Δοκιμή Range Rover Velar P400e: Finesse…

Η φινέτσα, το στιλ και η απαράμιλλη ποιότητα του Range Rover Velar παντρεύεται με την οικολογική συνείδηση και το υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας.

  • -
  • -
Ισχύς404 PS
Ροπή640 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,4 sec
Κατανάλωση ενέργειας21,70 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)2,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)51,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η plug-in εκδοχή του Range Rover Velar δεν είναι μόνο η πλέον αποδοτική έκδοση της γκάμας του βρετανικού SUV με κατανάλωση 2,3 lt/100 km, αλλά και η ισχυρότερη αποδίδοντας 404 ίππους!


Το μεσαίο πολυτελές SUV της Range Rover παραμένει πιστό στις αρχές και τις αξίες της βρετανικής μάρκας. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι επιβάλλεται να ακολουθήσει τις σημαντικότερες τάσεις της εποχής. Μία από αυτές σήμερα είναι ο εξηλεκτρισμός και η Range Rover έσπευσε να την ενσωματώσει στα περισσότερα μοντέλα της. Κάπως έτσι, και το εντυπωσιακό Velar ενισχύθηκε με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα. Στοιχείο που αύξησε την απόδοση, βελτιώνοντας όμως και το οικολογικό του προφίλ. Παράλληλα, το ξεχωριστό premium SUV δέχθηκε και μία μικρή αναβάθμιση, παρά το γεγονός ότι αποκαλύφθηκε μόλις πριν από τρία χρόνια. Όχι, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού οι αλλαγές περιορίζονται σε νέα χρώματα του αμαξώματος και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ PLUG-IN ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ RANGE ROVER EVOQUE


Φινέτσα και απαράμιλλο στιλ…

Εξάλλου, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να διαφοροποιήσουν οι Βρετανοί τη σχεδίαση του αμαξώματος. Παρά το μεγάλο μήκος και τον όγκο του, το Velar παραμένει εντυπωσιακό από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Όπως εύστοχα έχει ειπωθεί, θυμίζει πρωτότυπο το οποίο βγήκε απαράλλαχτο στη γραμμή παραγωγής. Έχει ένα μοναδικό τρόπο να συνδυάζει τον premium χαρακτήρα με τα έντονα στοιχεία δυναμισμού. Φυσικά, δεν τίθεται θέμα για το σύγχρονο και πολυτελές εσωτερικό. Η ανανεωμένη γενιά του Velar διαθέτει το νέο σύστημα πολυμέσων Pivi Pro με over-the-air αναβαθμίσεις, ένα νέο σύστημα φιλτραρίσματος της καμπίνας, αλλά και το Active Road Cancellation. Το τελευταίο φροντίζει για τον περιορισμό των θορύβων στο εσωτερικό, εκτοξεύοντας το επίπεδο άνεσης του Velar. Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι πως παρά την τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τον χώρο αποσκευών, δεν επηρεάστηκε η χωρητικότητα του, παραμένοντας στα 625 lt.

 

Οικονομικό και πανίσχυρο!

Η plug-in εκδοχή του Velar, συνοδεύεται από τον κωδικό P400e και ουσιαστικά ξεχωρίζει για το υβριδικό σύστημα που κρύβεται κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα 2.000 cc, ο οποίος αποδίδει 300 ίππους. Η παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, έχει σαν αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύ του συνόλου να αγγίζει τους 404 ίππους και τα 650 Nm ροπής. Νούμερα άκρως εντυπωσιακά. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το plug-in Velar των 2,2 τόνων χρειάζεται μόλις 5,3 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση! Ενώ, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 km/h. Αρκετά υψηλή για μοντέλο plug-in τεχνολογίας. Τέλος, το κιβώτιο είναι αυτόματο οκτώ σχέσεων και έχει σχεδιαστεί-ρυθμιστεί με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα. Όσον αφορά τη μπαταρία, έχει χωρητικότητα 17,1 kWh και υπόσχεται σύμφωνα με τη Range Rover ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 53 km. Για τη φόρτιση της έως το 80% απαιτούνται 1 ώρα και 40 λεπτά σε wallbox ή 30 μόλις λεπτά σε ταχυφορτιστή.

 

King of the road

Το plug-in Velar εξακολουθεί να διατηρεί την αρχοντική ποιότητα κύλισης που διακρίνει το βρετανικό SUV. Το απόλυτα απομονωμένο από εξωτερικούς θορύβους εσωτερικό, ενισχύεται με την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης με τις αερόσουστες. Ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση της υβριδικής λειτουργίας ή της αμιγώς ηλεκτρικής, σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Επιλέγοντας το πρώτο, θα διαπιστώσει ότι η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km. Βέβαια, αν η μπαταρία ξεμείνει από ενέργεια, ο συγκεκριμένος αριθμός αυξάνεται σημαντικά φτάνοντας κοντά στα 11 lt/100 km. Σίγουρα, το πιο ενδεδειγμένο πρόγραμμα λειτουργίας είναι το αυτόματο, με το σύστημα να διαχειρίζεται το υβριδικό σύνολο με στόχο τη βέλτιστη αποδοτικότητα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητας κύλισης
  • Χώροι
  • Επιδόσεις
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Εργονομία

Όμως, όπως αναφέραμε και στην αρχή, το plug-in Velar δεν είναι μόνο το πιο οικονομικό της γκάμας, αλλά και το ισχυρότερο! Κάτι που διαπιστώνεις τη στιγμή που θα βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα έχει σαν αποτέλεσμα την άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές, ενώ η θηριώδης ροπή των 640 Nm που αποδίδεται σταθερά από τις 1.500 έως τις 4.500 rpm, αναλαμβάνει την εκτόξευση του SUV στη συνέχεια. Η οδική του συμπεριφορά δεν σε εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αλλά σίγουρα δεν θα σε τρομάξει παρά το αυξημένο βάρος των 2,2 τόνων και τα 251 mm απόστασης από το έδαφος. Είναι ουδέτερο, έχει αμεσότητα στις αντιδράσεις του, αλλά σίγουρα δεν διαθέτει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντάμε σε προτάσεις του ανταγωνισμού. Βέβαια, εκεί που δεν έχει αντίπαλο είναι μόλις βρεθεί σε χωμάτινες επιφάνειες. Πιστό στις παραδόσεις της Range Rover ξεχωρίζει για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του. Παρά την ύπαρξη του υβριδικού συστήματος αυτές δεν έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, με το Terrain Response να φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία της μετάδοσης σε κάθε είδους επιφάνεια και την κίνηση σε κακοτράχαλους δρόμους.

συμπέρασμα

Η plug-in εκδοχή του Velar έρχεται να προσφέρει στο εντυπωσιακό βρετανικό SUV, το απαραίτητο σήμερα φιλικό προς το περιβάλλον στοιχείο. Αν έχει νόημα; Ναι! Με τακτική φόρτιση μπορεί να αποδειχθεί οικονομικό, με τα 40 km ηλεκτρικής μετακίνησης να είναι εφικτά. Παράλληλα, η ισχύς και η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι απολαυστική, καθιστώντας το ακόμα πιο ελκυστικό. Και όλα αυτά, την ώρα που εξακολουθεί να διατηρεί όλες τις παραδοσιακές αρχές και αξίες της Range Rover.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...