Δοκιμή - Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS DSG: Σημείο αναφοράς!

Αυτός είναι ο στόχος της Skoda και η 4η γενιά του Fabia έχει όλα τα απαραίτητα εχέγγυα για να το καταφέρει.

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)128,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η 4η γενιά του Skoda Fabia άλλαξε ριζικά, αποκτώντας μεγαλύτερες διαστάσεις, εκσυγχρονισμένη και νεανική εικόνα, όπως και τις νεότερες τεχνολογίες που διαθέτει το τσέχικο εργοστάσιο στη φαρέτρα του. Δοκιμάζουμε την έκδοση των 110 ίππων που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων.

Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις μέσα σε 22 χρόνια και μετά από τρεις γενιές, είναι δεδομένο πως το Fabia αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας, αλλά και της βιωσιμότητας της Skoda. Από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε ξεχώρισε για την εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας που το διέκρινε. Στοιχείο που αυξήθηκε κατακόρυφα με την πάροδο του χρόνου, για να φτάσουμε στο σημείο να αποτελεί έναν ισχυρό «παίκτη» στην κατηγορία, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό. Με την 4η γενιά, η Skoda κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός, έχοντας στόχο να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Και η έκδοση με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων που συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG, έχει όλα τα εχέγγυα για να το πετύχει, όντας και στην κορυφή της γκάμας του Fabia. Για την ώρα τουλάχιστον… 

Clever!

Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε το νυστέρι να φτάσει στο κόκκαλο. Όπως αναμενόταν, η βάση που είχαν στη διάθεση τους και χρησιμοποίησαν οι Τσέχοι τεχνικοί είναι η πλατφόρμα MQB-A0 του γκρουπ Volkswagen. Αυτό είχε ευεργετικά αποτελέσματα σε δύο νευραλγικούς τομείς. Καταρχήν, στην αύξηση των διαστάσεων και κατά δεύτερον στη χρήση όλων των νεότερων τεχνολογιών που συναντάμε στα μοντέλα του γκρουπ. Δεν είναι υπερβολή, πως η 4η γενιά του Fabia είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει ποτέ, αφού πλέον ξεπερνάει σε μήκος τα 4 μέτρα! Στοιχείο που του επιτρέπει να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό, πως το μεταξόνιο των 2.550 mm είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της Octavia 1ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 1996!
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τη χειροκίνητη εκδοχή του νέου Skoda Fabia 1.0 TSI

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, με 4.108 mm μήκος είναι μακρύτερο κατά 111 mm, όταν το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 48 mm αγγίζοντας σήμερα τα 1.780 mm. Κάτι που όπως θα δούμε αργότερα έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε χωροταξικό επίπεδο. Μπορεί το πάτωμα να είναι κοινό με πολλά μοντέλα του Group VW, αλλά το σχεδιαστικό τμήμα της Skoda δούλεψε στα… κόκκινα για να αποκτήσει  το νέο Fabia το δικό του χαρακτήρα, χωρίς να παρεκκλίνει από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Ακολουθώντας τη νεότερη φιλοσοφία της Skoda, πέταξε από πάνω του κάθε στοιχείο συντηρητισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα δεν αποτελούν μόνο τα καλόγουστα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED στο εμπρός μέρος, αλλά και η μάσκα που είναι σχεδόν ίδια με αυτή του Enyaq iV. Οι ακμές και οι γωνίες, συνδυάζονται αρμονικά με τις γραμμές στο πλάι του αμαξώματος, με το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα στο οποίο θα διατίθεται, να δείχνει σημαντικά πιο νεανικό και fun σε σχέση με το παρελθόν. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι ξεκάθαρο ότι παραπέμπουν στην οικογένεια της Skoda, με τη διχρωμία στο αμάξωμα να προσφέρει ένα επιπλέον στοιχείο φρεσκάδας.

Παραφωνία θα λέγαμε πως αποτελούν οι ζάντες σε διάσταση 16 ιντσών, οι οποίες αν και έχουν σκούρα απόχρωση, δεν ενθουσιάζουν με την αισθητική τους. Βλέπετε, μπορεί να μην δείχνουν θελκτικές, αλλά έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Οι Τσέχοι έδωσαν τεράστια προσοχή σε αυτόν τον τομέα, με λεπτομέρειες όπως οι ειδικής σχεδίασης ζάντες, οι καθρέπτες, οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, η μεγαλύτερη αεροτομή στο πίσω μέρος και τα δώδεκα πάνελ στο πάτωμα του αμαξώματος, να του χαρίζουν αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,28 Cd! Πρόκειται για αριθμό ρεκόρ στην κατηγορία, όταν αντίστοιχα η προηγούμενη γενιά διέθετε 0,32 Cd. Μάλιστα, η Skoda υποστηρίζει πως με την αρωγή της αεροδυναμικής, το Fabia επωφελείται 0,2 lt καυσίμου ανά 100 km. Κάτι που μεταφράζεται σε ένα λίτρο ανά 500 km. Νούμερο που δεν είναι εντυπωσιακό, αλλά εδώ που έχει φτάσει η τιμή του καυσίμου, ό,τι κερδίζεις καλό είναι…
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τρία 1.000άρια supermini

Simply clever!

Η αναβάθμιση δεν αφορά μόνο το σχεδιαστικό κομμάτι του νέου Fabia, αλλά και την καμπίνα των επιβατών. Το περιβάλλον είναι τελείως καινούργιο, απόλυτα σύγχρονο και λειτουργικό. Η επιβεβλημένη digital εικόνα είναι ευδιάκριτη με την παρουσία του ψηφιακού πίνακα οργάνων, αλλά και της οθόνης αφής. Στην κορυφαία έκδοση Style που είχαμε στη διάθεση μας, η διάσταση τους αγγίζει τις 10,25’’ και 9,2’’ ίντσες, αντίστοιχα, με το σύστημα πολυμέσων να αποδεικνύεται εύχρηστο και λειτουργικό. Παράλληλα, η σχεδίαση με τους κυκλικούς αεραγωγούς και ευχάριστες πινελιές όπως τα ανάγλυφα «Fabia» στο περίβλημα του πίνακα οργάνων, το ύφασμα με την ευχάριστη υφή και την όμορφη ραφή στο ταμπλό, ενισχύουν το νεανικό στοιχείο καθιστώντας το μοντέρνο. Σημειώστε, όμως πως σε όλο το ταμπλό και την κονσόλα έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία πάντως δείχνουν ποιοτικά. Σε επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας, αξίζει να σημειώσετε πως το Fabia προσφέρει  τα συστήματα Front Assist και Lane Assist από τη βασική έκδοση Active, ενώ απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές ασφάλειας του οργανισμού Euro NCAP.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε επίπεδο ευρυχωρίας. Το Fabia ουσιαστικά έχει σκαρφαλώσει ένα σκαλί πάνω, ανεβάζοντας σημαντικά τον πήχη. Η διαφορά είναι αισθητή σε πλάτος, ενώ όσοι βρεθούν πίσω απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και άνεση, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και όσοι με μεγάλο ύψος μπορούν να βολευτούν στις πίσω θέσεις χωρίς να ακουμπούν τα γόνατα τους στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 50 ολόκληρα λίτρα, αγγίζοντας τα 380 lt συνολικά, όντας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Όπως στην προηγούμενη γενιά, έτσι και εδώ συναντάμε μία σειρά από έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους. Σήμερα, προσφέρει 16 επιπλέον λύσεις, με τη συνολική χωρητικότητα τους να φτάνει τα 108 λίτρα. Ανάλογα με τις προδιαγραφές του μοντέλου μπορεί να προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες, προσθέτοντας μερικά νέα… Simply Clever χαρακτηριστικά. Όπως τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, φως ανάγνωσης στο πίσω μέρος με χειρισμό από εμπρός, χώρος αποθήκευσης στη σήραγγα μπροστά από τα πίσω καθίσματα με θήκη για κύπελλα, θήκη για κάρτες και στυλό, και πολλά ακόμα. Σε κάθε περίπτωση, οι έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, εκτοξεύουν ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του.

Δοκιμασμένες λύσεις

Η πιο εύκολη εξίσωση που είχαν να λύσουν οι Τσέχοι, ήταν αυτή που αφορά τα κινητήρια σύνολα. Κάτω από το καπό του Fabia τοποθετήθηκαν τα γνωστά σύνολα του Group VW, με απόδοση 80, 110 και 150 ίππων. Σήμερα στη χώρα μας διατίθενται οι δύο πρώτες, και εμείς οδηγήσαμε την ισχυρότερη εξ αυτών. Βεβαίως πρόκειται για τον 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο TSI άμεσου ψεκασμού, ο οποίος εκτός από 110 ίππους αποδίδει και 200 Nm ροπής. Το γνωστό τρικύλινδρο σύνολο διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, λειτουργεί στον κύκλο Miller με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και με υψηλή πίεση ψεκασμού 350 bar. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους είχε γίνει με τη χειροκίνητη εκδοχή, αλλά σε αυτή την περίπτωση είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαστάσεις
  • Χώροι
  • Χώρος αποσκευών
  • Τεχνολογίες
  • Κινητήρας
  • Άνεση
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου είναι ιδανικός για την περίπτωση του Fabia, αυξάνοντας κατακόρυφα το επίπεδο της άνεσης σε ήπιους ρυθμούς. Το σύνολο των 110 ίππων ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και τη ζωντάνια του πάνω από τις 2.000 rpm και στις μεσαίες στροφές γενικότερα. Έχει καλή απόκριση στο γκάζι, κάτι για το οποίο ευθύνεται και η πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου των επτά σχέσεων. Σίγουρα, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά με 9,6 sec να απαιτούνται για τη διαδικασία του 0-100 km/h, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι έχει την απαιτούμενη σπιρτάδα. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ραφιναρισμένη, με το επίπεδο θορύβου από τον 3κύλινδρο κινητήρα να είναι χαμηλό. Η Skoda αναφέρει πως η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 5,1 lt/100 km, νούμερο που μπορεί να πλησιάσει κανείς με αρκετή σύνεση. Σε κανονικούς ρυθμούς και χωρίς να έχεις συνεχώς στο μυαλό σου την οικονομία καυσίμου, η μέση τιμή κυμαίνεται κοντά στα 6,5 lt/100 km.

Stronger than ever

Στη Skoda χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα MQB-A0, αλλά προσπάθησαν να βελτιώσουν περαιτέρω τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος. Για να συμβεί αυτό χρησιμοποιήθηκαν υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα, με το 80% του Fabia να αποτελείται από τέτοιου είδους μέταλλο. Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα αυξημένα σε διαστάσεις μετατρόχια το τσέχικο σούπερμινι έχει αποκτήσει σαφώς πιο πληθωρική αίσθηση στο δρόμο. Είναι στιβαρό, ενώ ο συνδυασμός των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν προβληματίζει σε καμία περίπτωση. Σε ήπιους ρυθμούς είναι άνετο και με εξαίρεση κάποιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, η ανάρτηση δεν έχει κανένα πρόβλημα να ανταπεξέλθει ιδανικά απέναντι στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Όταν ο ρυθμός ανέβει, το Fabia ξεδιπλώνει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα του, όντας φιλικό, αλλά και ευχάριστο! Προσφέρει σιγουριά στον οδηγό, έχει πολύ καλό πάτημα, ενώ είναι εξαιρετικά προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Σε πιο κλειστές στροφές θα υποστρέψει όσο πλησιάζεις το όριο, με τη συγκεκριμένη τάση να αποδεικνύεται εύκολα ελεγχόμενη με το πεντάλ του γκαζιού. Σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης θα γλιστρήσει ελαφρά, αλλά προοδευτικά χωρίς να τρομάξει τον οδηγό. Σύμμαχος στην όλη διαδικασία είναι και το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, το οποίο παρέχει καλή πληροφόρηση και αίσθηση. Κάτι που ισχύει και για τα φρένα, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα.

συμπέρασμα

H έκδοση Style με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κοστίζει 20.650 €, με δεδομένο όμως πως προσφέρει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης του οδηγού, ενώ τοποθετείται και στην κορυφή της γκάμας του τσέχικου σούπερμινι. Η βασική έκδοση των 80 ίππων ξεκινάει κάτω από τα 15.000 €, ενώ η εισαγωγική εκδοχή με τον κινητήρα των 110 ίππων στην έκδοση Ambition είναι 17.500 €. Νούμερα που διατηρούν σε υψηλό επίπεδο τη σχέση τιμής αξίας που παραδοσιακά χαρακτήριζε το Fabia. Ειδικά από τη στιγμή που η 4η γενιά δεν αποτελεί μία βελτιωμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, με έμφαση στην άνεση, την ευρυχωρία, την πρακτικότητα, την ασφάλεια, αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Και μάλιστα σε ένα ελκυστικό πακέτο που ξεφεύγει από το συντηρητισμό, όντας θελκτικό και νεανικό σχεδιαστικά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...