Δοκιμή Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG: Up to standard!
Ο μπροστάρης των B-SUV της γερμανικής μάρκας δέχεται την πρώτη του – απαραίτητη – ανανέωση και φέρνει το ποιοτικό του επίπεδο στο ύψος που του αρμόζει.
- -
- -
με μια ματιά
Το Volkswagen T-Roc ανανεώθηκε σε όλους τους απαραίτητους τομείς ώστε όχι μόνο να επανέλθει στο προσκήνιο αλλά να κατακτήσει για ακόμη μία φορά την αγορά των B-SUV!
Το Volkswagen T-Roc βρίσκεται στην αγορά από το 2017 και δεν αποτελεί μυστικό ότι πρόκειται για μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις της B-SUV κατηγορίας. Στον δρόμο που χάραξε ακολούθησε και το T-Cross, ενώ προσφάτως στην γκάμα της γερμανικής μάρκας προστέθηκε και το coupe Taigo. Βλέποντας λοιπόν την υψηλή ζήτηση για τέτοιου είδους οχήματα να συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό, η Volkswagen έπρεπε εκτός από το να εμπλουτίζει τον κατάλογο με τα προϊόντα της, να φροντίσει ώστε και τα ήδη υπάρχοντα να παραμένουν φρέσκα στα μάτια των αγοραστών. Κάπως έτσι βρέθηκε στα χέρια μας το ανανεωμένο T-Roc του 2022.
Στροφή στην ποιότητα
Αν κάτι ξεχωρίζει στο νέο μοντέλο αυτό σίγουρα είναι η πραγματική αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών, η οποία «φωνάζει» από την στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα. Οι Γερμανοί εισάκουσαν τα αιτήματα των αγοραστών και επιτέλους έφεραν την ποιοτική ταυτότητα στο επίπεδο που της αρμόζει. Ιδανικά θα ξεκινούσαμε από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου αλλά στην προκειμένη περίπτωση, η σημαντικότητα της συγκεκριμένης αλλαγής υπερκαλύπτει αυτή την ανάγκη. Το προηγούμενο T-Roc αποτελούσε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο σου έδειχνε μία προσεγμένη εικόνα, αλλά η εκτενής χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό το κρατούσε πίσω, ειδικά αν αναλογιζόταν κάποιος και την τιμή απόκτησης. Το νέο μαλακό υλικό που ντύνει πλέον μεγάλο μέρος της καμπίνας βάζει ένα τέλος σε αυτό και χαρίζει στην facelift έκδοση το prestige που της αξίζει.
Ειδικά στην περίπτωση του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας, οι εντυπώσεις που μας έμειναν ήταν θετικότατες. Εξοπλίζεται με το πακέτο R-Line το οποίο προσθέτει μεταξύ άλλων και στιλιστικές πινελιές στον χώρο επιβατών. Η συναρμογή είναι άψογη, ενώ η κυριότερη χωροταξική αλλαγή είναι η μετακίνηση των κεντρικών αεραγωγών κάτω από την νέα οθόνη του infotainment η οποία είναι διαθέσιμη σε δύο μεγέθη – 8 και 9,2 ίντσες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στην περίπτωση του R-Line φτάνει τις 10,25 ίντσες. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά προσφέροντας και υποστήριξη για την οσφυϊκή μοίρα της πλάτης, ενώ οι επενδύσεις από Alcantara στην συγκεκριμένη έκδοση αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την εικόνα. Στην δεύτερη σειρά καθισμάτων δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος θα βολευτούν άνετα, ενώ με λίγη προσπάθεια 5 άτομα μπορούν να μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Στο σύνολο της καμπίνας όσες επιφάνειες βρίσκονται ψηλά έχουν απαλλαχθεί από το σκληρό πλαστικό που προαναφέραμε και πλέον χρησιμοποιούν μαλακό αφρώδες υλικό. Όσον αφορά την ευρυχωρία, εξίσου καλός είναι και ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 445 λίτρα.
Μοντερνοποίηση
Περνώντας στην εξωτερική πλευρά του αμαξώματος τώρα, το T-Roc MY2022 δέχθηκε το απαραίτητο φρεσκάρισμα ώστε να συμβαδίζει με τις σχεδιαστικές τάσεις της σημερινής γκάμας της μάρκας. Η σιλουέτα που ταυτίστηκε με το συγκεκριμένο μοντέλο παραμένει, με τις αλλαγές να επικεντρώνονται στο εμπρός και πίσω μέρος. Μπροστά οι επιρροές από άλλα Volkswagen όπως το Tiguan είναι εμφανείς, κυρίως στα φώτα, τα οποία φέρουν και μία φωτιζόμενη λωρίδα LED που τα ενώνει. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και η τεχνολογία IQ.Light LED Matrix με δυναμικό φωτισμό στροφής.
Διαφοροποιήσεις συναντάμε και στον προφυλακτήρα, ο οποίος στην περίπτωση του R-Line έχει πλησιάσει περισσότερο στο κορυφαίο R από το οποίο εμπνέεται. Νέα είναι η φωτεινή υπογραφή και στο πίσω μέρος, ενώ πιο επιθετική είναι και η σχεδίαση του προφυλακτήρα, με την επιρροή από το R των 310 ίππων να είναι ξεκάθαρη. Οι τροχοί των 17 ιντσών ίσως να αποτελούν την ιδανική επιλογή για ισορροπία μεταξύ εντυπωσιακής εμφάνισης και άνεσης.
Απαράλλαχτο μηχανολογικό υπόβαθρο
Εάν κάπου το T-Roc είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα, αυτό είναι κάτω από το καπό. Η γκάμα για ακόμη μία φορά ξεκινά με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων και φτάνει τους 190 ίππους στην έκδοση 2.0 TSI,η οποία συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ. Ανάμεσα υπάρχουν και δύο εκδόσεις των 150 ίππων. Η βενζινοκίνητη με τον 1.5 TSI που οδηγούμε σήμερα και η 2λιτρη TDI. Το σύνολο που έχουμε στα χέρια μας ίσως να αποτελεί και το δημοφιλέστερο της αγοράς καθώς χρησιμοποιεί και το αυτόματο 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη. Η ροπή φτάνει τα 250 Nm τα οποία αποδίδονται μεταξύ 1.500 – 3.500 rpm. Σύμφωνα με την Volkswagen το T-Roc 1.5 TSI με το DSG κιβώτιο είναι ικανό να ολοκληρώσει το σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 8,6 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 km/h. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6,3 lt/100km.
Στην πράξη έχουμε ένα αποδοτικό σύνολο με ξεκάθαρο προσανατολισμό στην άνεση αλλά και την ικανοποίηση των αναγκών όταν το πόδι πατήσει βαθύτερα το πεντάλ της βενζίνης. Ο συνδυασμός του 1.5 με το αυτόματο κιβώτιο έχει σχεδόν τελειοποιηθεί, με το ένα να ταιριάζει γάντι στο άλλο. Η απόδοση είναι πολιτισμένη με τις αλλαγές στο 7άρι να είναι ομαλές, αλλά ταυτόχρονα αστραπιαίες όταν πατηθεί το κουμπί του kickdown. Στην τελευταία περίπτωση ο βενζινοκινητήρας των 1.500 κυβικών μοιάζει λίγο αχρειάστα φασαριόζικος, χωρίς αυτό να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό όμως. Ευπρόσδεκτη ήταν και η δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων στα χαμηλά φορτία, καθώς βοηθούσε με την οικονομία καυσίμου. Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7 και 7,5 lt/100km, ενώ αν ο οδηγός παρασυρθεί τιμές κοντά στα 8 lt/100km δεν αργούν να κάνουν την εμφάνιση τους.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Τεχνολογία
ξινά
- Κατανάλωση υπό πίεση
- Θόρυβος κινητήρα
Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο
Όταν περνάμε στην οδηγική συμπεριφορά του συνόλου, ο στόχος είναι σχετικά ξεκάθαρος. Άνεση και κάλυψη των καθημερινών αναγκών μετακίνησης, με την ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του R-Line να προσθέτει πόντους στην πιο σβέλτη οδήγηση αλλά να μην αφαιρεί από τις χαλαρές διαδρομές. Το σπορ δερμάτινο τιμόνι με το σήμα R χαμηλά, προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ το μπροστινό γενικά σαν σύνολο δεν θα προδώσει εύκολα τον οδηγό. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά, ενώ στην υπερβολή το μόνο που θα γίνει είναι ένα προβλέψιμο και προοδευτικό άνοιγμα της τροχιάς. Η γενικότερη ρύθμιση του σασί είναι ουδέτερη και φιλική προς τον χρήστη με την ποιότητα κύλισης να συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Ίσως μερικοί κραδασμοί του πίσω μέρους σε εγκάρσιες ανωμαλίες να ξενίσουν λίγο, αλλά η καλύτερη αεροδυναμική της facelift έκδοσης έρχεται για να ισοσταθμήσει το όποιο παράπονο. Το τελευταίο είναι αποτέλεσμα των ανασχεδιασμένων καθρεπτών, μειώνοντας έτσι τον αεροδυναμικό θόρυβο στις υψηλότερες ταχύτητες. Τέλος, ανάλογα με την έκδοση, η Volkswagen προσφέρει και υποσυστήματα της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης IQ.DRIVE, προσφέροντας έως και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, κάνοντας έτσι τις καθημερινές μετακινήσεις ή το ταξίδι πιο ξεκούραστα από ποτέ.
Το πόρισμα
Το νέο Volkswagen T-Roc – όπως και κάθε μοντέλο όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας άλλωστε – ακρίβυνε σε σχέση με πριν. Με την έκδοση 1.0 TSI 110 PS Life να ξεκινά πλέον από τις 24.300 ευρώ, δεν το λες και το πιο οικονομικό μοντέλο της αγοράς. Εκεί που διαφέρει όμως με τον ανταγωνισμό είναι ότι τα περισσότερα μέλη της κατηγορίας ακριβαίνουν χωρίς να προσφέρουν κάτι περισσότερο. Τo T-Roc κατάφερε να διατηρήσει όλα τα στοιχεία που το έφεραν στις κορυφαίες θέσεις και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί ποιοτικά και τεχνολογικά, ενώ ανανέωσε και την εμφάνιση του σύμφωνα με τα στάνταρ της εποχής. Η έκδοση R-Line πλησιάζει το φράγμα των 30.000 ευρώ (29.550), αλλά προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσεις, τυλιγμένα σε ένα εξαιρετικά προσεγμένο και περιποιημένο πακέτο.
συμπέρασμα
Το T-Roc MY2022 έφερε επιτέλους την ποιότητα του εσωτερικού του στα επίπεδα που της αρμόζει, ενώ η τεχνολογική και αισθητική αναβάθμιση που φέρει το κάνει επάξιο πρεσβευτή της γερμανική μάρκας στην κατηγορία των compact crossover.