Δοκιμάζουμε υβριδικά SUV: Honda HR-V vs Nissan Qashqai
Δύο ιαπωνικά C-SUV με έμφαση στους χώρους και την άνεση, αλλά με διαφορετική χρήση της υβριδικής τεχνολογίας
- -
- -
Άνεση, χώροι και πρακτικότητα είναι κάποια από τα στοιχεία που αναζητούν οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι στην κατηγορία των C-SUV. Πλέον, τα crossover αυτού του μεγέθους επιβάλλεται να είναι πιο αποδοτικά, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και τιμές κατανάλωσης. Ο πιο εύκολος και συνηθισμένος τρόπος είναι η προσθήκη ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, ενώ υπάρχει και ο πιο σύνθετος με τη χρήση υβριδικού συστήματος κίνησης. Τεχνολογία που επέλεξαν οι άνθρωποι της Honda στη νεότερη γενιά του HR-V, το οποίο και αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην ανταγωνιστική κατηγορία. Απέναντι του βρίσκει το Nissan Qashqai, το οποίο και κάνει χρήση ενός 12V Mild Hybrid συστήματος.
Ξεκινώντας από τον νεοφερμένο στην κατηγορία HR-V, το ιαπωνικό SUV έχει μεγαλώσει σημαντικά με το μήκος του να αγγίζει τα 4,34 m. Η σχεδίαση του το καθιστά εξαιρετικά θελκτικό, με το πίσω μέρος να υιοθετεί φιλοσοφία που συναντάμε σε κουπέ αμαξώματα. Το μεγάλο μεταξόνιο μεταφράζεται σε άφθονους χώρους στο εσωτερικό του, αν και αυτός των αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένος, αγγίζοντας τα 335 lt. Για αυτό ευθύνεται η τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος στο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ. Στο υβριδικό σύστημα της Honda, o θερμικός κινητήρας των 107 ίππων χρησιμοποιείται για να κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια ρεύματος. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 131 ίπποι και η ροπή αγγίζει τα 231 Nm, με την εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης να αγγίζει τα 5,4 lt/100 km.
Το Nissan Qashqai άλλαξε ριζικά για να παραμείνει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Η 3η γενιά του ιαπωνικού μοντέλου έχει μεγαλώσει σημαντικά και σε σχέση με το παρελθόν είναι 35 mm μακρύτερο, 32 mm φαρδύτερο και 10 mm ψηλότερο. Το γεγονός ότι βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C έχει σαν αποτέλεσμα να προσφέρει ένα ευρύχωρο περιβάλλον για τους επιβαίνοντες, αλλά και μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος και αγγίζει τα 505 lt. Πλέον, στην νεότερη γενιά του ιαπωνικού crossover, το Qashqai και η εξηλεκτρισμός συνδυάζονται σε όλες τις εκδόσεις. Η μικρότερη είναι αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.300 cc, ο οποίος και συνδυάζεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V, το οποίο βελτιώνει την κατανάλωση και περιορίζει τους ρύπους. Η απόδοση του συγκεκριμένου συνόλου είναι 140 ίπποι και 240 Nm ροπής.
Παρακάτω, με ένα κλικ στη φωτογραφία ή το όνομα του
μοντέλου, μεταφέρεστε αυτόματα στη δοκιμή του και
διαβάζετε την άποψή μας. Επίσης, με ένα
κλικ εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικό συγκριτικό πίνακα με τα
τεχνικά χαρακτηριστικά τους και τον εξοπλισμό.
Στη συνέχεια, πείτε μας ποιο από τα δύο προτιμάτε,
στο poll που ακολουθεί
στο τέλος του άρθρου.
Honda HR-V e:HEV
Nissan Qashqai 1.3
Hybrid 140PS