Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid: Υβριδική ανεξαρτησία

Χωρίς να επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με πρίζες και χρόνους φόρτισης, το Hyundai Kona Hybrid προσφέρει πραγματική οικονομία καυσίμου δίχως δεσμεύσεις.

  • -
  • -
Ισχύς141 PS
Ροπή147 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)114,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Υβριδικό, αλλά απολύτως εναρμονισμένο με τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα, δίνει πραγματική εμπειρία χρήσης ενός φιλικού προς το περιβάλλον αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα, δεν θα ζητήσει τίποτα περισσότερο από -αραιές- επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων. Το Hyundai Kona Hybrid μας αφήνει με τις καλύτερες εντυπώσεις.


Ο ερχομός της ηλεκτροκίνησης αλλά και ο… κατακλυσμός της αγοράς από Plug-In υβριδικά μοντέλα, έχει προκαλέσει πονοκέφαλο σε αρκετούς υποψήφιους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Οι περισσότεροι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων δεν έχουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ οι υποδομές για δημόσια φόρτιση, ακόμη βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης. Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, έρχονται σαν σανίδα σωτηρίας να υποδείξουν τη λύση.

Καλώς το

Κάπου εδώ εμφανίζεται και το ανανεωμένο Hyundai Kona Hybrid. Το μικρό SUV από την Κορέα φροντίζει και για εκείνους που θέλουν να απολαμβάνουν ήσυχες, οικονομικές μετακινήσεις χωρίς ανάγκη φόρτισης από εξωτερική πηγή. Στην έκδοση Hybrid που δοκιμάσαμε το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 lt που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και αποδίδει 105 ίππους με 147 Nm ροπής, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα των 43,5 ίππων με 170 Nm ροπής.

Hybrid Stories!

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι 141 ίπποι και 265 Nm ροπής που καταλήγουν στον εμπρός άξονα μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των έξι σχέσεων. Ο συνδυασμός με διπλοσύμπλεκτο σασμάν κάνει την οδήγηση του Kona Hybrid ακόμη πιο ξεκούραστη, ήσυχη και «ζωντανή», αφού αποφεύγεται η συνεχόμενη αίσθηση πατιναρίσματος κατά την επιτάχυνση, που έχουμε συνηθίσει στα full hybrid μοντέλα λόγω των CVT κιβωτίων που τα συνοδεύουν στην πλειοψηφία τους. Τι αντίκτυπο έχει όλο αυτό στην κατανάλωση καυσίμου; Τιμές ακόμη και κοντά στα 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 km είναι απολύτως ρεαλιστικές εντός πόλης, ενώ εκτός αυτής, περίπου 6 με 6,5 λίτρα ανά 100 km.

Σε «βαριές» αστικές συνθήκες με μποτιλιάρισμα και συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα, ο βενζινοκινητήρας δουλεύει σπάνια και η κίνηση του Kona Hybrid γίνεται από την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στην μπαταρία των 1,56 kWh κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Αυτό σημαίνει, ότι ο υπολογιστής ταξιδίου μπορεί να γράψει ακόμη και λιγότερα από 3 λίτρα ανά 100 km! Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η απλότητα στη χρήση. Απλώς μπαίνεις μέσα και οδηγείς, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Καμία υποχρέωση για φόρτιση ή άγχος αυτονομίας!

Απαράλλακτο

Στο υβριδικό Hyundai Kona Hybrid, τίποτα δεν αλλάζει συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Σε επίπεδο εμφάνισης, μόνο τα σήματα Hybrid δηλώνουν την ταυτότητά του, καθώς ακολουθεί πιστά το γενικότερο facelift που υπέστη το μοντέλο πριν από περίπου ένα χρόνο. Φρεσκαρίστηκε αισθητικά και απέκτησε πιο σύγχρονη εικόνα, χάρη στους ανασχεδιασμούς που έγιναν στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, ισχύουν ακριβώς τα ίδια. Μοιραία, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φιλοξενεί διαφορετικές ενδείξεις που πληροφορούν τον οδηγό σχετικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης, όμως πέρα από αυτό, δεν εντοπίζονται αλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτες δηλώνουν το «παρών», μαζί με την υψηλή ποιότητα των σκληρών και μαλακών πλαστικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή της καμπίνας.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση

 

ξινά

Αίσθηση πεντάλ φρένου

Η συναρμογή είναι γερή και η αίσθηση προηγμένης τεχνολογίας που λαμβάνεις, αγγίζει το άνω άκρο της κατηγορίας. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τα όμορφα γραφικά υπάρχει και μια οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Η στάνταρ επιλογή είναι στις 8 ίντσες και η προαιρετική, στις 10,25 ίντσες. Φυσικά, συστήματα όπως Android Auto και Apple CarPlay είναι εκεί. Στοιχεία που πραγματικά εκτιμήσαμε ήταν οι μπόλικοι, βολικοί χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, αλλά και η ύπαρξη… στροφόμετρου. Μη γελάτε, δεν διαβάζετε δοκιμή από τη δεκαετία του 1980, αλλά στα υβριδικά μοντέλα συνηθίζεται η παράλειψή του. Στο Hyundai Kona Hybrid μόλις επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport, το στροφόμετρο κάνει την εμφάνισή του στο καντράν. Ευτυχώς.

Οδηγούμε υβριδικά!

Η ύπαρξη υβριδικού συστήματος κίνησης δεν αλλοίωσε ούτε το οδηγικό προφίλ του SUV της Hyundai. To Kona Hybrid χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική αναρτήσεων που συναντάμε στις τετρακίνητες προτάσεις, με McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η διαχείριση των εγκάρσιων κακοτεχνιών του οδοστρώματος γίνεται πολύ πιο αποτελεσματικά από τις εκδόσεις με ημιάκαμπτο άξονα (π.χ. το Kona 1.0 T-GDI των 120 ίππων) και παρά το μεγαλύτερο βάρος της υβριδικής έκδοσης (1.380 κιλά έναντι 1.265 κιλά) διατηρεί το πολύ καλό προφίλ του μοντέλου στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Το τιμόνι έχει αρκετό τεχνητό βάρος στο πρόγραμμα Sport αλλά δεν απογοητεύει με την αίσθησή του τον οδηγό, ενώ οι κλίσεις σε συνθήκες πίεσης διατηρούνται πάντοτε στο πλαίσιο του φυσιολογικού. Πολύ καλές είναι οι εντυπώσεις που αφήνει στο ταξίδι, χάρη στην ησυχία και τη σταθερότητα που επιδεικνύει στις υψηλές ταχύτητες.

συμπέρασμα

Στόχος επετεύχθη! Πραγματική οικονομία καυσίμου και Hybrid εμπειρία στην καθημερινότητα, χωρίς πρίζες και επιπλέον υποχρεώσεις. Με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, αρκετά καλές επιδόσεις και αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη, το κατά τα λοιπά γνώριμο Hyundai Kona είναι στα καλύτερά του. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 25.090€.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...