Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 mHEV 125 PS: Forever young!

Μικρές στοχευμένες σχεδιαστικές αλλαγές και σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση είναι στοιχεία αρκετά για να διατηρήσουν επίκαιρο και θελκτικό το Ford Fiesta.

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)114,0 gr/km
με μια ματιά

Οδηγούμε την έκδοση ST-Line X με τον 1.000άρη EcoΒoost που κάνει χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και αποδίδει 125 ίππους, διαπιστώνοντας πως κάποια μοντέλα είναι… «σαν το παλιό καλό κρασί!»

Μπορεί να ζούμε στη… χρυσή εποχή των SUV, αλλά τα σούπερμινι εξακολουθούν να παραμένουν ζωντανά στο «Ράλι των πωλήσεων». Μαζί με τα μοντέλα της κατηγορίας των B-SUV είναι σήμερα αυτά που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού στη χώρα μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να «χτυπάει» κόκκινο, με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν κατασκευές του είδους. Η Ford παραδοσιακά αποτελεί ισχυρό παίκτη στο B-Segment, με αιχμή του δόρατος το Ford Fiesta. Το αειθαλές μοντέλο, με ιστορία 46 ετών, διακρινόταν στην πιο πρόσφατη εκδοχή του για το νεανικό του στιλ, αλλά και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Ειδικά το τελευταίο στοιχείο ήταν αυτό που το διαφοροποιούσε σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Σήμερα, ο ανταγωνισμός έχει ενισχυθεί σημαντικά και για αυτόν ακριβώς το λόγο η Ford αποφάσισε να φρεσκάρει και να τονώσει το επιτυχημένο της σούπερμινι, αναβαθμίζοντας τη σχεδίαση του, αλλά και ενισχύοντας το με σύγχρονες τεχνολογίες, στοχεύοντας να το διατηρήσει ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές του segment.

«Χειρουργικές» επεμβάσεις

Σχεδιαστικά, το Ford Fiesta διακρινόταν για το νεανικό του στιλ, με τη σφηνοειδή του αισθητική να το καθιστά αναμφίβολα ξεχωριστό και δυναμικό. Οι τεχνικοί της Ford δεν είχαν κανένα λόγο να «πειράξουν» μία συνταγή που έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Για αυτό περιορίστηκαν σε συγκεκριμένες και στοχευμένες αλλαγές. Τι πιο απλό από μερικές διαφοροποιήσεις στα φωτιστικά σώματα και μία… «νότα» αλλαγής στη μάσκα και τον προφυλακτήρα; Αυτή ακριβώς την τακτική ακολούθησαν στη Ford, με το ανανεωμένο Fiesta να διαθέτει πλέον προβολείς με τεχνολογία LED, και μάλιστα από το βασικό εξοπλισμό, την ώρα που τα πίσω απέκτησαν μαύρο πλαίσιο για πιο… επιθετικό look, επίσης τεχνολογίας LED. Αυτός ο χαρακτηρισμός του ταιριάζει ιδανικά και στην περίπτωση της έκδοσης ST-Line Χ που είχαμε στη διάθεση μας, το compact μοντέλο καταφέρνει να ξεχωρίζει από μακριά. Δεν είναι υπερβολή, πως με την κυψελωτή μάσκα και τους τροχούς σε διάσταση 205/45/17, εύκολα θα μπορούσες να το μπερδέψεις με το κορυφαίο της σειράς, το γνωστό μας ST. Μία ακόμα μικρή διαφοροποίηση; Το γεγονός ότι το σήμα της Ford δεν εντοπίζεται πλέον στην άκρη του καπό, αλλά στην εμπρός μάσκα…

Πέρασμα στην ψηφιακή εποχή…

Αν οι αλλαγές στη σχεδίαση του αμαξώματος σας ακούγονται ελάχιστες, αυτές στο εσωτερικό είναι ακόμα λιγότερες. Η σημαντικότερη εντοπίζεται στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 12,3’’, ο οποίος είναι ίδιος με αυτόν που έχουμε δει στα Puma και Focus. Προσφέρεται στον επιπλέον εξοπλισμό, αλλά είναι στάνταρ στην έκδοση ST-Line. Μία μικρή ακόμα αλλαγή αποτελεί η νέα λαβή του επιλογέα, αλλά και το γεγονός ότι πλέον δεν συναντάμε αλουμινένια πεντάλ. Από εκεί και έπειτα δεν εντοπίζει κανείς άλλες αλλαγές, με την αιωρούμενη οθόνη αφής να ξεχωρίζει στην κεντρική κονσόλα. Φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 της Ford, το οποίο αν και προηγούμενης γενιάς (ήδη διατίθεται το SYNC 4) εξακολουθεί να παραμένει εύχρηστο και λειτουργικό.

Η τεχνολογική του αναβάθμιση είναι εμφανής όσον αφορά και την  ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας που προσφέρει η Ford στο Fiesta, με το πακέτο να περιλαμβάνει υποβοήθηση διατήρησης λωρίδα με προειδοποίηση εκτροπής, αναγνώριση πινακίδων, cruise control, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, Park Assist και πολλά. Νέα προσθήκη αποτελεί στο σύστημα Wrong way alert, το οποίο και προειδοποιεί τον οδηγό αν βρίσκεται στη λάθος πλευρά του δρόμου. Χωροταξικά, εξακολουθεί να παραμένει πρακτικό με πληθώρα θηκών, ενώ ο χώρος για τους πίσω επιβάτες βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Δεν είναι από τα πλέον ευρύχωρα, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του χώρου αποσκευών των 311 lt.

Στο μονοπάτι του εξηλεκτρισμού

Η Ford έχει διαφοροποιήσει σημαντικά το προφίλ της τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας νωρίς το δρόμο του εξηλεκτρισμού. Η πλειονότητα των μοντέλων της συνδυάζεται με συστήματα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και φυσικά το Fiesta δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα. Ο γνωστός και βραβευμένος EcoBoost των 1.000 cc με τους τρεις κυλίνδρους έχει τοποθετηθεί κάτω από το εμπρός καπό και στην περίπτωση της έκδοσης mHEV στη θέση του εναλλάκτη έχει τοποθετηθεί ένα σύστημα μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Με αυτό τον τρόπο γίνεται ανάκτηση και αποθήκευση σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα ή στο coasting. Η παρουσία και η λειτουργία του συστήματος βελτιώνουν τόσο την κατανάλωση καυσίμου, με τη Ford να υπόσχεται 4,9 lt/100, όσο και τις εκπομπές ρύπων, οι οποίες ανέρχονται στα 111 gr/km CO2.

Όσον αφορά την απόδοση του, η ισχύς του 1.000άρη EcoBoost στην περίπτωση μας είναι 125 ίπποι (διατίθεται και με 155), ενώ τα 170 Nm ροπής είναι διαθέσιμα σε ένα εξαιρετικά μεγάλο φάσμα, και συγκεκριμένα από τις 1.400 rpm έως και τις 4.500 rpm. Μάλιστα, καταφέρνει να σκαρφαλώσει στιγμιαία στα 210 Nm στις 1.750 rpm με overboost, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόκριση στο συγκεκριμένο σημείο. Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές τηρουμένων των αναλογιών, με τον 1.000άρη EcoBoost να χρειάζεται μόλις 9,4 sec για να φτάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 km/h. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως το Fiesta ST-Line που είχαμε στη διάθεση μας ήταν εφοδιασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ είναι διαθέσιμο και με το αυτόματο 7άρι Powershift.

Σου φτιάχνει τη διάθεση

Και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία! Αισθάνεσαι καλά από τη στιγμή που θα γλιστρήσεις στο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα και θα ακουμπήσεις τα χέρια σου στο τιμόνι. Η θέση οδήγησης είναι τέλεια, ενώ τα απαραίτητα χειριστήρια είναι στην ιδανική θέση. Είναι χαρακτηριστικό πως σου προκαλεί ευχαρίστηση ακόμα και αν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες. Σε αυτό το ρυθμό, ο 3κύλινδρος EcoBoost ξεχωρίζει για την ελαστικότητα του. Κάτω από τις 2.000 rpm είναι λίγο ράθυμος, αλλά μόλις η βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει το συγκεκριμένο ψυχολογικό όριο εμφανίζει όλες τις αρετές του. Σίγουρα, στις χαμηλές στροφές ο ήχος των τριών κυλίνδρων δεν μπορεί να κρυφτεί, χωρίς όμως εν τέλει να ενοχλεί. Αντιθέτως, όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν, τόσο πιο ευχάριστος γίνει. Σε κάθε περίπτωση το Fiesta είναι άνετο στην πόλη και έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι λίγο πιο σκληρή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αλλά για ακόμα μία φορά οι τεχνικοί της Ford έχουν βρει τη χρυσή τομή. Διαβάζει με έναν όμορφο και γλυκό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να γίνεται δυσάρεστο. Αντίθετα σε προδιαθέτει ευχάριστα, αφού κάνει εμφανή τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και δεν κουράζει.

 

Και μόλις βρεθείς σε δρόμο με χαμηλή κυκλοφορία πραγματικά το απολαμβάνεις. Ελάχιστα σούπερμινι διαθέτουν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αναμφίβολα το Fiesta τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Συνδυάζει το φιλικό χαρακτήρα για τον λιγότερο μυημένο, αλλά εμφανίζει ένα διαφορετικό πρόσωπο μόλις το προκαλέσεις. Σου επιτρέπει να κινηθείς όπως ακριβώς θέλεις, με το μπροστινό σύστημα να συνδυάζεται αρμονικά με την ουρά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Εξοπλισμός
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • Παρεμβατικό ESP

Ακολουθώντας ιδανικές γραμμές είναι ουδέτερο και μόνο από λάθος του οδηγού το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Και αν το ζητήσεις, θα νιώσεις το πίσω μέρος να ελαφρώνει προοδευτικά, με αποτέλεσμα ένα ελαφρύ γλίστρημα που ουσιαστικά σου επιτρέπει να τοποθετηθείς στην είσοδο της στροφής. Το σημαντικότερο είναι πως όλα τα παραπάνω γίνονται με εξαιρετικά φιλικό τρόπο, σε αντίθεση με γαλλικές κατασκευές του παρελθόντος. Η διαδικασία είναι τόσο ευχάριστη, που σε ενοχλεί η παρουσία του συστήματος ευστάθειας, το οποίο και φροντίζει σε μικρή γωνία να σου κόψει την όρεξη για περαιτέρω παιχνίδι… Το σύστημα διεύθυνσης έχει το κατάλληλο βάρος και πληροφόρηση, ενώ το χειροκίνητο των έξι σχέσεων εκτός από καλή κλιμάκωση διαθέτει καλή αίσθηση, μετατρέποντας τις αλλαγές σχέσεων σε ευχάριστη διαδικασία. Καταλήγοντας στο νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, σε ήπιους ρυθμούς εύκολα θα δει κανείς νούμερα που αγγίζουν τα 5,5 lt/100 km/h. Αν τώρα έχετε βαρύ πόδι, είναι πιθανό να δείτε τη σχετική ένδειξη να φτάνει και τα 6,8 lt/100 km.

συμπέρασμα

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, λένε στον αθλητισμό και στη Ford πολύ σοφά επέλεξαν την αναβάθμιση, παρά τις ριζικές αλλαγές. Μικρές σχεδιαστικές πινελιές και ενίσχυση σε τεχνολογίες ήταν τα δύο στοιχεία που εστίασαν την προσοχή τους απολύτως λογικά οι τεχνικοί της Ford και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Το Fiesta εκσυγχρονίστηκε, αλλά δεν αλλοιώθηκε ο χαρακτήρας του. Εξακολουθεί να παραμένει το πλέον οδηγοκεντρικό και συμμετοχικό σουπερμίνι της αγοράς, όντας πλέον σύμφωνο και με τις προσταγές της σύγχρονης εποχής.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...