Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid: Με 225 ίππους και 1,5 lt/100 km κατανάλωση
Ο premium χαρακτήρας και η υψηλή αισθητική που διακρίνουν το Peugeot 3008 ενισχύονται με τα αποδοτικά χαρακτηριστικά της «μικρής» plug-in εκδοχής των 225 ίππων.
- -
- -
με μια ματιά
Το καταξιωμένο γαλλικό SUV ξεχωρίζει για τον premium χαρακτήρα του, το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και την ευρυχωρία. Η plug-in έκδοση των 225 ίππων ενισχύει όλα τα παραπάνω με υψηλή τιμή απόδοσης, αλλά και χαμηλή κατανάλωση.
Το 3008 δεν αποτελεί ένα οποιοδήποτε μοντέλο στην πλούσια γκάμα της Peugeot. Πιο συγκεκριμένα, η δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε το 2016 σηματοδότησε την αλλαγή πλεύσης και φιλοσοφίας στο γαλλικό εργοστάσιο, ενισχύοντας τον premium χαρακτήρα των κατασκευών της. Η αλλαγή ήταν εντυπωσιακή σε επίπεδο σχεδίασης και ποιότητας κατασκευής, και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 2017 κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς. Ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής, πρόσφατα το 3008 φρεσκαρίστηκε σχεδιαστικά και αναβαθμίστηκε σε επίπεδο εξοπλισμού με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η Peugeot. Παράλληλα, έχει ήδη ενταχθεί στο… πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γαλλικής εταιρείας, αποκτώντας δύο plug-in hybrid εκδόσεις, με απόδοση 225 και 300 ίππων. Αυτή που οδηγούμε είναι η «μικρότερη» από τις δύο, με έναν ηλεκτροκινητήρα και σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς.
Ομαλή μετάβαση
Τα plug-in μοντέλα δεν είναι μόνο μία τάση της εποχής, αλλά ένα
μεταβατικό στάδιο πριν το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση. Αποτελούν μία
πολύ καλή ευκαιρία να συμβιώσει κάποιος με ένα ηλεκτρικό
αυτοκίνητο, απολαμβάνοντας τις αρετές που προσφέρει αυτού του
είδους η τεχνολογία, χωρίς όμως χιλιομετρικούς συμβιβασμούς και
περιορισμούς. Στοιχείο που εγγυάται η παρουσία του θερμικού
κινητήρα. Η εκδοχή των 225 ίππων ξεχωρίζει για τον
αποδοτικό της χαρακτήρα, σε αντίθετη με την μεγαλύτερη, η
οποία διακρίνεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά που προσφέρει η
παρουσία ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και η
μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Στη
βασική
plug-in
έκδοση, ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος PureTech
των 1.600 cc απόδοσης 180 ίππων, συνδυάζεται με έναν
ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, που έχει τοποθετηθεί στο αυτόματο 8άρι
κιβώτιο e-EAT8 της Peugeot. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι
225 ίπποι, με τη ροπή να αγγίζει τα 360
Nm. Η μπαταρία των 13,2 kWh που δίνει ενέργεια στο
ηλεκτρικό μοτέρ υπόσχεται σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο
αυτονομία της τάξεως των 56 km. Όσον αφορά τη φόρτιση της, σε
οικιακή πρίζα χρειάζονται τέσσερις ώρες, ενώ σε wallbox 7,4 kW ο
χρόνος περιορίζεται στη μία ώρα και 45 λεπτά. Για όσους
λάτρεις των αριθμών, η εργοστασιακή μέση κατανάλωση του
plug-in 3008 είναι μόλις 1,5 lt/100 km, την ώρα που οι εκπομπές
ρύπων περιορίζονται στα 32 gr/km CO2. Κάτι που μεταφράζεται και σε
μηδενικά τέλη κυκλοφορίας…
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την
έκδοση του plug-in Peugeot 3008 των 300
ίππων!
Μετά το πρόσφατο φρεσκάρισμα το 3008 υιοθέτησε αρκετά στοιχεία που έχει προσθέσει η Peugeot στα μοντέλα της, όπως τα ευμεγέθη φώτα ημέρας που θυμίζουν χαυλιόδοντες, παραμένοντας επίκαιρο και θελκτικό. Η νέα μάσκα είναι εντυπωσιακή, με το γαλλικό SUV να διατηρεί παράλληλα και σημαντικό μέρος της φιλοσοφίας που το καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια. Αντίστοιχα, τις εντυπώσεις κερδίζει και το εσωτερικό, με το i-Cockpit να αποτελεί κρυμμένο άσο στο μανίκι του. Η απλότητα συνδυάζεται με την premium αισθητική, αλλά και τον απόλυτα ψηφιακό χαρακτήρα. Η χρήση μαλακών πλαστικών και η επιλογή υλικών από το πάνω ράφι, εκτοξεύουν την ποιότητα κατασκευής που είναι αντίστοιχη με αυτή που αρμόζει σε ένα premium μοντέλο.
Ακόμα ένας τομέας στον οποίο διακρίνεται το 3008 είναι αυτός της ευρυχωρίας. Και στην plug-in εκδοχή του ο χώρος των επιβατών είναι άφθονος. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαίο επίπεδο άνεσης, με δεδομένο το σημαντικό πλάτος του γαλλικού SUV, την ώρα που η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη ενισχύοντας τη δυναμική αίσθηση πίσω από το τιμόνι του. Αντίστοιχη άνεση συναντάμε και στην πίσω σειρά καθισμάτων, αφού προσφέρει αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβατών. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του, έχει σαν αποτέλεσμα η χωρητικότητα του να μειωθεί στα 395 lt (520 lt οι απλές εκδόσεις). Σημειώστε, πως αυξημένο είναι το βάρος του αμαξώματος, το οποίο αγγίζει τα 1.835 kg, περίπου 500 kg επιπλέον σε σχέση με τις απλές εκδόσεις…
Με δύο πρόσωπα
Το κύριο χαρακτηριστικό των μοντέλων που κάνουν χρήση plug-in
τεχνολογίας είναι ο διττός τους χαρακτήρας. Στην περίπτωση του 3008
είναι ευδιάκριτος από την πρώτη στιγμή που τεθεί το υβριδικό σύνολο
σε λειτουργία. Με τη μπαταρία φορτισμένη, το γαλλικό SUV ξεκινάει
αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Ακόμα και
στην περίπτωση που έχει επιλέξει κάποιος το πρόγραμμα
Hybrid. Μέσα στην πόλη και
πατώντας το γκάζι προοδευτικά, εξακολουθεί να κινείται με τη χρήση
ηλεκτρικής ενέργειας. Αν ζητήσεις περισσότερη ισχύ, ο θερμικός
κινητήρας θα ενεργοποιηθεί άμεσα χωρίς κραδασμούς ή έντονες
αντιδράσεις. Σημειώστε, πως αν κάποιος κάνει χρήση του
προγράμματος electric, μπορεί να κινηθεί
αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, με ταχύτητα που μπορεί να
φτάσει μέχρι και τα 130 km/h.
Δείτε ακόμη: Η δοκιμή του Peugeot
308 στην έκδοση των 130 ίππων
Η συνδυαστική λειτουργία του υβριδικού συνόλου αποδεικνύεται καταρχήν οικονομική! Με τη μπαταρία φορτισμένη, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 3 lt/100 km, ενώ αν η ενέργεια εξαντληθεί και την κίνηση αναλάβει ο θερμικός κινητήρας, αυξάνεται κοντά στα 7,5 lt/100 km. Σημειώστε, επίσης, πως κάνοντας αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να καλύψει κανείς ρεαλιστικά έως και 50 km, αρκεί να είναι συνετός με το πεντάλ του γκαζιού… Ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης συμπεριλαμβάνεται αυτό που επιβάλλει τη χρήση μόνο του θερμικού κινητήρα, ενώ η ανάκτηση ενέργειας διαθέτει μόλις ένα επίπεδο, το οποίο διαλέγεις από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
Η κορυφαία ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει γενικότερα το 3008, διατηρείται στο ακέραιο στην plug-in εκδοχή. Η ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω στρογγυλεύει κάθε είδους ανωμαλία και διακρίνεται για τον μοναδικό τρόπο που απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η ρύθμιση της είναι σχετικά μαλακή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Ένα ακόμη στοιχείο που συμβάλλει στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι η ραφιναρισμένη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων με τις πολύ ομαλές αλλαγές, αλλά και η γενικότερα πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εσωτερικός διάκοσμος
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Επιδόσεις
- Κιβώτιο
ξινά
- Τιμή
Στην περίπτωση που επιλέξει κανείς να εκμεταλλευθεί και τους 225 ίππους του υβριδικού συνόλου, θα ικανοποιηθεί απόλυτα από την απόκριση στο γκάζι. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα εγγυάται την άμεση επιτάχυνση από πολύ χαμηλά. Η απόδοση της ισχύος έρχεται πολύ γραμμικά σχεδόν σε όλο το εύρος στροφών, ενώ η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ είναι παρούσα ανά πάσα στιγμή για να προσφέρει επιπλέον ώθηση. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι άκρως ικανοποιητικές με δεδομένο το αυξημένο βάρος της κατασκευής, με το σπριντ για το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 sec. Φυσικά, για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω υπάρχει και η εκδοχή των 300 ίππων, με μεγαλύτερη έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση του 3008 Hybrid ζητούμενο είναι να αναδειχθεί ο πολιτισμένος χαρακτήρας του. Και το γαλλικό SUV τα καταφέρνει περίφημα. Κάτι που διαπιστώνεις και στον επαρχιακό δρόμο, με την ανάρτηση να έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, αλλά το αυξημένο βάρος γίνεται αισθητό πλησιάζοντας στο όριο, ενώ παράλληλα το αμάξωμα εμφανίζει μικρές κλίσεις λόγω και της απόστασης από το έδαφος. Βέβαια, και σε αυτή την περίπτωση το 3008 προσφέρει έντονα το συναίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ για τα γούστα μας προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ συνήθεια απαιτούν τα φρένα λόγω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης, τα οποία όμως δεν υστερούν σε απόδοση.
συμπέρασμα
Το Peugeot 3008 έχει καθιερωθεί ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των premium SUV. Συνδυάζει την πολυτέλεια με την πρακτικότητα, ενώ γενικά χαρακτηρίζεται από ποιοτικά –σε κάθε επίπεδο- χαρακτηριστικά. Η plug-in εκδοχή έρχεται για να εκτοξεύσει τον βαθμό αποδοτικότητας. Η ηλεκτρική του αυτονομία είναι αρκετή για την καθημερινή μετακίνηση σπίτι-γραφείο, ενώ με την παράλληλη λειτουργία θερμικού μοτέρ - ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Δεν πρόκειται για ένα μοντέλο επιδόσεων, αλλά για μία πολιτισμένη, ολοκληρωμένη εκδοχή ενός αποδοτικού premium SUV.