Δοκιμή - Dacia Jogger 1.0 LPG 7-S: Πολυτάλαντο!
Με στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες, το νέο Dacia Jogger έρχεται να λύσει τα χέρια σε όσους ζητούν ένα 7θέσιο, ευρύχωρο και value for money οικογενειακό μοντέλο.
- -
- -
με μια ματιά
Με διαστάσεις που εκτοξεύουν το επίπεδο ευρυχωρίας, το Jogger είναι το πιο προσιτό 7θέσιο της αγοράς και η έκδοση με τον κινητήρα LPG των 100 ίππων, υπόσχεται 1.000 km αυτονομίας με γεμάτα τα δύο δοχεία καυσίμου.
Η «επιθετική» στρατηγική της Dacia βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη! Μετά το λανσάρισμα των ανανεωμένων Sandero και Duster, ακολούθησε η αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού Spring, την ώρα που μέχρι το 2025 αναμένεται η παρουσίαση δύο ακόμα μοντέλων. Όμως, πριν φτάσουμε στα μισά της δεκαετίας που διανύουμε, η ρουμάνικη εταιρεία φρόντισε να προσθέσει ακόμα ένα νέο μοντέλο στη γκάμα της. Ο λόγος για το Jogger! Ένα ευρύχωρο, οικογενειακό μοντέλο, το οποίο είναι διαθέσιμο σε 5θέσια, αλλά και 7θέσια διάταξη, παντρεύοντας στοιχεία από πολλές και διαφορετικές κατηγορίες σε ένα αμάξωμα.
Η 7θέσια έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας συγκεντρώνει συστατικά από διαφορετικά segment, με το αποτέλεσμα να κρίνεται αναμφίβολα διαφορετικό και μοναδικό! Χαρακτηρίζεται από το μήκος ενός station wagon, την ευρυχωρία ενός πολυμορφικού, αλλά και την περιπετειώδη εμφάνιση ενός crossover. Με επτά θέσεις στο εσωτερικό του και κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο) που προσφέρει εξαιρετική χιλιομετρική αυτονομία και οικονομία, θα έλεγε κανείς πως τουλάχιστον στα χαρτιά έχει όλα τα φόντα για το απόλυτο οικογενειακό μοντέλο!
Κόψε – ράψε – μάκρυνε!
Όπως και το Sadnero, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF του Group
Renault, αλλά με σημαντικά διαφοροποιημένες διαστάσεις. Είναι
χαρακτηριστικό ότι με μήκος 4,55 m έχει πλέον τα σκήπτρα του
μακρύτερου μοντέλου στη γκάμα της Dacia. Το φάρδος του
είναι 1.848 mm, ενώ το μεταξόνιο
εκτοξεύθηκε στα 2,9 m!
Στοιχείο που φυσικά συμβάλλει στον υψηλό βαθμό ευρυχωρίας.
Παρατηρώντας το εξωτερικά, οι δεσμοί με το Sandero είναι εμφανείς
με την πρώτη ματιά. Το εμπρός μέρος είναι πανομοιότυπο ανάμεσα στα
δύο μοντέλα και ουσιαστικά πρέπει να το δεις το προφίλ του
αμαξώματος για να διαπιστώσεις τη διαφορά, η οποία και εντοπίζεται
από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο
συναντάμε ένα μικρό σκαλοπάτι ύψους 40
mm ανάμεσα στο παράθυρο του οδηγού και των πίσω
επιβατών, το οποίο δεν αποτελεί στιλιστική παρέμβαση, αλλά
συμβάλλει στην αύξηση του αέρα για το κεφάλι των επιβατών στη
2η και 3η σειρά καθισμάτων.
Δείτε ακόμη: Τα νέα Dacia ήρθαν στην Ελλάδα - Δείτε τιμές!
Συνεχίζοντας προς το πίσω μέρος, παραπέμπει ξεκάθαρα σε station wagon, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα τοποθετημένα κάθετα στην 5η πόρτα να διαφοροποιούνται σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει από τη Dacia. Για να αποποιηθεί το χαρακτηρισμό του συντηρητικού, αλλά και γνωρίζοντας την προτίμηση του αγοραστικού κοινού σήμερα στις crossover κατασκευές, οι σχεδιαστές της Dacia πρόσθεσαν στο αμάξωμα του Jogger μία σειρά από στοιχεία που παραπέμπουν σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Συγκεκριμένα, τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής που μπορούν να σηκώσουν βάρος έως 80 kg, και φυσικά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι οι λεπτομέρειες που του χάρισαν τον απαιτούμενο περιπετειώδη χαρακτήρα. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο πως το Jogger χωρίζουν 200 mm από το δρόμο, νούμερο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς πως το σαφώς πιο σκληροτράχηλο Duster έχει απόσταση 210 mm!
Άλλα επίπεδα… ευρυχωρίας!
Η καμπίνα του εσωτερικού δεν προσφέρει κάποιες καινοτομίες, αφού το περιβάλλον είναι γνώριμο και υιοθετεί τη λιτή σχεδιαστική φιλοσοφία της Dacia. Η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή του Sandero, με τον αναλογικό πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μία μικρή οθόνη TFT 3’’, την ώρα που στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8’’. Η τελευταία μπορεί να μην είναι τελευταίας τεχνολογίας, αλλά σίγουρα εύκολη στη χρήση και λειτουργική. Μάλιστα, όσοι επιθυμούν μπορούν να εξοπλίσουν επιπλέον το Jogger με το Media Nav, το οποίο εκτός από πλοήγηση προσφέρει και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto.
Στο ταμπλό μπορεί να έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, αλλά η ποιότητα και η συναρμογή τους εγγυάται την αντοχή τους χρόνο. Κάτι που έχουμε διαπιστώσει εξάλλου και σε άλλα μοντέλα της Dacia. Η εργονομία είναι καλή, ενώ πληθώρα αποθηκευτικών χώρων με συνολική χωρητικότητα 23 lt, αυξάνουν ακόμα περισσότερο το βαθμό πρακτικότητας που το διακρίνει. Όμως, ο τομέας που το Jogger βρίσκεται σε δική του κλάση είναι αυτός της ευρυχωρίας. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τρεις ενήλικες, με άφθονο χώρο για τα πόδια, αλλά και το κεφάλι τους, την ώρα που κάθονται αμφιθεατρικά με δεδομένο ότι τα καθίσματα είναι 5,5 πόντους ψηλότερα τοποθετημένα σε σχέση με τα μπροστινά. Πιο πίσω, η 3η σειρά καθισμάτων είναι ακόμα πιο ψηλά τοποθετημένη, και συγκεκριμένα 25 cm, στοιχείο που εξασφαλίζει επιπλέον χώρο για τα πόδια.
Δείτε ακόμη: Όλα τα crossover της αγοράς με λιγότερο από 18.000 €
Οι δύο επιπλέον θέσεις δεν είναι διακοσμητικές, αφού μπορούν να φιλοξενήσουν δύο ενήλικες μετρίου αναστήματος! Και μάλιστα σε ανθρώπινες συνθήκες, αφού έχουν στη διάθεση τους ποτηροθήκες, αλλά και μικρό παράθυρο με ανάκληση. Συνεχίζοντας ακόμα πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών σε 7θέσια διάταξη περιορίζεται στα 160 lt, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει δύο βαλίτσες αεροπορικού τύπου. Όμως, το πίσω μέρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Με την 3η σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη τα 160 lt εκτοξεύονται στα 565 lt! Αν την αφαιρέσουμε, η χωρητικότητα σκαρφαλώνει στα 708 lt, ενώ σε περίπτωση που αναδιπλωθεί και η δεύτερη σειρά το νούμερο φτάνει στα 2.094 lt!
Με γνώμονα την οικονομία
Μέχρι να προστεθεί και υβριδική εκδοχή στη γκάμα του, το Jogger είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρια σύνολα. Καταρχήν, το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο TCe απόδοσης 110 ίππων του Group, αλλά και τον 1.000άρη διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο) των 100 ίππων. Σε κάθε περίπτωση συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με την εκδοχή LPG που οδηγήσαμε να ξεχωρίζει για την οικονομία καυσίμου. Με δύο γεμάτα ρεζερβουάρ, χωρητικότητας 50 λίτρων για τη βενζίνη και 40 λίτρων για το υγραέριο, το Jogger μπορεί θεωρητικά να καλύψει απόσταση σχεδόν 1.000 km. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είδαμε τη μέση κατανάλωση της βενζίνης να κυμαίνεται στα 7,5 lt/100 km και αυτή του υγραερίου στα 8 lt/100 km, κάτι που σημαίνει πως το Jogger με τα δύο ντεπόζιτα γεμάτα μπορεί όντως να καλύψει 1.000 km χωρίς ανεφοδιασμό. Και όλα αυτά μάλιστα, χωρίς να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει μόλις 118 gr/km CO2.
Just cruising…
Με δεδομένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εύλογα καταλαβαίνει κανείς ότι το Jogger δεν είναι ένα μοντέλο που… βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Στο δρόμο, δεν είναι οι 100 ίπποι στις 5.000 rpm που του επιτρέπουν να κινηθεί έστω σβέλτα, αλλά τα 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 rpm. Από τις 2.200 που εμπλέκεται πιο ενεργά το τούρμπο, έως και τις 4.000 rpm επιταχύνει ικανοποιητικά, με την ελαστικότητα να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του 1.000άρη κινητήρα. Σε αυτό το εύρος στροφών έχει ζωντάνια και δεν δείχνει ράθυμο, ενώ πιο ψηλά είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύος.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Οικονομία
- Value for money
ξινά
- Επιδόσεις
Στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης έχει επιλεχθεί η κλασσική και παραδοσιακή λύση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, η ρύθμιση της έχει σαφέστατο προσανατολισμό την άνεση, και αυτό το διαπιστώνεις τόσο στο ταξίδι, όσο και στα στενά της πόλης. Απορροφά χωρίς πρόβλημα τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβαίνοντες. Βέβαια, η συγκεκριμένη επιλογή έχει και το αντίστοιχο αντίκτυπο σε ένα δρόμο με διαδοχικές στροφές, αφού το Jogger δεν διακρίνεται για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις είναι αυξημένες, ενώ σε πιο κλειστά κομμάτια αισθάνεσαι τον όγκο του αμαξώματος. Κάτι φυσιολογικό, αφού σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του μοντέλου. Ακόμα και έτσι, είναι φιλικό, προβλέψιμο και σε καμία περίπτωση δεν θα τρομάξει τον οδηγό, αφού οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες με το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι.
συμπέρασμα
Η συνταγή της επιτυχίας για το Jogger περιλαμβάνει συστατικά όπως η διαφορετικότητα, η άνεση και η απαράμιλλη ευρυχωρία, με γαρνιτούρα την οικονομία καυσίμου στην έκδοση LPG. Είναι το πιο προσιτό 7θέσιο της ελληνικής αγοράς, με τη Dacia να προσφέρει και πάλι μία value for money κατασκευή, προσιτή στην πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού, μένοντας πιστή στις βασικές αρχές της. Με την 7θέσια εκδοχή να ξεκινάει στα 22.280 €, το Jogger κοστίζει λίγο παραπάνω από ένα μοντέλο του B-Segment και χαρακτηρίζεται από στοιχεία που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. It’s a bargain!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ