Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200 PS DSG7 4x4: Scouter!
Πολυτάλαντο και αρμονικό, το Skoda Octavia Scout με τον πετρελαιοκινητήρα των 200 ίππων και την τετρακίνηση μεταμορφώνεται στον διακαή πόθο κάθε συνειδητοποιημένου οικογενειάρχη.
- -
- -
με μια ματιά
Ο all around χαρακτήρας δεν γίνεται να μη σε κερδίσει, όπως και η υποδειγματική συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου-τετρακίνησης. Το Octavia Scout είναι μια μοναδική πρόταση και το πακέτο ολοκληρώνεται από τους τεράστιους χώρους, την ποιοτική καμπίνα και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Σαν bonus, οι 200 πετρελαιοκίνητοι ίπποι της συγκεκριμένης έκδοσης, που προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του μοντέλου, μαζί με συγκρατημένη κατανάλωση.
Αν είστε εξοικειωμένοι με τον χώρο των αθλημάτων θα ξέρετε ότι ο scouter (σκάουτερ) είναι ο λεγόμενος «κυνηγός ταλέντων», με στόχο να βρίσκει νέο αίμα που θα ενισχύσει τον σύλλογο για τον οποίο εργάζεται. Στην περίπτωση του Skoda Octavia Scout, το ίδιο το αυτοκίνητο είναι το ταλέντο, αφού ακροβατεί με μαεστρία ανάμεσα σε πολλές κατηγορίες, αντλώντας τα καλύτερα στοιχεία που μπορεί από όλες.
Ουσιαστικά τοποθετείται σε ένα σημείο της αγοράς χωρίς άμεσο ανταγωνισμό. Η πιο κοντινή πρόταση σε φιλοσοφία τιμολογείται αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω, με αποτέλεσμα να απευθύνεται σε εντελώς διαφορετικούς αγοραστές. Γράφοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το Octavia Scout αναρωτηθήκαμε μηχανικά «γιατί κάποιος να χρειάζεται ένα υπερυψωμένο station με τετρακίνηση και 200 άλογα στα λεφτά που αγοράζεις SUV».
Η απάντηση μας δόθηκε αυτόματα μερικές ημέρες μετά, έχοντας ζήσει με το τσέχικο μοντέλο για το διάστημα που διαρκεί η δοκιμή μας. Βλέπετε, το Octavia Scout είναι το αυτοκίνητο που δεν ξέρεις πόσο πολύ το χρειάζεσαι, μέχρι να συναντηθούν οι δρόμοι σας. Η ευκολία που εκτελεί όλες σου τις απαιτήσεις είναι μια εμπειρία από μόνη της και μόνιμα σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε δοκιμασία που θα σου κατέβει στο μυαλό, χωρίς να κάνεις συμβιβασμό.
Για το μάτι
Εμφανισιακά το Skoda Octavia Scout ελάχιστα διαφέρει από το Octavia Sports Wagon. Η station παραλλαγή του Octavia αποκτά 15 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην έκδοση Scout, μαύρα προστατευτικά πλαστικά χαμηλά στο αμάξωμα που προστατεύουν από μικροεπαφές με το έδαφος -αλλά δίνουν και μια offroad ταυτότητα- και εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου αποκλειστικής σχεδίασης. Καμία προσπάθεια εντυπωσιασμού, κάτι που το εκτιμάμε πολύ.
Είπαμε, το Octavia Scout δεν απευθύνεται στους πολλούς αλλά στους λίγους συνειδητοποιημένους, εκείνους που θα εκτιμήσουν απόλυτα όλα αυτά που έχει να προσφέρει. Με μήκος στα 4,70 μέτρα το Skoda Octavia Scout δεν κρύβει τον οικογενειακό του προσανατολισμό. Το αμάξωμα χορταίνει το μάτι με τις διαστάσεις του, οι γραμμές του όμως φροντίζουν ώστε ο όγκος να μην είναι κουραστικός και να αποκτά μια αρμονική ροή. Η ελαφριά αύξηση της απόστασης από το έδαφος συμβάλλει στην εικόνα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Diesel Power
Ένα αυτοκίνητο με τόσο έντονη εκδρομική διάθεση δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο συνοδευτικό από τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα. Ο 2.0 TDI μας έχει συστηθεί σε πολλές μορφές, με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες να είναι η συγκεκριμένη, των 200 ίππων. Πλαισιώνεται από 400 Nm ροπής και το αποτέλεσμα είναι χορταστικό από πλευράς ισχύος. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων βοηθά στην ανάδειξη του καλύτερου εαυτού του και η εξελιγμένη τεχνολογία εγγυάται άριστη απόκριση, χωρίς υστέρηση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Skoda Octavia Grand Coupe με βενζινοκινητήρα 1.5 TSI 150 ίππων
Οι αριθμοί αποτελούν ένα πολύ καλό ενδεικτικό των δυνατοτήτων του συνόλου. 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 230 km/h, νούμερα που δεν περιμένεις να δεις σε ένα τόσο μεγάλο, οικογενειακό αυτοκίνητο με crossover χαρακτηριστικά. Άλλωστε πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που κινεί το σπορ Volkswagen Golf GTD. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η Skoda ισχυρίζεται ότι 5,7 λίτρα ανά 100 km είναι αρκετά. Στην πράξη εμείς είδαμε 7 λίτρα ανά 100 km σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, με αρκετή χρήση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και μέσα στην πόλη. Όσο το Octavia Scout ταξιδεύει στον ανοικτό δρόμο, η μακριά έβδομη σχέση του DSG βοηθά ώστε η ένδειξη της κατανάλωσης να σταθεροποιηθεί πολύ κοντά στα 6 λίτρα / 100 km.
γλυκά
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Έξυπνες πρακτικές λύσεις
- Πολυχρηστικότητα
- Άνεση
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου
- Πορτμπαγκάζ
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Πρόσφυση
ξινά
- Τιμή
- Έλλειψη πιο προσιτής έκδοσης
Μπαλαντέρ
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει αρκετές φορές, η χάρη του Skoda Octavia Scout εντοπίζεται στον τρόπο που καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα σε διαφορετικές ιδιότητες. Σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης, διαφέρει ελάχιστα από ένα Octavia Sports Wagon. Η ανάρτηση έχει διάταξη γονάτων McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ η ρύθμισή της είναι ελαφρώς πιο σκληρή, για να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη κατά 15 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σφικτό, απλώς το αισθάνεσαι λίγο πιο δεμένο. Πράγματι, η κλίση στις στροφές είναι μικρή και η συμπεριφορά δεν έχει καμία σχέση με ενός SUV.
Θυμίζει ένα καλό, «χαμηλό» οικογενειακό με την αμεσότητα και την προοδευτικότητά του. Η πρόσφυση που εξασφαλίζει η τετρακίνηση είναι σχεδόν αστείρευτη, ακόμη και για τους 200 ίππους της συγκεκριμένης έκδοσης. Στην αποσταθεροποίηση, τον πρώτο λόγο τον έχει η υπερστροφή και η τροχιά του πίσω μέρους ανοίγει πρώτη, τουλάχιστον σε άσφαλτο με χαμηλό συντελεστή τριβής, γιατί εκεί θα καταλάβεις την πρόθεση της ουράς να ξεκολλήσει. Αν ο δρόμος «κρατάει», τότε μένει στη θέση της, αδιαφορώντας για τη γραμμή που χαράσσεις με το τιμόνι. Το τελευταίο έχει ικανοποιητικό βάρος και καλό βαθμό πληροφόρησης, κρίνοντας πάντα με το ύφος της κατασκευής.
Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί το πρόσωπο που περιμένεις να δεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ακλόνητο, σταθερό και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, περνάνε τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβεις. Η ησυχία είναι δεδομένη ακόμη και στις πολύ υψηλές ταχύτητες και ο πετρελαιοκινητήρας δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου. Αν ξεχαστείς, εύκολα βρίσκεσαι με 200 km/h στο κοντέρ χάρη και στην πλούσια ισχύ του TDI, οπότε θέλει προσοχή!
Με δεδομένη την τετρακίνηση και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αυτό το Skoda Octavia εγγυάται και εκτός δρόμου ικανότητες. Όσο το είχαμε στα χέρια μας ακολουθήσαμε πολλές ωραίες διαδρομές στην περιοχή της Βοιωτίας με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα “Offroad” από τα πέντε διαθέσιμα (Eco, Normal, Sport, Individual, Offroad) και είδαμε πως όντως, όταν τελειώσει η άσφαλτος μπορείς να περάσεις πολύ καλά.
Το μακρύ αμάξωμα δεν βρίσκει εύκολα κάτω και η τετρακίνηση Haldex έκτης γενιάς βρίσκει την πρόσφυση που θες για να περάσεις από λασπωμένα μονοπάτια, από τα χιόνια που λιώνουν. Ακόμη και σε κακοτράχαλα, βραχώδη περάσματα, το Octavia Scout συνέχισε, με προσοχή στα ασφάλτινα ελαστικά που τελικά, είναι και ο μόνος περιορισμός. Η offroad ικανότητα λοιπόν, δεν είναι θεωρητική αλλά απολύτως ρεαλιστική και θα φτάσεις πολύ πιο μακριά από ότι περιμένεις αρχικά.
Πολύτιμος σύμμαχος σε αυτό το σημείο είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η συμβίωσή μας με το Octavia Scout έγινε στη διάρκεια εξέλιξης της κακοκαιρίας «Ελπίς» και εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο που η τετρακίνηση διαχειριζόταν το χιόνι με παντελώς ακατάλληλα ελαστικά. Κάνοντας τις απολύτως βασικές μετακινήσεις για λόγους ασφαλείας, δεν είχαμε στη διάθεσή μας αντιολισθητικές αλυσίδες, ωστόσο τα -αρκετά φθαρμένα- καλοκαιρινά ελαστικά έβρισκαν πρόσφυση χάρη στη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων. Τα ένιωθες να δουλεύουν και τελικά, να δίνουν την κίνηση όπου χρειάζεται για να συνεχίσεις, φρενάροντας μαεστρικά τους τροχούς που γύριζαν χωρίς νόημα. Φυσικά τα ηλεκτρονικά δεν κάνουν θαύματα αν δεν υπάρχει πρόσφυση, όμως τα κατάφεραν περίφημα.
Simply Clever
Η καμπίνα του Skoda Octavia Scout σε κερδίζει αμέσως μόλις ανοίξεις την πόρτα. Η προσεγμένη ποιότητα υλικών, η ακριβής συναρμογή και η αύρα που αποπνέει σε πείθει ότι μπορείς να κάτσεις μέσα για ώρες, χωρίς να κουραστείς. Στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας υπήρχε επένδυση απομίμησης ξύλου και ποιοτικά, ανθεκτικά υφάσματα στην πλειονότητα των επιφανειών. Δύο οθόνες κλέβουν την παράσταση με αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων να έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης και εκείνη των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, να διαθέτει απλό, κατανοητό μενού και γρήγορες αντιδράσεις.
Η πληρότητα του εξοπλισμού είναι εγγυημένη, με στοιχεία όπως το θερμαινόμενο τιμόνι και το Head-Up Display να δίνουν το «παρών», θυμίζοντάς σου ότι βρίσκεσαι στην κορυφαία -και ακριβότερη- έκδοση του Skoda Octavia. Συνεχίζοντας με τα συστήματα, η λίστα δεν έχει τέλος και περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, Apple CarPlay, πληροφορίες για την κίνηση εκτός δρόμου, εκκίνηση χωρίς κλειδί και πολλά, πολλά ακόμη. Το πιο εντυπωσιακό όλων, ωστόσο, είναι οι χώροι. Οι τέσσερις επιβάτες κάθονται… βασιλικά στο εσωτερικό, ενώ το μόνο που θα περιορίσει τον πέμπτο είναι το κεντρικό τούνελ μετάδοσης και όχι το πλάτος της καμπίνας.
Αν αυτό σας φαίνεται απλώς ικανοποιητικό, τότε τα 640 λίτρα για τον χώρο αποσκευών θα σας πείσουν για τις οικογενειακές δυνατότητες του συγκεκριμένου μοντέλου. Κάτι που επίσης μας άρεσε είναι οι έξυπνες λύσεις της Skoda που κάνουν την καθημερινότητά σου πιο εύκολη. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι διπλής όψης. Από τη μια, βρίσκουμε ποιοτική μοκέτα που ταιριάζει στο ύφος του Octavia Scout και από την άλλη ένα πλαστικό κάλυμμα (σαν aftermarket σκαφάκι) για να μεταφέρεται ο λερωμένος εξοπλισμός, τα βρεγμένα αντικείμενα ή κάτι που ενδέχεται να «τραυματίσει» τη μοκέτα.
Μάλιστα, υπάρχουν και αφαιρούμενα πλαστικά βοηθήματα στήριξης που κολλάνε στο δάπεδο για να «σφηνώνεις» τις αποσκευές και να μην… πηγαινοέρχονται στο τεράστιο πορτμπαγκάζ, αν δεν είναι πλήρως γεμάτο.
Ο απολογισμός
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Skoda Octavia Scout με την τετρακίνηση, αυτόν τον πετρελαιοκινητήρα των 200 ίππων και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων είναι μια απίστευτα ολοκληρωμένη πρόταση.
Θα μπορούσε όμως να διατίθεται και με κάποιο ακόμη μηχανικό σύνολο, ενδεχομένως με τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα στους 150 ίππους που ήδη υπάρχει στα ράφια της Skoda, προκειμένου να δημιουργηθεί μια πιο προσιτή έκδοση.
Όντως το πολυτάλαντο Octavia Scout δεν θα σου αρνηθεί
τίποτα και ο ισχυρισμός μας, ότι πήρε όλα τα θετικά
στοιχεία από όλες τις κατηγορίες που «ακροβατεί» και τα συνδύασε σε
ένα μόνο αυτοκίνητο, είναι απολύτως ρεαλιστικός. Λέμε όμως,
ότι απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό, κυρίως λόγω του ότι…
δεν είναι SUV.
συμπέρασμα
Η τιμή των 42.100€ το τοποθετεί απέναντι στον εσωτερικό ανταγωνισμό του Kodiaq, το οποίο παρέχει αντίστοιχα εξαιρετικούς χώρους και ανήκει στην πολυπόθητη κατηγορία. Θα πρέπει κάποιος να μη συμπαθεί τα SUV ή να μη θέλει να ακολουθεί τις τάσεις για να φτάσει στο Octavia Scout. Όποιος το κάνει όμως, είμαστε σίγουροι ότι θα βρει ένα εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο που θα καλύψει όλες του τις επιθυμίες και θα τον κάνει πολύ, πάρα πολύ ευτυχισμένο.