Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip: Γιατί είναι το ιδανικό οικογενειακό SUV;

Εκεί που ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία παλεύει με νέες τεχνολογίες να δημιουργήσει το ιδανικό οικογενειακό C-SUV, η Suzuki προσφέρει το απλό S-Cross AllGrip που τα κάνει όλα και συμφέρει!

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
με μια ματιά
Το νέο Suzuki S-Cross βάζει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό χαρίζοντας όλα όσα θα ζητήσει ένας μέσος οικογενειάρχης από ένα τετρακίνητο SUV με τιμή που δεν ξεπερνά τις 30.000 ευρώ!

Δύσκολη εποχή για ένα μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των SUV. Μπορεί η ζήτηση να είναι υψηλή, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον ανταγωνισμό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για να κερδίσουν τον καταναλωτή, προσπαθώντας να δημιουργήσουν το πιο σύγχρονο, μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο μέλος του εκάστοτε segment. Είτε μιλάμε για αστικά crossover λιλιπούτειων διαστάσεων, είτε για θηριώδη SUV με χώρο για όλη την οικογένεια και τις αποσκευές τους. Όμως, στο βωμό του εκμοντερνισμού και των νέων τεχνολογιών θυσιάζεται ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας. Αυτός του κόστους. Η premium αίσθηση που όλο και περισσότεροι αναζητούν κοστίζει ακριβά. Κάπως έτσι, οι προσιτές επιλογές στην κατηγορία των C-SUV που ξεκινούν κάτω από τις 30.000 ευρώ είναι ελάχιστες. Και αναφερόμαστε πάντα σε προσθιοκίνητες εκδόσεις! Ούτε λόγος για τετρακίνητες...

Ασύγκριτα οικονομικό

Που ακούστηκε εν έτει 2022 ένα τετρακίνητο, οικογενειακό SUV να ξεκινά κάτω από τις 27.000 ευρώ; Κι όμως το νέο S-Cross προσφέρει ακριβώς αυτό. Ένα οικονομικό σύνολο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα υπόλοιπα μέλη της κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμα και το αυτοκίνητο της δοκιμής που εξοπλίζεται με το πλούσιο πακέτο GLX δεν ξεπερνά το ψυχολογικό φράγμα των 30.000 ευρώ (29.980).

front

Συνοπτικά, σε αυτά τα χρήματα όσοι το αποκτήσουν παίρνουν ένα ήπια υβριδικό σύνολο 129 ίππων με πολύ καλή κατανάλωση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη infotainment 9 ιντσών, σαλόνι με δερμάτινες επενδύσεις, κάμερα 360 μοιρών, adaptive cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμη. Αδιαμφησβήτητο highlight βέβαια, αποτελεί το σύστημα τετρακίνησης AllGrip.

Πλήρης ανασχεδιασμός

Το νέο Suzuki S-Cross διαθέτει σαφως πιο δυναμικό σχεδιασμό, χάρη στην πιο τετραγωνισμένη αρχιτεκτονική του αμαξώματος και τις καθαρές γραμμές που χαρακτηρίζουν τόσο το εμπρός, όσο και το πίσω μέρος, στοιχείο που οφείλεται στα εν μέρει και στα νεα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Πρόκειται για ένα ώριμο σε εμφάνιση crossover που διατηρεί την κομψότητα του. Οι πιο τετράγωνοι θόλοι των τροχών, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (17,5 cm), τα προστατευτικά πλαστικά και τις ράγες οροφής, δίνουν στη νέα γενιά την στιβαρή εικόνα που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στοιχείο που δεν ήταν ευδιάκριτο στον προκάτοχο του.

side

Περνώντας στο εσωτερικό, όπως είχαμε αναφέρει άλλωστε και στην δοκιμή της δικίνητης έκδοσης, δύσκολα εντοπίζονται οι αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Χωρίς βέβαια αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό! Πολύ καλή εργονομία, αποθηκευτικοί χώροι σε όλη την καμπίνα, υψηλό επίπεδο άνεσης  για τους επιβάτες της πρώτης αλλά και της δεύτερης σειράς καθισμάτων, ήταν στοιχεία που χαρακτήριζαν τη προηγούμενη γενιά και συναντάμε σήμερα επίσης στη νεότερη. Η υψηλού επιπέδου συναρμογή κατατάσσεται σίγουρα στα θετικά. Αν και τα τα σκληρά πλαστικά δεν λείπουν, δεν εντοπίσαμε τριγμούς κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του. Οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα αναβαθμίζουν την εμπειρία, αλλά η νέα μεγαλύτερη οθόνη των 9 ιντσών για το infotainment είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Αυτό ήταν ένα από τα αδύναμα σημεία του προηγούμενο S-Cross, το οποίο πλέον έχει εξελιχθεί σε ένα αξιοσέβαστο ατού, που κοιτά με αυτοπεποίθηση τον ανταγωνισμό. Στοιχεία για την μουσική που ακούτε και την συνδεσιμότητα του τηλεφώνου απεικονίζονται με μοντέρνα και ευανάγνωστα γραφικά, ενώ η περιμετρική κάμερα 360 μοιρών κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι». Τέλος, το μοναδικό στοιχείο στην καμπίνα που προδίδει την τετρακίνητη φύση της έκδοσης είναι ο περιστροφικός διακόπτης του AllGrip Select πίσω από το επιλογέα του κιβωτίου.

Άνεση σε compact διαστάσεις

Το μεταξόνιο των 2,6 m προσφέρει άφθονους χώρους, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών των 430 lt αποτελεί μία πολύ καλή απόδοση συγκριτικά με τα δεδομένα της κατηγορίας. Με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και με το διπλό πάτωμα να αποδεικύεται ιδανικό στην περίπτωση που  θέλετε να αποθηκεύσετε κάτι χωρίς να φαίνεται. Σημειώστε, πως αν διπλωθούν και τα πίσω καθίσματα, τότε ο διαθέσιμος χώρος εκτοξεύεται στα 1.230 lt!

boot

Στοιχεία του εξοπλισμού, όπως για παράδειγμα τα θερμαινόμενα καθίσματα, σίγουρα προσθέτουν πόντους, αλλά ο άνετος χαρακτήρας του S-Cross εκφράζεται και στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι μαλακή επιτρέποντας στο αμάξωμα των 1.290 kg να περνά απροβλημάτιστα πάνω από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, χωρίς όμως να πλέει ανεξέλεγκτα στις στροφές. Τα ενισχυμένα γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα βοηθούν στην ακαμψία αλλά και τη σταθερότητα του ιαπωνικού C-SUV. Σαφώς οι κλίσεις στις στροφές είναι ευδιάκριτες, ενώ το υψηλό προφίλ των ελαστικών δεν βοηθά ιδιαίτερα στην αμεσότητα του μπροστινού συστήματος. Όλα όμως συγχωρούνται μόλις το συμπαγές και αρκετά άκαμπτο αμάξωμα πατήσει χώμα.

Όχι ακόμη ένα “ασφάλτινο” SUV

Το ούτως ή άλλως συμμετοχικό σύνολο του δικίνητου S-Cross έγινε ελαφρώς πιο υποστροφικό στην άσφαλτο λόγω της τετρακίνησης, αλλά θα λάμψει στις εκτός δρόμου επιφάνειες. Το σύστημα AllGrip επιτρέπει την απροβλημάτιστη κίνηση σε ομαλούς χωματόδρομους, με τα ελαστικά να αποτελούν τον μοναδικό παράγοντα που το περιορίζει. Και αυτό διότι αν παρασυρθείς οι ελληνικοί χωματόδρομοι δεν συγχωρούν και το σκίσιμο είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο. Ο τρόπος λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης έχει ως εξής. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το σύνολο της ροπής περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του αποκλειστικά χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (αρχικά ήταν διαθέσιμο και ως αυτόματο). Όταν παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης, τότε εμπλέκονται και οι πίσω τροχοί στο βαθμό που κρίνει απαραίτητο το σύστημα. Η αναλογία μπορεί να φτάσει στιγμιαία ακόμη και το 50:50.

back

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Αποδοτικός κινητήρας
  • Χώροι
  • Απόδοση τετρακίνησης εκτός δρόμου
  • Χαμηλή τιμή βασικής έκδοσης
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά καμπίνας
  • Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης

Όλα τα παραπάνω, συμβαίνουν στην επιλογή Auto του περιστροφικού διακόπτη που αφορά το AllGrip Select. Επιπλέον, διαθέτει την επιλογή Sport που επηρεάζει την απόκριση του γκαζιού, αλλά επίσης στέλνει λίγο νωρίτερα τη ροπή στον πίσω άξονα για ενίσχυση της δυναμικής συμπεριφοράς του. Τέλος, συναντάμε το πρόγραμμα Snow, για επιφάνειες με ελάχιστη πρόσφυση, ενώ σε περίπτωση που η κατάσταση δυσκολέψει ακόμη περισσότερο, υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού.

Mild Hybrid is all you need

Τo θετικό πρόσημο που κερδίζει η οδική συμπεριφορά του νέου S-Cross, οφείλεται εκτός από το σύστημα διεύθυνσης, και στην υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.400 cc, απόδοσης 129 ίππων, που ενισχύεται με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων βοηθά τον βενζινοκινητήρα όσο περισσότερο γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ η ακαριαία του απόκριση αναδεικνύει τα 235 Nm ροπής του συνόλου. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η πλούσια ροπή, ακόμη και από τις 1.500 rpm χωρίς κομπιάσματα, με το κιβώτιο να πετυχαίνει μέσω της κλιμάκωσης του τον ιδανικό συνδυασμό οικονομίας και επιδόσεων. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,2 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 km/h. Τιμές άκρως ικανοποιητικές για ένα μοντέλο με μόλις 129 ίππους.

back

Όμως, εκεί που διαπρέπει το S-Cross -ακόμη και ως τετρακίνητο- είναι στον τομέα της κατανάλωσης. Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του, δεν ήμασταν επιεικείς με το πεντάλ της βενζίνης, αλλά η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100km ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Με πιο ευγενικό χειρισμό τιμές γύρω στα 6,5 lt/100km είναι απόλυτα εφικτές και πολύ κοντά στα 5,9 lt/100km που δηλώνει επίσημα ο κατασκευαστής. Αρκετά δύσκολο επίτευγμα αν ρίξουμε μία ματιά και στον ανταγωνισμό.

συμπέρασμα

Γιατί θα το επιλέγαμε; Γιατί κάνει όλα όσα θα ζητήσεις και ακόμη περισσότερα, χωρίς να σου αδειάζει την τσέπη. Έχει χώρους, σεβαστές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό συμπεριλαμβανομένης της ομπρέλα οδηγικών βοηθημάτων Suzuki Safety Support, με Dual Sensor Brake Support, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής αλλαγής λωρίδας αλλά και πολλά ακόμη από την βασική κιόλας έκδοση. Και τέλος είναι οικονομικό σε καύσιμο και ξεκινά από τις 21.730 ευρώ (για το 2WD). Εάν τώρα θέλετε να νιώσετε πιο σίγουροι εκτός δρόμου, επιλέξτε ένα ελαφρώς πιο ειδικό σετ ελαστικών και θα εντυπωσιαστείτε από τα μέρη στα οποία θα καταφέρει να σας ταξιδέψει.

 front

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...