Opel Insignia 1.6 T 4d Sport

Αιχμαλωτίζει τα βλέμματα με την εμφάνιση του, δίνοντας το κατάλληλο άλλοθι, στους αγοραστές με οικογενειακά βάρη και όχι μόνον

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,0 lt/100km
Εκπομπές CO2164 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Σύγχρονο Opel με κομψή σχεδίαση, το Insignia αρέσει στην όψη και έχει κερδίσει την αποδοχή του κοινού. Η έκδοση 1.6 T αποτελεί την ιδανική πρόταση για την ελληνική αγορά

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Ηχομόνωση
ξυνά
  • Υψηλή κατανάλωση
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Εργονομία
  • Βάρος
απόψεις

Έχοντας αποτάξει το ρόλο του sedan που αγοράζεται με το εφάπαξ και είχε καθιερωθεί με ιδιαίτερη επιτυχία από τον προκάτοχο, το Insignia επιτελεί θαυμάσια τα οικογενειακά του καθήκοντα χωρίς το περιτύλιγμα ενός συντηρητικού αυτοκινήτου. Ο κινητήρας χωρίς να διαθέτει την τεχνολογία αιχμής είναι στο αποδεκτό όριο για επιδόσεις αλλά όχι για οικονομική λειτουργία. Μην επιλέξετε τις ψαρωτικές 20άρες ζάντες που προσφέρονται προαιρετικά γιατί θα υποφέρουν από τα πεζοδρόμια, ενώ οι λακκούβες του δρόμου θα σας χαλάσουν τη διάθεση. Πιο πρακτικό από πλευράς φόρτωσης είναι το 5θυρο που έχει την ίδια τιμή αγοράς.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Αν έπρεπε να σταθμίσεις την παρουσία του Insignia στην μεσαία κατηγορία, με βάση τον προκάτοχο του, σίγουρα ο παράγοντας σχεδίαση, θα ξεκαθάριζε απευθείας τη διαφορά φιλοσοφίας των δύο μοντέλων. Κάθε γενιά Vectra αποτελούσε μια τίμια οικογενειακή πρόταση,  αλλά δεν γινόταν σαγηνευτική με τη σχεδίαση της, αποτελώντας δύσκολα μια επιλογή «καρδιάς». Το Insignia έχει κάνει στροφή 180ο, λαμβάνοντας υπόψη τα αισθητικά κριτήρια, ψάχνει να ικανοποιήσει το κοινό του, όχι μόνο με τις παραδοσιακές αξίες ενός οικογενειακού Opel, αλλά με χαρακτήρα, τουλάχιστον στο θέμα της εμφάνισης. Ο νέος δρόμος που διάλεξε, το δικαίωσε, αφού ανακηρύχτηκε αυτοκίνητο της χρονιάς το 2009, διευρύνοντας σημαντικά τον αριθμό των πωλήσεων του.


Η αισθητική της επιτυχίας

Κάποιος πρέπει να άλλαξε «μυαλά» στους ανθρώπους της Opel, αφού το να περάσεις από το συντηρητικό Vectra της τελευταίες γενιάς, στο σύγχρονο Insignia, απαιτεί σίγουρα διαφορετικό «λογισμικό» σκέψης. Καλοβλέποντας πελάτες και από την μεγαλύτερη κατηγορία, το Insignia φτάνει σε μήκος τα 4.830 mm, έχοντας ένα κομψό σχήμα. Ο οικογενειακός προσανατολισμός είναι υπαρκτός, αλλά τα δυναμικά χαρακτηριστικά και η «αρχοντιά» στη γραμμή του, κάνουν τη διαφορά στο μάτι. Τα στοιχεία coupe αμαξώματος, μαζί με όλα τα χαρακτηριστικά που φέρει και ο premium ανταγωνισμός, κάνουν ισχυρό θέλγητρο την εμφάνιση του.

Στο εσωτερικό, η λογική Opel ακολουθείται πιστά, κυρίως στην εργονομία, η οποία απαιτεί κάποια εξοικείωση. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, αλλά όχι κορυφαία, ενώ η σχεδίαση στα «ενδότερα» προστάζει φιλοξενία και άνετο κλίμα. Ο εξοπλισμός των εκδόσεων Cosmo και Sport είναι ιδιαίτερα πλούσιος, ειδικά αν αναλογιστείς και τον τιμοκατάλογο. Όσο πληθαίνουν τα γκάτζετ πάντως, τόσο ανεβαίνει και πονοκέφαλος της εκμάθησης τους, αν και μερικά, όπως τα περιστρεφόμενα φώτα, είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα. Οι χώροι είναι αποδεκτοί, αλλά η μοντέρνα εμφάνιση, έχει στερήσει κάτι από το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Οι μικρές γυάλινες επιφάνειες, δίνουν ένα πιο κλειστοφοβικό τόνο στην καμπίνα και εν μέρει δημιουργούν μέτριες εντυπώσεις, για την επάρκεια χώρων που τελικά προσφέρει. Ο χώρος αποσκευών, πριμοδοτείται από το μακρύ αμάξωμα, έχει ικανοποιητικό μέγεθος, αν και στην 4θυρη έκδοση της δοκιμής (500 λίτρα), το μικρό άνοιγμα, ίσως προβληματίσει στην είσοδο μεγάλων αντικειμένων.

Εκπομπές ίππων

Ειδικό βάρος, από την προικισμένη ομολογούμενος παλέτα των διαθέσιμων κινητήρων του Insignia, έχει στην χώρα μας, ο 1.6 T. Με τον ιδανικό κυβισμό των 1.6 λίτρων, αποδίδει 180 ίππους και 230 Nm ροπής (266 Nm με overboost), με τη χρήση φυσικά turbo. Βρίσκεται καιρό στην γκάμα της Opel, οπότε δεν αποδεικνύει και τόσο οικολογικό προφίλ. Η έλλειψη άμεσου ψεκασμού, τον απομακρύνει από τα σύγχρονα μοτέρ του είδους. Οι επιδόσεις και οι ρεπρίζ είναι αποδεκτές, υστερεί όμως σε απόκριση και κυρίως σε γραμμική λειτουργία. Χαμηλά είναι ελαφρώς διστακτικός, στις μεσαίες ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του, η δύναμη του όμως σκιάζεται από το βάρος και τις μακριές σχέσεις, ενώ ψηλά ξεφουσκώνει απότομα. Μιλάει τη γλώσσα των turbo πιο παλαιάς κοπής, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ικανοποιεί μόνον σε οικογενειακούς ρυθμούς. Η μέση κατανάλωση καυσίμου, φτάνει γύρω στα 13.0 lt/100km, με μικτή χρήση. Επιπλέον οι εκπομπές CO2 των 179 gr/km, πιάνονται στη «φάκα» του νέου τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, τουλάχιστον για την φετινή σεζόν.

Ουσία δίχως γεύση

Ρυθμίζεις ιδανικά το ηλεκτρικό κάθισμα της έκδοσης Sport και αφού τα έχεις βρει με την εργονομία, ρίχνεσαι στο πεδίο της μάχης. Σε ανοιχτό δρόμο και πατημένα κομμάτια, ξεχωρίζουν το σίγουρο πάτημα και η εξαιρετική ηχομόνωση. Κινείσαι απροβλημάτιστα, με υψηλή μέση ταχύτητα. Τα προηγμένα ηλεκτρονικά ισορροπούν το αμάξωμα, προσφέροντας το αίσθημα ασφάλειας που ταιριάζει στο χαρακτήρα του. Εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα στο ταξίδι, δεν ενοχλείσαι από το μακρύ κιβώτιο. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες -αν και κάποιες γίνονται αντιληπτές- προσφέροντας δεμένη αίσθηση στο δρόμο.

Αν επιλέξεις να εμπλακείς, πιο ενεργά, με την τέχνη της οδήγησης, σίγουρα θα αναζητήσεις τις επιλογές που σου προσφέρει το FlexRide, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το όλο πακέτο διαμόρφωσης της συμπεριφοράς του Insignia, διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας Tour, Normal και Sport. Αφήνοντας την εθνική, κινούμενος σε επαρχιακό δίκτυο, το χέρι επιλέγει την επιλογή Sport, με τις πιο επιθετικές ρυθμίσεις. Ο πίνακας οργάνων κοκκινίζει, δίνοντας το σύνθημα της επίθεσης. Ανεβάζοντας ρυθμό, φανερώνεται το μικρό εύρος απόδοσης του κινητήρα, με την μακριά κλιμάκωση και το βάρος της κατασκευής, να θέτουν τα όρια. Πιέζοντας, το Insignia είναι κατά βάση υποστροφικό, αν και το φαινόμενο είναι πιο έντονο, σε γλιστερά οδοστρώματα. Η ανάρτηση κουμαντάρει τις κλίσεις, προσφέρει ευελιξία, όμως δεν κάνει θάυματα. Το σύστημα διεύθυνσης στερείται αίσθησης, ακόμα και στην επιλογή Sport, όπου δέχεσαι ένα τεχνητό «σφίξιμο» προερχόμενο πιθανόν από κάποιο ηλεκτρονικό κύκλωμα, παρά μεστή πληροφόρηση. Το σύστημα πέδησης ακολουθεί στο ίδιο κλίμα, συνεργάζεται με το αυξημένο βάρος, είναι αποτελεσματικό, αλλά δεν ικανοποιεί απόλυτα σε αίσθηση.

συμπέρασμα

Δείχνει χαρακτήρα με την εμφάνιση του, διαθέτοντας ποιοτικά χαρακτηριστικά, στα περισσότερα στοιχεία που το απαρτίζουν. Πρακτικότητα υπάρχει, αν και οι διαθέσιμοι χώροι δεν αγγίζουν το ταβάνι της κατηγορίας. Στο δρόμο, ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια, έχει αποτελεσματική παρουσία, αλλά δεν μετουσιώνει σε αίσθηση, τα δυναμικά στοιχεία της εμφάνισης του. Η τιμή του, είναι ανταγωνιστική για αυτά που προσφέρει και για το μέγεθός του. Ο 1.6 T προτάσσει την δύναμη του, ενάντια στο αυξημένο βάρος, δείχνει όμως πλέον λίγος, μπροστά στις εξελίξεις της κατηγορίας. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2, αποτελούν το μεγαλύτερο «βραχνά».

VIDEOS

Opel Insignia 4d

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...