Δοκιμή Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG: Profiler [video]

Αν και η Volkswagen είχε πλήρη παρουσία στην κατηγορία των B-SUV, αποφάσισε να την ενισχύσει ακόμη περισσότερο προσφέροντας στυλ και νεανικό χαρακτήρα. Ιδού λοιπόν, το νέο Taigo!

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)129,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Έχοντας σαν ξεκάθαρο στόχο τα… χαμηλότερα ηλικιακά στρώματα, το νέο Volkswagen Taigo διαφοροποιείται σημαντικά από το T-Cross και στέκεται σαν μια δυνατή, απολύτως ξεχωριστή επιλογή στην B-SUV κατηγορία. Μάλιστα για την ώρα, παίζει και χωρίς ανταγωνισμό αφού δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόταση σε παρόμοιο επίπεδο τιμής. Ποιο είναι το καλύτερο; Ότι όλα αυτά, τα καταφέρνει χωρίς να απαρνείται την ευχρηστία και την πρακτικότητα.

Οι μυστικές υπηρεσίες όπως το FBI και η CIA έχουν στο δυναμικό τους ειδικά εκπαιδευμένους πράκτορες που σκιαγραφούν την προσωπικότητα κάθε υπόπτου. Η αναφορά τους έχει τέτοια ακρίβεια που μπορείς με ευκολία να μαντέψεις πόση ζάχαρη βάζει στον καφέ του ή τι ψήσιμο ζητά στο ribeye του. Κάτι αντίστοιχο έκανε και η Volkswagen, όχι φυσικά με υπόπτους και εγκληματίες αλλά με το αγοραστικό κοινό! Σε αυτή την περίπτωση, ανέλυσε κάθε διαθέσιμο στοιχείο για τους πελάτες των B-SUV. Βρήκε ότι ανάμεσά τους, υπάρχουν πολλοί νέοι άνθρωποι που ζητούν ένα στιλάτο αυτοκίνητο για να χρησιμοποιούν καθημερινά, αλλά να έχει τη δυνατότητα να βολέψει μια μικρή παρέα ή οικογένεια για την εκδρομή του Σαββατοκύριακου.

Αν και ήδη έχουν το T-Roc και το T-Cross που πετυχαίνουν εξαιρετικές πωλήσεις, οι άνθρωποι της Volkswagen αποφάσισαν να ρίξουν στη μάχη και ένα τρίτο μοντέλο: το Taigo. Με τις βάσεις του T-Cross, αλλά με διαφορετική προσέγγιση στην κατηγορία όντας πιο νεανικό και με εκφραστική εμφάνιση, θέλουν να διεκδικήσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο μέρος αγοραστών. Η επιλογή τους μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς τα B-SUV είναι μια κατηγορία που διαρκώς μεγαλώνει το μερίδιο αγοράς της και ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Αφού εξέτασε προσεκτικά το αγοραστικό κοινό, η Volkswagen έφτιαξε τα προφίλ τους και δημιούργησε μια γκάμα μοντέλων με τρεις διαφορετικές επιλογές, μια για κάθε γούστο. Ποιος θα πάρει Taigo; Μα φυσικά αυτός που θέλει ένα SUV με κουπέ γραμμή!

Look at me

Το Taigo δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο. Η σχεδιαστική φιλοσοφία μπορεί να φωνάζει Volkswagen από μακριά, όμως η τελική υλοποίησή της το κάνει να ξεχωρίζει αφού συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες. Η γραμμή της οροφής και οι τονισμένοι ώμοι προσδίδουν την απαραίτητη διαφορετικότητα από όλα τα μοντέλα που ανταγωνίζεται, δίνοντας μια μοναδική αισθητική ταυτότητα. Μπροστά, η λεπτή λωρίδα LED που ενώνει τους -επίσης LED- προβολείς δημιουργεί μια εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή το βράδυ, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα και ο τρόπος που αυτά εξέχουν από το αμάξωμα, θυμίζουν έντονα τα αντίστοιχα του φουτουριστικού ηλεκτρικού SUV ID.4.

Κουπέ έξω, SUV μέσα

Σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό δεν διαφοροποιείται σε τόσο μεγάλο βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί την εξαιρετική ποιότητα συναρμολόγησης, την εργονομία και την πρακτικότητα που γνωρίζουμε από τα μικρά SUV της Volkswagen. Συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα της μάρκας στην κατηγορία, έχει καλύτερα υλικά και αρκετό μαλακό, αφρώδες πλαστικό στα ψηλότερα σημεία που αναβαθμίζουν την αίσθηση. Φυσικά, δεν απουσιάζει καμία σύγχρονη τεχνολογία. Η high tech αύρα ενισχύεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 9,2 ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. H τελευταία υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με το Apple CarPlay.

Το μεταξόνιο των 2.566 χιλιοστών και το μήκος των 4.266 χιλιοστών δημιουργούν μια άνετη καμπίνα που θα φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, χωρίς οι πίσω να αισθάνονται «ριγμένοι». Μάλιστα έχουν και αρκετό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι τους παρά την κεκλιμένη οροφή που ίσως να περιόριζε τους ψηλότερους. Στο κέντρο, το τούνελ στο δάπεδο δυσκολεύει τη φιλοξενία ενός πέμπτου επιβάτη, ενώ και το μικρό σχετικά πλάτος δεν βοηθά. Αντίθετα το πορτμπαγκάζ με τα 440 λίτρα του επαρκεί για μικρές ή και για μεγάλες αποδράσεις και συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα της κλάσης.

Ορχήστρα TSI, μαέστρος DSG

Το Volkswagen Taigo που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν στην πιο ενδιαφέρουσα -από αγοραστικής άποψης- έκδοση με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου TSI και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις επτά σχέσεις. Με απόδοση στους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής, ο τρικύλινδρος δεν διστάζει να κινήσει με ευχάριστο ρυθμό το Taigo και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, έχοντας 0-100 km/h σε 10,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 191 km/h. Το εντυπωσιακό όμως, δεν είναι τα νούμερα, αλλά η συνεργασία του μηχανικού συνόλου. Όπως σε όλες τις εφαρμογές του, το DSG αναδεικνύει τα δυνατά σημεία του κινητήρα και καμουφλάρει επιμελώς τις αδυναμίες του. Έτσι έχουμε αδιάλειπτη επιτάχυνση πατώντας τέρμα το δεξί πεντάλ, αλλά και σωστή διαχείριση καυσίμου όταν οι ρυθμοί είναι ήρεμοι.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Opel Mokka 1.5D 

Αμφότερα οφείλονται -σε μεγάλο βαθμό- στην έξυπνη κλιμάκωση των επτά σχέσεων, αλλά και τις αστραπιαίες αλλαγές που δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Το σωστά σεταρισμένο λογισμικό διαβάζει τις ανάγκες του κινητήρα και ανάλογα πράττει, με μοναδική παραφωνία τη «βιασύνη» του να ανεβάσει ταχύτητα όταν οι απαιτήσεις του οδηγού από το δεξί πεντάλ είναι μικρές ή σταθερές. Όταν δεν ζητάς πολλή δύναμη το DSG περνά γρήγορα στην επόμενη σχέση, μερικές φορές νωρίτερα από αυτό που περιμένεις.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Πορτμπαγκάζ
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Κινητήρας
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Αναβαθμισμένη ποιότητα

 

ξινά
  • Περιορισμένο πλάτος καμπίνας
  • Κάποιες αντιδράσεις του DSG 

Σε κατηφορικό ή ίσιο δρόμο αυτό δεν είναι πρόβλημα, σε ανηφορικό όμως μερικές φορές σε κάνει να κατεβάζεις χειροκίνητα (ή πιέζοντας περισσότερο το γκάζι). Όπως είπαμε όμως, αυτό είναι πρόβλημα μόνο σε ανηφορικό δρόμο και αυτό όχι πάντα. Σε ο,τι αφορά την κατανάλωση, κρατήστε ότι εντός πόλης, σταθεροποιείται στα 7,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 km ενώ στο ταξίδι, μπορείς να δεις από 6,0 λίτρα έως 7,0 λίτρα ανά 100 km, ανάλογα το ρυθμό. Η ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και το χαμηλό επίπεδο θορύβου είναι ακόμη δύο χαρακτηριστικά του κινητήρα. Πιέζοντάς τον και ανεβάζοντας rpm, η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του θα αποκαλυφθεί, χωρίς ωστόσο να ενοχλεί ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες.

Από τη θέση του οδηγού

Η πιο νεανική και σπορ εικόνα του Volkswagen Taigo αποτυπώνεται και στη συμπεριφορά του κατά την οδήγηση. Το τιμόνι που έχει στα χέρια του ο οδηγός παρέχει καλύτερη ακρίβεια και περισσότερη πληροφόρηση σε σύγκριση με το T-Cross (βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα MQB A0) ενώ το σύνολο είναι πρόθυμο να ακολουθήσει στον γρήγορο ρυθμό. Η ανάρτηση δείχνει πιο σφιχτή, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και οι αντιδράσεις του στο όριο πάντα προβλέψιμες. Αν το επιδιώξεις, στην κορυφή της στροφής θα βρεθείς με το πίσω μέρος ελάχιστα αποσταθεροποιημένο με σκοπό να το τοποθετήσεις καλύτερα στην έξοδο.

Η γωνία δεν είναι τόση ώστε να σε κάνει να διασκεδάσεις αλλά αρκεί για να νιώσεις ενεργός στη διαδικασία. Πολύτιμος συνεργάτης του οδηγού, τα φρένα με τη διάρκεια και τη σωστή αίσθηση από το πεντάλ. Επίσης, τα ηλεκτρονικά -που φυσικά δεν απενεργοποιούνται-, επεμβαίνουν εύστοχα και πολύ διακριτικά για να σε επαναφέρουν στην τάξη. Σε κάθε περίπτωση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και ένας οδηγός που δεν έχει ανήσυχες ορέξεις θα απολαύσει ένα σταθερό, φιλικό και ασφαλές αυτοκίνητο σε κάθε συνθήκη. Στην κανονική οδήγηση το Taigo είναι άνετο και φιλτράρει καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Οδηγώντας το στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις ησυχία και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ στην πόλη, ο περιορισμένος κύκλος στροφής και οι συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις δίνουν την απαραίτητη ευελιξία.

Κάτι ακόμη που βοηθά στις εντός πόλης μετακινήσεις είναι η καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ακόμη και διαγώνια πίσω, σημείο που παραδοσιακά «πονάνε» όλες οι κατασκευές με κουπέ φιλοσοφία στο σχεδιασμό τους. Η προσεκτικά τοποθετημένη θέση οδήγησης βοηθά σε αυτό. Κάθεσαι ψηλά, όπως περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με SUV αναλογίες, όμως όχι τόσο ώστε να αισθάνεσαι «πάνω» στο αυτοκίνητο. Νιώθεις μέσα του, μέρος του συνόλου και σε αυτό συνεισφέρει και η πλήρης ρύθμιση της ιδανικής θέσης από το κάθισμα και το τιμόνι.

Χωρίς εκπτώσεις στον εξοπλισμό

Τελικά το Taigo δείχνει πολύ πιο ενδιαφέρον από αυτό που αρχικά νομίζεις. Όχι, δεν πρόκειται για «ακόμη μια επιλογή» στην κατηγορία των B-SUV από τη Volkswagen που έγινε επιπόλαια. Οι απερίσκεπτες κινήσεις άλλωστε, δεν ταιριάζουν σε εταιρείες αυτού του βεληνεκούς. Το Taigo έχει μια σωστά δομημένη νεανική ταυτότητα που φαίνεται σε αρκετούς τομείς. Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, καλύτερη ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό, ακόμη και στον εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είχε φωτιστικά σώματα IQ.LIGHT με τεχνολογία LED Matrix που προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη τους, Adaptive Cruise Control με Travel Assist και πολλά άλλα στοιχεία (standard στην έκδοση Style) που κάνουν τη συμβίωσή σου μαζί του ακόμη πιο διασκεδαστική, ασφαλή και εύκολη.

συμπέρασμα

Με τους Γερμανούς να έχουν πλέον πραγματική… υπεροπλία στην κατηγορία των B-SUV, η έρευνα αγοράς σου για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας μπορεί να περιοριστεί στην πλησιέστερη έκθεση Volkswagen. Ότι κι αν ζητά κάποιος, θα βρει μια πρόταση για εκείνον. Η νεότερη, που ακούει στο όνομα Taigo, θα τραβήξει όσους βάζουν σε προτεραιότητα την εξωτερική εμφάνιση, τις τεχνολογίες και τη δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...