Δοκιμή BMW 220i Active Tourer 170 PS: Premium οικογενειακό 170 ίππων
Τα MPV έχασαν νωρίς τη μάχη με τα SUV, στην υλοποίηση με σφραγίδα BMW όμως, η Σειρά 2 Active Tourer έχει σοβαρά -οικογενειακά- επιχειρήματα να παραθέσει.
- -
- -
με μια ματιά
Απόλυτα σύγχρονη και επίκαιρη, η BMW Σειρά 2 Active Tourer είναι ένα άνετο οικογενειακό με υψηλή ποιότητα και τεχνολογία. Μεγάλα ατού της, η ευρυχωρία στην καμπίνα, ο εξαιρετικός, ήπια υβριδικός turbo βενζινοκινητήρας των 170 ίππων με το άριστο αυτόματο κιβώτιο και η διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, που θυμίζει περισσότερο ένα καλό hatchback παρά ένα υπερυψωμένο MPV.
Θυμάστε τα πολυμορφικά; Κάτι απροσδιορίστου σχήματος αυτοκίνητα, που πρόβαλλαν σαν δυνατά τους σημεία τους χώρους και την πρακτικότητα για να δελεάσουν τον οικογενειάρχη, αλλά -συνήθως- προκαλούσαν εφιάλτες με την εμφάνισή τους; Τα MPV (Multi Purpose Vehicles) εξαφανίστηκαν γρήγορα με την έλευση των SUV, τα οποία μπορούν να προσφέρουν αντίστοιχους χώρους και ύψος καμπίνας, αλλά έχουν πιο δυναμική και εύπεπτη σχεδίαση. Φυσικά, ανεξάρτητα από το αισθητικό κομμάτι -που είναι και υποκειμενικό, σε γενικές γραμμές- δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε ότι τα MPV πίσω από τις ατσούμπαλες γραμμές τους έκρυβαν μπόλικη ουσία.
Και ευτυχώς, η BMW κράτησε μόνο αυτή, σερβίροντας τη νέα Σειρά 2 Active Tourer με σύγχρονα δεδομένα και βέβαια, απολύτως εύπεπτη εμφάνιση που χαρίζει δυναμισμό, στυλ και άρωμα τεχνολογίας στο σύνολο. Στο εμπρός τμήμα αμέσως ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, με τα «νεφρά» να μην εκτείνονται προς τα κάτω, όπως σε πολλά νέα μοντέλα της φίρμας αλλά να διατηρούν τις κλασικές αναλογίες, απλώς σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Η Σειρά 2 Active Tourer με το πακέτο εμφάνισης M Sport, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποκτά και δυναμικούς προφυλακτήρες με μεγάλους αεραγωγούς, όπως και εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου. Ο κύριος στόχος των Γερμανών ήταν να πετύχουν μια πολύ καλή επίδοση στο κομμάτι της αεροδυναμικής και το αποτέλεσμα δείχνει ότι τα κατάφεραν, με τον δείκτη Cd στο 0,26. Πίσω, η εικόνα είναι πιο προσγειωμένη, με τα LED φωτιστικά σώματα να κεντρίζουν το ενδιαφέρον.
Περιβάλλον για να ζεις
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να θεωρηθεί και το «δεύτερο σπίτι» μας, αφού σε αυτό περνάμε πολλές ώρες της ημέρας. Μέσα στη Σειρά 2 Active Tourer δεν αισθάνεσαι μόνο άνετα και ευρύχωρα, αλλά και πολύ όμορφα, ένα αποτέλεσμα που σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται στην πάρα πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής. Χαμηλότερα βρίσκεις σκληρότερα πλαστικά, αλλά όχι λιγότερο ποιοτικά, ενώ το φινίρισμα και η αίσθηση που αποκομίζεις από κάθε χειριστήριο, βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο.
Στο κομμάτι της τεχνολογίας συναντάμε τη νέα λογική της BMW, με τις δύο οθόνες “Curved Display” να βρίσκονται στην κορυφή του ταμπλό. Έχουν διαγώνιο 10,7 και 10,25 ιντσών αντίστοιχα, με αυτή των πολυμέσων να διακρίνεται για τις τάχιστες αντιδράσεις της, το μενού που συνηθίζεις εύκολα και την πλήρη συνδεσιμότητα, που υποστηρίζει και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία συστήματα της αγοράς. Αν του αφιερώσεις λίγο χρόνο, μετά δεν ψάχνεις τίποτα και όλα τα μενού είναι απλά και κατανοητά.
Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που -ευτυχώς- έχει περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, ωστόσο θα μπορούσε να τα καταφέρνει και καλύτερα σε αυτό το κομμάτι. Ακόμη κι έτσι πάντως, δεν θα σου λείψει καμία πληροφορία, ειδικά σε ένα μοντέλο όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που είχε το πολύ καλό Head-Up Display για άμεση ενημέρωση εντός οπτικού πεδίου του οδηγού.
Κάπου εδώ, να τονίσουμε ότι το περιβάλλον γύρω από τους εμπρός επιβάτες αποσπά απολύτως θετικά σχόλια για την πρακτικότητά του. Πολλές θήκες, μεγάλη, σχεδόν κάθετη επιφάνεια για την αποθήκευση του smartphone με επαγωγική φόρτιση, αλλά και ένα «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο, πάνω στο οποίο βρίσκουμε θήκες, αλλά και χειριστήρια για την οθόνη, τα προγράμματα οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο και άλλα. Στη δεύτερη σειρά οι επιβάτες επίσης απολαμβάνουν αξιοσημείωτη ευρυχωρία. Το κάθισμα είναι συρόμενο, αναδιπλούμενο και διαιρούμενο σε αναλογία 40:20:40, με αποτέλεσμα να επιτρέπει τη διαμόρφωση ανάλογα με τις ανάγκες. Δύο ενήλικες κάθονται πάρα πολύ άνετα με άπλετο χώρο για γόνατα και κεφάλι. Ακόμη και ένας πέμπτος θα χωρέσει χωρίς προβλήματα, δίνοντας… πιστοποίηση για οικογενειακή χρήση!
Το κομμάτι που βρίσκουμε δυσανάλογο για τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου και τις ανάγκες του αγοραστή, είναι το πορτμπαγκάζ. Με 415 λίτρα χωρητικότητας, είναι μικρό. Το καλό είναι ότι έχει σωστό, τετράγωνο σχήμα και στα θετικά, προσμετρήστε τη στάνταρ ηλεκτρική λειτουργία της πέμπτης πόρτας. Εδώ να πούμε ότι ο χώρος αποσκευών για τις εκδόσεις 218i και 218d είναι στα 470 λίτρα. Στις ισχυρότερες εκδόσεις 220i και 223i θυσιάζονται 55 λίτρα για την μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος.
Τρικύλινδρος μόνο… στα χαρτιά!
Η BMW 220i Active Tourer που οδηγήσαμε κινείται από έναν turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Πρόκειται ίσως για τον πιο ήσυχο και ραφιναρισμένο της αγοράς αφού σχεδόν ποτέ δεν αποκαλύπτει με φασαρία και κραδασμούς την αρχιτεκτονική των τριών κυλίνδρων.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την coupe, πισωκίνητη BMW 220i
Συνολικά, το σύστημα αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπή που φτάνουν και περισσεύουν για να κινούν πολύ άνετα το οικογενειακό μοντέλο της BMW. 8,1 δευτερόλεπτα είναι αρκετά για τα 0-100 km/h και συνεχίζει αδιάκοπα μέχρι τα 221 km/h της τελικής ταχύτητας.
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι επιβατών
- Σύστημα πολυμέσων
- Εξοπλισμός
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Λειτουργία κιβωτίου
ξινά
- Χώρος αποσκευών
- Τιμή
Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στη δοκιμή μας «έπαιζε» από τα 7,7 λίτρα βενζίνης ανά 100 km εντός πόλης, μέχρι τα 6,5 λίτρα / 100 km στον αυτοκινητόδρομο. Πολύτιμος αρωγός σε κάθε περίπτωση, το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων με την έξυπνη λειτουργία και τα… γρήγορα αντανακλαστικά. Το ήπια υβριδικό σύστημα αποτελείται από την μπαταρία κάτω από το χώρο αποσκευών και έναν αρκετά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 19 ίππων και 55 Nm μέσα στο κιβώτιο. Στην πράξη, αποδίδει βοηθώντας το θερμικό μοτέρ όταν χρειάζεται και εξοικονομώντας καύσιμο, ενώ προσφέρει και μια ευπρόσδεκτη «ένεση» δύναμης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ενισχύοντας την προθυμία του συνόλου όταν πατήσεις απότομα το πεντάλ του γκαζιού.
Γιατί να την προτιμήσεις από ένα SUV;
Ωραία μέχρι εδώ, αλλά η σκέψη σίγουρα υπάρχει. Γιατί να πάρει κανείς μια Σειρά 2 Active Tourer αντί ενός SUV; Ένας από τους λόγους, είναι η οδική συμπεριφορά. Το ψηλό αμάξωμα μπορεί να είναι εδώ, η αμιγώς ασφάλτινη προσέγγιση όμως και η μικρή απόσταση από το έδαφος κάνουν διαφορά. Πιστέψτε μας, σε έναν δρόμο με στροφές, μπορείς να περάσεις πολύ καλά με την Active Tourer, όσο περίεργο κι αν ακούγεται.
Το τιμόνι είναι πολύ ακριβές και γρήγορο. Προσφέρει μέτρια πληροφόρηση, αλλά σε αποζημιώνει το άμεσο και κοφτερό μπροστινό, που θυμίζει περισσότερο κάποιο οδηγοκεντρικό hatchback παρά ένα ψηλό, οικογενειακό MPV. Μάλιστα αν το επιδιώξεις με την τοποθέτηση στη στροφή και τη γωνία του τιμονιού, το πίσω μέρος θα γλιστρήσει προσφέροντας συμμετοχικότητα, διασκέδαση και καλύτερη ισορροπία καθώς περνάει από στροφή σε στροφή.
Στον αυτοκινητόδρομο, η Σειρά 2 Active Tourer είναι επίσης καλύτερη από τα αντίστοιχης κατηγορίας SUV. Άνετη, σταθερή και πολύ ήσυχη, μπορείς να ταξιδέψεις για ώρες μαζί της δίχως να υπάρξει κάτι που θα σε κουράσει. Η ποιότητα κύλισης είναι στα γνωστά επίπεδα BMW και παρά τις μεγάλες πλαϊνές επιφάνειες, δεν πτοείται από πλευρικούς ανέμους. Η ανάρτηση αποτελείται από τα κλασικά γόνατα McPherson μπροστά, με τον πίσω άξονα να υιοθετεί μια λύση πολλαπλών (τριών) συνδέσμων. Είναι όσο σκληρή χρειάζεται για να μην επιτρέπει περιττές ταλαντώσεις στο αμάξωμα, αλλά παραμένει εντός της οικογενειακής λογικής, ώστε να προσφέρει την απαραίτητη άνεση. Προαιρετικά υπάρχει πακέτο με ενεργά αμορτισέρ που σκληραίνουν στο πρόγραμμα Sport και συνοδεύονται από διαφορετικά ελατήρια, μειώνοντας κατά 15 χιλιοστά την απόσταση από το έδαφος.
συμπέρασμα
Όποιος αναζητά οικογενειακό αυτοκίνητο και θέλει να ξεφύγει από το μονοπώλιο του SUV παρουσιαστικού, η BMW Σειρά 2 Active Tourer είναι μια εξαιρετική επιλογή για εκείνον. Θα τον ανταμείψει με ποιότητα, θα του προσφέρει πάρα πολύ καλή οδική συμπεριφορά, μεγάλους χώρους, λογική κατανάλωση και πολύ καλές επιδόσεις. Στην τιμή των 36.450 € δεν θεωρείται ευκαιρία, όμως βρίσκεται σημαντικά χαμηλότερα από κάποιο αντίστοιχο SUV της BMWμε 170 ίππους.