Δοκιμή Kia EV6 Long Range AWD: Τετρακίνητο με 325 ίππους!

Οι Κορεάτες αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά ότι θέλουν να κυριαρχήσουν με ένα μοντέλο που "διδάσκει" σε premium αίσθηση και εκπλήσσει με την οδηγοκεντρική του συμπεριφορά.

  • -
  • -
Ισχύς325 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,2 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μέχρι την άφιξη της κορυφαίας έκδοσης GT με απόδοση 585 ίππους, η τετρακίνητη AWD Long Range εκδοχή των 325 ίππων, τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του νέου Kia EV6.

Η πρώτη ηλεκτρική προσπάθεια της Kia είχε έρθει με την μορφή των e-Niro και e-Soul, τα οποία φρόντισαν να μας προϊδεάσουν για το μέγεθος της επένδυσης της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση. Σήμερα, το EV6 αποτελεί την επιβεβαίωση αυτής της στρατηγικής. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα premium crossover που μπορεί να θεωρηθεί μέτρο σύγκρισης για ότι ακολουθήσει. Όχι μόνο για την κορεατική φίρμα, αλλά και στην κατηγορία γενικότερα. Όμως, είναι εμφανές πως η Kia δεν σκοπεύει να είναι ακόμη μία εταιρεία που θα κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτή που… θα σύρει το χορό!

Γνωρίζοντας την κορυφή!

Η πρώτη επαφή με το EV6 επί ελληνικού εδάφους, έγινε με την πισωκίνητη έκδοση των 225 ίππων και τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh. Τώρα περνάμε στην «μεγάλη κατηγορία» καθώς οδηγούμε την κορυφαία – τουλάχιστον μέχρι την άφιξη της GT των 585 ίππων – έκδοση στη χώρα μας, με τους 325 ίππους και ένα ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Ουσιαστικά, η κινητήρια μονάδα αποτελείται από το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ των 225 ίππων και 350 Nm ροπής στον πίσω άξονα, το οποίο για την περίσταση ενισχύεται με ένα δεύτερο, τοποθετημένο στον εμπρός. Η απόδοση του είναι 100 ίπποι και 255 Nm ροπής, με το EV6 AWD να αγγίζει συνολικά τους 325 ίππους και τα 625 Nm ροπής. Αριθμοί υπέρ-αρκετοί ακόμη και για το αμάξωμα των 2.090 κιλών. Μάλιστα, το συγκεκριμένο φέρει επιπλέον το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού GT-Line, το οποίο κάνει το εντυπωσιακό μοντέλο της Kia να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο, από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Το EV6 βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, η νέα αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται σε συνεργασία με την Hyundai – είναι η ίδια που συναντάμε και στο Ioniq 5 – και έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Η νέα αυτή πλατφόρμα μειώνει την πολυπλοκότητα παρέχοντας την δυνατότητα διαμόρφωσης ποικίλων μοντέλων, με διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στην ίδια βάση. Παράλληλα, τεχνολογίες όπως η δυνατότητα φόρτισης 800V και 400V είναι που κάνουν το EV6 πραγματικά να ξεχωρίζει. Βλέπετε, είναι μία τεχνολογία που έχουμε συναντήσει μόλις σε άλλους δύο κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Ένα τόσο ισχυρό σύστημα ταχυφόρτισης  μεταφράζεται σε μόλις 18 λεπτά χρόνου φόρτισης από το 10% στο 80%! Επειδή όμως τέτοιου είδους φορτιστές δεν υπάρχουν ακόμα στη χώρα μας, να πούμε πως σε οικιακό wallbox 11 kW απαιτούνται περίπου 7μιση ώρες. Όλα όσα αναφέρουμε αφορούν φυσικά την έκδοση Long Range της δοκιμής μας, με τη μπαταρία των 77,4 kWh. Επίσης, μία ακόμα καινοτομία αποτελεί το σύστημα φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kWh, το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών ή και οχημάτων από την μπαταρία του αυτοκινήτου!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ KIA EV6 ME TOYΣ 225 ΙΠΠΟΥΣ

Επιβάλλει την παρουσία του

Όταν θέλεις ένα αυτοκίνητο να ταράξει τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν περιμένεις να το κάνει μόνο με ένα στοιχείο της συνταγής του. Πρέπει να είναι ένα συνονθύλευμα τεχνολογιών, καινοτομιών και φρέσκων ιδεών, με το κατάλληλο περιτύλιγμα ή αλλιώς, εμφάνιση. Καταφέρνει λοιπόν η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia να προβάλει όλα όσα κρύβει χωρίς να πει λέξη; Εν συντομία, η εμφάνιση του Kia παίρνει 10 με τόνο! Σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρότυπα της φιλοσοφίας «Opposites United» και εμπνευσμένο από θρυλικά τετράτροχα του παρελθόντος, το EV6 καταφέρνει να συνδυάσει στις αναλογίες του τον δυναμισμό ενός σπορ μοντέλου με τα crossover χαρακτηριστικά που αποζητά η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι σχεδιαστές της Kia κατάφεραν να εφαρμόσουν τα παραπάνω στοιχεία στο EV6, διατηρώντας παράλληλα τη σχεδιαστική φιλοσοφία ή αλλιώς ταυτότητα που χαρακτηρίζει τη γκάμα της μάρκας σήμερα. 

Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος διακρίνουμε το αναγνωρίσιμο πλέον Tiger Nose, το οποίο έχει περάσει στην ψηφιοποιημένη εποχή και συνοδεύεται από τα νεύρα του καπό που ενισχύουν το δυναμισμό του. Πανέξυπνη είναι η σχεδίαση των εμπρός θόλων, καθώς όντας πρησμένοι και με πολύ χαμηλό ύψος φτερών δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός σπορ χαμηλού μοντέλου, ακόμη κι αν το EV6 απέχει 16 cm από το έδαφος. Αν και το μήκος αγγίζει τα 4,7 m, οι πολλοί μικροί πρόβολοι αποτελούν ακόμη ένα οπτικό τρικ που προκαλεί μία ελαφριά σμίκρυνση στο κορεατικό μοντέλο. Tο καθαρό του προφίλ, αναδεικνύει την κεκλιμένη οροφή, δίνοντας έμφαση στο εντυπωσιακό τελείωμα πίσω με την ενσωματωμένη αεροτομή. Τα ιδιαίτερα πίσω φωτιστικά σώματα αναμφίβολα αποτελούν τον άσσο στο μανίκι της εμφάνισης του EV6, ενισχύοντας την επιβλητικότητα του συνόλου χάρη στον τονισμό των «ώμων».

Control pod

Περνώντας στην καμπίνα, κατευθείαν το μυαλό ψάχνει να θυμηθεί πως αναφέρονταν τα πιλοτήρια σε ταινίες όπως το Star Wars και το Star Trek, καθώς το εσωτερικό του EV6 κάλλιστα θα μπορούσε να αντλεί έμπνευση από το… κέντρο ελέγχου το U.S.S Enterprise. Το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον προσφέρει όλες τις ανέσεις στις άκρες των δακτύλων σου, με την συνολική αύρα να σφύζει από πολυτέλεια. Μπορεί τα σκληρά πλαστικά να μην λείπουν αλλά η κορυφαία συναρμογή και η φουτουριστική σχεδίαση δικαιώνουν κάθε γράμμα της λέξης premium. Φυσικά, όπως στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα, ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής, που για την περίσταση έχουν διάσταση 12,3’’. Μάλιστα, το γεγονός ότι είναι ελαφρώς κυρτές προς τη μεριά του οδηγού, προσφέρουν μία σχετικά οδηγοκεντρική διάταξη. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί το πάνελ με τους διαισθητικούς διακόπτες αφής, που επιτρέπει το χειρισμό του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού από το ίδιο σημείο. Αρκεί το πάτημα του διακόπτη αφής και ουσιαστικά ελέγχεις όποιο από τα δύο συστήματα επιθυμείς. Η πρακτικότητα είναι εξαιρετική με τους αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες αλλά και αυτόν κάτω από την εντυπωσιακή κεντρική αιωρούμενη κονσόλα, να φροντίζουν για κάθε είδους μικροαντικείμενα. Φυσικά δεν λείπει και η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για το κινητό, η οποία είναι πολύ έξυπνα τοποθετημένη, ώστε να έχετε εύκολη πρόσβαση και να μην σας εμποδίζει ποτέ.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ KIA EV6 ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΘΗΝΑ-ΑΡΑΧΩΒΑ-ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΟΛΙΣ ΜΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ

Όμως, εκτός από πρακτικό, το περιβάλλον του εσωτερικού είναι και εξαιρετικά άνετο. Η χρήση της νέας πλατφόρμας με το επίπεδο πάτωμα έχει σαν αποτέλεσμα το εσωτερικό του να θυμίζει… κυριολεκτικά το Enterprise. Τα χαρακτηριστικά ενός γνήσιου GT είναι εδώ, με τους επιβάτες να έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ τα καθίσματα θα σας ξεκουράσουν μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Απ’ έξω το πίσω μέρος μπορεί να μοιάζει ελαφρώς κλειστοφοβικό λόγω της χαμηλής οροφής, αλλά η οποιαδήποτε αμφιβολία για τους χώρους ακούγεται αστεία μόλις ανοίξουν οι πίσω πόρτες. Όσο ψηλοί και να είστε, η ηλεκτρική ναυαρχίδα δεν πρόκειται ποτέ να σας περιορίσει, επιτρέποντας ακόμα και το… σταυροπόδι στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Οι πλάτες είναι ανακλινόμενες, ενώ οι αεραγωγοί στις μεσαίες κολόνες και οι θύρες φόρτισης Type-C, μία σε κάθε πλάτη των εμπρός καθισμάτων, επιτρέπουν στους πίσω να έχουν αντίστοιχες ανέσεις με όσους βρίσκονται μπροστά. Ο χώρος αποσκευών των 520 lt είναι υπεραρκετός, ενώ ένας μικρότερος κάτω από το εμπρός καπό χαρίζει ακόμη 25 lt στην περίπτωση της AWD έκδοσης. Οι πισωκίνητες εκδόσεις φτάνουν τα 52 lt μπροστά χάρη στην έλλειψη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα.

0-100 σε 5,2”

Ένα ηλεκτρικό Kia 2 τόνων που μπορεί να ολοκληρώσει το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 5,2 sec! Και μάλιστα, χωρίς να είναι καν το πιο γρήγορο στη γκάμα του… Αν το λέγαμε αυτό σε κάποιον πριν από 25 χρόνια πως νομίζετε ότι θα αντιδρούσε. Μάλλον, όπως κάθε ανυποψίαστος που βρέθηκε δίπλα στο στο φουτουριστικό λευκό αυτοκίνητο στο φανάρι και ξαφνικά το είδε να απομακρύνεται. Οι 325 συνολικά «ακαριαίοι» ίπποι του ηλεκτρικού συνόλου δεν αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και στο εσωτερικό του νιώθεις την πλάτη να κολλάει στο κάθισμα, ενώ δεν πρόκειται να σταματήσει να αναπτύσσει ταχύτητα στον ίδιο ρυθμό, μέχρι και τα 188 km/h της ηλεκτρονικά περιορισμένης τελικής ταχύτητας.

Τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) είναι καλιμπραρισμένα, ώστε το καθένα να προσφέρει αυτό ακριβώς για το οποίο προϊδεάζει η ονομασία του, χωρίς όμως ποτέ να «λείπει» η δύναμη κάτω από το δεξί πόδι. Απλά, όσο οδεύει κανείς προς το Sport η απόκριση όλο και ζωηρεύει μέχρι που γίνεται ακαριαία, αναδεικνύοντας τα 605 Nm ροπής σε κάθε ευκαιρία.

Σε περίπτωση που προσπαθήσει να εξακριβώσει κάποιος τα 484 km αυτονομίας σε κύκλο WLTP που δηλώνει η Kia, το πρόγραμμα Eco είναι το πλέον ενδεδειγμένο. Ο ρυθμός γίνεται πιο νωχελικός, αλλά ταυτόχρονα το σύστημα ανάκτησης με τις 6 ρυθμίσεις βοηθάει στη διατήρηση της μπαταρίας ψηλά όσο το δυνατόν περισσότερο. Εξαιρετικά εύκολη, αποτελεσματική και φιλική προς τον χρήστη ως προς την συνήθεια της είναι η λειτουργία i-Pedal, η κορυφαία δηλαδή επιλογή στο σύστημα ανάκτησης. Επιτρέπει τη μετακίνηση χρησιμοποιώντας μόνο ένα πεντάλ, μάλιστα μέχρι τη στιγμή της ακινητοποίησης του αυτοκίνητου. Παράλληλα, υπάρχει και το έξυπνο σύστημα ανάκτησης, το οποίο σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης αλλάζει το βαθμό ανάκτησης ανάλογα με τη διαδρομή, τις στροφές και τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Χρησιμοποιώντας όλη αυτή την προηγμένη τεχνολογία, σε πραγματικές συνθήκες τα 400 km αυτονομίας είναι εφικτά κινούμενοι με σύνεση, ενώ αν το πόδι πέφτει βαρύ στο πεντάλ του ρεύματος η μέση κατανάλωση θα ξεπεράσει εύκολα τις 20-21 kwh/100km. Σε αστικό περιβάλλον και με το air-condition σε λειτουργία εύκολα είδαμε τιμές μεταξύ 13-16 kWh/100km.

Tiger in action

To EV6 AWD δικαιώνει το μοτίβο Digital Tiger Nose και την σπορ εμφάνιση της έκδοσης GT-Line, χαρίζοντας παράδοξα γενναιόδωρες δόσεις χαμόγελων στο δρόμο. Κάτι που ακούγεται παράδοξο, διότι αν το συγκρίνουμε με αντίστοιχες ηλεκτρικές κατασκευές δεν κάνει κάτι που οι υπόλοιπες – πέραν ελάχιστων εξαιρέσεων – αδυνατούν να αποφύγουν. Πνίγονται στην θηλιά των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αφήνοντας μόνο ψήγματα διασκέδασης να περάσουν προς τα έξω. Αντίθετα, το EV6 μπορεί να μην φαίνεται πως επιζητά να μπει στην πίστα, αλλά ο ρυθμός του μπορεί είναι καταιγιστικός για το μέγεθος και την εποχή του. Καταρχάς να πούμε πως το εξαιρετικό πλαίσιο και η ποιότητα κύλισης αποτελούν ακόμη ένα δυνατό χαρτί με το οποίο η Kia μπορεί να διαφημίζει τον premium χαρακτήρα του. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε και οι χειρότερες κακοτεχνίες να περνούν απαρατήρητες από την καμπίνα, που χάρη στους ηλεκτροκινητήρες και την πολύ καλή ηχομόνωση μοιάζει αποκομμένη από τον έξω κόσμο. Ταυτόχρονα, το σημαντικότερο είναι πως δεν αφήνει το βαρύ αμάξωμα να γέρνει υπερβολικά στις στροφές.  

Το τιμόνι, αν και με τεχνητή αίσθηση, θα περάσει ένα μέρος πληροφόρησης στον οδηγό, όχι όμως την απαραίτητη, με δεδομένη την παρουσία ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα μπροστά. Θετικό είναι το γεγονός πως μπορεί να χαρακτηριστεί άμεσο και ακριβές, δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να σημαδέψει με ευκολία. Αν τώρα τα επίπεδα αυτοπεποίθησης ανέβουν και απενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά, διαπιστώνουμε ότι η παρουσία τους αρκετά διακριτική!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Τιμή
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει την αδράνεια των 2 τόνων, πλασάροντας το 4,7m αμάξωμα δίχως κανένα πρόβλημα, ενώ με τον κατάλληλο χειρισμό και τη βοήθεια της γλιστερής ελληνικής ασφάλτου θα μπορέσετε να βρεθείτε ακόμη και με opposite lock στην έξοδο της στροφής. Από εκεί ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού αρκεί και η τετρακίνηση θα φροντίσει να τραβήξει το μπροστινό προς την σωστή κατεύθυνση και να εκτοξευθείτε χωρίς ίχνος σπινιαρίσματος.  Σίγουρα δεν επιτρέπει μεγάλες γωνίες, αλλά τα περιθώρια ανοχής πριν τα ηλεκτρονικά σας επαναφέρουν στην τάξη είναι πολύ υψηλότερα από άλλες κατασκευές. Well done Kia! Οι αντιδράσεις είναι προβλέψιμες, ενώ δεν πρόκειται ποτέ να τρομάξει τον οδηγό. Μοναδική εξαίρεση η περίπτωση που βρεθείτε στην είσοδο μίας στροφής με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα περιμένατε, αφού αυτό το EV6 «καταπίνει» την ευθεία μέχρι να πεις τη λέξη Kia…  Σε αυτό το σημείο, το καλό σε αίσθηση πεντάλ του φρένου και τα δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνίες (πολλά μοντέλα του άμεσου ανταγωνισμού έρχονται με ταμπούρα πίσω) θα φροντίσουν να μειώσουν δραματικά ταχύτητα, ακόμη και μετά από επανειλημμένα φρεναρίσματα.

συμπέρασμα

Το EV6 AWD μοιάζει με την ιδανική μέση λύση από πλευράς καθημερινών επιδόσεων. Δεν είναι τόσο αργό ώστε να αναρωτιέσαι «που είναι η επιτάχυνση που μου υποσχέθηκαν», και όχι και τόσο εκρηκτικό που φοβάσαι πως αν γλιστρήσει το πόδι στο γκάζι θα βρεθείς εντός του χώρου αποσκευών του προπορευόμενου οχήματος. Είναι μοντέρνο, άνετο, πρακτικό, διασκεδαστικό και κυρίως λειτουργικό! Το μόνο θέμα; Ίσως η τιμή. Με 46.990 € για την τετρακίνητη έκδοση που έχουμε στα χέρια μας (50.190 με το πακέτο GT-Line), δυστυχώς απευθύνεται σε λίγους, χωρίς όμως να είναι απαγορευτικό. Σε όλες τις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνονται η κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και κίνητρο ηλεκτροκίνησης Kia 2.000 €.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...