Ταξιδεύουμε στην άκρη της Ελλάδας με το ανανεωμένο Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG
Περισσότερα από 1.700 χιλιόμετρα χώρεσαν μέσα σε πέντε ημέρες. Άραγε υπήρχε καλύτερος συνοδοιπόρος από το τετρακίνητο Skoda Kodiaq με τον ντίζελ 2.0 TDI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG;
- -
- -
με μια ματιά
Από τότε που παρουσιάστηκε, το Skoda Kodiaq έθεσε νέα δεδομένα στην κατηγορία των μεγάλων SUV. Τώρα που ανανεώθηκε, κατάφερε να τονίσει εκ νέου όλα του τα δυνατά σημεία, ενώ τις αδυναμίες τις ψάχνεις με το… μικροσκόπιο. Μετά από περίπου 1.700 χιλιόμετρα ο αποχωρισμός μας ήταν δύσκολος!
Οι ομορφιές της Βόρειας Ελλάδας είναι κυριολεκτικά αμέτρητες και αν
προσπαθήσεις να καταλήξεις στα μέρη που θες να επισκεφθείς, σίγουρα
θα… απελπιστείς. Σε αυτό το συμπέρασμα φτάσαμε, όταν ξεκινήσαμε να
σχεδιάζουμε μια ολιγοήμερη εκδρομή στη Μακεδονία.
Η επιλογή των «που θα μείνουμε», «σε ποια μέρη θα πάμε» και «τι
αξίζει να επισκεφθούμε» απαίτησε πολύ περισσότερο χρόνο από το
συνηθισμένο και τελικά, καταλήξαμε στην Καστοριά, τη
Φλώρινα και το Νυμφαίο, με μονοήμερες αποδράσεις προς
τις Πρέσπες και τη Λίμνη Βεγορίτιδα.
Από την άλλη, τα πράγματα ήταν πολύ πιο εύκολα όταν τέθηκε το ερώτημα «με τι θα πάμε». Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq με τον τετρακύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI των 150 ίππων, το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων και την τετρακίνηση, θα ήταν «παρκαρισμένο» στο γκαράζ του GOCAR εκείνες τις ημέρες. Αν και η ζήτηση για το μεγάλο τσέχικο SUV ήταν μεγάλη, σύντομα βρεθήκαμε με τα κλειδιά στην τσέπη. Άλλωστε, πρόκειται για ένα ιδανικό όχημα όταν το μενού περιλαμβάνει μεγάλο ταξίδι, περιπλανήσεις στην εξοχή και αυξημένες απαιτήσεις χώρων.
Τι άλλαξε;
Η Skoda πρόσφατα φρεσκάρισε το μεγάλο της SUV. Οι αλλαγές που
έγιναν δεν διαφοροποιούν δραματικά την εμφάνισή του, απλώς
το ξεχωρίζουν διακριτικά από το Kodiaq προ ανανέωσης. Τα
φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω και η
μάσκα θα «μαρτυρήσουν» πρώτα ότι το Kodiaq που βλέπετε μπροστά σας
είναι ανανεωμένο, ενώ στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, το όνομα της
μάρκας αναγράφεται με μεγάλα γράμματα στο κέντρο της.
Η LED τεχνολογία δηλώνει «παρούσα» τόσο στα εμπρός φανάρια, όσο και στα πίσω. Όταν βραδιάσει και ανάψουν τα φώτα, τα όμορφα γραφικά κερδίζουν τη ματιά του παρατηρητή, μαζί με τα φλας σε εφέ κύλισης που προσδίδουν μια ακόμη high tech νότα.
Με την άνεση ενός σαλονιού
Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα του Skoda Kodiaq.
Πλέον ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (10,25
ιντσών), με τον οδηγό να μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε αρκετές
προεπιλεγμένες οθόνες απεικόνισης. Αν δεν τον καλύπτει καμία μπορεί
να παραμετροποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις πληροφορίες που θα λαμβάνει
από δύο χειριστήρια στους αντίχειρές του ή το μενού της οθόνης. Νέο
είναι και το τιμόνι, με τις χαρακτηριστικές δύο
ακτίνες (προέρχεται αυτούσιο από το νέο Octavia) ενώ η όλη
ατμόσφαιρα που αποπνέει η καμπίνα δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης και
πολυτέλειας.
Άλλωστε τα υλικά και η συναρμογή τους διακρίνονται για
την ποιότητά τους. Τίποτα δεν τρίζει, όλα τα πλαστικά
είναι ευχάριστα στην αφή και η λειτουργικότητα βρίσκεται σε πρώτο
πλάνο. Σε ένα ταξίδι άνω των 1.700 χιλιομέτρων, εκτιμήσαμε
αφάνταστα τις πρακτικές ποτηροθήκες, τις πολλές θήκες αποθήκευσης
και το πάρα πολύ πρακτικό δεύτερο ντουλαπάκι μπροστά από τον
συνοδηγό. Υπάρχει το κλασικό ντουλαπάκι κάτω στα πόδια του,
αλλά και ακόμη ένα στο ύψος του ταμπλό, που μπορεί
να χωρέσει πολλά από τα μικροαντικείμενα που κρατάμε πάνω μας
συνήθως.
Το επόμενο -μεγάλο- κεφάλαιο στην καμπίνα του
Skoda Kodiaq σχετίζεται με τους χώρους. Ελάχιστα
είναι τα αυτοκίνητα στην αγορά που προσφέρουν τέτοια… άπλα στους
επιβάτες! Όπως έχουμε ξαναγράψει μετά την πρώτη μας επαφή με το νέο
Kodiaq το καλοκαίρι, ακόμη και αν ο οδηγός αγγίζει τα δύο μέτρα σε
ύψος, μπορεί να κάτσει στη θέση ακριβώς πίσω του,
σταυροπόδι.
ΔΟΚΙΜΗ:
ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΤΑΘΕΣΙΟ SUV PEUGEOT 5008 1.5 BLUEHDI 130 PS
EAT8
Το πλάτος του πίσω καθίσματος φιλοξενεί με άνεση τρεις ενήλικες,
ανεξαρτήτως ύψους, ενώ ούτε το κεντρικό τούνελ μετάδοσης επηρεάζει
την άνετη φιλοξενία του μεσαίου επιβάτη. Όλα αυτά, τη στιγμή που
ο χώρος αποσκευών μετρά χωρητικότητα 835 λίτρων!
Οπότε, αν οι οικογενειακές σας ανάγκες είναι αυξημένες ή αν απλώς,
το έτερον ήμισυ συνηθίζει να κουβαλάει την… Άρτα, τα Γιάννενα και
όλη την Ήπειρο μαζί σε κάθε εξόρμηση (ακόμη και λίγων ημερών), το
Kodiaq θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους.
Η καλύτερη επιλογή, για μια μεγάλη εκδρομή!
Εκτός των χώρων και της άνεσης, το Skoda Kodiaq είχε να μας
δείξει μια μεγάλη σειρά από προσόντα, τα οποία τα ανακαλύπταμε όσο
τα χιλιόμετρα περνούσαν. Ξεκινώντας από τον ντίζελ κινητήρα,
ο 2.0 TDI αποδείχθηκε
ιδανικός για τις συνθήκες που αντιμετωπίσαμε. Με
150 ίππους, αλλά κυρίως, 360
Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.600
rpm, ήταν ένας ακούραστος ταξιδευτής που κρατούσε εύκολα την
ταχύτητα ψηλά και την κατανάλωση, χαμηλά. Το επτάρι κιβώτιο διπλού
συμπλέκτη DSG με τη μακριά έβδομη σχέση είχε 2.000
rpm στα 140
km/h, στοιχείο με προφανές όφελος στην
οικονομία, αλλά και στην ησυχία. Ο TDI δεν ακουγόταν ποτέ μέσα στην
καμπίνα και τον εκτιμήσαμε για την άκρως πολιτισμένη λειτουργία
του. Μόνο κοντά στον κόφτη αποκαλύπτει την κλασική ντίζελ χροιά,
ωστόσο δεν υπάρχει κανένας λόγος να τον πιέζεις σε
τόσο υψηλές στροφές. Στα χαμηλά και στις μεσαίες, αποδίδει
τέλεια.
Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι από Αθήνα, βγαίνοντας από το γκαράζ,
μηδενίσαμε το trip computer. Επιστρέφοντας στο ίδιο σημείο πέντε
μέρες μετά, είδαμε τις μετρήσεις: 1.711,5 χιλιόμετρα, 6,6
λίτρα πετρελαίου ανά 100 km. Τιμή που θα
τη λέγαμε μέχρι και εντυπωσιακή για ένα τετρακίνητο SUV 1.700
κιλών, χωρίς μάλιστα να κάνουμε την παραμικρή προσπάθεια για
οικονομική οδήγηση. Οι επτά σχέσεις του DSG κιβωτίου και η
κλιμάκωσή τους έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πολύ καλή επίδοση της
κατανάλωσης. Η μακριά έβδομη σχέση διατηρεί χαμηλά τις στροφές στον
αυτοκινητόδρομο, οι ενδιάμεσες όμως, είναι αρκετά πιο
κοντές με αποτέλεσμα να κρατούν τον πετρελαιοκινητήρα
ακριβώς στις rpm που πρέπει όταν το Kodiaq κινείται σε
επαρχιακό-ορεινό δίκτυο και η ταχύτητα είναι κάτω των 100 km/h.
Όπως ήδη αναφέραμε, το Kodiaq που είχαμε στη διάθεσή μας
ήταν τετρακίνητο. Με το σήμα 4x4 στην πέμπτη
πόρτα, η ελευθερία όταν ο δρόμος τελειώσει θεωρείται εγγυημένη.
Χωρίς υπερβολές και πάντα έχοντας στο μυαλό μας τα αμιγώς
ασφάλτινα ελαστικά, γνωρίσαμε πάρα πολλά μέρη γύρω από τις
Πρέσπες, τη Λίμνη Βεγορίτιδα και τη Φλώρινα. Μονοπάτια με
αρκετή λάσπη, νεροφαγώματα και πέτρες δεν το δυσκόλεψαν
ποτέ, ακόμη και όταν το έδαφος ήταν πολύ ολισθηρό (βρεγμένο
γρασίδι) και τα ηλεκτρονικά, μαζί με την τετρακίνηση πάσχιζαν να
βρουν κάθε σπιθαμή πρόσφυσης. Φυσικά δεν μιλάμε για ένα
καθαρόαιμο τετρακίνητο… αγρίμι, αλλά στέκεται άριστα στο
ύψος των περιστάσεων όταν το μόνο που θες είναι να ακολουθήσεις
αυτό το λασπωμένο μονοπάτι που είδες και να βρεθείς στην «καρδιά»
της φύσης.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Κατανάλωση
- Κιβώτιο DSG
- Τεχνολογίες
- Ποιότητα κατασκευής
- Πορτμπαγκάζ
- Ποιότητα κύλισης
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ασφάλεια
ξινά
- Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
Ποια ήταν η πραγματική αποκάλυψη; Η άριστη συμπεριφορά
στην άσφαλτο. Κάναμε 600 χιλιόμετρα, από την Αθήνα στην
Καστοριά, χωρίς να κουραστούμε καθόλου. Με μια μόνο στάση, όταν
φτάσαμε δεν νιώσαμε κατάκοποι ούτε ζαλισμένοι. Η άνεση που
εξασφαλίζει η μαλακή ανάρτηση, μαζί με τα αναπαυτικά
καθίσματα, εξαργυρώνεται πλήρως σε συνθήκες ταξιδιού. Στο
επαρχιακό δίκτυο το Kodiaq είναι σταθερό και συγκροτημένο. Αν θες
να το πιέσεις δεν θα αρνηθεί, απλώς θα υποδείξει την ταυτότητά του
με τις κλίσεις που αναπτύσσει το αμάξωμα στις στροφές. Η
πρόσφυση είναι πραγματικά ανεξάντλητη χάρη και στην
τετρακίνηση και το τιμόνι αν και δεν μεταφέρει σπουδαία
πληροφόρηση, παρέχει αρκετά καλή ακρίβεια στα χέρια του οδηγού.
Δυνατά και ακούραστα αποδείχθηκαν τα φρένα, ενώ το αυτόματο
κιβώτιο DSG στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας αντιδρά πολύ καλά,
σχεδόν ακαριαία στις εντολές. Αν βρεθείτε προς εκείνα τα
μέρη και θέλετε να απολαύσετε μια ωραία διαδρομή, χωρίς
πολλή κίνηση και με πολύ καλή ορατότητα από στροφή σε στροφή,
δείτε το δρόμο που ενώνει την Καστοριά με το
Νυμφαίο (ειδικά στο κομμάτι από Καστοριά μέχρι Λέχοβο)
αλλά και το επαρχιακό δίκτυο από τις Πρέσπες, μέχρι τη
Φλώρινα. Τα κομμάτια αυτά μας ενέπνευσαν να κινηθούμε
αρκετά πιο γρήγορα από ότι θα… άρμοζε σε ένα Kodiaq, το αυτοκίνητο
όμως έδειχνε να μη δυσανασχετεί και δεν μας αποθάρρυνε. Αντίθετα,
μπορούμε να πούμε ότι το χαρήκαμε πολύ.
Οι τεχνολογίες που μας έλυσαν τα χέρια
Στην επιστροφή, μετά από αρκετό -και καλό- φαγητό, περάσαμε από
τον ίδιο δρόμο στον οποίο δεν υπήρχε καθόλου φωτισμός, όπως στα
περισσότερα επαρχιακά μέρη της χώρας μας. Τα
LED Matrix φωτιστικά
σώματα του Kodiaq όμως, μας έκαναν να ξεχάσουμε το
πρόβλημα. Η κατευθυνόμενη δέσμη που στόχευε ακριβώς στο κέντρο της
στροφής και η αναγνώριση άλλων αυτοκινήτων στο δρόμο, δούλευαν
υποδειγματικά. Όταν έβλεπε έτερο όχημα, έσβηνε το κομμάτι
της δέσμης που θα τύφλωνε τον οδηγό, διατηρώντας παράλληλα
τη μεγάλη σκάλα ενεργοποιημένη. Έτσι, ούτε τους άλλους οδηγούς
τυφλώναμε, ούτε «ξεμέναμε» ποτέ από φως, με την άκρη του δρόμου να
μένει πάντα ορατή για πολλά μέτρα μπροστά. Μια ευφυέστατη
τεχνολογία που πάντα βοηθάει και θα προτείναμε σε όλους να
την επιλέξουν από τη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού του Skoda
Kodiaq!
Εκτός των εξαιρετικών LED, πολλά ακόμη συστήματα μας βοήθησαν να
κάνουμε ένα άνετο, ασφαλές και ξεκούραστο ταξίδι. Το
Apple CarPlay για παράδειγμα
(ασύρματο παρακαλώ), που μεταφέρει το κινητό σου τηλέφωνο στην
οθόνη του αυτοκινήτου, δεν θα μπορούσε να μην συμπεριληφθεί ανάμεσα
σε αυτά. Google Maps,
Spotify, τηλέφωνο και πολλές ακόμη
εφαρμογές βρίσκονται μπροστά σου για να τις χρησιμοποιήσεις άμεσα
και με ασφάλεια. Ειδικά οι χάρτες και η μουσική, είναι αναπόσπαστα
στοιχεία ενός επιτυχημένου roadtrip, άρα θεωρείται τουλάχιστον
απαραίτητο να τα έχεις μπροστά σου σε οποιαδήποτε στιγμή.
Δυστυχώς (το) επιστρέψαμε
Τι ήταν τελικά χειρότερο, ότι γυρίσαμε πίσω στην Αθήνα ή
ότι γυρίσαμε πίσω το Skoda
Kodiaq; Μάλλον το δεύτερο. Φυσικά το ίδιο το
ταξίδι και η παρέα μετράει περισσότερο, όμως όταν όλα συνοδεύονται
από ένα σύγχρονο, οικονομικό, ικανό πέρα από την άσφαλτο,
υπερβολικά ευρύχωρο και ποιοτικό αυτοκίνητο, η εκδρομή
γίνεται ακόμα καλύτερη. Είδαμε πολλά περισσότερα μέρη,
διατηρηθήκαμε ξεκούραστοι ακόμη και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης,
νιώθαμε πάντα ασφαλείς και δεν… πέσαμε έξω με το κόστος του
καυσίμου. Το Skoda Kodiaq που είχαμε στη διάθεσή μας (έκδοση
Ambition, 2.0 TDI, DSG7 & 4x4) κοστίζει από 38.400€ στην
ελληνική αγορά, ένα ποσό που δεν μπορεί να θεωρηθεί μικρό,
όμως είναι σίγουρα δικαιολογημένο για ένα τόσο ολοκληρωμένο
αυτοκίνητο.
συμπέρασμα
Ο δραστήριος οικογενειάρχης θα βρει τον παράδεισό του με το τετρακίνητο Skoda Kodiaq και τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI των 150 ίππων. Το κερασάκι στην τούρτα ακούει στο όνομα “DSG7” και οι τεράστιοι χώροι αποτελούν από μόνοι τους έναν πολύ καλό λόγο για να μπείτε σε μια αντιπροσωπεία της Skoda. Αν το ζήτημα είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει κάθε οικογενειακή, εκδρομική και… μεταφορική απαίτηση με ποιότητα, ασφάλεια και υψηλή τεχνολογία, τότε το SUV από την Τσεχία επιβάλλεται να βρίσκεται στη λίστα.