Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Άλλο επίπεδο οικονομίας!

Με το Duster η Dacia επανήλθε στο προσκήνιο και με τη κατασκευή ενός προσιτού SUV έβαλε τις βάσεις της επιτυχίας. Συνταγή που δεν αλλάζει στην αναβαθμισμένη του εκδοχή, αλλά ενισχύεται με ακόμα υψηλότερο επίπεδο οικονομίας.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)126,0 gr/km
με μια ματιά

To άκρως επιτυχημένο Dacia Duster αναβαθμίστηκε στα σημεία, παραμένοντας επίκαιρο στην ανταγωνιστική κατηγορία των SUV. Δοκιμάζουμε την έκδοση των 1.000 cc διπλού καυσίμου, που εκτοξεύει την αυτονομία στα 1.200 km!


Δεν είναι υπερβολή πως με το Duster η Dacia πέτυχε διάνα, αφού με το λανσάρισμα του αναγεννήθηκε από τις στάχτες της. Το μικρομεσαίο SUV διακατέχεται από μία φιλοσοφία που βρήκε αρκετούς θαυμαστές στην ευρωπαϊκή ήπειρο, αλλά και στην ελληνική αγορά. Προσιτό σε κόστος κτήσης και χρήσης, ποιοτικό και ανθεκτικό, έδωσε νέα διάσταση στο χαρακτηρισμό «value for money». Με δεδομένο ότι η συνταγή της Dacia είναι άκρως επιτυχημένη, στη νεότερη γενιά δεν χρειάστηκε να γίνουν ριζικές αλλαγές, παρά μόνο στοχευμένες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στα σημεία. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το νέο Duster πραγματοποιήθηκε με την έκδοση διπλού καυσίμου -βενζίνης και υγραερίου (LPG)- η οποία προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα και εξωπραγματική αυτονομία.



Όπως αναφέραμε παραπάνω, οι αναβαθμίσεις είναι συγκεκριμένες και διακριτικές. Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το νέο Duster υιοθετεί τη νεότερη φιλοσοφία της Dacia. Η νέα ταυτότητα -που αποκαλύφθηκε αρχικά στη νεότερη γενιά του Sandero- είναι ευδιάκριτη στα εμπρός μέρος, αλλά και πίσω φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου «Y», την ώρα που η μάσκα είναι σήμερα χρωμιωμένη. Αντίστοιχα, περιορισμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, στο οποίο και πάλι έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών. Νέες είναι οι ταπετσαρίες και τα προσκέφαλα, αν και το μάτι πέφτει κατευθείαν στη νέα οθόνη αφής των 8 ιντσών, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Τα γραφικά είναι καινούργια, η απόκριση στις εντολές ταχύτερη και είναι σαφώς πιο σύγχρονη σε σχέση με την παλαιότερη. Φυσικά, το Duster εξακολουθεί να διατηρεί τον πρακτικό του χαρακτήρα, όντας άνετο για πέντε ενήλικες, με χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 478 lt.



Όλη η γκάμα κινητήρων του νέου Duster είναι προδιαγραφών Euro 6Full, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση της έκδοσης LPG. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Dacia είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έκδοση διπλού καυσίμου σε όλη τη γκάμα της, προσφέροντας και εργοστασιακή εγγύηση. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντικό και αξίζει να το σημειώσουμε, πως η παρουσία της δεξαμενής καυσίμου δεν έχει επιπτώσεις στο χώρο αποσκευών. Το τρικύλινδρο σύνολο των 999 cc αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 rpm. Ελαφρώς διαφορετική είναι η τιμή της ροπής, αφού αγγίζει τα 160 Nm με τη χρήση της βενζίνης και τα 170 Nm με το υγραέριο. Η εναλλαγή της λειτουργίας ανάμεσα στα δύο καύσιμα είναι ανεπαίσθητη και ουσιαστικά συνειδητοποιείς την ύπαρξη του υγραερίου από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, αλλά και από το κουμπί με το χαρακτηριστικό LPG. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Dacia όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με υγραέριο εκπέμπει κατά 9,5% λιγότερο CO2 συγκριτικά με την έκδοση που κάνει αποκλειστική χρήση βενζίνης.



Η οικονομία καυσίμου είναι κάτι αναμενόμενο στην περίπτωση του Duster LPG. Όμως, στην αναβαθμισμένη εκδοχή, σημείο... κλειδί αποτελεί το γεγονός πως η παρουσία του δοχείου καυσίμου των 50 lt για τη βενζίνη, συνδυάζεται με ένα μεγαλύτερο για το υγραέριο που πλέον αγγίζει τα 49 lt. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.200 km! Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καταναλώσαμε κοντά στα 7,8 lt/100 km βενζίνης, ενώ το υγραέριο οριακά ξεπέρασε τα 8 lt/100 km. Κάτι που αν το υπολογίσουμε με τη σημερινή τιμή του υγραερίου μεταφράζεται σε 7,8 ευρώ για τα 100 χιλιόμετρα απόστασης.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οικονομία
  • Κόστος Χρήσης
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Σκληρά πλαστικά

Στο δρόμο, η προσθήκη του κιβωτίου των έξι σχέσεων με τη σφικτή κλιμάκωση έχει χαρίσει ζωντάνια στο Duster με τον κινητήρα των 1.000 cc. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και σίγουρα σε εκπλήσσει ευχάριστα. Το ωφέλιμο εύρος στροφών εντοπίζεται από τις 2.000 έως τις 4.500 rpm, αλλά είναι αρκετό για να κινηθείς σβέλτα στην πόλη και άνετα στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι βελτιωμένο, αλλά εξακολουθεί να παραμένει αρκετά ελαφρύ και με αρκετή ασάφεια γύρω από την ευθεία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το στοιχείο που διακρίνει το Duster είναι η άνεση. Η ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή «καταπίνει» τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς μάλιστα ξερές αντιδράσεις. Βέβαια, η αρκετά μαλακή ρύθμιση των αμορτισέρ έχει αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά και τις κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες πάντως είναι μικρές για το ύφος της κατασκευής. Σίγουρα, το Duster είναι ασφαλές και ουδέτερο στο δρόμο, αφού δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του, ενώ σε συνθήκες πίεσης είναι φανερό ότι δεν βρίσκεται στο στοιχείο του. Κάτι που αλλάζει μόλις περάσεις στο χώμα. Εκεί ουσιαστικά διαπιστώνεις τη βασική αιτία που κρύβεται πίσω από τη ρύθμιση της ανάρτησης, με το μικρομεσαίο SUV να ξεδιπλώνει μία άκρως ευχάριστη και περιπετειώδη πλευρά του χαρακτήρα του.

Η «μάχη» του αερίου: Renault Captur με LPG ή SEAT Arona με CNG;

συμπέρασμα

Το Dacia Duster έχει το δικό του κοινό και σίγουρα έχει σπάσει τα κοντέρ στο σχετικό δείκτη τιμής/αξίας. Η νεότερη γενιά φρεσκαρίστηκε σχεδιαστικά, ενισχύθηκε με νέες και βελτιωμένες τεχνολογίες, ενώ στην έκδοση διπλού καυσίμου εκτοξεύει την αποδοτικότητα και την οικονομία. Ο κινητήρας διακρίνεται από εξαιρετική ζωντάνια, ενισχύοντας εν τέλει τις αρετές που διακατέχουν το ήδη καταξιωμένο SUV της Dacia.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...