Δοκιμή Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro: Κρυμμένοι άσσοι! [video]

Κάτω από το μανδύα του Sportback αμαξώματος, η έκδοση 50 του Q4 e-tron κρύβει σχεδόν 300 αμιγώς ηλεκτρικούς ίππους και σύστημα μετάδοσης στους τέσσερις τροχούς…

  • -
  • -
Ισχύς299 PS
Ροπή460 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,2 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,60 kWh/100 km
με μια ματιά

Πρόκειται για την έκδοση που τοποθετείται στη κορυφή της γκάμας του Q4 e-tron και στην Sportback εκδοχή παντρεύει την πολυτέλεια με τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η σειρά Q4 e-tron δεν αποτελεί ένα πανάκριβο state of the art μοντέλο όπως το e-tron GT, το οποίο και αφορά λίγους. Με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να χτυπήσει στην καρδιά των πωλήσεων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι άνθρωποι της Audi έχουν θέσει πολύ ψηλά τον πήχη, υπολογίζοντας πως θα είναι το δεύτερο μοντέλο σε πωλήσεις, πίσω από το A3! Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εμπνεύστηκε ένα έξυπνο τρικ προσφέροντας το ηλεκτρικό της μοντέλο σε δύο τύπους αμαξώματος. Αυτόν του κλασσικού SUV, αλλά και το αντίστοιχο Sportback, για όσους αναζητούν νεανικά χαρακτηριστικά και κουπέ φιλοσοφία.



Στη δική μας περίπτωση, η δυναμική έκδοση του Q4 e-tron συνοδεύεται από τον αριθμό «50», νούμερο που τοποθετεί τη συγκεκριμένη εκδοχή στην κορυφή της γκάμας του γερμανικού μοντέλου. Στην πράξη, μεταφράζεται στην ισχυρότερη έκδοση της σειράς, που με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 299 ίππους, προσφέροντας παράλληλα σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Πιθανότατα το ιδανικό πακέτο για όσους παραμένουν… «ανήσυχοι» και εξετάζουν τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Άλλοι καιροί, άλλα έθιμα

Μέχρι πρότινος η δοκιμή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου αποτελούσε κάτι ιδιαίτερο! Σήμερα, οι κατασκευές του είδους δεν χρίζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, με τις περισσότερες από αυτές να προσφέρουν την απαραίτητη και πολυπόθητη χιλιομετρική ελευθερία που στερούνταν τα προηγούμενα χρόνια. Πριν από μερικούς μήνες είχαμε δοκιμάσει την έκδοση «40» στο SUV αμάξωμα του Q4 e-tron και είχαμε διαπιστώσει όλα τα παραπάνω στο μέγιστο βαθμό. Η Sportback εκδοχή θα λέγαμε ότι έρχεται να συμπληρώσει το κενό για όσους αναζητούν ένα crossover με περισσότερο δυναμικά χαρακτηριστικά. Παρατηρώντας το εμπρός μέρος από συγκεκριμένη γωνία, δεν διαπιστώνεις διαφορές ανάμεσα στα δύο αμαξώματα. Η επιβλητική μάσκα, σήμα κατατεθέν της Audi σήμερα, εξακολουθεί να επικεντρώνει τα βλέμματα, με τη φουτουριστική σχεδίαση που τη διακρίνει. Τα φωτιστικά σώματα κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, ενώ η επιλογή διαφορετικών μοτίβων λειτουργίας αποτελεί μια ευχάριστη πινελιά για όσους θέλουν να ασχοληθούν… Η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος και οι κοντοί πρόβολοι εξακολουθούν να παραμένουν ένα χαρακτηριστικό της σχεδίασης του Q4, ενώ οι πρησμένοι θόλοι τονίζουν τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος.

Δες εδώ τη Video-Δοκιμή του Audi Q4 e-tron 40

Στην περίπτωση του Sportback, όλα αλλάζουν από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Η κεκλιμένη γραμμή της οροφής και το μικρότερο παράθυρο κάνουν τη διαφορά, προσφέροντας του στοιχεία που συναντάμε σε κουπέ αμάξωμα. Η πέμπτη πόρτα φιλοξενεί μία αεροτομή στο κάτω μέρος της, η οποία διαχωρίζεται από το πίσω παράθυρο, με το αποτέλεσμα να κρίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον. Φυσικά, η ενιαία λωρίδα φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED φροντίζει για την απαραίτητη ταυτοποίηση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς e-tron.  Σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, η σχεδίαση του αμαξώματος δεν είναι μόνο θέμα καλαισθησίας, αλλά και χρηστικότητας, με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή να συμβάλλει στη βελτίωση της αυτονομίας. Οι τεχνικοί της Audi έχουν σχεδιάσει την παραμικρή λεπτομέρεια με ιδιαίτερη προσοχή και δεν είναι τυχαίο πως το Q4 e-tron κερδίζει περισσότερα από 40 km με τη βοήθεια του αέρα. Μάλιστα, στην περίπτωση του Sportback, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι ακόμα πιο βελτιωμένος, αγγίζοντας το 0,26, αντί για 0,28 της SUV εκδοχής!

Η γοητεία του μίνιμαλ

Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο αμαξώματα τελειώνουν κάπου εδώ, με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να είναι κοινά. Όπως στην καμπίνα του εσωτερικού, όπου εξακολουθεί να διατηρείται ο premium χαρακτήρας που διακρίνει τα μοντέλα της Audi. Η μίνιμαλ αισθητική της γερμανικής εταιρείας συνδυάζεται άψογα με το ψηφιακό περιβάλλον που έχει καθιερωθεί σήμερα. Τα σκουρόχρωμα ποιοτικά υλικά, δένουν αρμονικά με τις μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες, προσφέροντας του έναν αέρα πολυτέλειας. Ο ευμεγέθης και ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάσταση 10,25’’, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής των 10,1’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων MMI της Audi και περιλαμβάνει ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η γερμανική εταιρεία σήμερα στα ράφια της. Η κεντρική αιωρούμενη κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα κίνησης (ή ταχυτήτων, όπως προτιμάτε), ενώ αρκετές έξυπνες θήκες και λύσεις αυξάνουν σημαντικά το βαθμό πρακτικότητας.

Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως εκτός από τον εσωτερικό διάκοσμο, απαράλλαχτος παρέμεινε και ο χώρος για τους επιβάτες. Οι μπροστά απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης, κάτι που ισχύει και για όσους βρίσκονται στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος, κάτι που ισχύει και για το κεφάλι όσων βολευτούν πίσω, παρά την κεκλιμένη οροφή. Μάλιστα, το ενιαίο πάτωμα και η απουσία κεντρικού τούνελ επιτρέπει την άνετη φιλοξενία ακόμα και τριών ατόμων πίσω. Αντίστοιχα, εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος είναι κατά 15 lt μεγαλύτερος από αυτόν της SUV εκδοχής, αγγίζοντας συνολικά τα 535 lt.!

  

Under the skin

Και μιας περί αλλαγών ο λόγος, οι πλέον ουσιαστικές στην έκδοση 50 κρύβονται καλά κάτω από το καλλίγραμμο αμάξωμα. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στο κινητήριο σύνολο, αφού η συγκεκριμένη έκδοση είναι η μοναδική της σειράς που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η παρουσία ακόμα ενός στον εμπρός άξονα προσφέρει στην κορυφαία εκδοχή του Q4 e-tron 299 ίππους και 460 Nm ροπής. Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μετάδοση της κίνησης γίνεται και από τους τέσσερις τροχούς, όντας και το μοναδικό τετρακίνητο. Τουλάχιστον για την ώρα… Ακόμα και έτσι, το e-tron λειτουργεί κατά βάση ως πισωκίνητο και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας τίθεται σε λειτουργία μόλις το λογισμικό θεωρήσει ότι είναι απαραίτητο ή αναγκαίο. Παράλληλα, η τετρακίνηση συνδυάζεται με torque vectoring, το οποίο και κατανέμει αυτόματα τη ροπή σε κάθε εξωτερικό τροχό για βελτιστοποίηση της πρόσφυσης. Σημειώστε, πως η ταχύτερη έκδοση του Q4 είναι κατά 15 mm χαμηλότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες, πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης και προαιρετικά με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Όσον αφορά τις απαιτήσεις σε… ενέργεια, η Audi αναφέρει ότι η μπαταρία των 77 kWh χρειάζεται από 17,5 έως 21,0 kWh, κάτι που μεταφράζεται σε 418 έως 498 km αυτονομίας. Όσον αφορά τη φόρτιση, για να γεμίσει πλήρως η μπαταρία σε wallbox 11 kW απαιτούνται 7,5 ώρες, όταν σε ταχυφορτιστή 125 kW χρειάζονται μόλις 38 λεπτά για την πλήρωση από το 5% έως το 80%!

 

Λύκος με μανδύα προβάτου

Με τη σιλουέτα ενός θελκτικού και premium crossover σίγουρα δεν σε προδιαθέτει ότι μπορεί να σταθεί δίπλα σε παραδοσιακά εκρηκτικές κατασκευές. Όμως, με 6,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, είναι δεδομένο ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, δύσκολα θα σταθούν δίπλα του. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 460 Nm είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αφού αρκεί ένα πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού και το e-tron εκτοξεύεται χωρίς την παραμικρή υστέρηση προς τα εμπρός. Ο ρυθμός της επιτάχυνσης αρχίζει και πέφτει μετά τα 130 km/h, με την τελική να περιορίζεται στα 180 km/h. Βέβαια, η επιπλέον ισχύς και η παρουσία των δύο ηλεκτροκινητήρων, απαιτεί ακόμα περισσότερη ενέργεια. Πολύ δύσκολα θα πέσεις κάτω από τις 20 kWh, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στις 23-24 kWh/100 km. Η συγκεκριμένη μέτρηση αφορά μικτό κύκλο, αφού αν μετακινείστε περισσότερο στην πόλη μπορείτε να δείτε χαμηλότερες τιμές. Σε κάθε περίπτωση, η αυτονομία κυμαίνεται από 350 έως 400 km, ανάλογα την οδήγηση, αλλά και εκμεταλλευόμενοι το πολύ καλό σύστημα ανάκτησης και διαχείρισης της ενέργειας. Σε αυτή την περίπτωση, η επιλογή auto για την ανάκτηση και η ένδειξη «B» στο κιβώτιο είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση για οικονομία. Σημειώστε, πως η χειροκίνητη επιλογή του βαθμού ανάκτησης είναι διαθέσιμη μόνο στο πρόγραμμα Dynamic.


 

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι-Πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Κατανάλωση

Ο ισορροπιστής

Στο δρόμο, αμέσως διαπιστώνεις την πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις. Οι αντιδράσεις της δεν είναι ξερές, αλλά διαβάζουν τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις για τη μεταφορά κραδασμών στην καμπίνα ευθύνονται τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά σε ζάντες 21 ιντσών. Βέβαια, η επιλογή σε τροχούς και ανάρτηση έγινε με γνώμονα τη καλύτερη διαχείριση του αμαξώματος των 2,2 τόνων στις στροφές. Εκεί το Q4 e-tron Sportback ξεχωρίζει για το πολύ καλό του πάτημα. Η τοποθέτηση της μπαταρίας ανάμεσα στους δύο άξονες, του προσφέρει ιδανική κατανομή, αλλά και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρά τα 18 cm απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις είναι περιορισμένες αν αναλογιστούμε το ύφος της κατασκευής. Η ανάρτηση διαχειρίζεται πολύ καλά το αυξημένο βάρος και του χαρίζει ένα φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα. Στην καλή άσφαλτο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μόνο στα πολύ κλειστά κομμάτια θα διαπιστώσεις τάσεις υποστροφής, φυσικά λόγω αδράνειας. Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, αισθάνεσαι ότι περισσότερη ροπή περνάει στους πίσω τροχούς, με την τετρακίνηση να εξαλείφει ουσιαστικά την τάση του εμπρός μέρους να ανοίξει την τροχιά του. Σε γλιστερές και βρεγμένες επιφάνειες, η εμπλοκή του πίσω άξονα γίνεται ακόμα πιο έντονη, επιτρέποντας μία ελαφριά πλαγιολίσθηση! Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που θα το αντιληφθούν τα ηλεκτρονικά και θα φροντίσουν άκομψα να επέμβουν. Μπορεί να μην έχει την έντονη σπορ αίσθηση μίας Mustang Mach-E GT, αλλά σίγουρα είναι ευχάριστο με δυναμικά χαρακτηριστικά! Σε αυτό το συναίσθημα συμβάλλουν τόσο το σύστημα διεύθυνσης που ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ της Audi, όσο και το πεντάλ του φρένου το οποίο έχει πολύ καλή αίσθηση παρά την παρουσία του συστήματος ανάκτησης.

συμπέρασμα

Σε κάθε περίπτωση, η έκδοση Sportback του Q4 e-tron παραμένει ένα σύγχρονο premium SUV, αλλά παράλληλα είναι ένα δυναμικό crossover με κουπέ σχεδιαστική φιλοσοφία. Προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και σπορ αίσθηση, με τίμημα την αυξημένη κατανάλωση, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε επίπεδο άνεσης και φυσικά χώρων. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι στόχος είναι να προσελκύσει όσους λάτρεις της ταχύτητας και των επιδόσεων είναι έτοιμοι να κάνουν στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...