Δοκιμή Opel Mokka 1.5 Diesel: Με στιλ και οικονομία
Η νεότερη γενιά του Opel Mokka ξεχωρίζει για τη μοναδική της σχεδίαση, η οποία στην περίπτωση της έκδοσης με τον κινητήρα πετρελαίου συνδυάζει το στιλ με την εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
- -
- -
με μια ματιά
Το Opel Mokka ξεχωρίζει για το στυλ και μοντέρνα σχεδιαστική του προσέγγιση. Στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης με τον κινητήρα των 1.500 cc και των 110 ίππων, η οικονομία καυσίμου είναι αυτή που έχει τον πρώτο λόγο.
Η Opel έχει γυρίσει
σελίδα όσον αφορά τη σχεδιαστική της φιλοσοφία, και ταυτότητα, με
τη νεότερη γενιά του Mokka να αποτελεί
δείγμα γραφής για όσα έχουμε δει ως σήμερα, αλλά και θα παρουσιάσει
στο μέλλον η γερμανική εταιρεία. Η τάση
Opel Vizor είναι το
κύριο συστατικό που θα συναντάμε από εδώ και έπειτα στα
μοντέλα της, και φυσικά θα διαμορφώνεται ανάλογα με τον χαρακτήρα
της εκάστοτε κατασκευής. Επιστρέφοντας στο Mokka, η νεανική
σχεδίαση αποτελεί τον έναν άσσο που κρύβει στο μανίκι του. Ο
δεύτερος είναι η πολυσυλλεκτική γκάμα, αφού προσφέρεται με
πληθώρα μηχανικών συνόλων και τεχνολογιών. Έτσι, δίπλα
στις εκδόσεις κινητήρα βενζίνης, αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική
(στην οποία μάλιστα έγινε και το λανσάρισμα του μοντέλου) συναντάμε
επιπλέον αυτή με τον αποδοτικό κινητήρα πετρελαίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ
ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ MOKKA
Η λύση για οικονομία…
Αρκετοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί με τους κινητήρες πετρελαίου,
αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για
την πλέον αποδοτική λύση, όσον αφορά την οικονομία
καυσίμου. Στην περίπτωση μας το Mokka είναι εφοδιασμένο με τον
πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 1.500 cc και απόδοσης 110 ίππων.
Κινητήριο σύνολο, που γνωρίζουμε από την τοποθέτηση του και σε άλλα
μοντέλα του Group PSA. Εξωτερικά, δεν υπάρχει καμία διαφορά σε
σχέση με την βενζινοκίνητη εκδοχή. Το Mokka με τον κινητήρα
πετρελαίου εξακολουθεί να παραμένει αναμφίβολα ξεχωριστό
και θελκτικό, προσελκύοντας τα βλέμματα στο πέρασμα του. Η
εμπρός χαρακτηριστική μάσκα με τη διάφανη πλαστική επιφάνεια
ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, που μοιάζει ενιαία, αποτελεί το σήμα
κατατεθέν του γερμανικού crossover. Οι διαστάσεις του, όντας
μικρότερο σε μήκος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το καθιστούν
συμπαγές. Σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τις
καθαρές γραμμές του αμαξώματος, το
Mokka συνδυάζει τα σπορ χαρακτηριστικά, με
αυτά του δυναμισμού, αλλά και της περιπέτειας.
Η ειδοποιός διαφορά στην περίπτωση του λευκού Mokka εντοπίζεται κάτω από το εμπρός καπό με την διογκωμένη γραμμή στο κέντρο. Εκεί βρίσκεται ο γνωστός diesel του Group PSA των 1.500 cc, με απόδοση 110 ίππους και 250 Nm ροπής, διαθέσιμα μάλιστα από τις 1.750 rpm. Ο Γερμανός κατασκευαστής αναφέρει ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 10,8 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h. Τα συγκεκριμένα νούμερα δεν εντυπωσιάζουν, σε αντίθεση με αυτά της κατανάλωσης. Σύμφωνα με την Opel, το Mokka απαιτεί μόλις 4,3 lt/100 km, στοιχείο που στα χαρτιά το καθιστά εξαιρετικά οικονομικό. Παράλληλα, με δεδομένο ότι πληροί της αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και εκπέμπει 114-118 gr/km CO2, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα ένα στοιχείο που αξίζει να προσθέσει κανείς στον τομέα της οικονομίας…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ MOKKA TΩΝ 130 ΙΠΠΩΝ
Ο αέρας αλλαγής δεν είναι ευδιάκριτος μόνο στη σχεδίαση του
αμαξώματος, αλλά και από τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του
εσωτερικού. Η αλλαγή είναι ριζική, αφού το Mokka ακολουθεί
τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία
PurePanel. Το
περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, συνδυάζοντας την digital αύρα με
τις καθαρές επιφάνειες και τη μοντέρνα μίνιμαλ αισθητική. Ο οδηγός
έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων διάστασης 12’’, ενώ η
οθόνη αφής των 10’’ μοιάζει με συνέχεια του, δείχνοντας ουσιαστικά
πως αποτελούν ένα ενιαίο κομμάτι. Η ποιότητα κατασκευής
είναι εξαιρετική, ενώ το γεγονός ότι η κεντρική κονσόλα
είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, χαρίζει στο Mokka μία
κάπως… οδηγοκεντρική φιλοσοφία.
Όσον αφορά τους χώρους στην καμπίνα του εσωτερικού, οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης, με αυτούς για τους πίσω να είναι ελαφρώς περιορισμένοι. Δύο ενήλικες θα βολευτούν στις πίσω θέσεις, με τον χώρο για το κεφάλι να αρκετός για όσους δεν υπερβαίνουν το 1.80. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών είναι άκρως ικανοποιητικός, προσφέροντας 350 lt και μάλιστα με διπλό πάτωμα. Όσον αφορά τα επίπεδα εξοπλισμού, το πετρελαιοκίνητο Mokka προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, τις Elegance, GS Line και Ultimate. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε στοιχεία όπως η οθόνη αφής 7’’, το πακέτο ασφαλείας Sight & Light Pack, αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος με πίσω κάμερα.
Όπως σε κάθε Mokka, έτσι και εδώ μόλις περάσεις στο εσωτερικό του είναι πολύ εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά, με το τιμόνι να έρχεται αρκετά κοντά στα χέρια του οδηγού. Η εργονομία είναι εξαιρετική, με τα πάντα να βρίσκονται στη σωστή θέση, την ώρα που το σύστημα ψυχαγωγίας και πολυμέσων είναι ιδιαίτερα εύχρηστο. Παρά το γεγονός ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας κινητήρας πετρελαίου, το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του 1.500άρη κινητήρα, καθιστά το Mokka diesel άνετο και ήσυχο. Στην καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλει φυσικά και η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία αποσβαίνει αποτελεσματικά τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αν και η ρύθμιση της είναι σχετικά σφικτή. Ο κινητήρας των 1.500 cc ξεχωρίζει για τη ζωντάνια που τον διακρίνει στις μεσαίες στροφές. Τα 250 Nm ροπής εμφανίζονται από τις 1.750 rpm, αλλά πρέπει να ξεπεράσεις το ψυχολογικό όριο των 2.000 rpm για να νιώσεις ότι το Mokka αρχίζει να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς. Σίγουρα, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά στο ωφέλιμο εύρος ανάμεσα από τις 2.000 έως και τις 4.000 rpm, έχει αρκετή ροπή για να ανεβάσει εύκολα χιλιόμετρα. Πιο ψηλά, η πτωτική τάση της ισχύς σε ωθεί να περάσεις γρήγορα στην επόμενη σχέση.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εσωτερικός διάκοσμος
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
ξινά
- Χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών
Βέβαια, η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων κολακεύει την συνολική εικόνα της λειτουργίας του συνόλου. Μάλιστα, αξίζει να προσθέσουμε ότι ο επιλογέας διακρίνεται για την πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει, στοιχείο που δεν χαρακτήριζε τα μοντέλα της Opel στο παρελθόν. Μπορεί, λοιπόν, να μην σε αφήνει άφωνο με τις επιδόσεις του, αλλά σίγουρα σε εντυπωσιάζει με την κατανάλωση καυσίμου. Τις ημέρες που το είχαμε στην κατοχή μας είδαμε μία μέση τιμή της τάξεως των 5,9 lt/100 km, με τη μέγιστη να αγγίζει 6,5 lt/100 km. Με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση, το πετρελαιοκίνητο Mokka σχετικά εύκολα μπορεί να πέσει κοντά ή ακόμα και κάτω από τα 5 lt/100 km.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το άκαμπτο πλαίσιο δεν
προβληματίζεται σε καμία περίπτωση από τους 110 ίππους της
πετρελαιοκίνητης εκδοχής. Η ανάρτηση ακολουθεί τη φιλοσοφία με
γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με το Mokka να
είναι ουδέτερο και προβλέψιμο. Στο όριο και αν υπερβάλλεις με το
παραπάνω τιμόνι θα υποστρέψει, τάση όμως που αποδεικνύεται εύκολα
ελεγχόμενη με το πεντάλ της βενζίνης. Μπορεί να μην πρόκειται για
σπορ κατασκευή, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στο δρόμο
αποδεικνύεται ευχάριστο, αν και πρόκειται για ένα
crossover με σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αξίζει να
σημειώσουμε, ότι το σύστημα διεύθυνσης εξακολουθεί να έχει καλή
πληροφόρηση, παρά το ότι είναι αρκετά ελαφρύ για τα γούστα μας…
συμπέρασμα
Με τη νεότερη γενιά του Mokka η Opel άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, αφήνοντας στην άκρη το συντηρητισμό που διέκρινε τα μοντέλα της. Το μοντέρνο και νεανικό στυλ, συνδυάζεται με την ολοκληρωτική αναβάθμιση που έχει υποστεί το γερμανικό crossover σε τεχνικό επίπεδο. Η εκδοχή με τον κινητήρα πετρελαίου των 110 ίππων παντρεύει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και το υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας. Στοιχεία σήμερα που το καθιστούν ακόμα πιο ενδιαφέρον και δελεαστικό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ
ΠΕΡΡΑΚΗ