Δοκιμή Peugeot 5008 1.5 BlueHDi: Το πολυμορφικό SUV

Άνεση, άπλετοι χώροι και υψηλή ποιότητα. Αυτά σκεφτόταν η Peugeot όταν έφτιαχνε το 5008 και στην ανανεωμένη του μορφή, τα κάνει όλα καλύτερα.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)139,0 gr/km
με μια ματιά

Κάποτε, όταν οι οικογενειάρχες έπρεπε να επιλέξουν ένα νέο αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους και αυξημένη πρακτικότητα, ήταν σχεδόν αναγκασμένοι να στραφούν προς τα «άχαρα» MPV (Multi-Purpose Vehicle), όταν τα Sedan και τα μακρύτερα Station Wagon δεν μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Στην εποχή των SUV όμως, τα πράγματα αλλάζουν και τα… ακόμη μεγαλύτερα SUV, πακετάρουν σε μια συσκευασία την ευρυχωρία, το στυλ και τις αυξημένες δυνατότητες πέρα από την άσφαλτο. Αν θέλαμε να φέρουμε ως παράδειγμα ένα πολυχρηστικό SUV, τότε πιθανότατα θα σκεφτόμασταν το Peugeot 5008.


Οι Γάλλοι πάντα έβρισκαν το σωστό τρόπο για να προσεγγίσουν τον οικογενειάρχη. Πλέον με τα δεδομένα να έχουν αλλάξει, προσαρμόστηκαν και έφτιαξαν μια μεγάλη γκάμα με SUV μοντέλα που θα καλύψουν τους πάντες. Στην κορυφή αυτής συναντάμε το 5008. Βασίζεται στο 3008 όμως συγκριτικά με αυτό, έχει περίπου 20 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος. Το μεταξόνιο του 5008 αγγίζει τα 2.840 χιλιοστά (2.675 χιλιοστά το 3008), ωστόσο ακόμη και αν δεν έχεις διαβάσει το χαρτί με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μένεις άναυδος μόλις αντικρίσεις τους διαθέσιμους χώρους, ειδικότερα για τους επιβάτες στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Ας τα δούμε όμως από την αρχή!

Nip/Tuck

Η Peugeot ήξερε πολύ καλά τι έπρεπε να κάνει όταν έφτασε η στιγμή του facelift για το 5008. Το μεγάλο SUV ακολουθεί πάντα τα χνάρια του 3008 οπότε το ίδιο συνέβη και μετά την ανανέωση, φέρνοντας έναν φρέσκο αέρα στο πρόσωπο του μοντέλου. H μάσκα μεγάλωσε, απέκτησε μια τρισδιάστατη εικόνα και επεκτάθηκε προς τα φανάρια, αποτελώντας ουσιαστικά τη φυσική συνέχειά τους.

Τα φωτιστικά σώματα από τη δική τους πλευρά έγιναν μακρόστενα, ενώ προσδίδουν ένα πιο… νευριασμένο ύφος εκπέμποντας περισσότερο δυναμισμό. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα κάθετα τοποθετημένα LED φώτα ημέρας σε στυλ χαυλιόδοντα που χαρακτηρίζουν όλα τα νέα μοντέλα της Peugeot. Τώρα, σε όλα αυτά, προσθέστε τον ανασχεδιασμό που δέχτηκε ο προφυλακτήρας για να πλαισιώσει τις αλλαγές και… voilà! Το νέο 5008 είναι εδώ.

Ο μαγικός αριθμός 7

Ένας από τους λόγους που πολλοί θα προτιμήσουν το 5008, είναι η επταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού. Με τρεις σειρές καθισμάτων ένα είναι το βέβαιο: θα χωρέσουν όλοι! Στη δεύτερη σειρά υπάρχουν τρία ανεξάρτητα καθίσματα που θα βολέψουν ακόμη και δίμετρους ενήλικες. Είναι συρόμενα για να τοποθετούνται με βάση τις εκάστοτε ανάγκες και το πολύ βασικό της υπόθεσης, βρίσκεται στο… πάτωμα. Δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ!

Με εντελώς flat δάπεδο θα φιλοξενηθούν τρία άτομα με πολύ μεγάλη άνεση, χωρίς να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το πλάτος. Αέρας για το κεφάλι και τα γόνατα υπάρχει πολύς, οπότε παράπονα από τη δεύτερη σειρά δεν θα ακουστούν ποτέ. Στην τρίτη σειρά όμως, τα δύο καθίσματα που αναδύονται από το πάτωμα του χώρου αποσκευών κάνουν μόνο για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες. Όποιος δοκιμάσει να κάτσει με ύψος άνω των 1,70 μέτρων, μάλλον θα τα βρει σκούρα.

Όταν δεν υπάρχει ανάγκη για τη φιλοξενία 6ου ή 7ου ατόμου, τα καθίσματα αναδιπλώνονται και το πορτμπαγκάζ των 780 λίτρων περιμένει για να καλύψει οποιαδήποτε οικογενειακή απαίτηση. Οι αρετές του Peugeot 5008 δεν τελειώνουν στους άφθονους χώρους. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά, σε φιλόξενα καθίσματα που τους κρατούν ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολλές ώρες, ενώ έχουν μια φαρδιά κεντρική κονσόλα να τους χωρίζει. Σε αυτή εντοπίζουμε πρακτικές θήκες, ποτηροθήκες και ένα πολύ βαθύ ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο. Γενικότερα, τίποτα δεν λείπει από την καμπίνα του 5008, ούτε φυσικά και η ποιότητα σε υλικά και συναρμογή, που σίγουρα βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Αναφορικά με τον οδηγό, στέκεται στο επίκεντρο του i-Cockpit της Peugeot. Το μικρό τιμόνι αποτελεί προέκταση των χεριών του και το συνηθίζει άμεσα, παρά το γεγονός ότι στην πρώτη επαφή προκαλεί μια περίεργη αίσθηση. Λίγες βόλτες μετά όχι μόνο έχει προσαρμοστεί, αλλά εκτιμά εκείνους που πήραν την απόφαση να φτιάξουν αυτή τη διαφορετική θέση οδήγησης που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα Peugeot.

Τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών τον βλέπεις πάνω από το τιμόνι και όχι μέσα από αυτό, όπως συνηθίζεται στα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε διαφορετικές διαμορφώσεις του για να λαμβάνεις πάντα την πληροφόρηση που θες, με τα γραφικά πάντα να παραμένουν λειτουργικά και όμορφα. Σε αντίστοιχη λογική βρίσκεται και η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Ανταποκρίνεται άμεσα στην αφή, υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες μορφές συνδεσιμότητας με smartphone (Apple CarPlay, Android Auto) και διαθέτει φωνητικές εντολές. Λίγο χαμηλότερα οι διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου διατηρούνται και χαρίζουν μια νότα καλαισθησίας, αλλά και λειτουργικότητας στην κεντρική κονσόλα.

Στην υγειά του πετρελαίου

Ίσως χρειάζεται να βρεθείς μέσα σε ένα μεγάλο SUV για να εκτιμήσεις τα πραγματικά χαρίσματα ενός καλού, ντίζελ κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο 1.5 BlueHDi της Peugeot έχει δώσει τα δικά του διαπιστευτήρια σε πολλά αυτοκίνητα του ομίλου, με το 5008 όμως ταιριάζει ιδανικά. Έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων EAT8 της φίρμας (με μετατροπέα ροπής) και δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που κουμπώνει στο σύνολο.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ NISSAN QASHQAI 

Με το βάρος να ξεπερνά τα 1.600 κιλά, οι 130 ίπποι δεν είναι μια τιμή που θα σου γεμίσει το μάτι. Η πλούσια ροπή των 300 Nm όμως, από τις 1.750 rpm, αναλαμβάνει να καλύψει το έδαφος. Όχι μόνη της φυσικά, αλλά με την πολύτιμη αρωγή του αυτόματου κιβωτίου. Το οκτάρι EAT8 έχει κοπεί και ραφτεί τέλεια στα μέτρα του πετρελαιοκινητήρα. Στην καθημερινή οδήγηση, δεν τον αφήνει να εκτεθεί ποτέ.

γλυκά
  • Χώροι
  • Πορτμπαγκάζ
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Πρακτικότητα
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης

 

ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
  • Τιμή με αυτόματο κιβώτιο



Οι οκτώ ταχύτητες μπορούν πάντα να τον κρατούν στο φάσμα που του αρέσει να δουλεύει και οδηγώντας, τον νιώθεις γεμάτο, ίσως και ακόμη περισσότερο από αυτό που πραγματικά είναι. Οι γρήγορες αντιδράσεις του σασμάν, που κατεβάζει τάχιστα σχέσεις όταν απαιτείς περισσότερη επιτάχυνση, σε κάνουν να μη δυσανασχετείς ποτέ. Μόνο όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι το κιβώτιο δεν θα μπορεί να καλύψει πλέον τον κινητήρα και θα σε αφήσει να διαπιστώσεις ότι η ισχύς του είναι «μόλις» 130 ίπποι.

Η αλήθεια όμως είναι, ότι σε ένα οικογενειακό SUV δεν έχει νόημα το κυνήγι των επιδόσεων. Η μάρκα ανακοινώνει 0-100 km/h σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 190 km/h, αριθμοί που έχουν μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον για την πλειονότητα των αγοραστών του. Τα νούμερα που πραγματικά απασχολούν τους περισσότερους οικογενειάρχες σχετίζονται με την κατανάλωση καυσίμου, τομέας που ο 1.5 BlueHDi αριστεύει.

Καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε τη μέση κατανάλωση στα 6,5 λίτρα ανά 100 km στη διάρκεια της δοκιμής μας, με αρκετά από τα χιλιόμετρα να γίνονται στον αυτοκινητόδρομο, αλλά χωρίς να έχουμε σαν στόχο την οικονομία. Με αρκετά υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ, ο δείκτης αποθέματος καυσίμου αρνούνταν πεισματικά να πέσει. Πολύτιμος σύμμαχος -και εδώ- το σασμάν, που με τη μακριά όγδοη σχέση διατηρούσε σε χαμηλά επίπεδα το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ JEEP COMPASS

Εδώ να αναφέρουμε ότι με ταχύτητες έως 120 km/h και κλιματισμό, ο υπολογιστής έδειχνε κάτι περισσότερο από 5 λίτρα ανά 100 km, οπότε τα περιθώρια οικονομίας που σου αφήνει ο πετρελαιοκινητήρας είναι τεράστια και εξαρτώνται από το βάρος του δεξιού ποδιού. Εντός πόλης, μια τιμή κοντά στα 7,5 λίτρα / 100 km είναι απολύτως ρεαλιστική. Το νούμερο που ολοκληρώνει το χαμηλό κόστος χρήσης του 5008 είναι οι εκπομπές ρύπων. 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά km στον κύκλο WLTP σημαίνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας στα 98€. Καλά δεν είναι για ένα μεγάλο επταθέσιο SUV;

Ακούραστος ταξιδευτής

Μαζί με τους χώρους, η Peugeot έδωσε στο 5008 χαρακτηριστικά πραγματικού χιλιομετροφάγου. Καλύπτεις αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων και κατεβαίνεις σαν να… πετάχτηκες στο περίπτερο. Τα άνετα καθίσματα βοηθούν στην επίτευξη αυτού του αποτελέσματος, όπως και η ανάρτηση, που ρυθμίστηκε σε ένα μαλακό, ξεκούραστο set up. Μπροστά έχουμε διάταξη με γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα με αντιστρεπτική.

Ο ημιάκαμπτος δεν εμφανίζει τάσεις αναπηδήσεων, ενδεικτικό της καλής δουλειάς που έγινε από τους μηχανικούς και το σύνολο «σιδερώνει» το δρόμο. Σπάνια μια κακοτεχνία θα ενοχλήσει στην καμπίνα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, είναι πρακτικά αδύνατο να βρεις αδύναμο σημείο. Δεν αφήνει περιθώρια ούτε η ποιότητα κύλισης, ούτε η ηχομόνωση! Οδηγώντας στο επαρχιακό δίκτυο, επιστρέφουμε στο κομμάτι της ανάρτησης με διαφορετική προσέγγιση. Το μαλακό set up που λέγαμε, πληρώνει το… τίμημα των κλίσεων στις στροφές.

Απόλυτα φυσιολογικό θα λέγαμε, αφού ένα επταθέσιο SUV δεν προορίζεται για οριακή οδήγηση, πλασαρίσματα στις στροφές και αδρεναλίνη, αλλά για ξεκούραστη μετακίνηση της οικογένειας. Ανεβάζοντας ρυθμό το αμάξωμα θα γείρει, το μπροστινό θα ανοίξει την τροχιά του στην παρατεταμένη πίεση και τα ηλεκτρονικά συστήματα θα επέμβουν άμεσα, βάζοντας σε απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια. Εντύπωση μας έκανε η αντοχή των φρένων, που ήταν πάντα «εκεί» χωρίς να χάνουν την απόδοσή τους.

Ένα στοιχείο που θα εκτιμήσει περισσότερο ο αγοραστής ενός Peugeot 5008 εντοπίζεται στα εκδρομικά του εφόδια. Με το σύστημα Grip Control, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ένα πρόγραμμα οδήγησης (λάσπη, άμμο, χιόνι κλπ) και το αυτοκίνητο να κινείται πολύ πιο αποτελεσματικά σε αυτού του είδους τα εδάφη, παρά την απουσία τετρακίνησης. Τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν να βρουν την πρόσφυση, μαζί με τα M+S (Mud and Snow) ελαστικά. Σε συνδυασμό με την ικανή απόσταση από το έδαφος, το μεγάλο SUV έχει τη δυνατότητα να περάσει από αρκετά δύσκολα μέρη.

συμπέρασμα

Με τα σύγχρονα δεδομένα, οι περισσότεροι οικογενειάρχες ψάχνουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους με ένα μόνο αυτοκίνητο. Το Peugeot 5008 αποδεικνύεται οικονομικό σε καύσιμα για καθημερινή χρήση, αλλά με την πρώτη ευκαιρία για απόδραση, μπορεί να φορτωθεί όλα τα οικογενειακά βάρη και να ταξιδέψει ακούραστα! Μάλιστα, δεν θα αρνηθεί εκτός δρόμου περιπλανήσεις. Ποιότητα, χώροι, πρακτικότητα επίσης συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο. Το κόστος της βασικής έκδοσης του Peugeot 5008 ανέρχεται στις 36.600€ (βενζινοκινητήρας 130 ίππων) ενώ ο ντίζελ 1.5 BlueHDi των 130 ίππων ξεκινάει από τις 37.600€. Με αυτόματο κιβώτιο, υπολογίστε 40.600€ και για την έκδοση της δοκιμής μας (Allure Plus Grip), τις 45.900€.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...