Δοκιμή Renault Captur E-Tech PHEV: Το Β-SUV που μπαίνει στην πρίζα
Καίει ελάχιστα, είναι εντυπωσιακά άνετο στις καθημερινές μετακινήσεις και απολαυστικό στα ταξίδια. Δικαιολογημένα διαμορφώνει το ρεπερτόριο της αγοράς στα plug-in hybrid.
- -
- -
Σε μια τόσο απαιτητική αγορά όπως αυτή του αυτοκινήτου, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Το Renault Captur φιγουράρει συνεχώς στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην Ευρώπη, προβάλλοντας την ελκυστική εικόνα, την πρακτικότητα, την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και το όμορφα ραφιναρισμένο εσωτερικό.
Στην πιο πρόσφατη έκδοση με την ονομασία E-Tech Hybrid, το μοντέλο της Renault μπορεί να υπολείπεται ελάχιστα σε πρακτικότητα, αλλά απογειώνει το υπόλοιπο σύνολο. Το αυτοκίνητο λάμπει στον δρόμο διότι επιτυγχάνει αυτό που επιθυμούν οι οδηγοί. Σε έναν κόσμο όπου τα πάντα υπερ-μεγεθύνονται, αυτό παραμένει ένα compact γαλατικό τετράτροχο που μπορεί να κινηθεί ακόμη και χωρίς να κάψει στάλα βενζίνης.
Σε πόση ώρα φορτίζει στο σπίτι;
Στην έκδοση plug-in hybrid η εμπειρία οδήγησης κορυφώνεται. Με αυτό το Captur οι Γάλλοι πέτυχαν διάνα. Χωρίς να επιδεικνύουν το παραμικρό ίχνος οίησης, προσέφεραν ένα αυτοκίνητο που τιμά την παράδοσή τους χωρίς τίποτα πάνω του να είναι παραδοσιακό. Το Captur E-Tech Plug-in Hybrid είναι ισχυρό αλλά δεν κομπάζει για τις επιδόσεις του. Το υβριδικό σύνολο που αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη κινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα που δίνει επιπλέον ισχύ στους εμπρός τροχούς κι ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ που έχει τον ρόλο της γεννήτριας αποδίδει 160 PS και 250 Nm ροπή. Παρά τα 1.625 kg του αμαξώματος τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 10,1 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h.
Η μπαταρία των 9,8 kWh – καθαρού ενεργειακού περιεχομένου 7,5 kWh – φορτίζει από μια απλή πρίζα σούκο σε περίπου 5 ώρες. Από ένα wallbox 3,7 kW χρειάζονται το πολύ 3 ώρες. Το γεγονός ότι η αναπλήρωση ενέργειας δεν απαιτεί πολύ χρόνο, σου επιτρέπει να χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση το ηλεκτρικό μοτέρ. Τα 65 km αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης που υπόσχεται η Renault δύσκολα επιτυγχάνονται, οπότε υπολογίστε γύρω στα 50 km. Ακόμη κι έτσι, φορτίζοντας το βράδυ ή κατά τη διάρκεια της εργασίας από οικιακό δίκτυο, σας παρέχει τη δυνατότητα να μην καίτε καθόλου καύσιμο μέσα στην πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Διαβάστε ακόμη τη Δοκιμή του Renault Clio E-Tech Hybrid, με 140 PS και 3,8 lt/100 km
Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας «B» του αυτόματου κιβωτίου φορτίζει την μπαταρία κατά την κίνηση και συγκεκριμένα κατά το φρενάρισμα. Από την κεντρική οθόνη υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες, όπως το Pure για 100% ηλεκτρική ενέργεια μέχρι τα 135 km/h, το MySense για καθημερινή χρήση, το Eco για μέγιστη μέση οικονομία και το Sport για φουλ δύναμη. Με το E-Save από την άλλη, διατηρείς το ποσοστό της μπαταρίας για χρήση όταν απαιτηθεί. Σε πραγματικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν υπερβαίνει στα 4 lt/100 km. Ακόμη κι αν έχει εξαντληθεί πλήρως η μπαταρία, το trip computer δύσκολα θα δείξει πάνω από 6,5 lt/100 km.
Τι κάνει στον δρόμο
Εκκινώντας, το Renault Captur E-Tech δεν εκπέμπει ούτε έναν ρύπο. Οι τροχοί γυρνούν στο οδόστρωμα με τον όποιο θόρυβο να παράγεται από την τραχιά άσφαλτο. Στην καμπίνα επικρατεί απόλυτη ησυχία. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Το αυτόματο multi-mode κιβώτιο 4+2 σχέσεων είναι άμεσο και γρήγορο. Πατώντας με πίεση το γκάζι, το αυτοκίνητο δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ πιο γρήγορο από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Η επιτάχυνση έρχεται αβίαστα, θαρρείς και είναι πηγαία. Αν δεν σηκώσεις το δεξί πόδι από το πεντάλ εμπλέκεται άμεσα ο βενζινοκινητήρας, με τον θόρυβο να είναι σαφώς πιο έντονος.
Η ποιότητα κύλισης του γαλλικού B-SUV είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πλαίσιο και τιμόνι είναι έτσι προσαρμοσμένα προκειμένου τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στον ανοικτό δρόμο, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν τα μέγιστα επίπεδα άνεσης. Η ανάρτηση παρότι σφιχτή δεν ενοχλεί στο κακοσυντηρημένο ελληνικό δίκτυο. Αντιθέτως, επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ καθημερινών μετακινήσεων και εκδρομικών αποδράσεων.
Το Captur προσφέρει ένα βίωμα καθολικό, μοιραζόμενο με ευγένεια και χάρη. Θα σε μεταφέρει παντού με ασφάλεια, χωρίς να κουράζει. Σε προκαλεί να κινηθείς ήρεμα ώστε να μηδενίσεις το κόστος καυσίμου και ενέργειας. Το Easy Park Assist που επιτρέπει το αυτόματο παρκάρισμα, το Hill Start Assist, το Blind Spot Warning και τα λοιπά συστήματα υποβοήθησης, κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές με συνεχόμενες στροφές, νιώθεις το βάρος και την πιο έντονη κλίση σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Captur. Πάρα ταύτα καταφέρνει να κινηθεί σβέλτα, αλλά με κόστος τον αυξημένο θόρυβο από τον βενζινοκινητήρα. Όσο για τα φρένα, χωρίς να υπολείπονται σε απόδοση στο απότομο πάτημα, θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη αίσθηση.
Τι γίνεται από χώρους
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι άκρως νεανική και σύγχρονη. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών δείχνουν ακριβά. Στα καθίσματα φαίνεται πως δόθηκε αρκετή προσοχή ως προς την στήριξη οδηγού και συνοδηγού, κάτι που μόνο θετική εντύπωση προκαλεί. Οι θήκες για μικροαντικειμένα, μπουκάλια και κινητά τηλεφώνα δεν πρόκειται να αφήσουν παραπονεμένο κανέναν. Το συρόμενο πίσω κάθισμα ευνοεί την ευελιξία στην καμπίνα, φιλοξενώντας χωρίς παραχωρήσεις δύο ενήλικες επιβάτες.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας έχει επηρεάσει το πορτμπαγκάζ, με τον όγκο του να κυμαίνεται από τα 265 έως τα 379 lt, καλύπτοντας οριακά τις μεταφορικές απαιτήσεις σε ένα ταξίδι. Το «κρυφό» δάπεδο εκτός από το καλώδιο φόρτισης μπορείς να το εκμεταλλευτείς για την τοποθέτηση και των μικρότερων σακ βουαγιάζ. Από τη λίστα του εξοπλισμού δεν λείπει το παραμικρό. Τη διαφορά κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κατακόρυφα τοποθετημένη κεντρική οθόνη 9,3". Αμφότερα, εκτός από high-tech ενσωματώνουν διάφορα μοτίβα εσωτερικού φωτισμού και πολλαπλές λειτουργίες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και κατόπιν αναλυτικής δοκιμής, θεωρούμε χωρίς ίχνος υπερβολής πως το Renault Captur E-Tech είναι ένα από τα καλύτερα plug-in hybrid και δη B-SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Τα 37.160 € που πρέπει να εκταμιεύσει ο αγοραστής δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Ωστόσο, το γαλλικό μοντέλο ανήκει στα πιο προσιτά όλης της αγοράς και είναι το μοναδικό της κατηγορίας που προσφέρεται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, απαλλάσσοντας τον κάτοχο από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και από τον εταιρικό φόρο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ