Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 48V 120 PS: Heartbeat!
Ο παλμός των σπορ εκδόσεων N της Hyundai ξεκινάει από τις πιο «ήπιες» N Line προτάσεις και στην περίπτωση του i20, δεν θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη υλοποίηση.
- -
- -
με μια ματιά
Σωστά τοποθετημένο και με ουσιαστική σπορ ταυτότητα. Η Hyundai βρήκε τη συνταγή για να εντάξει όσα ζητά ένας λάτρης της οδήγησης σε ένα αυτοκίνητο που μπορείς να χρησιμοποιείς χωρίς παραχωρήσεις, κάθε μέρα. Άλλωστε με 120 ίππους και ένα σωστά ρυθμισμένο πλαίσιο, μπορείς να περάσεις πολύ καλά όταν του το ζητήσεις! Το i20 N Line είναι μια πρόταση που πραγματικά βρήκε την ισορροπία ανάμεσα σε δύο κόσμους.
Η αγορά τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει μια νέα τάση, η οποία δεν είναι άλλη από τις “Line” εκδόσεις. Οι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται τις γρήγορες σπορ εκδόσεις τους, δανείζονται το όνομά τους και δημιουργούν περισσότερο γήινες προτάσεις που κερδίζουν σε δυναμική εικόνα και, μερικές φορές, σε οδική συμπεριφορά, χωρίς να διαφοροποιούνται σε επίπεδο κινητήρα συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις. Αυτός ο πρόλογος, γίνεται για να πούμε ότι η προσπάθεια της Hyundai με το i20 N Line, είναι ίσως η πιο ουσιαστική και πραγματικά ξεχωριστή πρόταση ανάμεσα σε όλες τις “Line” υλοποιήσεις που έχουμε δοκιμάσει. Και εξηγούμε το γιατί.
Ο πυρήνας
Εκ των πραγμάτων, όποιος θέλει να αγοράσει μια σπορ εκδοχή του i20, ακόμη και αν δεν μιλάμε για το i20 N των 204 ίππων, ζητά κάτι παραπάνω σε οδική συμπεριφορά και εμπειρία οδήγησης. Η Hyundai φρόντισε να το διαφοροποιήσει αισθητά στο κομμάτι της εμφάνισης, εντός και εκτός καμπίνας. Ευτυχώς όμως, δεν περιορίστηκε εκεί. Τοποθετήθηκαν τύπου μπάκετ καθίσματα για καλύτερη πλευρική στήριξη, άλλαξε η ρύθμιση της ανάρτησης με προφανές όφελος στην οδική συμπεριφορά και ο κινητήρας απέκτησε χαρακτήρα, χάρη στον διακριτικά σπορ ήχο του και τη βελτιωμένη απόκρισή του. Διαθέτει ακόμη και λειτουργία rev matching (τεχνική μύτη-τακούνι) στο πρόγραμμα οδήγησης Sport! Το αποτέλεσμα δεν είναι απλώς ένα «αγριεμένο» σε εμφάνιση i20 αλλά μια δεύτερη, ήπιων τόνων σπορ πρόταση στην γκάμα του, κάτω από το κορυφαίο και σκληροπυρηνικό i20 N.
Το περιτύλιγμα
Οι εξωτερικές επεμβάσεις που έκαναν οι σχεδιαστές περιγράφουν πλήρως την ουσία του θέματος. Δεν είναι κραυγαλέες, αλλά δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη προσοχή για να καταλάβεις ότι αυτό δεν είναι ένα i20 όπως όλα τα άλλα. Ακριβώς όπως και ο χαρακτήρας του, δηλαδή. Η μάσκα εμπρός ακολουθεί νέο μοτίβο εμπνευσμένο από εκείνο της καρό σημαίας. Οι ζάντες αλουμινίου στο κέντρο τους δεν φιλοξενούν σήμα Hyundai αλλά το σήμα N, έχουν αποκλειστική σχεδίαση, διχρωμία και διάσταση 17 ιντσών. Στο πλάι υπάρχουν ποδιές που ενισχύουν τη σπορ εικόνα του και πίσω, συναντάμε διακριτικό διαχύτη, τριγωνικό φως ομίχλης και μια όμορφη, χρωμιωμένη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Τέλος, προσθέστε και τα διακριτικά σηματάκια N σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, για να ολοκληρωθεί η αθλητική του περιβολή.
Τα ενδότερα
Η καμπίνα διατηρεί πολλά κοινά με εκείνη των συμβατικών i20. Έχουν την ίδια σχεδίαση, τα ίδια πλαστικά ικανοποιητικής ποιότητας και πολύ καλής συναρμολόγησης, όπως και τη μουντή αισθητική της κεντρικής κονσόλας που «σώζεται» λίγο από το αισθητικό τρικ με τους αεραγωγούς και το σχέδιο στα πλαστικά. Οι διαφορές στην έκδοση N Line όμως δεν είναι λίγες. Το τετράκτινο τιμόνι αντικαταστάθηκε από ένα πολύ όμορφο, των τριών ακτίνων, με N σήμα στη βάση του, κόκκινες ραφές και δερμάτινη επένδυση. Το κόκκινο χρώμα κάνει την εμφάνισή του και στις ραφές καθισμάτων, χειροφρένου, επιλογέα ταχυτήτων, ενώ βρίσκεται και στο χειριστήριο ρύθμισης των αεραγωγών, αλλά και του κλιματισμού.
Όμορφος και με πολύ ωραία αίσθηση είναι ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου, ο οποίος επίσης έχει σήμα N. Πού αλλού συναντάμε σήμα N; Ραμμένο στα καθίσματα, με την πολύ καλή πλευρική στήριξη που αγκαλιάζουν σωστά το σώμα χωρίς να το κουράζουν. Οι χώροι παραμένουν οι ίδιοι με των υβριδικών εκδόσεων του i20. Πίσω κάθονται δύο ενήλικες με επαρκέστατο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι και οι μόνες γκρίνιες έρχονται από το πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα των 262 λίτρων είναι μικρή αλλά όχι και τόσο κακή. Το πρόβλημα είναι ότι οι μη υβριδικές εκδόσεις του i20 έχουν πορτμπαγκάζ 352 λίτρα. Η μείωση προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών για το σύστημα 48V από κάτω του.
Η ψυχή
Οι εκδόσεις N Line συνδυάζονται με όλους τους κινητήρες της γκάμας του Hyundai i20. Εμείς ωστόσο, οδηγήσαμε την ισχυρότερη, με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.0 T-GDI να αποδίδει 120 ίππους και 170 Nm ροπής. Εδώ να πούμε ότι με το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη 7DCT, η ροπή ανεβαίνει στα 200 Nm. Προφανώς στην έκδοση με το χειροκίνητο iMT, η Hyundai περιόρισε λίγο τη μέγιστη τιμή για την προστασία της μετάδοσης. Το σύνολο ενισχύεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 48V που βοηθάει στην επιτάχυνση, ειδικά στις χαμηλότερες rpm. Σύμφωνα με το εργοστάσιο τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 10,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h.
Πιέζοντας το μοτέρ λαμβάνεις ένα ευχάριστο τράβηγμα, αρκετό να σου προκαλέσει χαμόγελο στην καθημερινή οδήγηση. Είναι σβέλτο, πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού και οι κραδασμοί απουσιάζουν πλήρως κατά τη λειτουργία του. Όσο για την κατανάλωση; Η Hyundai λέει 5,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 km.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Kia Rio GT Line 1.0 T-GDI 48V 7DCT με 120 ίππους
Εμείς μέσα στην πόλη μετρήσαμε 7,5 λίτρα ανά 100 km. Σε μεγάλο ταξίδι είδαμε τον μετρητή να σταθεροποιείται στα 6,6 λίτρα ανά 100 km, αλλά με αρκετά βαρύ πόδι στον αυτοκινητόδρομο και τον επαρχιακό και τέλος, σε συνθήκες πίεσης με σκοπό τη διασκέδαση, το μοτέρ θα καταναλώσει αρκετά περισσότερο, όμως η συμπεριφορά του συνόλου αποζημιώνει. Με λογική οδήγηση στο ταξίδι και ήρεμους ρυθμούς, η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 6 λίτρα / 100 km.
Η φυσική κατάσταση
Το… αθλητικό οδηγικό ταπεραμέντο κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά στην περίπτωση του Hyundai i20 N Line. Όπως είπαμε, η ανάρτηση δέχθηκε μερικές αλλαγές και το αυτοκίνητο είναι πλέον πιο σφικτό, χωρίς να γίνεται σκληρό. Οι τροποποιήσεις το κάνουν να αλλάζει κατεύθυνση πιο πρόθυμα, να γέρνει λιγότερο και να ανταποκρίνεται καλύτερα στην πίεση, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να το ρυθμίσει και να το χρησιμοποιήσει όπως εκείνος θέλει. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι (σφίγγει στο Sport) προσφέρει καλή ακρίβεια και τα φρένα επεμβαίνουν αποτελεσματικά χωρίς να κουράζονται.
Στο κομμάτι του κιβωτίου, έχουμε το iMT, ένα χειροκίνητο κιβώτιο με ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Όποιος έχει εμπειρία από iMT θα πρέπει να ξέρει ότι αυτό που βρίσκεται στο i20 N Line έχει ίσως το καλύτερο καλιμπράρισμα, οπότε δεν προβληματίζει με την αίσθηση του αριστερού πεντάλ ή του λεβιέ. Ο τελευταίος, έχει μικρότερες διαδρομές, δεν αρνείται τις βίαιες αλλαγές και προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στο χέρι του οδηγού. Το αλατοπίπερο στην οδηγική εμπειρία του i20 N Line έρχεται από τον διακριτικά σπορ, μπάσο ήχο που βγαίνει από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και το rev matching στο πρόγραμμα Sport, που συγχρονίζει τις rpm του κινητήρα με τις στροφές της μετάδοσης και δίνει ένα... άρωμα από αγώνες!
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Σπορ Χαρακτήρας
- Αισθητικές διαφοροποιήσεις
- Σπορ ήχος
- Επιλογέας ταχυτήτων
- Άνεση και στήριξη καθισμάτων
- Χώροι επιβατών
- Πρακτικότητα
- Απόδοση κινητήρα
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση
ξινά
- Ποιότητα μερικών πλαστικών
- Ανέμπνευστη σχεδίαση κεντρικής κονσόλας
- Πορτμπαγκάζ
Επιστρέφοντας στον ήχο, δεν αλλάζει με βάση το πρόγραμμα οδήγησης αλλά ποτέ δεν θα ενοχλήσει, τουλάχιστον όποιον επιλέγει συνειδητά ένα N Line. Μας άρεσε πολύ και δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, υπογραμμίζοντας τις -πραγματικά υπαρκτές- σπορ καταβολές του. Σε όλες τις άλλες υποχρεώσεις του, το i20 N Line θα ανταποκριθεί με συνέπεια. Ταξιδεύει σταθερά και χωρίς υπερβολικό θόρυβο, διατηρώντας υψηλές ταχύτητες. Στην πόλη είναι ευέλικτο, ενώ το τίμημα είναι οι ελαφρώς πιο ξερές αντιδράσεις, απόρροια της σφικτότερης ανάρτησης. Μάλιστα η απόκριση του κινητήρα, το τιμόνι και η λειτουργία του ήπια υβριδικού συστήματος παραμετροποιούνται ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης. Υπάρχει το Eco, το Normal και το Sport.
Σημαντικό να αναφέρουμε ότι χάρη στο σασμάν iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη, όταν επιλέγουμε το πρόγραμμα Eco και κινούμαστε σε ήπια κατωφέρεια ή ίσιο δρόμο χωρίς να πατάμε γκάζι, ο κινητήρας σβήνει ενεργοποιώντας τη λειτουργία Sailing. Έτσι το αυτοκίνητο δεν χάνει φόρα με το «φρένο» του κινητήρα για να αναγκάσει τον οδηγό του να πατήσει και πάλι το γκάζι και παράλληλα, το μοτέρ είναι σβηστό, χωρίς να καίει καθόλου καύσιμο. Εννοείται ότι μόλις αγγίξουμε κάποιο από τα τρία πεντάλ, παίρνει και πάλι μπροστά αυτόματα και ακαριαία.
συμπέρασμα
Το Hyundai i20 N Line εντάσσεται με ξεκάθαρο προσανατολισμό στην γκάμα του δημοφιλούς supermini. Σε αντίθεση με τις περισσότερες προτάσεις στην αγορά αξιώνει έναν πραγματικά σπορ χαρακτήρα που το καθιστά περισσότερο μια πιο καθημερινή, οικονομική και εύχρηστη παραλλαγή του i20 N παρά μια «αγριεμένη» αλλά χωρίς επιπλέον ουσία έκδοση του i20. Η Hyundai για ακόμη μια φορά δείχνει ότι πιάνει ακριβώς τον παλμό, τον χτύπο της καρδιάς εκείνων που ζητούν χαρακτήρα και οδηγική απόλαυση, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα ή για κάποιο λόγο, δεν θέλουν να φτάσουν μέχρι το N. Στην έκδοση που δοκιμάσαμε, με τους 120 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο iMT, το i20 N Line στοιχίζει 21.790€, ενώ ισχύει και έκπτωση της τάξεως των 1.000€ από την ελληνική αντιπροσωπεία. Bonus η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.