Δοκιμή Jaguar F-Pace P400e: Craftsmanship!

Δείγμα δεξιοτεχνίας, πολυτέλειας και τεχνογνωσίας. Η plug-in εκδοχή της Jaguar F-Pace δεν είναι μόνο ένα αριστοκρατικό μοντέλο, αλλά ένα ισχυρό SUV με οικολογική συνείδηση!

  • -
  • -
Ισχύς404 PS
Ροπή640 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,3 sec
Κατανάλωση ενέργειας24,30 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)37,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Οι στιλιστικές αναβαθμίσεις στην Jaguar F-Pace μπορεί να είναι περιορισμένες και λεπτομερείς, αλλά η ειδοποιός διαφορά είναι οι 404 ίπποι σε… οικολογικό φόντο, που κρύβονται κάτω από το επιβλητικό αμάξωμα.

Κάποιοι λένε πως ο καλύτερος τρόπος να προκαλέσεις αίσθηση, είναι να κάνεις θόρυβο! Κάπως έτσι σκέφτηκαν στη Jaguar, αφού συνδύασαν ένα μικρό φρεσκάρισμα της F-Pace με το λανσάρισμα της «οικολογικής» plug-in εκδοχής του βρετανικού SUV. Όσο ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές εκ πρώτης όψεως, άλλο τόσο σημαντικές είναι αυτές που κρύβονται κάτω από το αριστοκρατικό αμάξωμα.

 Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η F-Pace είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη Jaguar, αφού αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στη δημοφιλή κατηγορία και ουσιαστικά αντιπροσωπεύει όλες τις αξίες της βρετανικής φίρμας σε ένα αμάξωμα με μανδύα SUV. Έτσι λοιπόν, οι τεχνικοί στο Coventry έδωσαν τη δέουσα προσοχή στην υβριδική μονάδα και δεν είναι υπερβολή πως η P400e των 404(!) ίππων αποτελεί την ισχυρότερη έκδοση στη γκάμα της F-Pace! Φυσικά, μετά από τη θηριώδη SVR των 550 ίππων που φυσιολογικά ανήκει σε διαφορετικό και… κλειστό club αυτοκινήτων.

Μεγεθυντικός φακός…

Κάτι τέτοιο χρειάζεται κάποιος αναζητώντας τις αλλαγές στο αμάξωμα της F-Pace. Χωρίς να διαταράξουν τις χαρακτηριστικές γραμμές και τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Jaguar, το σχετικό τμήμα κατάφερε να αλλάξει τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αλλά και τα φωτιστικά σώματα. Τα εμπρός είναι πιο λεπτά φέρνοντας εν μέρει κατά νου την I-Pace, διαθέτουν τεχνολογία Full LED, ενώ νέα είναι και η γρίλια στη μάσκα. Αναμφίβολα, αν τα παραπάνω δεν αναφέρονταν στο σχετικό δελτίο Τύπου, δύσκολα θα τα παρατηρούσαμε.

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που αντικρύζεις είναι αντίστοιχο των προσδοκιών που έχεις από ένα μοντέλο που φέρει περήφανα τον ιαγουάρο στο αμάξωμα του. Η εικόνα και η αισθητική συνάδουν απόλυτα με τον όρο πολυτέλεια. Θαρρείς πως περνάς σε μία αίθουσα δεξιώσεων, όπου όλοι αναμένουν την παρουσία σου και είναι έτοιμοι να σου προσφέρουν ό,τι ζητήσεις χαρίζοντας σου μία μοναδική εμπειρία… Εδώ οι αλλαγές είναι πιο ευδιάκριτες σε σχέση με την εξωτερική σχεδίαση. Η κεντρική κονσόλα έχει πλέον πιο οδηγοκεντρική σχεδίαση με την καμπυλωτή οθόνη αφής των 11,4’’ που φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων Pivi Pro να κερδίζει την πρώτη ματιά.

ΜΑΘΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ SVR ΤΗΣ JAGUAR F-PACE

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενισχύει τον digital χαρακτήρα της F-Pace, αλλά είναι η λεπτομέρεια στην κατασκευή που κάνει τη διαφορά και δημιουργεί μία μοναδική ατμόσφαιρα πολυτέλειας. Κορυφαίας ποιότητας δέρμα, με τις ραφές να υποδηλώνουν πως πρόκειται για μία αριστοκρατική δημιουργία. Μάλιστα, η έκδοση R Dynamic που είχαμε στη διάθεση μας, με τις μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες, προκαλεί μία σπορ αίσθηση αναδεικνύοντας τη δυναμική της. Οι εμπρός επιβάτες έχουν άφθονο χώρο στη διάθεση τους, κάτι που δεν ενισχύει και για τους πίσω, με αυτόν για τα πόδια να είναι περιορισμένος για το μέγεθος της κατασκευής. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 619 lt, έχοντας σε βάθος αλλά και σε χωρητικότητα (793 lt οι απλές εκδόσεις) λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας. Αξίζει να σημειώσουμε, πως η τελευταία είναι ασυνήθιστα μεγάλη για plug-in μοντέλο, με χωρητικότητα 17,1 kWh.

Οικολογικό προφίλ

Η βάση του υβριδικού συστήματος είναι ο δίλιτρος 4κύλινδρος άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Jaguar, ο οποίος και αποδίδει 300 ίππους. Στην περίπτωση της P400e συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων της ΖF, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύ των δύο μονάδων να φτάνει τους 404 ίππους! Νούμερο αναμφίβολα εντυπωσιακό, αλλά όχι τόσο όσο αυτό της ροπής. Τα 640 Nm που προσφέρει το συγκεκριμένο σύνολο, και μάλιστα σταθερά σε ένα εύρος από τις 1.500 έως και τις 4.400 rpm, καταφέρνουν να εκτοξεύουν το αμάξωμα των 2,2 τόνων στην ευθεία. Αν τα παραπάνω σας ακούγονται υπερβολικά, σημειώστε πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 5,3 sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 240 km/h! Εκτός από εξαιρετικές επιδόσεις, το υβριδικό σύνολο προσφέρει στην F-Pace ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 53 km. Παράλληλα, η μεγάλη μπαταρία εκτός από χαμηλή κατανάλωση (2,2 lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή), χαρίζει στο βρετανικό SUV τη δυνατότητα φόρτισης και σε DC, κάτι που σημαίνει ότι σε μόλις 30 λεπτά μπορεί να ανακτήσει κανείς ενέργεια της τάξεως του 80%!


Μας κακομαθαίνετε…

Μόλις βολευτείς στο άνετο δερμάτινο κάθισμα αμέσως νιώθεις την αύρα πολυτέλειας που αποπνέει το εσωτερικό. Κάθεσαι ψηλά, έχεις εξαιρετική περιφερειακή όραση και δεν υπάρχει αμφιβολία πως βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός επιβλητικού SUV. Κάτι που βέβαια διαπιστώνεις κινούμενος με το ογκώδες αμάξωμα των 4,7 μέτρων και σχεδόν δύο μέτρων πλάτους. Ακόμα και έτσι, ο τρόπος που κινείται νωχελικά στους δρόμους της πόλης η F-Pace αποπνέει αρχοντιά. Στην καμπίνα των επιβατών επικρατεί απόλυτη ηρεμία, με την ηχομόνωση να είναι εντυπωσιακή, ελέω και της παρουσίας του ενεργού συστήματος περιορισμού θορύβων. Σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης, εκτοξεύει το επίπεδο της ποιότητας κύλισης.



Ειδικά αν επιλέξεις το comfort στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, νομίζεις πως ξαφνικά οι ελληνικοί δρόμοι απέκτησαν νέα άσφαλτο! Ο αναδυόμενος περιστροφικός διακόπτης επιλογής προγραμμάτων προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα μετακίνησης αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά, ή μόνο με το θερμικό κινητήρα διατηρώντας το επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση. Επιστρέφοντας στα… νούμερα, κινούμενοι αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα και με αρκετά συντηρητική οδήγηση μπορέσαμε να καλύψουμε 45 km, ενώ η μέση τιμή θα λέγαμε πως κυμαίνεται ανάμεσα στα 30 με 40 km. Στην υβριδική λειτουργία και έχοντας αρκετή ενέργεια στη μπαταρία μπορείς εύκολα να δεις τη μέση κατανάλωση να είναι κάτω από τα 5 lt/100km. Αν η μπαταρία αδειάσει, τότε το συγκεκριμένο νούμερο εκτοξεύεται! Ακόμα και με συντηρητική οδήγηση ξεπερνάει εύκολα τα 10 lt/100km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Χώροι πίσω επιβατών

Βλέπετε, αυτό είναι το τίμημα για τους 404 ίππους, οι οποίοι δεν χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη. Ο τρόπος που η P400e επιταχύνει είναι εντυπωσιακός. Πατώντας κανείς τέρμα το πεντάλ του γκαζιού νιώθει το εμπρός μέρος να σηκώνεται ελαφρά προς τον ουρανό και την F-Pace να εκτοξεύεται σα σε σφεντόνα. Μέχρι τα 130 km/h η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, ειδικά αν στρέψεις το βλέμμα στο εσωτερικό και διαπιστώσεις πως βρίσκεσαι την καμπίνα ενός πολυτελούς SUV… Απλά, χαμογελάς και ουσιαστικά απολαμβάνεις το ρυθμό που τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πλησιάζοντας στην πρώτη στροφή, άμεσα δημιουργείται ένα ερωτηματικό. Πως θα αντιδράσει η αυξημένη μάζα, σε συνδυασμό με την απόσταση των 213 mm από το έδαφος. Στις γρήγορες καμπές το σφίξιμο στο στομάχι εξαφανίζεται, αφού η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση καταφέρνει να διατηρήσει την F-Pace στη γραμμή που επιλέγεις. Αναθαρρείς, αλλά μόλις η γωνία της στροφής αρχίσει να μικραίνει διαπιστώνεις ότι το βρετανικό SUV δεν μπορεί να αψηφήσει τους νόμους της φυσικής. Θέλει σεβασμό και σύνεση, αφού ο όγκος του βρετανικού SUV είναι εμφανής. Ακόμα και στο όριο, μπορεί να σε τρομάξει η πλεύση και οι κλίσεις του αμαξώματος, αλλά δεν θα σε εκθέσει. Όμως, σίγουρα οι έντονες γωνίες είναι μία συνθήκη που δεν αρέσουν στην αριστοκρατική βρετανίδα. Αυτό που θέλει περισσότερη συνήθεια είναι το φρένο, αφού η παρουσία του συστήματος ανάκτησης έχει επηρεάσει την αίσθηση του πεντάλ.

συμπέρασμα

Έκαστος στο είδος του. Πολυφορεμένο, αλλά με αρκετές δόσεις αλήθειας. Η Jaguar F-Pace, λοιπόν, είναι κάτι παραπάνω από ένα premium SUV. Ανήκει στην ελίτ της κατηγορίας και το δικαιολογεί με την αρτιότητα και την ποιότητα κατασκευής της. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, η επιλογή των υλικών την τοποθετούν ψηλά ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Η plug-in εκδοχή έρχεται να ενισχύσει το οικολογικό της προφίλ, αλλά και τις επιδόσεις της. Μπορεί να μην έχει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντάμε σε άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού, αλλά έχει περίσσια δύναμη που την καθιστούν ως μία από τις ισχυρότερες προτάσεις στην κατηγορία.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...