Δοκιμή DS 7 Crossback E-Tense 225: Driver's Spa
Το plug-in υβριδικό DS 7 Crossback έχει σκοπό να κάνει την καθημερινότητά σου πιο ξεκούραστη, πιο χαλαρωτική. Να γίνει το προσωπικό σου, κινούμενο spa.
- -
- -
με μια ματιά
Πολυτέλεια και ευρυχωρία συνδυάζονται με ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης που μειώνει το κόστος χρήσης και κάνει την καθημερινότητα με αυτό το SUV ακόμα πιο αγχολυτική.
Η άνεση και η πολυτέλεια αποτελούν θεμελιώδη συστατικά των μοντέλων της DS Automobiles. Και όταν συνδυάζονται με την ξεκούραστη και οικονομική φύση ενός εξηλεκτρισμένου κινητήριου συνόλου, όπως στο DS 7 Crossback E-Tense 225, το πάντρεμα φαντάζει ιδανικό.
γλυκά
- Άνεση ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Εργονομία
Εξωτερικά, η μόνη λεπτομέρεια που φανερώνει ότι εδώ έχεις να κάνεις με μια plug-in hybrid εκδοχή της ναυαρχίδας της DS, πέρα από τον λογότυπο E-Tense στο πίσω μέρος, είναι οι δύο τάπες στα πίσω φτερά: Μία για τη θύρα φόρτισης και μία για το ρεζερβουάρ βενζίνης. Κατά τα άλλα, μετά από 3 χρόνια παρουσίας στην αγορά το DS 7 παραμένει μια ξεχωριστή παρουσία με μυώδη σιλουέτα, εκλεπτυσμένο design και πολλές ιδιαίτερες λεπτομέρειες που ανακαλύπτεις όσο το πλησιάζεις.
Κάτω από το καπό, ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo 1.6 PureTech που αποδίδει 180 PS και 300 Nm έχει αποκτήσει ως σύμμαχο ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 81 kW (110 PS) και 320 Nm. Αυτό το μοτέρ είναι τοποθετημένο μέσα στο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 και η κίνηση φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς – ενώ το ισχυρότερο E-Tense 4x4 300 έχει ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ, για να κινεί και τους πίσω. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι 225 PS και 360 Nm, και φυσικά έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα, για μηδενικές εκπομπές ρύπων και βέλτιστη οικονομία.
Τα τρία πρόσωπα του DS 7
Εφόσον ξεκινάς με τη μπαταρία των 13,2 kWh φορτισμένη από εξωτερική πηγή επιλέγεται αυτόματα το πρόγραμμα Electric, για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία με ταχύτητα έως 135 km/h και με θεωρητική αυτονομία 55 km. Στην πράξη θα διανύσεις με ευκολία 40 km, ενώ με αυτοσυγκράτηση και κίνηση αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον ίσως πλησιάσεις την επίσημη τιμή. Βοηθάει προς αυτό το στόχο και η επιλογή «Β» στο κιβώτιο, έτσι ώστε να κάνεις ανάκτηση ενέργειας -παρότι δεν σε φρενάρει μέχρι ακινητοποίησης- αντί για την ελεύθερη κύλιση του συμβατικού «D». Μέχρι τότε, απολαμβάνεις ησυχία και άνετη μετακίνηση, σε ένα SUV που παρά το μήκος των 4,57 m είναι ευέλικτο στα στενά της πόλης, έχοντας κύκλο στροφής μόλις 10,4 m.
Αν πρόκειται να κάνεις πιο πολλά χιλιόμετρα, ή αν θέλεις περισσότερη δύναμη από όση προσφέρει το ηλεκτρικό μοτέρ, επιλέγεις το πρόγραμμα Hybrid. Στόχος του συστήματος παραμένει ο περιορισμός της κατανάλωσης, αλλά με εμπλοκή του βενζινοκινητήρα σε όσα οδηγικά σενάρια «συμφέρει» αυτό. Η ενεργοποίησή του γίνεται με ελάχιστο κραδασμό, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση κρατά τον ήχο του εκτός καμπίνας στις χαμηλομεσαίες στροφές. Πλέον οδηγείς ένα εμφανώς πιο ζωηρό όχημα, με το ηλεκτρομοτέρ να δίνει πάντα την πρώτη, άμεση ώθηση, και τον PureTech να προσφέρει τη δύναμη που χρειάζεται για να διατηρείς υψηλή ταχύτητα σε ανωφέρεια ή να προσπερνάς με ασφάλεια. Το κιβώτιο κάνει πρόθυμα kickdown, αν και πάντα μπορείς να επιλέξεις εσύ τη σχέση που θέλεις από τα paddles στο τιμόνι.
Διαβάστε τη δοκιμή της Mercedes-Benz GLA 250 e
Όπως συμβαίνει με κάθε plug-in hybrid, το πόσα χιλιόμετρα θα κάνεις μεταξύ δύο φορτίσεων παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατανάλωση. Μπορεί να πετύχεις κάτι κοντά στην εργοστασιακή τιμή του 1,4 lt/100 km σε μικρές αποστάσεις ή να κινηθείς στο φάσμα των 4,0-5,0 lt/100 km όταν ξεπερνάς τα 100 km. Αν παραβλέψεις τη φύση του αυτοκινήτου και αδιαφορήσεις πλήρως για τη φόρτισή του θα δεις την κατανάλωση να ξεπερνά το «9άρι» στην πόλη, ενώ σε ένα ταξίδι το E-Tense θα ζητήσει λιγότερα από 8 lt/100 km, εφόσον η ταχύτητα παραμένει στο όριο της νομιμότητας.
Σε ένα τέτοιο ταξίδι αξίζει να επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort: Η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία βάσει κάμερας εντοπίζει τις λακκούβες και ρυθμίζει ανάλογα το κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά, γίνεται ακόμα πιο μαλακή, βελτιώνοντας κι άλλο το ήδη εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, χωρίς να πλέει. Αν, αντίθετα, θέλεις να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές, επιλέγεις Sport. Το Ε-Tense γίνεται λίγο πιο άμεσο και με περιορισμένη κλίση, κρύβοντας τα περίπου 300 kg διαφοράς από τα συμβατικά DS 7, χωρίς να μεταμορφώνεται σε σπορ κατασκευή.
Δείτε σε VIDEO τη δοκιμή του Volvo XC40 T5 Recharge
Στο σπορ πρόγραμμα ξεδιπλώνεται όλη η δύναμη του υβριδικού συνόλου, κάνοντας το γαλλικό SUV να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 8,9" και χαρίζοντας ακόμα περισσότερο νεύρο στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Αλλά με το κιβώτιο να κρατά τις στροφές σχετικά ψηλά και το θόρυβο του κινητήρα να ακούγεται πλέον στην καμπίνα, είναι πολύ πιθανό να καταλήξεις ότι κάποιο από τα προηγούμενα προγράμματα ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του.
Στιλ και ουσία
Όπως συμβαίνει σε κάθε DS 7 Crossback, στην καμπίνα η σχεδίαση, τα υλικά και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι αυτά που περιμένεις από μια premium κατασκευή σε αυτό το επίπεδο τιμής. Το ταμπλό παντρεύει το κλασσικό με το σύγχρονο, διαθέτοντας στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 12" με σύστημα πλοήγησης 3D και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3". Πιο κάτω ξεχωρίζει η πολύ φαρδιά κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό που ενώνεται με το ταμπλό, παραπέμποντας σε ενιαίο κόκπιτ. Έχει τεράστιο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο και θέση ασύρματης φόρτισης μπροστά, αλλά μόνο μία -δυσπρόσιτη- θύρα USB. Και σίγουρα η εργονομική ατασθαλία της τοποθέτησης των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα γύρω από το λεβιέ του κιβωτίου χρειάζεται συνήθεια.
Η θέση οδήγησης βρίσκεται αρκετά ψηλά αλλά δεν είναι ιδιαίτερα όρθια. Σε συνδυασμό με τις φαρδιές εμπρός κολώνες και το σχετικά χαμηλό πίσω παρμπρίζ που βλέπεις στον καθρέπτη, η αίσθηση παραπέμπει σε κουπέ. Φυσικά ο χώρος είναι άπλετος, όχι μόνο για οδηγό-συνοδηγό, αλλά και για τους πίσω. Το ύψος είναι επαρκές για ψηλούς, το μεταξόνιο των 2,74 m αφήνει αέρα για τα γόνατα και το σχετικά επίπεδο πάτωμα αρκετό χώρο για τα πέλματα, ακόμα κι όταν πίσω κάθονται τρεις.
Αντίστοιχα καλό βαθμό παίρνει και το πορτμπαγκάζ που δεν έχει χάσει κανένα από τα 555 lt των συμβατικών εκδόσεων, αφού η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Σε αυτή τη θέση κλέβει χώρο από το ρεζερβουάρ, το οποίο έχει χωρητικότητα 43 lt, αντί για 62., περιορίζοντας αντίστοιχα την αυτονομία σε ένα ταξίδι. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας σε συμβατική πρίζα σούκο (2,3 kW) απαιτεί περίπου 8 ώρες, ενώ σε Wallbox 7,4 kW ή δημόσιο φορτιστή περίπου 1 ώρα και 45’. Δεν λείπει και η λειτουργία Ε-Save, που ενεργοποιείται από την κεντρική οθόνη και φορτίζει τη μπαταρία εν κινήσει, για να έχεις αρκετή ενέργεια για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στον προορισμό σου. Αλλά αυτό μεταφράζεται, αναπόφευκτα, σε αυξημένη κατανάλωση βενζίνης.
Διαβάστε τη δοκιμή του Audi Q3 45 TFSI e
Το DS 7 Crossback E-Tense 225 διατίθεται σε δύο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις με παραπλήσια τιμή: την πολυτελή So Chic της δοκιμής (47.300 €) ή την πιο σπορ Performance Line (47.950 €). Και στις δύο περιπτώσεις η λιανική τιμή προ φόρων είναι κάτω από τις 40.000 € και οι εκπομπές CO2 μόνο 31 g/km, οπότε προσφέρεται για χρήση ως εταιρικό αυτοκίνητο. Σε αυτή την άκρως ανταγωνιστική γωνιά της αγοράς το E-Tense έχει το χαρακτήρα αλλά και τα χειροπιαστά πλεονεκτήματα που απαιτούνται ώστε να μπορεί να σταθεί περήφανα και με αξιώσεις.
συμπέρασμα
Η φινετσάτη εικόνα, το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και η ευρύχωρη καμπίνα που χαρακτηρίζουν κάθε DS 7 Crossback, στο E-Tense 225 ενισχύονται από ένα σύστημα κίνησης που δίνει πολλά ζητώντας λίγα.