Δοκιμή – Peugeot 308 Hybrid 180 PS e-EAT8: Straight flush!
Στη σκληρή παρτίδα πόκερ των premium hatchback, η Peugeot έχει… «εξαιρετικό φύλλο» στα χέρια της με την plug-in εκδοχή του 308
- -
- -
με μια ματιά
Στην εποχή του εξηλεκτρισμού και μέχρι να παρουσιαστεί η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του 308, η Peugeot προσφέρει τη νεότερη γενιά του premium hatchback σε plug-in έκδοση, η οποία συνδυάζει την υψηλή τιμή απόδοσης με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Είναι δεδομένο ότι ζούμε στον αστερισμό των SUV και των crossover. Οι κατασκευές του είδους κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος και στις περισσότερες αγορές παγκοσμίως έχουν καταφέρει να απορροφήσουν σημαντικό μερίδιο από άλλες κατηγορίες. Αυτή των hatchback, μπορεί να δέχθηκε το ισχυρότερο χτύπημα, αλλά εξακολουθεί αντιστέκεται σθεναρά. Mε χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Peugeot 308. Η γαλλική πρόταση στην κατηγορία, αποτελεί στην 3η και νεότερη γενιά της μία εκλεπτυσμένη, με ισχυρή προσωπικότητα πρόταση σε χάτσμπακ αμάξωμα. Ένα μοντέλο που στοχεύει ξεκάθαρα στον γερμανικό premium ανταγωνισμό. Άσσος στο μανίκι του γαλλικού εργοστασίου δεν είναι μόνο το γεγονός πως το 308 είναι διαθέσιμο και σε station αμάξωμα, αλλά και η πληθώρα κινητήρων που μπορεί να επιλέξει κανείς.
Το νέο 308 προσφέρεται σε μία από τις πλέον πολυσυλλεκτικές γκάμες της αγοράς, η οποία περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και plug-in εκδόσεις που συνδυάζουν την απόδοση με την αποδοτικότητα. Η Peugeot έχει σημαντική εμπειρία στα εξηλεκτρισμένα σύνολα, προσφέροντας εδώ και αρκετό διάστημα το 3008 με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Το 308 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα, και οι ισχυρότερες εκδοχές του προσφέρονται στις plug-in εκδόσεις των 180 και 225 ίππων. Στη δική μας περίπτωση, το λευκό γαλλικό hatchback έκρυβε κάτω από το εμπρός καπό τη μικρότερη εκδοχή, η οποία σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται σε επιδόσεις και φυσικά οικονομία…
Tresbien!
Για όσους έχουμε κουραστεί από τα μεγάλα αμαξώματα με την
αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το 308 αποτελεί… όαση. Το γαλλικό
μοντέλο διακατέχεται από την κλασσική, παραδοσιακή φιλοσοφία ενός
hatchback αμαξώματος, αλλά σμιλεμένο σύμφωνα με τη νεότερη
φιλοσοφία της Peugeot.
Το στιλ που λανσαρίστηκε στο 208 είναι εμφανές και στην
3η γενιά του 308, αλλά σαφώς εκσυγχρονισμένο,
παραμένοντας ιδιαίτερο και εκλεπτυσμένο. Αντικειμενικά
ξεχωρίζει και είναι όμορφο. Η αναλογία με το εμπρός μακρύ
καπό και το χάτσμπακ τελείωμα της οροφής, σε συνδυασμό με τις νέες
αναλογίες του αμαξώματος (φαρδύτερο κατά 55 mm και χαμηλότερο κατά
22 mm) ενισχύουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Σε αυτό συμβάλλουν
και οι ελαφρώς πρησμένοι θόλοι, που στη δική μας εκδοχή «γεμίζουν»
από τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με τη νέα σχεδίαση.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το
Peugeot 308 1.2 130 PS
Tres chic!
Η αναβάθμιση των μοντέλων της Peugeot τα τελευταία χρόνια είναι δεδομένη, έχοντας κερδίσει τον χαρακτηρισμό premium για όλα τα μοντέλα της. Το 308 αποτελεί δείγμα γραφής της εξαιρετικής ποιότητας που διακρίνει σήμερα το Γάλλο κατασκευαστή. Η επιλογή των υλικών, με χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, η συναρμογή και το φινίρισμα θυμίζουν μοντέλα που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Η αναβαθμισμένη εφαρμογή της φιλοσοφίας i-Cockpit ενισχύει τον digital χαρακτήρα του εσωτερικού. Οι μαύρες λείες επιφάνειες του χαρίζουν στιλ και φινέτσα χωρίς ακραίες επιλογές. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων δέκα ιντσών με σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης, ενώ από τις εκδόσεις GT και άνω προσφέρει 3D απεικόνιση. Στοιχείο που τον καθιστά ακόμα πιο εντυπωσιακό…
Στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η νέα οθόνη αφής επίσης σε διάσταση δέκα ιντσών, που φιλοξενεί το νέο σύστημα πολυμέσων, Peugeot i-Connect Advanced. Χαρακτηριστικό της αναβαθμισμένης τεχνολογίας είναι η παρουσία του i-toggle, μίας μακρόστενης οθόνης αφής στο κάτω μέρος, στην οποία και συναντάμε τις συντομεύσεις από τα έξι βασικά μενού λειτουργίας. Μάλιστα, αυτό δεν σημαίνει ότι καταργούνται οι φυσικοί διακόπτες, οι οποίοι και έχουν τοποθετηθεί ακριβώς από κάτω. Σε χωροταξικό επίπεδο, το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει σαν αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι τους. Στην plug-in εκδοχή, το μοναδικό μειονέκτημα εντοπίζεται στο μειωμένο χώρο αποσκευών. Η παρουσία της μπαταρίας έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθεί από τα 412 στα 361 λίτρα.
Solution eprouvee
Στα μηχανικά μέρη η νεότερη γενιά του 308 έχει χτιστεί στη
γνωστή πλατφόρμα EMP2, επάνω στην οποία μπορούν να βασιστούν μία
σειρά από διαφορετικά μηχανικά σύνολα. Στην περίπτωση της υβριδικής
plug-in έκδοσης, το εξηλεκτρισμένο σύνολο είναι δοκιμασμένο
και αποδεδειγμένα αποδοτικό. Το έχουμε συναντήσει στο
3008, αλλά με απόδοση 225 ίππων. Στη δική μας περίπτωση, στην
έκδοση που συναντάμε στη βάση της plug-in γκάμας του 308, η
συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι 180 ίπποι και η ροπή
αγγίζει τα 320 Nm! Ο
υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού των 1.600 cc
έχει απόδοση 150 ίππων και ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 110
ίππων που είναι τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ
σχέσεων. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και σύμφωνα με την
Peugeot μπορεί να χαρίσει 60 αμιγώς ηλεκτρικά
χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειώσουμε πως με τη χρήση του
ηλεκτροκινητήρα, το 308 μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες που φτάνουν
έως και τα 135 km/h! Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας,
απαιτούνται περίπου επτά ώρες σε οικιακή πρίζα,
ενώ με τη χρήση wallbox ο χρόνος μειώνεται σε λιγότερο από
πέντε ώρες.
Δείτε ακόμη: Πως η Peugeot άλλαξε
το όνομα της Porsche 911!
Magnifique!
Η οδηγοκεντρική φιλοσοφία της σχεδίασης του εσωτερικού σε
προδιαθέτει ευχάριστα από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό
του. Το τιμόνι με τη μικρή διάμετρο εξακολουθεί να κρύβει μέρος του
πίνακα οργάνων, αλλά ρυθμίζοντας το λίγο πιο χαμηλά από το
συνηθισμένο το πρόβλημα διορθώνεται. Η συνδυαστική
λειτουργία του υβριδικού συνόλου, πάντα σε συνεργασία με
το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, αποδεικνύεται εξαιρετική.
Στους δρόμους της πόλης όλη τη δουλειά κάνει ο ηλεκτροκινητήρας,
ενώ μόνο αν πιέσεις περισσότερο το γκάζι εμπλέκεται ο θερμικός
κινητήρας, και μάλιστα με πολύ ομαλό τρόπο.
Με την μπαταρία γεμάτη, η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ χαμηλή,
πλησιάζοντας τα 4,5
lt/100
km. Σε περίπτωση που η ενέργεια
του ηλεκτρικού συστήματος εξαντληθεί, τότε η μέτρηση πλησιάζει τα
7,5 lt/100 km, αν και σε περίπτωση που είστε πιο προσεκτικοί με το
γκάζι μπορεί να πέσει περισσότερο. Αν τώρα επιλέξει κανείς
την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, μπορεί εύκολα να καλύψει
κανείς 45 – 50 km. Σε κάθε περίπτωση, στα
μοντέλα που κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας είναι σημαντικό να
υπάρχει συχνή φόρτιση, έτσι ώστε να εκμεταλλευθεί κανείς πλήρως τα
προτερήματα τους.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Premium χαρακτήρας
- Ποιότητα κατασκευής
- Εσωτερικό
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
ξινά
- Αίσθηση φρένου
Η πολιτισμένη λειτουργία του υβριδικού συνόλου ενισχύεται και από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Παρά την παρουσία ημιάκαμπτου άξονα πίσω, αλλά και του δεδομένου αυξημένου βάρους που φτάνει τα 1.678 kg, το 308 φιλτράρει άκρως ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε δρόμους με διαδοχικές στροφές, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται πολύ καλά τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Μόνο σε συνθήκες πίεσης και σε κλειστά κομμάτια θα αντιληφθείς το επιπλέον βάρος της κατασκευής, χωρίς όμως να σε προβληματίσει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ενώ το μικρό ελάφρωμα του πίσω μέρους θα φροντίσει να θυμίσει τις γαλλικές καταβολές. Σε κάθε περίπτωση είναι ομοιογενές και πολιτισμένο, όντας και ευχάριστο. Σε αυτό συμβάλλει και η απόδοση του κινητήρα, με τους 180 ολοζώντανους ίππους.
Το συγκεκριμένο νούμερο δεν ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά είναι τα 320 Nm ροπής που φροντίζουν για την εξαιρετική απόκριση στο γκάζι και τις πολύ καλές επιδόσεις. Με 7,6 sec για το… σπριντ του 0-100 km/h, μπορεί να συναγωνιστεί σύγχρονα GTi. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι η γραμμική λειτουργία του, με τον ηλεκτροκινητήρα να φροντίζει για την άμεση επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές, την ώρα που καμπύλη της ισχύος δεν εμφανίζει πτωτικές τάσεις, παρά μόνο όταν πλησιάσεις κοντά στον κόφτη. Αναμφίβολα, η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου συμβάλλει στην παραπάνω αίσθηση, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και προσφέρει την επιθυμητή πληροφόρηση στο πρόγραμμα Sport. Στα Hybrid και Electric είναι εμφανώς πιο ελαφρύ… Αυτό που θέλει συνήθεια και σίγουρα μας ξένισε στην αρχή είναι το πεντάλ του φρένου. Μπορεί να το σύστημα πέδησης να έχει καλή απόδοση και να είναι αποτελεσματικό, αλλά το πεντάλ υστερεί σημαντικά σε αίσθηση.
συμπέρασμα
Το Peugeot 308 στοχεύει ξεκάθαρα στη κορυφή της κατηγορίας των hatchback και οι Γάλλοι έχουν εφοδιάσει τη νεότερη γενιά με ό,τι απαραίτητο για να κοιτάξει στα μάτια τον κραταιό γερμανικό ανταγωνισμό. Η θελκτική σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής, ο premium χαρακτήρας και το high tech περιβάλλον είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν ολόκληρη τη γκάμα του γαλλικού μοντέλου. Στην plug-in έκδοση έχουν διατηρήσει όλα τα παραπάνω στοιχεία και έχουν προσθέσει ως… γαρνιτούρα τις επιδόσεις, την οικονομία καυσίμου και το οικολογικό προφίλ. Και διατηρώντας πάντα μέρος της σπορ φιλοσοφίας και τον ευχάριστο χαρακτήρα που έχουμε συνηθίσει από τις δημιουργίες των Γάλλων τεχνικών.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ