγουρο πάτημα στο δρόμο. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, απενεργοποιείται μόνο μερικώς και όταν επεμβαίνει, το κάνει «διακριτικά».
συμπέρασμα
Σωστή η εφαρμογή του «πανούργου» 1.2 TSI των 105 ίππων. Εκπλήσσεσαι με την λειτουργία του, η οποία συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία ενός καθόλα ολοκληρωμένου Golf. Πλέον, όποιος επιλέγει μια από τις βασικές εκδόσεις Golf δεν είναι αναγκασμένος να κάνει συμβιβασμούς στις επιδόσεις. Η μικρή διαφορά τιμής που το χωρίζει από το 1.4 TSI των 122 ίππων δεν το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μέσα στη γκάμα και είναι το μόνο ουσιαστικό του μειονέκτημα.