Δοκιμή BMW 220i: Πόσο BMW είναι;

Αν έπρεπε να διαλέξει κανείς ένα μόνο μοντέλο ώστε να περιγράψει τη μάρκα BMW τα τελευταία 50 χρόνια, αυτό μάλλον θα είχε τη μορφή της Σειράς 2.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)146,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με κόμπακτ διαστάσεις και κλασικές αναλογίες αλλά βελτιωμένους χώρους και πρακτικότητα, με εξελιγμένο πλαίσιο που δανείζεται τεχνολογία από τη μεγαλύτερη Σειρά 4 και ελάχιστα εξηλεκτρισμένη, ίσα-ίσα για τα προσχήματα, η νέα BMW Σειρά 2 είναι ένα σύγχρονο κουπέ που κρατά ζωντανή την αναλογική αίσθηση απόλαυσης της οδήγησης.

Από το 1966 και το λανσάρισμα της Series 02, καμιά άλλη σιλουέτα δεν υπήρξε περισσότερο ταυτισμένη με τη μάρκα BMW και τον χαρακτήρα της από αυτό το δίπορτο κουπέ αμάξωμα. Κάθε γενιά με τον κωδικό 2 πρέσβευε το (σχετικά) προσιτό και λογικό fun to drive. Με τις compact για τα δεδομένα κάθε εποχής διαστάσεις και «τόση όση» τεχνολογία.

Σχεδίαση – Κλασική συνταγή, σύγχρονη υλοποίηση

Η νέα Σειρά 2 δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν σε διαστάσεις από γενιά σε γενιά, για να συμμορφωθούν με τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας, αλλά και για να προσφέρουν περισσότερες ανέσεις. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 105 mm, το πλάτος κατά 64 mm, ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 51 mm. Όμως το αυτοκίνητο δεν έχει βαρύνει, τουλάχιστον όχι στην όψη. Χαμηλότερο κατά 28 mm, είναι και δείχνει φαρδύτερο καθώς πατά σε μετατρόχια διευρυμένα κατά 54 mm εμπρός και 31 mm πίσω. Πιο επιθετικό σίγουρα, με τα νεύρα στο καπό και την κοφτερή ακμή της βασικής γραμμής να προσθέτουν γράμμωση στον όγκο που δίνουν οι χορταστικές καμπύλες των φουσκωμένων πίσω φτερών.

Τα νέα LED εμπρός και πίσω φώτα αλλάζουν την οπτική αντίληψη περισσότερο ίσως και από την ίδια τη σχεδίαση δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα ύφος που το διαφοροποιεί πλήρως από τον προκάτοχό του αλλά και την υπόλοιπη γκάμα της μάρκας. Αφού, ευτυχώς ή δυστυχώς, στη Σειρά 2 τα νεφρά στη μάσκα (με ενεργά flaps που μένουν κλειστά για λόγους αεροδυναμικής όταν οι ανάγκες ψύξης είναι χαμηλές) δεν έχουν τις διαστάσεις των αντίστοιχων που χρησιμοποιούνται στη Σειρά 3-4. Οι κλασικές αναλογίες, με το σχετικά μακρύ καπό και τη λίγο τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα υποδηλώνουν την τέλεια κατανομή βάρους 50:50. Και προϊδεάζουν για την οδηγική εμπειρία.

Δείτε ακόμη: Οι εντυπώσεις μας από την BMW M240i XDrive

Εσωτερικό – Οδηγοκεντρική πολυτέλεια

Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη γύρω από τον οδηγό και υπηρετεί πιστά τον σπορ χαρακτήρα μιας κουπέ BMW. Η αύξηση των διαστάσεων, η οποία μεταφράζεται σε καλοδεχούμενη βελτίωση των εσωτερικών χώρων, όπως και η αναβάθμιση της τεχνολογίας και της πολυτέλειας λειτουργούν συμπληρωματικά. Η τέλεια γεωμετρία της θέσης οδήγησης κερδίζει την πρώτη εντύπωση. Και στην πορεία καταλαβαίνεις ότι είναι σημαντικό κομμάτι της όμορφης εμπειρίας τόσο στην καθημερινή μετακίνηση όσο και σε έναν δρόμο με στροφές. Το (σπορ, έξτρα εξοπλισμός) κάθισμα έχει τέλεια πλευρική στήριξη και το τιμόνι έρχεται μέσα στα χέρια σου, τέλεια κεντραρισμένο σε κατακόρυφη θέση. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας, ξεκινώντας από την πολύ ωραία αίσθηση αφής του δέρματος στο τιμόνι ως τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό, τις επενδύσεις των καθισμάτων και θυρών ως τις τέλεια φινιρισμένες λεπτομέρειες της διακόσμησης. Ένας συνδυασμός φυσικών κουμπιών (για τα βασικά, όπως οι μνήμες του ραδιοφώνου) και πλήκτρων αφής κάνει την εργονομία εύκολη και διευκολύνει τον χειρισμό όλων των συστημάτων χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Αντίστοιχα εύχρηστο και κατανοητό είναι το μενού του infotainment με τα νέα καλόγουστα γραφικά. Το (έξτρα) Live Cockpit Professional με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη ελέγχου 10,25” με διαισθητική, multimodal λειτουργία ή φωνητικό έλεγχο ενισχύει το τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου χωρίς όμως να υπονομεύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.

Ο χώρος για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, αποτέλεσμα και της αύξησης του μεταξονίου, είναι σημαντικός προκειμένου η Σειρά 2 να είναι ουσιαστικά 4θέσια και όχι μόνο στη θεωρία. Στο εσωτερικό, αν και προφανώς η έμφαση έχει δοθεί στην πολυτέλεια, την αισθητική και τον σπορ χαρακτήρα, η πρακτικότητα δεν έχει θυσιαστεί. Μια μεγάλη θήκη αποθήκευσης μικροαντικεμένων (ή και επαγωγικής φόρτισης κινητού) στη βάση της κονσόλας, ποτηροθήκες, ένα μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα, φαρδιές τσέπες στις πόρτες, όλα έχουν προβλεφθεί ώστε να συμβιώνεις απροβλημάτιστα με το αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης μεγαλώσει κατά 20 λίτρα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον στα 390 λίτρα, το κατώφλι φόρτωσης είναι 35 mm χαμηλότερο και η πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρούμενη σε ποσοστό 40 : 20 : 40. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με το αυτόματο κιβώτιο και τον αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών να είναι στο στάνταρ εξοπλισμό ακόμη και για τη βασική έκδοση που ξεκινά από €42.300. Προαιρετικά διατίθενται θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρική ρύθμιση για τα καθίσματα με λειτουργία μνήμης στην πλευρά του οδηγού, κρυφός φωτισμός με επιλογές χρωμάτων, ηχοσύστημα Harman Kardon surround, γυάλινη ηλιοροφή και άλλα στοιχεία που αναβαθμίζουν την εμπειρία στα επίπεδα των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας BMW.

Στο δρόμο – Σε ρυθμό GT

Ο τρόπος που στέκεται στο δρόμο και αφήνει το φαρδύ της αποτύπωμα, ειδικά στην έκδοση Μ Sport με τους μεγαλύτερους τροχούς (19 αντί 17 ιντσών) και τη σφιχτή ανάρτηση, προϊδεάζει για ένα σκληρό set-up το οποίο θα απαιτεί αρκετούς συμβιβασμούς στην καθημερινή μετακίνηση. Όμως στην πράξη αποδεικνύεται φιλική, ένα πολιτισμένο GTπου διαχειρίζεται εξαιρετικά τόσο τους αστικούς δρόμους με τα σαμαράκια, τα μπαλώματα και τα καπάκια υπονόμων, όσο και την κατσαρή άσφαλτο στον επαρχιακό. Η ανάρτηση έχει επαρκή διαδρομή, αναλύει και στρογγυλεύει τις ανωμαλίες. Το μπροστινό σύστημα «κόβει» περισσότερο από όσο φαντάζεσαι βλέποντας μπροστά σου το μακρύ καπό χαρίζοντας στη Σειρά 2 ευελιξία. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος και το κιβώτιο αλλάζει βελούδινα τις ταχύτητες ενισχύοντας την GT εμπειρία. Στις χαμηλές ταχύτητες ο θόρυβος κύλισης είναι αμελητέος. Στο ταξίδι θα τον εντοπίσεις (αναλόγως και της ποιότητας της ασφάλτου) αλλά και πάλι δεν ενοχλεί, ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος μένει εκτός της καμπίνας κάνοντας την 220i ιδανική για μεγάλες αποστάσεις. Η κατανάλωση διατηρείται εύκολα στη ζώνη των 8 lt/100 km. Στο ταξίδι χάρη στις μακριές τελευταίες σχέσεις και στην πόλη λόγω της σφιχτής κλιμάκωσης και της έξυπνης διαχείρισης που φροντίζει να αλλάζει στο σωστό timing ώστε να κρατά τον κινητήρα στο βέλτιστο φάσμα στροφών.

Κινητήρας – Στο ύψος των περιστάσεων

Ο αλουμινένιος 4κύλινδρος αποδίδει 184 ίππους μεταξύ 5.000 – 6.500 rpm και ροπή 300 Nm στο φάσμα 1.350 – 4.000 rpm. Με την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή πετυχαίνει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Η BMW υπόσχεται τελική 236 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,5” με την M-Sport έκδοση του κιβωτίου Steptronic που έχει και λειτουργία Launch Control. Η ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές είναι το κύριο ατού του δίλιτρου μοτέρ. Αλλά δεν τελειώνει εκεί. Όσο ανοίγει η όρεξη και δοκιμάζεις να ζητήσεις το κάτι παραπάνω, η ευστροφία εκπλήσσει ευχάριστα καθώς η δύναμη κορυφώνεται στον κόφτη. Λείπει ένα ξέσπασμα που θα προσέθετε συναίσθημα, αλλά τίποτα από την ουσία. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι χορταστική μέχρι τη στιγμή που το στροφόμετρο θα γεμίσει για τα καλά και το Steptronic θα κουμπώσει την επόμενη σχέση με το τίναγμα μιας «περίπου καρφωτής» αλλαγής. Με ένα πλαίσιο φτιαγμένο για να δεχτεί πολύ ισχυρότερα μοτέρ, ο βασικός δίλιτρος κινητήρας έχει πολύ φαρδιά παπούτσια να γεμίσει. Και τα καταφέρνει παραπάνω από ικανοποιητικά. Δεν είναι αυτός που το αναδεικνύει πλήρως, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν το αδικεί.

Οδική συμπεριφορά – Λιγότερο θέαμα, περισσότερη ουσία

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου δανείζεται στοιχεία από τη μεγαλύτερη 4άρα, με ενισχυμένα γόνατα δύο συνδέσμων εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω. Ο μικρός κινητήρας, ελαφρύς και τραβηγμένος όσο περισσότερο γίνεται προς τα πίσω, το γρήγορο τιμόνι (χάρη στο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού) και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν στη Σειρά 2 μια μοναδική αίσθηση αμεσότητας και ακρίβειας. Την οποία ενισχύει η χαμηλή θέση οδήγησης, κάνοντας τον οδηγό ένα με το αυτοκίνητο. Η ελαστικότητα του μοτέρ στις μεσαίες και η γεμάτη καμπύλη ροπής κάνουν κάπως περιττή την ενασχόληση με το κιβώτιο. Το οποίο, παρόλα αυτά, είναι σωστά συγχρονισμένο για σπορ οδήγηση.

Ακόμη και στην αυτόματη λειτουργία, στο σπορ πρόγραμμα, κατεβάζει τη στιγμή που πρέπει για να βοηθήσει τα φρένα και την είσοδο. Και δεν σε αιφνιδιάζει με άσκοπο kickdown μέσα στη στροφή. Η χειροκίνητη λειτουργία είναι πράγματι τέτοια. Δεν αλλάζει στον κόφτη ούτε κάνει kickdown ακόμη και αν πατήσεις το γκάζι μέχρι το τέρμα. Και στα κατεβάσματα θα σου κάνει τα περισσότερα χατίρια, ακόμη κι αν πιέσει σχετικά ψηλά τις στροφές. Το πεντάλ του φρένου έχει γραμμική λειτουργία, πιάνει από ψηλά, οπότε «ακούει» στις μικρές διορθώσεις. Και όσο πιέζεις αποδεικνύεται ρυθμίσιμο, επιτρέποντας να διαλέξεις το σωστό σημείο φρεναρίσματος.


Δείτε ακόμη: Όλα τα τελευταία νέα για την πολυαναμενόμενη BMW M2

Στις αργές στροφές δεν έχει αρκετή δύναμη για παιχνίδι, παρά μόνο σε πολύ γλιστερό τερέν. Αλλά όλη αυτή η ευελιξία, η ακρίβεια και η αμεσότητα του εμπρός μέρους που γενικότερα χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο, μεταφράζεται σε ταχύτητα στα στενά κομμάτια. Η κλίση είναι ελάχιστη, το ρύγχος ελαφρύ και το πλαίσιο δεν φαίνεται καν να ζορίζεται από την αδράνεια.

γλυκά
  • Χαρακτήρας
  • Συνδυασμός άνεσης – κρατήματος
  • Εσωτερικό
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Φωνάζει για περισσότερη δύναμη
  • Φαρδύτερα πίσω λάστιχα στο πακέτο M-Sport
  • Δεν υπάρχει επιλογή για χειροκίνητο κιβώτιο

Σημαδεύοντας από τη μια κορυφή στην άλλη χωρίς καν να χρειάζεται αλλαγή λαβής στο τιμόνι, παίζοντας έξυπνα με τα paddles μεταξύ 3ης και 4ης στο peak της ροπής, εκεί που το μοτέρ «ακούει» στο δεξί πόδι και αντιδρά άμεσα, πιάνεις αβίαστα έναν πραγματικά γρήγορο ρυθμό. Αλλά χωρίς αρκετή δύναμη για να τη ζυγίσεις με το γκάζι, η αρχική τάση της ουράς να ελαφρώσει στην είσοδο, ενώ φορτίζεις τη μούρη στα φρένα, δεν εξελίσσεται σε κάτι θεαματικό. Συμπεριφορά που έχει να κάνει και με τα φαρδύτερα πίσω λάστιχα. Στην Μ2 προφανώς έχει νόημα, αλλά εδώ είναι μόνο θέμα εμφάνισης. Το επιπλέον κράτημα πίσω κάνει τη συμπεριφορά ασφαλέστερη για τον αμύητο, αλλά στο όριο δεν μπορείς να επηρεάσεις το ζύγισμα. Και στις αργές στροφές, αν μπεις νωρίς στο γκάζι η ουρά απλώς σπρώχνει τη μούρη στην υποστροφή. Στα πατημένα, από την άλλη, η 220i είναι στο στοιχείο της. Σε γρήγορες καμπές και διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. Σημαδεύει με ακρίβεια, με την ελάχιστη κίνηση των καρπών, επιτρέποντας να κουβαλήσεις πολλή φόρα μέσα στη στροφή. Η ανάρτηση «σιδερώνει» την κατσαρή άσφαλτο και δεν επιτρέπει αναπηδήσεις ή ταλαντώσεις, εμπνέοντας αυτοπεποίθηση.

συμπέρασμα

Σύγχρονη και παραδοσιακή στη σωστή αναλογία, η νέα BMW 220i είναι ένα ώριμο κουπέ που διατηρεί ζωντανό τον ενθουσιασμό της πραγματικής σπορ οδήγησης ενώ προσφέρει όλες τις ανέσεις για να ζεις μαζί του καθημερινά. Για την οδική συμπεριφορά, οι τροχοί της απλής έκδοσης είναι πιθανόν η καλύτερη επιλογή. Από την άλλη, κάποια στοιχεία έξτρα εξοπλισμού όπως το κιβώτιο M-Steptronic, το έξτρα Live Cockpit Professional και το πακέτο Μ-Sport αναβαθμίζουν την αισθητική, ολοκληρώνουν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου, και ενισχύουν την οδηγική εμπειρία.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...