Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300d Coupe 4MATIC: Με νέο κινητήρα πετρελαίου 272 ίππων!
Η πολυτελής Mercedes-Benz GLE εφοδιάζεται με νέο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, κάτι που καθιστά το γερμανικό μοντέλο ισχυρότερο και πιο αποδοτικό.
- -
- -
με μια ματιά
Η GLE αποκτά νέο κινητήρα πετρελαίου με χωρητικότητα 2.000 cc και απόδοση 272 ίππους, ο οποίος προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και πληθωρική λειτουργία. Και όλα αυτά διατηρώντας στο έπακρο στοιχεία όπως η πολυτέλεια και ο premium χαρακτήρας.
Όταν παρουσιάστηκε το 2015 ως αντικαταστάτης της ML, η GLE γνώρισε σημαντική απήχηση αναδεικνύοντας τη νέα φιλοσοφία της Mercedes-Benz στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Στο επίκεντρο βρέθηκε η σύγχρονη αισθητική και η δυναμική σχεδίαση καθιστώντας το γερμανικό SUV αναμφίβολα δυναμικό και σαφώς πιο νεανικό. Μάλιστα, για να προσεγγίσει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτό το κοινό, η Mercedes-Benz προσφέρει το θηριώδες SUV και σε έκδοση με σχεδιαστικά στοιχεία κουπέ αμαξώματος. Με τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι σε πλήρη εξέλιξη, η GLE απέκτησε έναν νέο δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Η παρουσία του δεν εξασφαλίζει μόνο μειωμένη κατανάλωση, αλλά και αυξημένη απόδοση! Η συγκεκριμένη εκδοχή, η GLE 300d Coupe 4MATIC, που διαθέτει επιπλέον αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης, τοποθετείται στη βάση της γκάμας του γερμανικού SUV. Τουλάχιστον από πλευράς απόδοσης…
Δεν περνάς απαρατήρητος…
Η GLE είναι πληθωρική και δεν το κρύβει. Και πως θα μπορούσε
άλλωστε, με μήκος κοντά στα πέντε μέτρα και πλάτος που
ξεπερνά τα δύο μέτρα! Το μέγεθος της σου προκαλεί άγχος
στους στενούς δρόμους της Αθήνας και πολλές φορές κοιτάς με αγωνία
τις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου. Βέβαια, κάποιες άλλες πιάνεις
τον εαυτό σου να τις παρατηρεί λόγω των θελκτικών καμπυλών
του αμαξώματος. Μπορεί να μην έχει αλλάξει από το 2019,
αλλά το γερμανικό SUV εξακολουθεί να ξεχωρίζει για τη σχεδίαση του,
αφού η Mercedes-Benz έχει αποβάλλει πλέον κάθε ίχνος
συντηρητισμού από πάνω της διατηρώντας στο έπακρο τον
premium χαρακτήρα των δημιουργιών της. Η ταυτότητα της γερμανικής
εταιρείας είναι ευδιάκριτη από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις,
ενώ το τελείωμα της οροφής και η κουπέ σχεδιαστική φιλοσοφία του
πίσω μέρους, δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Είναι
εντυπωσιακή και αποπνέει πολυτέλεια, ενώ δεν λείπουν στοιχεία που
αναδεικνύουν και τον περιπετειώδη χαρακτήρα της.
Δείτε ακόμη: Αυτή είναι η νέα
γενιά της Mercedes-Benz GLC
Σουίτα πολυτελείας
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, η βασική διαφορά στη νέα GLE 300d είναι καλά κρυμμένη κάτω από το εμπρός μεγάλο καπό. Όπως στον τομέα της σχεδίασης, έτσι και στο εσωτερικό δεν συναντάμε αλλαγές. Αυτό φυσικά δεν είναι κακό, αφού η GLE έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, αλλά και τον αέρα πολυτέλειας της καμπίνας. Αφού «σκαρφαλώσεις» και γλιστρήσεις στο κάθισμα του οδηγού συνειδητοποιείς τη διαφορά με τον ανταγωνισμό. Η επιλογή των υλικών και η συναρμογή τους την τοποθετούν στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας, με το περιβάλλον του εσωτερικού να αποτελεί τον ορισμό του χαρακτηρισμού premium.
Όπως όλες οι σύγχρονες Mercedes-Benz, έτσι και η GLE έχει ασπαστεί τη σημερινή ψηφιακή εποχή, με τον οδηγό να έχει στη διάθεση του δύο οθόνες με συνολική διαγώνιο 12,3’’. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX καλύπτονται πίσω από ένα ενιαίο κρύσταλλο, δίνοντας την εικόνα μίας μεγάλης οθόνης. Η εικόνα είναι εντυπωσιακή, ενώ κορυφαία είναι και η εργονομία. Σε χωροταξικό επίπεδο τα πολλά λόγια είναι περιττά, αφού οι επιβάτες στο εσωτερικό της απολαμβάνουν κορυφαίους χώρους, εμπρός και πίσω, την ώρα που η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 655 lt! Τέλος, όσον αφορά τον εξοπλισμό, με τιμή 107.500 € είναι προφανές ότι η λίστα αυτών που προσφέρει είναι τεράστια και υπερπλήρης, αν και πάντα υπάρχουν στοιχεία που μπορεί κανείς να προσθέσει.
EQ Boost στα καλύτερα του!
Για τη Mercedes-Benz ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της δεν μεταφράζεται αποκλειστικά στο λανσάρισμα νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Μπορεί η σειρά EQ να διανθίζεται με νέες ηλεκτρικές προτάσεις, αλλά παράλληλα το υβριδικό σύστημα EQ Boost έρχεται να προστεθεί σε όλο και περισσότερες εκδόσεις με θερμικό κινητήρα. Στην προκειμένη περίπτωση, η GLE 300d εφοδιάζεται με έναν νέο δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα που ενισχύεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V και μία γεννήτρια-εναλλάκτη της Mercedes-Benz. Η παρουσία του mild hybrid συστήματος είναι ευδιάκριτη στην εκκίνηση σε συνεργασία με το σύστημα Start&Stop, ενώ ενισχύει τον κινητήρα με την ώθηση που προσφέρουν 20 επιπλέον ίπποι και 200 Nm ροπής. Ενώ η ανάκτηση της ενέργειας στη μικρή μπαταρία, γίνεται είτε μέσω του φρεναρίσματος είτε μόλις σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι. Η γερμανική εταιρεία υπόσχεται χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων, με την μέση εργοστασιακή τιμή να αγγίζει τα 6,5 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz GLA 200 4MATIC
Με τη γλώσσα των αριθμών, σημαντικά βελτιωμένη είναι η απόδοση του νέου συνόλου. Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 272 ίππους, αλλά και 550 Nm ροπής! Η τελευταία εμφανίζεται εξαιρετικά χαμηλά, και συγκεκριμένα από τις 1.800 έως τις 2.200 rpm, χαρίζοντας στην GLE εξαιρετική απόκριση στο γκάζι. Οι επιδόσεις της είναι πολύ καλές, ειδικά αν αναλογιστούμε το βάρος του αμαξώματος που φτάνει τα 2.290 kg, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 6,8 sec! Μία επιπλέον αναβάθμιση στη GLE 300d εντοπίζεται στο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Μέχρι σήμερα, η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες άγγιζε το απόλυτο 50:50. Πλέον, ένας πολύδισκος συμπλέκτης με ηλεκτρονική διαχείριση μπορεί αυτόματα να στείλει έως και το 100% στους πίσω τροχούς! Βελτιστοποιώντας τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης της δύναμης.
Ήρεμη δύναμη!
Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό της, ο αέρας πολυτέλειας είναι έντονα ευδιάκριτος. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη, όπως αρμόζει σε ένα SUV και ειδικά αυτών των διαστάσεων, με την περιφερειακή ορατότητα να είναι εξαιρετική. Μόλις συνηθίσεις το μέγεθος του αμαξώματος, διαπιστώνεις την κορυφαία ποιότητα κύλισης που τη χαρακτηρίζει. Κανένας θόρυβος, είτε από τον κινητήρα είτε από τον ασφαλτοτάπητα δεν περνάει στην καμπίνα των επιβατών, την ώρα που η αερανάρτηση AIRMATIC καταπίνει σχεδόν όλες τις ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου. Αν και στο πρόγραμμα Comfort παρατηρήσαμε αρκετές πλεύσεις του αμαξώματος σε κάποιες λακκούβες, στοιχείο για το οποίο ευθύνεται και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης. Σημειώστε, όμως, πως το συγκεκριμένο φαινόμενο εξαφανίζεται με εντυπωσιακό τρόπο στο πρόγραμμα Sport.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Πολυτέλεια
- Χώροι
- Κινητήρας
- Ποιότητα κύλισης
ξινά
- Βάρος
- Τιμή
Όταν ανέβουν οι ρυθμοί, η GLE στην κουπέ εκδοχή της προσφέρει έντονο το συναίσθημα της ασφάλειας. Παρά το αυξημένο βάρος, προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και είναι προβλέψιμη στις αντιδράσεις της. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες, ενώ μόνο σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης θα νιώσεις μεγάλο μέρος της ισχύς να περνάει στους πίσω τροχούς. Τουλάχιστον μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Βέβαια, επιβάλλεται να αντιμετωπίσεις με σεβασμό τα 2.290 kg της κατασκευής, αφού αν υπερβάλλεις θα έρθεις αντιμέτωπος με τους νόμους της Φυσικής. Σημειώστε, πως τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση φροντίζοντας να ακινητοποιήσουν άκρως ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα. Βλέπετε, ο δίλιτρος κινητήρας φροντίζει να… μικραίνει τις ευθείες με την απόδοση του. Έχει δύναμη από χαμηλά και δεν είναι υπερβολή πως σε απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού νιώθεις το μπροστινό μέρος ελαφρώς να σηκώνεται! Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η απόκριση στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με τη ροπή των 550 Nm να παίζει το ρόλο της σε αυτό. Όσον αφορά την κατανάλωση, δύσκολα θα δείτε τα 6,5 lt/100 km που αναφέρει η Mercerdes-Benz. Στον αυτοκινητόδρομο χρειαστήκαμε λίγο πάνω από 7 lt/100 km, ενώ η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 lt στην καθημερινή οδήγηση.
συμπέρασμα
Με το νέο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα η GLE αποκτά το απαραίτητο και επιβεβλημένο σήμερα οικολογικό προφίλ. Αυτό μεταφράζεται σε ουσιαστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Την ίδια ώρα, με άσσο στο μανίκι της τα 550 Nm ροπής καταφέρνει περίτεχνα να κρύψει το αυξημένο βάρος του αμαξώματος. Τουλάχιστον στον τομέα των επιδόσεων. Από εκεί και πέρα, η κουπέ SUV εκδοχή της GLE εξακολουθεί να διατηρεί στο ακέραιο όλα τα στοιχεία που τη διακρίνουν, όπως η εντυπωσιακή σχεδίαση, η πολυτέλεια και η κορυφαία άνεση. Βέβαια, υπάρχει και το ανάλογο τίμημα, αφού με 107.500 € κόστος κτήσης είναι δεδομένο πως απευθύνεται σε λίγους…